LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heb je even voor mij?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Snarfjes
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 mar 2011 15:03

Heb je even voor mij?

Ongelezen bericht door Snarfjes »

Even tussendoor wat losse gevoelens over de keukenzoektocht. Je komt de meest vreemde opmerkingen tegen.

We stoppen wel tijd in een ontwerp. Ja en, ik stop toch ook tijd in het zoeken van een keuken.

't is duur maar wel design hè. Ookeen goedkope keuken is toch bedacht?

Waarom wilt u weten hoe lang ik dit werk al doe? Omdat ik geen zin heb om mijn tijd te besteden aan jouw opleiding.

Neen, ik kan geen van mijn andere ontwerpen laten zien. Waaom niet? Vanwege de privacy hè.

Neen, ik kan geen van mijn andere ontwerpen laten zien, daar is een keuken te persoonlijk voor.

Een keuken moet 15 jaar mee, dat haalt zelfs een Miele niet (dus koop maar een whirlpool).

Ik kan aan u zien hoeveel u aan uw keuken gaat uitgeven. Jomanda is er niets bij.

Hoeveel wilt u uitgeven? Dat ligt aan de prijs van de keuken (dit antwoord trok deze keukenboer echt niet).

Het ontwerp kan even duren, wan we hebben het razend druk. Fijn voor u. (10 uur later lagen de tekeningen op de mail).

Wij willen een afzuigkap verborgen in de kastjes. Ja, ik heb toch maar een schouw getekend, want dat vind ik beter bij u passen.

Wordt vervolgd,

Frans

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Heb je even voor mij?

Ongelezen bericht door sjoegel »

:lol: Wacht in spanning op het vervolg. Een lijst met hilarische klantenquotes zou ook leuk zijn.

Rebellian
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 nov 2010 09:49

Re: Heb je even voor mij?

Ongelezen bericht door Rebellian »

sjoegel schreef::lol: Wacht in spanning op het vervolg. Een lijst met hilarische klantenquotes zou ook leuk zijn.
Op nummer 1 staat vast: "Ik heb nu echt heel goedkoop een keuken gekocht!"

Ferry26
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:04

Re: Heb je even voor mij?

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Ik snap ook niet dat iemand voor een keuken naar ikea gaat....

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Heb je even voor mij?

Ongelezen bericht door bianca82 »

@ferry ik wel hoor.. mooie keukens.. keuken die wij nu hebben stamt uit 1996 van ikea (zat al in het huis toen we t kochten) alles is nog netjes en degelijk

huis daarvoor keuken in 1994 geplaatst en zeer goed gebruikt alleen in het aanrecht (waar we wat goedkoper materiaal hadden gebruikt die overigens niet van ikea was) zaten 2 butsen die je amper zag met het blote oog

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Heb je even voor mij?

Ongelezen bericht door legoleek »

hilarische klantenquotes
klant: "Jullie hebben GVD*^^&% @&#& ..@*#^^ @&#%@% :twisted: een blauwe schouwkap geleverd"
ik:" nee,hij......." ;
Klant:" :evil: % @&#& ..@*#^^ @&#"
ik"mag ik ff, ?Tis bescherm folie hoor.."
klant" :oops: "

Marlein
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 dec 2007 12:40

Re: Heb je even voor mij?

Ongelezen bericht door Marlein »

Ik kom alleen de winkel binnen en wil offerte laten maken: waar is uw man? Daar waar ik nu snel ook naar toe ga......

Ik geef aan dat ik verdiepte ladekasten wil, krijg ik offerte met 60 cm diepe ladekasten. Reactie: in deze keukenlijn zitten geen kastjes van meer dan 60 cm diep. Tja, ik heb niet om die keukenlijn gevraagd, kom dan met wat anders aanzetten, ipv mij te laten wachten op een offerte met een keuken waar ik niet om gevraagd heb.

Voordat er een prijs uitrolt: U heeft wel een heel dure smaak................ Zit ik op het persoonlijke oordeel van een verkoper te wachten?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Heb je even voor mij?

Ongelezen bericht door sjoegel »

"U heeft een dure smaak" is een bekende truc. Ze strelen je ego zo en in je hoofd wordt de keuken duurder. De prijs die ze daarna noemen zal je dan meevallen zo is de gedachte.

