LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe is deze offerte?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Revolucion
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 jul 2014 15:33

Hoe is deze offerte?

Ongelezen bericht door Revolucion »

Beste mensen,

Graag hoor ik van een aantal (ervarings)deskundigen of dit een redelijke offerte is... ons gevoel zegt van wel.

Selectiv, dus Ballerina GL12 premiumwit glanzend.
Kastenwand: 4 hoge kasten, 2 voor inbouw (combi)oven en 1 voor koelkast. 1 gehele kast als servieskast Bij ovens dus boven en onderkast nog beschikbaar en bij de koelkast de onderkast.
Naast de 4 hoge kasten nog 2 lage kasten met werkblad.

Eiland: 3 meter lang, 1m05 diep.
Vrieskast in eiland, vaatwasser, 2 grote lades (incl. besteklade) aan de kookzijde (inductie en spoelen op eiland) .
Andere kant van eiland: 2 onderkasten aan andere kant van inductie en tegenover spoelen geen kasten dus, barfunctie.


apparatuur:
alles Pelgrim, behalve afzuigunit (Novy)

Vaatwasser:GVW480ONY
OVen, magnetron: MAC614RVS
combi stoomoven: OVS614RVS
koelkast: KK2200A
vriezer: OVG214

Greeplijst: l400, alu edelstaalkleurig

werkbladen: Dekker DTRM32 32 mm multiplex met decor top.

Dit alles voor 12750,- incl. montage.

wat zijn de meningen van kenners?

Hoor graag, dank!

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Hoe is deze offerte?

Ongelezen bericht door encore »

Je moet 00sten even een PB sturen, die kan overal de marge vanaf 7u77en... :mrgreen:

*.*
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 sep 2007 14:18

Re: Hoe is deze offerte?

Ongelezen bericht door *.* »

Het is een nette prijs, maar ik denk dat je nog qua afwerking wel een stapje omhoog kan voor dit geld.
Kijk ook eens naar een Schuller keuken.

ajdj
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 jun 2009 12:09

Re: Hoe is deze offerte?

Ongelezen bericht door ajdj »

Als gevolg van onze eigen ervaringen:

Laat dezelfde keuken bij meerdere zaken die dezelfde merken verkopen, berekenen.

Informeer ook naar de kwaliteit van de apparatuur.

Of zoek naar eerdere berichten hierover op het forum.

Revolucion
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 jul 2014 15:33

Re: Hoe is deze offerte?

Ongelezen bericht door Revolucion »

@ajdj

De kwaliteit van apparatuur wordt door de verkoper als 'gewoon goed' omschreven. Helaas zijn er geen recente ervaringen de apparatuur te vinden. De negatieve ervaringen zijn van 2006-2010. Ik kan me zo voorstellen dat ze ondertussen verbeterd zijn.

Dus als iemand nog recente feedback heeft betreffen Pelgrim, graag.

ajdj
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 jun 2009 12:09

Re: Hoe is deze offerte?

Ongelezen bericht door ajdj »

20 feb 2012 13:09 stond dit op het Tros radar forum.
Een goed advies zoals wij zelf ook ervaren hebben.


Keuken kopen:

De beste manier om erachter te komen wie in deze branche te vertrouwen is, is informeren bij buren, kennissen, vrienden en familie. Mond tot mond reklame is nu eenmaal de beste reklame die er is. En als je mensen met een nieuwe keuken gevonden hebt kun je daar ook meteen kijken hoe die er uit ziet en ook praten over de kwaliteit en over de installatie van de keuken.

De meest grove fout die je kunt maken is, na een fraai en glad verkoopgesprek de offerte meteen op dezelfde dag tekenen. In negen van de tien gevallen teken je dan in feite een koopovereenkomst die uitsluitend tegen hoge annuleringskosten (vaak meer dan 30%) kan teniet worden gedaan. Dus: absoluut niets tekenen maar altijd mondeling een bedenktijd van minimaal 7 dagen aanhouden. Als de verkoper zegt dat hij een handtekening nodig heeft om zijn of haar werktijd te verantwoorden voor zijn baas, dan moet je zo snel als mogelijk het pand verlaten, want zo iemand moet je nooit vertrouwen.

