LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoeveel korting op keukenapparaten?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Roos D.
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jul 2008 17:02

Hoeveel korting op keukenapparaten?

Ongelezen bericht door Roos D. »

Het DMG kortingencircus spreekt me niet aan, dus ik ben van plan mijn nieuwe keuken te kopen bij een kleine zelfstandige keukenwinkel. Goed advies, eerlijke prijzen, etc.
Ik heb begrepen dat ook in dat soort winkels voor de apparatuur wél een substantieel bedrag van de catalogusprijs af kan gaan. Het gaat om 6 apparaten van ATAG, Bosch en Neff.
Wat is een reëel kortingspercentage? Waar hangt dat van af? En hoe is dit bij de Quooker?

PS Niet geïnteresseerd in tips om apparaten via internet te kopen. Ik wil alles in één deal.


JR-zundapp
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 dec 2009 00:58

Re: Hoeveel korting op keukenapparaten?

Ongelezen bericht door JR-zundapp »

minimaal 30% is reeel.

Bart1981
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 okt 2009 14:36

Re: Hoeveel korting op keukenapparaten?

Ongelezen bericht door Bart1981 »

Kijk eens op de site van keukencentrumtiel, dat zijn zo'n beetje de laagste prijzen die ik zelf heb kunnen vinden. Misschien is het dus ook een optie om apparatuur helemaal weg te laten en dan zelf daar te bestellen.

Wel even opletten of bij een eventueel plaatsen van de keukens ze ook die apparatuur plaatsen of niet.

JR-zundapp
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 dec 2009 00:58

Re: Hoeveel korting op keukenapparaten?

Ongelezen bericht door JR-zundapp »

Eerst haar vraag goed lezen ze willen alles in 1 keer regelen en niet via internet.

De kortingen worden verschillend gehanteerd sommige zaken geven over de gehele offerte korting en andere per categorie.

Volgens mij ligt het bij de apparatuur tussen de 30% en 50% als je alles bijdezelfde keukenzaak wil bestellen.

ikkedus2
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 okt 2005 21:06

Re: Hoeveel korting op keukenapparaten?

Ongelezen bericht door ikkedus2 »

Als je bij een keukenzaak 50 % korting op de apparatuur (BSH merken) krijgt, moet de kastprijs en of blad prijs wel opgehoogd zijn. Bij ATAG kan het wel. Op een Quooker is het maximaal haalbare 25 %. Bij hogere korting moet je oppassen.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Hoeveel korting op keukenapparaten?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Op quooker kan een korting van 30% NIET gegeven worden, als dit wel in een offerte staat, vraag dan alleen de quooker voor dat bedrag aan te schaffen :wink:

MLB
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 okt 2009 23:00

Re: Hoeveel korting op keukenapparaten?

Ongelezen bericht door MLB »

hangt dit niet af van het merk?
laat ik het zo zeggen: internetprijzen voor bv siemens zijn al gauw 45-50% lager dan catalogusprijs, terwijl dit voor bv atag en itho eerder rond 30% ligt. maar kan daar bij aanschaf van een complete keuken dus meer vanaf?

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Hoeveel korting op keukenapparaten?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Quooker IS een merk!

aparaten
Berichten: 41
Lid geworden op: 15 sep 2009 19:43

Re: Hoeveel korting op keukenapparaten?

Ongelezen bericht door aparaten »

Hallo Roos D.

Je geeft aan de apparaten niet via internet te willen kopen, maar toch wil ik je even wat inzicht geven in wat het "eventueel" kan schelen tegenover de catalogusprijzen in de boekjes.

Ik heb aangeschaft 5 apparaten van Pelgrim met totale catalogus waarde (volgens Pelgrim catalogus) 6109,- incl. btw en verwijderingsbijdrage!

