LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hettich Vouwdeur hoekkast-draaibeslag 90 graden

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
nicklatu
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2009 03:17

Hettich Vouwdeur hoekkast-draaibeslag 90 graden

Ongelezen bericht door nicklatu »

Hallo allen,

Ik wil zelf een keuken bouwen in een U-opstelling. Daarin wil ik in de 2 hoeken een hoekkast plaatsen met draai plateau. Wat me aanspreek is de Hettich systeem. Ik heb eens naar de tekening gekeken en wil het uittekenen (Solidworks). Maar met het uittekenen en met wat inzicht zie ik dat er iets niet klopt of ik vergis me erin. De zijde van het kastje wordt een hoekje uitgekeept. Maar de bemating van het uitgekeepte hoekje en de deur kloppen naar mijn inzicht niet. Vanaf de doorsnee tekening zie ik dat de bodem ten opzichte van de deur 25mm + 11mm getekend wordt, dat wil dus zeggen dat er tussen deur en bodem een kier zit van 36mm. Maar als ik vanuit het projectie tekening zie wordt er een bemating van 11mm aangegeven tussen deur en bodem. Bekijk hun montageclip, dan zie ik dat tussen deur en bodem minder dan 11mm zit. Weet iemand of ik gelijk heb en hoe het anders moet?

Mvg NickLatu

PS: ik heb een youtube filmpje gemaakt http://www.youtube.com/watch?v=jGc3Vwqi7R4 met wat ik ermee bedoel, voor het geval dat mijn uitleg van hierboven niet duidelijk is. Alvast bedankt

voor de geïnteresseerd hier wat nuttige links:
Hettich: http://www.hettich.com/blaetterkataloge ... age=9.1.95

nicklatu
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2009 03:17

Re: Hettich Vouwdeur hoekkast-draaibeslag 90 graden

Ongelezen bericht door nicklatu »

even deze onderwerp in de schijnwerpers zetten.... Iemand een idee???

Mvg NickLatu

PeterR
Berichten: 49
Lid geworden op: 20 dec 2005 12:35

Re: Hettich Vouwdeur hoekkast-draaibeslag 90 graden

Ongelezen bericht door PeterR »

Voor zover als ik weet en tegenkom, zitten de bodems voor draaircarrouselkasten altijd lager om te zorgen dat de deuren niet tegen de bodem aanslaan. De afstand heb ik nooit echt op gelet maar zou best wel een 36 mm. kunnen zijn alhoewel mij dat erg veel lijkt.

Voor zover als ik kan zien is er inderdaad een kier van 36 (25+11). Wat de meeste fabrikanten doen is een soort van stalen plaatbodem i.p.v. een volledige korpusbodem. Ik kan eventueel volgende week wel eens een foto daarvan nemen en je deze toesturen of hier posten.

Groet,

PeterR

Gesloten