De volgende valkuil is dat je tegen het kopen van een keuken opziet en maar één zaak bezoekt. Het is heel belangrijk dat je er veel tijd voor uittrekt en gaat shoppen, dus meerdere zaken langs gaat. Daarbij is het belangrijk dat je niet je naam en adres en telefoonnummer geeft. Die heeft de verkoper helemaal nog niet nodig om een offerte te maken en je voorkomt ermee dat hij of zij in de computer gaat kijken of je al ergens anders een offerte gevraagd hebt.

De derde fout die je kunt maken is, dat je verblind wordt door de hoge kortingen. Elke zaak die openlijk adverteert met kortingen van 30 tot 50% moet je mijden als de pest. Bovendien zegt de verkoper in zo'n zaak meestal dat die korting heel speciaal is en alleen die dag geldt. Als je dat hoort moet er onmiddellijk een lampje bij je gaan branden en heeft onderhandelen verder geen zin meer omdat je bij zo'n zaak met zo'n uitspraak zeker niet moet kopen.

De volgende valkuil die ik noem is, uiteindelijk accoord gaan met een offerte die onduidelijkheden bevat. Na het zetten van je handtekening kunnen juist die onduidelijkheden grote problemen geven.

Maak vóór het ondertekenen van de overeenkomst een schriftelijke afspraak over de betaling. Bij een goede keukenzaak kun je meestal afspreken dat 30% van de koopsom vooraf betaald wordt (het wettelijk maximum is 50%), gevolgd door 60% van de koopsom bij oplevering en 10% na de levering en installatie. Zo hou je wat geld achter de hand als alles nog niet goed afgewerkt is bij de eerste oplevering. Het allermooiste is dat je niets vooruit betaald. Van zo’n zaak weet je zeker dat die niet op korte termijn failliet gaat.

Spreek ook af dat de maten die jij als klant hebt meegenomen indicatief zijn. Sta er op dat iemand van de keukenzaak zelf persoonlijk de zaak bij je thuis komt opmeten. Zo voorkom je dat later gezegd kan worden dat jij een meetfout hebt gemaakt.

Bovenstaande wil niet zeggen dat, als je een goed gevoel hebt bij de gang van zaken in de showroom, je niet kunt onderhandelen over de prijs. Ook in een goede keukenzaak is daar altijd ruimte voor. Maar denk dan niet in termen van 40 tot 50%, maar meer aan 5 tot hooguit 10%.

Deze tekst is tot stand gekomen in samenwerking met de KASSA-expert Hutch.

Sinds 15 oktober 2008 is er nieuwe wetgeving voor het bedrijfsleven van kracht. Die wetgeving heet de Wet op Oneerlijke HandelsPraktijken (de WOHP). Daarin staat bijvoorbeeld heel duidelijk dat een verkoper (ook als het colportage betreft) geen misleidende informatie mag geven en ook het niet vermelden van relevante informatie over het produkt of de dienst en het toepassen van agressieve verkooptechnieken zijn strafbaar.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Hoe is deze offerte?

Ongelezen bericht door prem »

Het allermooiste is dat je niets vooruit betaald. Van zo’n zaak weet je zeker dat die niet op korte termijn failliet gaat.
Kassa expert.....wat een onzin.

Ferry26
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:04

Re: Hoe is deze offerte?

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Ik denk inderdaad dat je voor dat geld zeker betere apparatuur kunt vragen/krijgen. AEG of Siemens/Bosch moet ook wel lukken. Kwaliteit van Ballerina is ook niet high class maar goed, de kasten zullen wel lang genoeg meegaan.

Ik zou ook, als u wilt, kijken voor een mooi stenen blad. Die zijn vaak niet veel duurder meer dan kunststof. Tenzij bewust gekozen is voor kunststof natuurlijk...

Waarom niet gekozen voor een koel/vries combinatie ?

Revolucion
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 jul 2014 15:33

Re: Hoe is deze offerte?

Ongelezen bericht door Revolucion »

Ferry26 schreef:Ik denk inderdaad dat je voor dat geld zeker betere apparatuur kunt vragen/krijgen. AEG of Siemens/Bosch moet ook wel lukken. Kwaliteit van Ballerina is ook niet high class maar goed, de kasten zullen wel lang genoeg meegaan.

Ik zou ook, als u wilt, kijken voor een mooi stenen blad. Die zijn vaak niet veel duurder meer dan kunststof. Tenzij bewust gekozen is voor kunststof natuurlijk...