Ik heb het aangeschaft bij inbouwweb.nl voor 2250,- incl. btw, verwijderingsbijdrage en afleverkosten! Dus zeg maar ruim 63% korting op basis van de prijs in de catalogus en nog een gratis Weber Q200 BBQ erbij vanwege Pelgrim actie bij 5 apparaten... ;-)

Tel uit je winst

ikkedus2
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 okt 2005 21:06

Re: Hoeveel korting op keukenapparaten?

Ongelezen bericht door ikkedus2 »

aangeschaft 5 apparaten van Pelgrim
aangeschaft bij inbouwweb.nl voor 2250,- incl. btw, verwijderingsbijdrage en afleverkosten
Ra ra ra, hoe kan dat, op inbouwweb.nl staat dat ze geen Atag, Etna of Pelgrim leveren.

aparaten
Berichten: 41
Lid geworden op: 15 sep 2009 19:43

Re: Hoeveel korting op keukenapparaten?

Ongelezen bericht door aparaten »

[/quote] Ra ra ra, hoe kan dat, op inbouwweb.nl staat dat ze geen Atag, Etna of Pelgrim leveren.[/quote]

Tsja zie het nu ook staan maar wat moet ik ervan zeggen, ik heb toch echt de aankoopbon hier voor me liggen...:? Er staat overigens nergens dat ze het niet leveren, alleen niet of niet meer via de webshop.

keukenvakman
Berichten: 136
Lid geworden op: 03 jan 2006 22:24

Re: Hoeveel korting op keukenapparaten?

Ongelezen bericht door keukenvakman »

Kortingen op apparatuur zijn relatief, in combinatie met een complete keuken worden de ondoorzichtige kastprijzen vaak erg opgecalculeerd zodat er wat meer procenten korting op de apparatuur mogelijk worden gemaakt. Dit geldt ook voor de zogenaamde "gratis" vaatwasser, combimagnetrons en/of montage. Er is nergens een ondernemer te vinden die zaken zomaar weggeeft! Jammer genoeg zijn er teveel die voorwenden dat ze wat weggeven. Ik zie ook offertes waar de Quooker met 30 % korting wordt aangeboden, dit is absoluut niet mogelijk omdat Quooker gelukkig een zeer stringend prijsbeleid er op na houdt. Internetwinkels kunnen inderdaad de apparaten goedkoper leveren, zij hebben tenslotte ook geen kosten van een dure showroom, hoeven geen uitgebreid advies te geven en zoegen meestal ook niet voor een vakkundige montage. Een auto is bij de handelaar achter op het industrieterrein ook vaak goedkoper als bij de dealer, bij dit soort serieuze bedragen is een vertrouwd gevoel en SERVICE ook een hele belangrijke factor!

JR-zundapp
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 dec 2009 00:58

Re: Hoeveel korting op keukenapparaten?

Ongelezen bericht door JR-zundapp »

Waarom bent je zo gelukkig dat Quooker :? streng toezicht houd op vaste prijzen. Ik ben er alleen maar blij mee dat sommige op zo'n complete keuken met bizare bedragen wat korting geeft. Mag van mij zelf nog wat meer zijn tenslotte is de inkoop op apparatuur of beter gezegd de marge 60%.

Op een totale keuken mag best wat korting gegeven worden en als consument moet je daarom niet gelijk bij de eerste de beste ja zeggen.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Hoeveel korting op keukenapparaten?

Ongelezen bericht door 16again »

Ik ben er alleen maar blij mee dat sommige op zo'n complete keuken met bizare bedragen wat korting geeft.
Eerst de prijzen flink opkloppen, om vervolgens imposante kortingen te kunnen verstrekken, lijkt mij niet iets om blij mee te zijn.
De consument is gebaat bij transparante prijzen, zodat eerlijk vergelijk beter mogelijk is.
Ik zie ook offertes waar de Quooker met 30 % korting wordt aangeboden, dit is absoluut niet mogelijk omdat Quooker gelukkig een zeer stringend prijsbeleid er op na houdt
Wie houdt een slimme verkoper tegen, die de Quooker zonder enige verkoopt, om dit dubbel en dwars goed te maken op bijvoorbeeld kastwerk?
Kastwerk met fantasiemerkje, waardoor vergelijk op dat punt onmogelijk is.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Hoeveel korting op keukenapparaten?