Het is eigenlijk allemaal heel doorzichtig :wink: .

groteknuffelbeer
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 nov 2009 07:47

Re: Heb je even voor mij?

Ongelezen bericht door groteknuffelbeer »

Of wat te denken van "ik plaats de keuken zelf, maar jullie hebben niet goed geleverd, want ik mis de kast voor de vaatwasser!" :D

Snarfjes
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 mar 2011 15:03

Re: Heb je even voor mij?

Ongelezen bericht door Snarfjes »

@marlein die hebben we ook al meegemaakt. Mrs F. Gaat door omstandigheden alleen naar een afspraak die ik gemaakt heb. De man die we zouden spreken is opeens niet beschikbaar. De ontwerpster die " gelukkig" wel tijd heeft heeft heel veel ideeen, die telkens uitkomen op dezelfde standaardopstellng ( die we niet willen).

Tijdens het gesprek moet ze twee keeer haar handen wassen. In een wc die blijkbaar afgrijselijk naar sigarettenrook stinkt.

Topopmerking deze keer: de prijs van de keuken is afhankelijk van wat u erin zet.

We houden jullie op de hoogte,

Frans

Snarfjes
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 mar 2011 15:03

Re: Heb je even voor mij?

Ongelezen bericht door Snarfjes »

@ sjoegel en @ marlein " u heeft weleen dure smaak" vraagt maar om een antwoord: " u heeft wel erg dure keukens".

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Heb je even voor mij?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Klant: "Wat is het verschil tussen een ronde spoelbak en een vierkante?"
Verkoper: "in een vierkante krijg je geen kringen" :lol:
Klant boos :shock:

Klant: "kan het ook zonder rekening?"
Verkoper: "ja hoor, dan steek ik de belastingaangifte er wel bij"

Klant: "kan dat niet lager?"
Waarop de verkoper de offerte op de grond gooit.......

Klacht: "de wasemkap doet het niet"
Servicemedewerker: "Motorloos, dus mechanische ventilatie!"
Klacht: "wat is dat?" :?

Inmeter: "de keuken gaat echt niet passen"
Klant: "Jawel hoor, deze muur gaat er uit en het huis hiernaast wordt keuken en woonkamer"
Inmeter :shock:

Klacht: "de oven rookt verschrikkelijk"
Verkoper: "Even kijken"......"Jaah, voor het gebruik de gebruiksaanwijzing en garantiepapieren uit de oven halen!"


Zo kan ik nog wel even doorgaan; het blijft een leuk vak :)

*.*
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 sep 2007 14:18

Re: Heb je even voor mij?

Ongelezen bericht door *.* »

D'r kan best nog wel 50% af, want de marges op de keukens zijn enorm hoog. Dat zegt m'n buurman en die kan het weten want die zit in de keukens.

Jullie verdienen nog zat aan de keuken net als autohandelaars.

Heeft u ook een introductiekookplaat?

Ik hoorde dat foliekeukens niet zo sterk zijn, daar valt de verf gauw af.

Zie je wel dat het fout gaat! Nu heb ik een blauwe keuken gehad in plaats van magnolia. En u zei dat er nooit wat verkeerd ging. "rustig mevrouw, heeft u de beschermfolie er al afgehaald".....Beschermfolie???? Ik heb alleen ff het karton er af getrokken.

Er zitten geen plinten bij me keuken, alleen lang planken :D

Me zuster heeft een siemsens keuken...eh, met apparaten van Eetna geloof ik.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Heb je even voor mij?

Ongelezen bericht door maxx »

Vandaag nog:

Wat kost een vrijblijvende offerte? :lol:


Offe....(na 3 jaar gebruik van de keuken) die afvoer liep al vanaf het begin niet goed weg, maar nog geen tijd gehad om dit te melden.

MVG

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Heb je even voor mij?

Ongelezen bericht door 16again »

Wat kost een vrijblijvende offerte? :lol:
Om wie wordt er hier gelachen? Een vrijblijvende offerte hoeft niet gratis te zijn!

Snarfjes
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 mar 2011 15:03

Re: Heb je even voor mij?