Waarom niet gekozen voor een koel/vries combinatie ?
Bedankt voor je reactie. is AEG beter dan Pelgrim? En zijn Siemens/Bosch zoveel beter? Hier kan ik maar geen duidelijk beeld over vormen. daarbij heeft Pelgrim voor de ovens wel enorme inhoud, 52 liter. Volgens onze verkoper is Pelgrim laatste jaren flink vooruitgegaan qua looks en kwaliteit. Maar nogmaals, ook Siemens heeft natuurlijk verschillende modellen. Een goed, ander stuk minder. Over Pelgrim zijn weinig tot geen recentie reviews te vinden.

Geen koel vries combi omdat ze wellicht elkaar in de weg kunnen zitten met kwijtraken van warme lucht in de kastenwand.

Stenen blad.. tsja zitten we nog over te twijfelen. Dit blad vinden we mooi, betonlook, en ook geschikt om direct deeg etc. op te kneden. Uiteindelijk is geen enkel blad geschikt om direct op te snijden of hete pannen op te zetten, toch? Advies is composiet?

*.*
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 sep 2007 14:18

Re: Hoe is deze offerte?

Ongelezen bericht door *.* »

Advies is composiet?
Ook al eens gekeken naar een keramiek werkblad?
Sterk, hitte- en krasbestending, fraaie uitstraling. Je kunt er op snijden (alleen wordt je mes bot) en hete pannen op zetten.
is AEG beter dan Pelgrim?
Mijn inziens biedt AEG meer waarde voor het geld dan Pelgrim, maar dat is slechts op details, maar de uitstraling kan de doorslag geven. Zelf zou ik Siemens links laten liggen, te duur voor hetgeen ze bieden.

Deze keuken hoeft met een keramiek werkblad nauwelijks meer te kosten dan de offerte die jullie nu hebben.

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Hoe is deze offerte?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Daarbij is het belangrijk dat je niet je naam en adres en telefoonnummer geeft. Die heeft de verkoper helemaal nog niet nodig om een offerte te maken en je voorkomt ermee dat hij of zij in de computer gaat kijken of je al ergens anders een offerte gevraagd hebt.
Wat een onzin waarom jou je naam niet geven. De offerte moet toch ook door de verkoper bewaard worden?
Tuurlijk de keukenverkopers zijn allemaal aangesloten op een systeem waarin ze kunnen zien bij welke concurrent een offerte is aangevraagd. Van welke planeet komt u?I

Revolucion
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 jul 2014 15:33

Re: Hoe is deze offerte?

Ongelezen bericht door Revolucion »

Morgen hebben we een afspraak bij een andere keukenzaak.

Gewoon vergelijkbare offerte laten maken. Kijken of we voor het zelfde geld een iets luxere uitvoering kunnen krijgen.

Zoland je DMG zaken ontwijkt is het hartstikke leuk keukens shoppen! Bij de onafhankelijk zaken worden we erg netjes geholpen, krijgen alles mee en nog geen een keer gevraagd om een krabbel.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Hoe is deze offerte?

Ongelezen bericht door 16again »

juliomariner schreef:Tuurlijk de keukenverkopers zijn allemaal aangesloten op een systeem waarin ze kunnen zien bij welke concurrent een offerte is aangevraagd. Van welke planeet komt u?I
Hint: In keukenland bezit een man een flink aantal grote landelijke keukenketens,
Zes winkels van een en dezelfde eigenaar op een stukje meubelboulevard, hoezo concurrentie....?

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Hoe is deze offerte?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dan zou je ook gelijke offertes verwachten of ben ik nu heel blond?

Revolucion
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 jul 2014 15:33

Re: Hoe is deze offerte?

Ongelezen bericht door Revolucion »

juliomariner schreef:Dan zou je ook gelijke offertes verwachten of ben ik nu heel blond?

Naar wat ik heb begrepen mogen ze niet onder de eerste offerte duiken. Puur gebaseerd op wat ik hier heb gelezen.

pieter154
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2014 10:59

Re: Hoe is deze offerte?

Ongelezen bericht door pieter154 »

Wat betreft de apparatuur. Ik ben momenteel zelf bezig om een en ander uit te zoeken.
Ik heb zelf ook deze twee pelgrim ovens of de Siemens oven op de shortlist.

Voor mijn gevoel loopt Siemens momenteel wat achter met de ovens. Ja de oven ziet er mooi uit. Maar de inhoud is zeker bij de stoomoven zeer klein door het grote waterreservoir wat naast de oven (smal!) geplaatst wordt.

