LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Henry Kitchen

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Robbie-01

Henry Kitchen

Ongelezen bericht door Robbie-01 » 16 mei 2007 19:30

Mijn keuken is gekocht in 2005, ik moet zeggen in die periode heb ik Henry's Kitchens ervaren als een ongeregeld zootje, van verkoper Serge, Anouk t/m de heer Tap. Ik ben keer op keer belazerd, heb toch volgehouden om de belangrijk deel van de keuken geleverd te krijken. Dat is inmiddels gebeurd. De afwerking hangt, zoals te verwachten, nog steeds. Gisteren moest ik toevallig boodschappen doen t.o. Henry Kitchen. Er ging een lampje branden toen ik de plakkaten op de ramen zag "ze nu eindelijk d....." .
Gedupeerden veel sterkte, mijn advies, koop geen keuken waar ze je alles vooraf willen laten betalen.
Robbie-01

rayke

Re: Henry Kitchen

Ongelezen bericht door rayke » 16 mei 2007 20:49

koop geen keuken waar ze je alles vooraf willen laten betalen
valt zo'n 80% van de keukenzaken af.
lekker makkelijk zoeken

mezebol

Ongelezen bericht door mezebol » 18 mei 2007 22:29

Het is te triest voor woorden dat een keuken kopen eigenlijk te vergelijken is met kamikaze. Overal valkuilen, voetangels en klemmen.
Alsof je als klant niks anders te doen hebt dan overal kijken, vergelijken, forum's afstruinen. Er zijn ook nog klanten die, zoals ik, gewoon een keuken willen kopen omdat ze een keuken nodig hebben. En die er niet van uit gaan dat ze belazerd worden. Maar wat in de praktijk dus wel zo blijkt te zijn. En erger nog, het is eerder regel dan uitzondering. Ik ben dus ook zo'n sufferd die goed van vertrouwen naar Henry's kitchens gegaan is. Nou, dat heb ik geweten.......

maxx

Ongelezen bericht door maxx » 19 mei 2007 15:37

Er zijn ook nog klanten die, zoals ik, gewoon een keuken willen kopen omdat ze een keuken nodig hebben
Gelukkig zijn er ook nog steeds verkopers, zoals wij, die keukens op een normale manier willen verkopen. Ach ooit zullen de mensen het inzien dat korting duur wordt betaald (door de klant).

MVG

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g » 19 mei 2007 15:52

http://curatoren.nl/fo/nieuws.php?id=2265

Wie weet kunt u hier iets mee.

Ronald.

deur

Ongelezen bericht door deur » 20 mei 2007 20:43

je blijf er om lagen krijg nog aardig wat geld van de heer xxxx nou hij weet er weer onder vandaan te komen. maar hou het wel in de gaten wat hij nu weer gaat opzetten hahaha dan is hij aan de beurt

Robbie-01

Ongelezen bericht door Robbie-01 » 21 mei 2007 18:37

Beste Ronald,

Bedankt voor jouw reactie.
Ik had gelukkig wat achter de hand gehouden.
Gr Robbie-02

GWTE

Ongelezen bericht door GWTE » 21 mei 2007 21:27

Beste Robbie,
koop geen keuken waar ze je alles vooraf willen laten betalen.
Heb je ooit een nieuwe auto gekocht en deze meegekregen zonder dat er eerst betaald was......denk het niet he.

16again

Ongelezen bericht door 16again » 22 mei 2007 07:14

Volgens bovag voorwaarden hoef je de auto ook niet 10 dagen van te voren te betalen.
De CBW voorwaarden zijn december2005 aangepast, en laten geen ruimte meer voor gehele vooruitbetaling.
Zelfs al is gehele vooruitbetaling op de bon overeengekomen, dan is dat beding nietig!
Zie onderstaande link voor artikel van CBW directeur over dit onderwerp:
http://www.cbw.org/column.php?articleid=987

Het kostte het CBW anderhalf jaar, en het failliet van Henrys Kitchen om er achter te komen dat de aangepaste betalingsregel grootschalig aan de laars wordt gelapt.
Een lezer op dit forum leert al snel dat er bij DMG geen keuken het magazijn verlaat alvorens geheel vooraf betaald te zijn.