Ongelezen bericht door maxx »

:wink:
Tsja zie het nu ook staan maar wat moet ik ervan zeggen, ik heb toch echt de aankoopbon hier voor me liggen... Er staat overigens nergens dat ze het niet leveren, alleen niet of niet meer via de webshop.
Kun je de bon even scannen en op het forum plaatsen? AEP geeft aan dat dit niet kan namelijk. Ben erg benieuwd.
Mag van mij zelf nog wat meer zijn tenslotte is de inkoop op apparatuur of beter gezegd de marge 60%.
Waar haal je die informatie toch vandaan? ALs je voor Etna gaat dan zal dat misschien opgaan met een kernassortimentartikel. Quooker 60% korting, tuurlijk, mag ik dan even 500 stuks bij je bestellen? Op het internet lopen de kortingen op Quooker ook niet verder dan 15% en die winkels zijn toch betrouwbaar?!

Vorige keer weer een mooi voorbeeld wat er nog aan service overblijft met die internetprijsvechters: Klant koopt keuken bij ons en keukenapparatuur bij Keukenloods. Geen probleem, als het maar op tijd is dan zetten wij de apparatuur in de keuken. WIj zijn dan niet aansprakelijk voor beschadigingen etc. balablabla.

Ten eerste kon de afgesproken dag van levering niet worden nagekomen, wat raar is als alles op voorraad is. Jammer, dat betekend dus vertraging met keukenmontage, het is niet anders.

Toen kwamen de heren prinsheerlijk om 13.00u aanschuiven. Ondanks dat het miezerde werd de bestelling niet binnen gezet maar gewoon in de voortuin, geen discussie mogelijk. Wel even tekenen voor goede ontvangst terwijl alles de eerste drempel niet had gepasseerd. In de verhitte discussie vertrok de vrachtwagen en "vergat" de oude apparatuur mee te nemen.

Besparing klant was €200,= voordeliger uit wat weer om zeep werd geholpen met alle bijkomende kosten van het afvoeren van de oude apparatuur, extra montage-uren etc. Om van de ergernis maar niet te spreken. Om het leed te verzachten hebben wij de dozen en piepschuim van de apparatuur maar afgevoerd.

Tja, dit staat niet op die mooie websites maar gebeurd wel in de praktijk. De prijs is zover uitgekleed dat service niet meer mogelijk is. Waarom een keukenwinkel wel die extra marge nodig heeft?

Omdat van ons wel wordt verwacht dat we de levering op tijd garanderen,
wij aansprakelijk zijn bij beschadiging,
wij wel drie verdiepingen hoog moeten bezorgen,
wij geacht worden langs te komen bij problemen na de installatie,
wij een gedegen advies moeten kunnen geven,
wij de apparatuur moeten aanschaffen om te kunnen tonen in de winkel,
wij de verpakkingen etc mee moeten nemen na de installatie.

en dat alles voor €200,= korting.

Ach, klein lichtpuntje in de situatie, ik begreep dat de 7 grote webwinkelmannen steen en been klagen dat er te weinig verdiend kon worden op apparatuur. Tja, als je eerst het ezeltje de poten breekt dan kun je naderhand niet verwachten dat het nog een marathon kan lopen.

Maakt niet uit, maak wel even ruimte tussen Hortensias als ze bezorgen :?

MVG

Emi
Berichten: 56
Lid geworden op: 05 mei 2009 14:44

Re: Hoeveel korting op keukenapparaten?

Ongelezen bericht door Emi »

wat wij hebben gedaan: we kregen offerte mee van de keukenboer. De apparaten stonden erop met typenummer. Even googlen op de prijs en vergelijken.

Op internet heb je altijd de laagste prijzen omdat dit bedrijven weinig personeel en geen showroom hebben. Je kan niet of nauwelijks terecht voor advies en als er iets met je apparaat is - is het ook lastiger om iets te regelen.

