LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help, moeilijke keus aanschaf drukloze Stoomoven

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
rojoni
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 feb 2007 12:58

Help, moeilijke keus aanschaf drukloze Stoomoven

Ongelezen bericht door rojoni »

Hierbij zou ik jullie om advies willen vragen m.b.t. de aanschaf van een drukloze stoomoven. Via forums kan ik weinig info vinden of er mensen zijn die tevreden en /of ontevreden zijn over een stoomoven.

Miele staat bekend om zijn goede kwaliteit...maar daar hangt ook een fors prijskaartje aan. Het type: DG 4060 vind ik wel een mooi type maar hoe zal deze bevallen?

Heeft iemand anders een mening over een drukloze stoomoven?

Merken als:
1) Kupperbusch > kent iemand dat merk?
2) Siemens
3) Neff
4) Smegg


Naast de stoomoven willen we een losse oven laten inbouwen in de inbouwkast.

Ik hoop dat jullie mij een goed advies kunnen geven!

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Help, moeilijke keus aanschaf drukloze Stoomoven

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Rojoni,

De nieuwe Neff/Bosch/Siemens stoomovens zijn heel mooi (en goed).

Adviesprijs 1799 maar praktisch dezelfde functies als de Miele.

MVG

rojoni
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 feb 2007 12:58

Re: Help, moeilijke keus aanschaf drukloze Stoomoven

Ongelezen bericht door rojoni »

waarom maakt het qua prijs dan zo'n verschil met de Miele? En heb je ook ervaring met Kupperbosch? He ook net de nieuwste gids van Aeg binnen gekregen, kan ik ook nog eens even kijken of dit een optie is. (?)

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Help, moeilijke keus aanschaf drukloze Stoomoven

Ongelezen bericht door Kulta »

Het grootste verschil zit in de opwekking van de stoom.

Bij de oven van Siemens ( en de vergelijkbare van Küppersbusch) wordt stoom gegenereerd dmv het druppelen van water op een keramische schaal in de bereidingsruimte. Bij Miele wordt de stoom gemaakt in een apart compartiment en dan ingespoten in de bereidingsruimte.

Door dit verschil ontstaat er bij bereiding in de ovens van oa. Siemens een temperatuursverschil. Dit verschil kan leiden tot het mislukken of minder lukken van een gerecht.

De temperatuurschommeling gebeurt niet bij de oven van Miele.

Het duurdere model van Küppersbusch is wel een goed apparaat. Maar dit is een combi steamer en die mag je niet vergelijken met de drukloze stoomovens

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: Help, moeilijke keus aanschaf drukloze Stoomoven

Ongelezen bericht door hera »

Ik heb een Siemens en ik gebruik m aanzienlijk minder dan ik verwacht zou hebben. Maar dat komt misschien ook doordat het nu winter is. Ik eet regelmatig stampotten en die gaan gewoon in 1 pan.

Maar verder doet ie precies wat ik verwacht. Ik wist ook dat er geen tijdswinst zou zijn en dat is er ook echt niet. Wat ik wel makkelijk vind is dat je de timer kunt instellen. Zomers eet ik wel eens aardappeltjes, spercibonen en vis bijv. Dan stop ik alles erin en kan ik met mn kids naar de speeltuin en is alles klaar om 18 uur.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Help, moeilijke keus aanschaf drukloze Stoomoven

Ongelezen bericht door rayke »

enne, wat dacht je ervan om de zoekfunctie te gebruiken. Is al zat over geschreven hiero.

Miele ± hoge druk of lage druk met boiler : exacte temperatuurinstelling

Alle overige , ook de goeiekopere Miele´s creereren stoom met een soort warmhoudplaatje : temperatuur schommelt en is niet nauwkeurig.

Stomen is mmmmmmmmmmmmmmm

ga ook es bij miele in vianen koekeloeren, geven regelmatig demo.

eet ze.

wilga
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 okt 2006 19:09

Re: Help, moeilijke keus aanschaf drukloze Stoomoven

Ongelezen bericht door wilga »

ben sinds een paar weken in bezit van een miele drukloze stoomoven
de 4080. geweldig apparaat!
enig minpuntje, is dat de oven na ieder gebruik, weer helemaal droog gewreven moet worden. en het waterreservoir moet worden geleegd.
gestoomde aardappels zijn echt veel lekkerder dan uit de kookpan.

Gesloten