In het CBW verhaaltje staan harde uitspraken ("schifting" , "aan te spreken" , "naleving afdwingen") maar het zal m.i. bij een blaffende hond blijven, die nalaat te bijten. Bedenk dat het CBW contributie ontvangt van alle aangesloten leden (percentage jaaromzet), dus een "schifting" kost het CBW geld!

Eek

Ongelezen bericht door Eek » 22 mei 2007 10:10

De CBW voorwaarden laten wel zeker ruimte over voor betaling VOORAF, er staat namelijk heel duidelijk vermeld: tenzij anders overeengekomen,en laat dat nou net het geval zijn bij 90% van de keukenzaken...... (artikel 11 paraaf 3)

zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste » 22 mei 2007 13:53

Vinden klanten en/of dealers het CBW nog steeds belangrijk? :shock:

Eek

Ongelezen bericht door Eek » 22 mei 2007 13:54

Schijnbaar wel want iedereen heeft zo'n sticker op zijn of haar raam zitten.

zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste » 22 mei 2007 20:21

Heb niet zo'n sticker, is ook nimmer naar gevraagd door klanten.

Vraag ook geen aanbetaling......

kuchina

Ongelezen bericht door kuchina » 22 mei 2007 20:42

Hmm nooit iemand meer over gehoord eigenlijk in een verkoopgesprek afgelopen tijd.

Denk dat mensen weten dat het niet direct ter bescherming van de klant is.

Kulta

Ongelezen bericht door Kulta » 22 mei 2007 23:06

Wordt nog regelmatig naar gevraagd.

De consument is weer eens geattendeerd op het bestaan van het CBW door het de drama met Henry's Kitchen.

Zijn blijkbaar toch gevoelig voor deze schijn zekerheid.

(Wij vragen trouwens geen aanbetaling en ook niet dat het te betalen bedrag voor aflevering op onze rekening dient te staan)

Pfffff

Ongelezen bericht door Pfffff » 23 mei 2007 01:43

Al zou je maar 1 keuken meer verkopen door die sticker, die paar rot centen kunnen er wel van af.

16again

Ongelezen bericht door 16again » 23 mei 2007 08:07

@Eek
De CBW voorwaarden laten wel zeker ruimte over voor betaling VOORAF
Art 11.3 waar Eek naar verwijst is alleen van toepassing indien de overeenkomst uitsluitend "aanneming van werk" betreft.
Dat is echter niet van toepassing bij koop van een keuken, dan geldt art 11.1, en in dat artikel is juist het zinnetje "tenzij anders is overeengekomen" verdwenen uit de nieuwe voorwaarden.

Kortom: max15% aanbetalen, restant bij levering (en niet 10 dagen vooraf).

Eek

Ongelezen bericht door Eek » 23 mei 2007 17:32

Feit is en blijft dat de grote jongens zoals de hele keten van ome Ben,Bruynzeel en een heleboel kleinere ook overigens geen keuken zullen laten rijden zonder de volledige betaling te hebben ontvangen,CBW sticker of niet....

WARNING!

Ongelezen bericht door WARNING! » 23 mei 2007 17:41

Tien dagen voor levering of contant bij levering...feit blijft.... eerst betalen dan leveren en plaatsen. Niet zoals sommige klanten willen...eerst maar eens plaatsen en dan zien we wel.....kijken of alles naar wens en compleet is. Je weet hoe ze zijn. De ratjes.

16again

Ongelezen bericht door 16again » 25 mei 2007 20:54

Het lijkt alsof het menens wordt bij het CBW betreffende naleving betalingsvoorwaarden:

http://www.cbw.org/index.0.php
Robert van der Weerd, CBW directeur:

'Hardnekkig is de praktijk om betaling 5 of 10 dagen vóór aflevering te vragen. Dit is in strijd met de CBW leveringsvoorwaarden en ook in strijd met de wet. CBW moet zijn leden door voorlichting op juiste uitvoering van regels wijzen. Leden waarvan naam en toenaam bekend zijn en die na waarschuwing doorgaan met de onjuiste handelwijze moeten voor de ultieme keus gesteld worden: of stoppen of zonder CBW-erkenning verder. CBW doet er goed aan, over de hoofden van alle leden heen, consumenten te wijzen op de CBW-regel dat bij CBW-erkend zaken eerst bij aflevering volledige betaling geschiedt.'

Gesloten