Ongelezen bericht door Snarfjes »

Ik: maken jullie een open calculatie?

Keukenboer: ja hoor, u krijgt meteen de totale eindprijs.

Ik: ????

Keukenboer: ja want dan weet u precies waaraan u toebent.

Ik leg uit dat ik met open calculatie een per item gespecificeerde offerte bedoel

Keukenboer; neen dat doen we niet, dat is allemaal te technisch voor een leek.

Ik: goedemiddag.....

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Heb je even voor mij?

Ongelezen bericht door maxx »

Om wie wordt er hier gelachen? Een vrijblijvende offerte hoeft niet gratis te zijn!
Een offerte is een stukje ondernemen waar je niet altijd kunt winnen. Vrijblijvend betekent in mijn ogen zonder verplichtingen en dus gratis. Ik weet niet hoe jij het dan wilt zien? Wederom :lol: (misschien lach ik graag..... of zijn de mijn medicijnen uitgewerkt).

MVG

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Heb je even voor mij?

Ongelezen bericht door 16again »

"Vrijblijvend" is juist een voordeel voor de winkelier, omdat dit meer ruimte biedt om prijs/betalingsconditie aan te passen , of zelfs de offerte geheel in te trekken.

Vrijblijvendheid is er niet voor de consument: Beide soorten offertes (vast of vrijblijvend) verplichten de potentiele koper tot niets.
Pas bij aanvaarden van het aanbod (akkoord gaan , plaatsen handtekening) komt de overeenkomst tot stand , met bijbehorende verplichtingen.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Heb je even voor mij?

Ongelezen bericht door maxx »

Beste 16again,

Voor iedere simpele en onwetende man als ik is vrijblijvend gewoon gratis ende zonder verplichting tot kopen van de klant.

Aldus is vrijblijvend gewoon gratis.

Neemt niet weg dat ik, ondanks je tot op het bot uitgediepte analyses van de letter van de wet, nog steeds van je hou..... op een hetero en zuiver vriendschappelijke manier natuurlijk :lol:

MVG

Fauser
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 jan 2011 09:48

Re: Heb je even voor mij?

Ongelezen bericht door Fauser »

Haha, ja die folie hebben wij ook eens meegemaakt.

Ongeveer een jaar geleden werden wij gebeld door een klant met de medeling dat zijn keuken niet goed geleverd was. Ik was aan het opstarten en zat net te genieten van een kopje koffie.
Geschrokken riep ik uit: " maar was is er dan aan de hand, meneer ? "
Ik zag mijn schamele marge, die volgens de buitenwacht zo enorm ruim zou moeten zijn, alweer als sneeuw voor de zon verdwijnen. Een verkeerd geleverd granieten eilandblad van 10cm dik behoorde tot mijn spookbeelden.
" Nou " zei de klant, " mijn passtukken zijn niet op maat. "
Pfff dacht ik bij mijn zelf, gelukkig ! Maar dit liet ik natuurlijk niet blijken.
" Nou " zei ik tegen de klant, " passtukken zijn nooit op maat. Daarvoor heten ze ook passtukken. Je moet ze pas maken in het werk. "
De klant reageerde nogal geaggiteerd. Dat was me nou eens een flauwekul die ik daar beweerde ! Wat voor een verstand dacht ik er van te hebben ?
Zijn buurman had namelijk een keuken met passtukken die wel op maat waren.
Bovendien zat hij al jaren in het vak.
Ik vroeg hem of dat dan toevallig geen stollenwanden waren ? Nee, pertinent niet ! Hoe moeten die dingen dan op maat komen ?
Ik vroeg de klant of hij de beschikking had over een zaag. Nee, dat had de klant niet en er was niemand in zijn omgeving die zo'n vreemd ding had.
Hij was bereid er wel 1 te gaan kopen, maar ja, of hij dan nog korting kon krijgen. Want dan had hij net zo goed naar de Ikea gaan. En gezien mijn torenhoge marge moest dat prima kunnen.
Om maar een ellenlange discussie te voorkomen, en een kop kouwe koffie rijker, heb ik er maar een keukensteller langs gestuurd voor niets.

Gesloten