Pelgrim heeft de lijn eind vorig jaar/begin dit jaar vernieuwd dat is bij Siemens nog niet gebeurd. Deze modellen lopen al eventjes mee. De stoomoven van Pelgrim is technisch wat verder en je hebt hier de volledige oven gewoon tot je beschikking. Daarnaast voelen de knopjes ook niet zo gammel aan. Ik denk dat een designer bij Siemens zich omdraait in zijn graf dat ze zo'n lelijke gammele plastic draai knop op een fantastisch mooie oven monteren :shock:
Mijn gevoel zegt Siemens is van ouds her degelijk, als ik naar het complete plaatje kijk is Pelgrim voor dit moment de betere aankoop. Lastig inderdaad dat van de nieuwe ovens gewoon nog niets te vinden is... Dus het blijft een kleine gok. *noot: ik heb het puur over de ovens, de rest van de Pelgrim lijn blijf ik van weg.

Ik heb begrepen dat Siemens in november de nieuwe lijn aankondigt die in januari leverbaar is. Helaas is dat voor mij te lang wachten..

Ik heb zelf een next125 offerte liggen voor voor circa 7k aan kastje (schiereiland 300x 120, 1x vw, 1x spoel met afvalsyst, 1x 60 cm plank, 1x 120cm lades inclusief binnelade, andere zijde eiland 4x 60cm kast) dan een hoek met nog 1x ladekast 120cm. Verder 4x hoge kasten waarvan 2x apparatuur, 1x planken, 1x koelkast 178cm nis.
Alles greeploos en compleet gelakte deuren zonder plakstrips of dergelijke.

Blad zit ik momenteel op 3,5k (composiet (2mm) of keramiek (24mm) nagenoeg gelijk)hier moet ik mij nog even in verdiepen.

Apparatuur Neff inductie twistpad + neff 39db vaatwasser + 2x oven type x + Neff koelkast 178cm softclose + Pelgrim plafond afzuigunit. Met de huidige offerte is dat net 5k aan apparatuur.
Opvallen detail: Pelgrim ovens liggen in de prijs nagenoeg gelijk aan de Siemens HB36D575 en HB86P585 dus dat Pelgrim echt goedkoper is kan ik qua ovens nog niet bevestigen.

p.s. Heb je geen kookplaat? Die mis ik in de apparatuur lijst :mrgreen:

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Hoe is deze offerte?

Ongelezen bericht door prem »

16again schreef:
juliomariner schreef:Tuurlijk de keukenverkopers zijn allemaal aangesloten op een systeem waarin ze kunnen zien bij welke concurrent een offerte is aangevraagd. Van welke planeet komt u?I
Hint: In keukenland bezit een man een flink aantal grote landelijke keukenketens,
Zes winkels van een en dezelfde eigenaar op een stukje meubelboulevard, hoezo concurrentie....?
Ja en nog veel meer haha meubels, badkamers het gaat allemaal in dezelfde zak.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Hoe is deze offerte?

Ongelezen bericht door prem »

juliomariner schreef:Dan zou je ook gelijke offertes verwachten of ben ik nu heel blond?
Nee anders valt het op.

Revolucion
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 jul 2014 15:33

Re: Hoe is deze offerte?

Ongelezen bericht door Revolucion »

Was 3 weken op vakantie, dus kan nu pas reageren.

We hebben vlak voor onze vakantie de beslissing gemaakt en keuken is besteld.

Model keuken is zoals omschreven bij mijn eerste bericht.

Apparatuur is nu allemaal Siemens Studioline, incl vaatwasser met open assist... Leuk hebbedingetje. Maar goed alles bij elkaar is de keuken maar ietsje duurder dan de keuken met pelgrim apparatuur.

Meneer gaf zeer goed advies en praatte ons niet naar de mond. Tot op details was hij kritisch. Betreffende pelgrim gaf hij aan dat het sinds de overname van jaar of 8 terug door Etna achteruit is gegaan.

En een stokmoven is niet heul groot nee, maar voordeel is dat je meerdere niveaus kunt gebruiken, dus plaatje 1 groentes, 2 aardappels, rijs oid.

In de pan vlees...

Kookplaat 4 pits, inductie.

Ik heb alle apparatuur op internet gecheckt en komt uit op zo'n 9000euri, inclusief laatste modellen etc. Naar ons idee hebben we een zeer goede koop gedaan bij eenbetrouwbaar bedrijf.

Geen DMG.

Gesloten