HELP HG ovenreiniger op Ikea aanrecht

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: HELP HG ovenreiniger op Ikea aanrecht

Ongelezen bericht door Lowieze »

Marktkenner schreef:
19 apr 2022 10:41
Als de topicstarter er niet (meer) bij vermeld van wat voor materiaal zijn/haar keukenblad is gemaakt, kunnen we allemaal goedbedoelde adviezen geven, maar die raken dan kant nog wal.

Verder zijn alle ovens erg goed schoon te maken met Amoniac. Giet een kwart liter amoniac in een bak, zet deze open en bloot 2-3 dagen in je oven en houdt de deur/klep goed gesloten (ik tape hem dicht).
Daarna met wat cif en een schuurspons erg eenvoudig schoon te maken en issie weer als nieuw! Geloof je het niet, probeer het dan!
3 dagen? :shock: Dan moet je oven er wel heel erg aan toe zijn

Xannemien
Berichten: 63
Lid geworden op: 21 mar 2022 12:59

Re: HELP HG ovenreiniger op Ikea aanrecht

Ongelezen bericht door Xannemien »

AskAskAsk schreef:
16 apr 2022 18:41
Oven onderdelen schoongemaakt met HG ovenreiniger en de onderdelen op het aanrecht gelegd. Nu allemaal vlekken en kringen die ik er niet meer uit krijg. Wat kan ik doen?

Volgens mij is het aanrecht een blad vd Ikea.
Ik denk niet dat dit onder in de garantie van Ikea zit. Een nieuw aanrechtblad kan ik u dus niet garanderen want ovenmaterialen op het aanrechtblad leggen met HG ovenreiniger is geen normaal huishoudelijk gebruik zoals een aanrecht gebruikt hoort te worden.

Ik heb wel een paar verhalen gelezen van personen in dezelfde situatie die het via hun verzekering hebben geprobeerd en hierin tegemoet zijn gekomen. Ook al was er een verhaal bij waarbij de rechter uiteindelijk besliste.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: HELP HG ovenreiniger op Ikea aanrecht

Ongelezen bericht door Frantic2 »

nou ikzelf heb onuitwisbare kringen op mijn RVS gasstel omheining. Even een flesje CIEN van Liddl op laten staan.... Dus het kan met vanalles!

TS zou zijn AllRisk inboedelverzekering aan kunnen spreken als die er is. Meestal is de oplossing een mooi plankje op de vlekken leggen, als decoratie

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: HELP HG ovenreiniger op Ikea aanrecht

Ongelezen bericht door grun »

Frantic2 schreef:
19 apr 2022 12:32
nou ikzelf heb onuitwisbare kringen op mijn RVS gasstel omheining. Even een flesje CIEN van Liddl op laten staan....
Cien is een Lidl merk voor huidverzorgingsproducten zoals dagcreme, bodylotion, zonnebrandolie en dergelijke. Spul dat bedoeld is om op de huid te smeren, dat is niet te vergelijken met ovenreiniger.
Vlekken zoals u bedoeld heb ik eens gehad in de stalen spoelbak in de keuken en dat moeiteloos verwijderd met Mr. Muscle Staalfix. Verkrijgbaar bij de supermarkt (misschien niet bij de Lidl, maar zeker bij AH). Mocht u dit willen gebruiken, test het dan eerst op een onopvallend plekje.

HandigeHarrie
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: HELP HG ovenreiniger op Ikea aanrecht

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Jablan schreef:
18 apr 2022 20:24
cornel33 schreef:
18 apr 2022 16:59
Waarom gebruiken mensen spul van HG. Zo agressief, sorry dat ik het zeg...dom
HG was oorspronkelijk voor de professionele schoonmaak, heeft daar een goede naam opgebouwd en is de afgelopen jaren verbreed naar alle consumenten.
Onze VVE-beheerder heeft ons ingepeperd dat we NOOIT HG ontstopper mogen gebruiken, dan verniel je de afvoeren .... ook m.b.t. de terrastegels is dit benoemd, er zit een coating op die tegels en die is na een "schoonmaakbeurt" met HG (algen)reiniger vernield.
Ik begin het wel logisch te vinden dat in professionele kringen positief gedacht wordt over dit agressieve product: het werkt lekker snel.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: HELP HG ovenreiniger op Ikea aanrecht

Ongelezen bericht door Moneyman »

HandigeHarrie schreef:
20 apr 2022 14:42
Onze VVE-beheerder heeft ons ingepeperd dat we NOOIT HG ontstopper mogen gebruiken, dan verniel je de afvoeren ....
Brengt me terug bij dit topic :D

Plaats reactie