Onze keukenboer kwam 10 % duurder uit dan het internet. Dat vonden we niet onredelijk. Je betaalt immers voor het deskundig advies, het kunnen bekijken van de apparaten in de showroom en de service. Ik kan er nu op vertrouwen dat ik de keukenzaak even kan bellen of even langs kan gaan als er iets mis is met het apparaat. Zo zat er bij de stoom oven de verkeerde handleiding.

Er zat een handleiding bij van een koffiezetapparaat. Ik vond het al zo raar dat ik koffiebonen in mijn nieuwe stoomoven moest doen :o

Een telefoontje en het wordt opgelost. Krijg dat maar eens voor elkaar bij een internet winkel - ik heb daar trouwens heel weinig ervaring mee hoor.

Dus succes met vergelijken ! En bedenk zelf wat je een redelijk percentage vindt om aan de keukenboer te betalen.

In mijn ogen gaat het niet zozeer om hoeveel korting je krijgt - maar of je waar voor je geld krijgt of niet.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Hoeveel korting op keukenapparaten?

Ongelezen bericht door kweenie »

Je kunt aan de hand van de (internationale) internetprijzen wel zien welke merken meer en minder 'korting' op de apparatuur geven. Volgens mij is het vaak zo dat bij de goedkopere merken meer verschil zit tussen de catalogusprijzen en de verkoopprijzen dan bij de duurdere merken. Je moet dan zelf maar zien wat je een reële prijs vindt voor de apparatuur bij jou keukenwinkel. De catalogusprijs is natuurlijk veel te hoog om te betalen, maar internetprijzen zijn ook niet reeël, aangezien de keukenwinkel de apparatuur ook moet inbouwen, meer service geeft en sowieso veel meer kosten heeft. Dus ergens daartussen zit een nette prijs.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Hoeveel korting op keukenapparaten?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Waarom bent je zo gelukkig dat Quooker streng toezicht houd op vaste prijzen. Ik ben er alleen maar blij mee dat sommige op zo'n complete keuken met bizare bedragen wat korting geeft. Mag van mij zelf nog wat meer zijn tenslotte is de inkoop op apparatuur of beter gezegd de marge 60%.
Omdat het de geloofwaardigheid van een merk aantast.

Om wat voorbeelden buiten de keukenbranche te geven:

Bang&Olufsen, Bose, Apple, Mercedes.........Zijn allen merken welke een strikt prijsbeleid volgen, dat wil absoluut niet zeggen dat ze duur zijn of slecht van kwaliteit. Maar als er een uniforme markt is kan de consument ook een beter vergelijk van een winkel maken, want wanneer heeft u de juiste korting of een redelijke prijs voor het geleverde, en wat gebeurt er met garantie?. Uiteindelijk als iedereen met kortingen smijt zie je door het (kortingen-)bos de bomen niet meer.

p.s. als de marge 60% is dan had ik al gestopt met werken........ :?

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Hoeveel korting op keukenapparaten?

Ongelezen bericht door pfffff »

Mag van mij zelf nog wat meer zijn tenslotte is de inkoop op apparatuur of beter gezegd de marge 60%.
Ten opzichte naar de brutoadviesprijs klopt dit wel met de zogenaamde baggermerken, Zanussi, Whirlpool, Candy, Ariston

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Hoeveel korting op keukenapparaten?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Ten opzichte naar de brutoadviesprijs klopt dit wel met de zogenaamde baggermerken, Zanussi, Whirlpool, Candy, Ariston
In welke categorie komen Indesit en Ignis dan? Die positioneren zich nog onder bovenstaande merken in de markt !?

En dan nog om over kwaliteit te spreken; ik heb liever een whirlpool combi met crispplaat dan een Siemens met quartzgrill, of liever een Ariston vaatwasser dan een prijsgelijkende Bosch .......

Pfffff....uw one-liners roepen alleen maar vragen op.

Gesloten