LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hulp nodig vaatwasser deur

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Multi1980
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 mar 2009 09:28

Hulp nodig vaatwasser deur

Ongelezen bericht door Multi1980 »

Goedemiddag,

Ik heb een nieuwe keuken. Nu heb ik gister het frontje op de vaatwasser geplaats met het bijgeleverde materiaal. Frontje zit er perfect op, alleen met openen kan hij niet helemaal open en loopt hij tegen de vaatwasser aan (niet tegen de plint). Weet iemand wat ik daaraan kan doen? Keukenleverancier al gebeld, maar die had dit nog nooit meegemaakt :) en die belt me vanmiddag terug....als het goed is.

Alvast bedankt!

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Hulp nodig vaatwasser deur

Ongelezen bericht door ronald g »

Wacht eerst de uitkomst van de leverancier af en als dat niet naar behoren gaat plaats dan een topic. Niet schreeuwen voor u geslagen wordt.

Ronald.

Multi1980
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 mar 2009 09:28

Re: Hulp nodig vaatwasser deur

Ongelezen bericht door Multi1980 »

Ronald,

Bedankt voor je reactie. Ik schreeuw niet, ik vraag alleen om advies daar ik goed ervaringen heb hier op het forum en tot dusver na levering nog niet met mijn keukenleverancier.

Wellicht dat iemand anders mij van advies wil voorzien.

Bij voorbaat dank.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Hulp nodig vaatwasser deur

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 26 aug 2009 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.

gast286
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jun 2005 14:40

Re: Hulp nodig vaatwasser deur

Ongelezen bericht door gast286 »

merk/type vaatwasser en keuken?????
iets meer info bij de vragen meesturen, dan heb je meer kans op een antwoord

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Hulp nodig vaatwasser deur

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Multi,

Blijkbaar het je een Maxilinekeuken (kasten vanaf 750mm hoog) en een laag model vaatwasser (81-82cm hoog).

Bij deze constructie had de verkoper je een hoog model vaatwasser moeten verkopen of een vulstrook moeten leveren.


Geen nood, als je boven de vaatwasser een vulstrook maakt van 40mm dan is het euvel verholpen. Dit betekent wel dat het frontje van de vaatwasser overlap heeft tov de machine maar dat kan geen kwaad. Vergaat niet boven de achterkant van de vaatwasser ook een vulstrook te maken met dezelfde dikte anders blijft de vaatwasser eeuwig kantelen en wegschuiven bij gebruik.

Dus:

Werkblad ==========
Vulstrook 40mm ++++++++++
Vaatwasser


Meten vooraf kan natuurlijk ook. Haal het keukenfront van de vaatwasser af, klap de deur van de vaatwasser open, meet de afstand van bovenkast deur tot machine. Dan zul je zien dat het deurtje te lang is voor deze vaatwasser. Standaard wordt 40mm vulstrook gebruikt.


Geen paniek en succes. Wel twijfelachtig dat jouw keukenleverancier je dit niet heeft gezegd.

MVG

Raven001
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 dec 2007 18:24

Re: Hulp nodig vaatwasser deur

Ongelezen bericht door Raven001 »

Op het moment dat het een maxiline keuken is en er een gewone vaatwasser word geleverd zie je dat aan de bovenzijde van de vaatwasser terug het front steekt uit ten opzichte van de vaatwasser.

Keuken adviseur zal naar alle waarschijnlijkheid zeggen dat de plint onder de vaatwasser ingezaagt moet worden waardoor het probleem is opgelost.
Dit komt voor bij merken in het wat lagere singment

Mvg,

Gesloten