LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ikea keuken :?:

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
klusser
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2005 14:56

Ikea keuken :?:

Ongelezen bericht door klusser »

hoi hoi,

Wie is er bekend met de keukens van Ikea?

Ik vind ze er goed uit zien, maar heeft er ook iemand ervaring mee. Als je het vergelijkt met een 'normale' keukenzaak ben je bij Ikea al drie keer zo goedkoop uit, hoe kan dit???

Ik vind het zo goed klinken, zelfs 10 jaar garantie, maar is het ook echt goed???

Graag jullie reacties over de keuken, en de garantie.

bvd :?

superrobbie
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 jul 2005 19:08

Re: Ikea keuken :?:

Ongelezen bericht door superrobbie »

als je geen probleem hebt met een keuken van karton....is ikea wel ok...

Fac ut vivas !!!
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 aug 2005 20:29

Re: Ikea keuken :?:

Ongelezen bericht door Fac ut vivas !!! »

zijn goede keukens. MDF is nou eenmaal geperst papier, maar de keukens van siematic hebben ook een mdf kern.

Ik zou er alleen andere apparatuur bijkopen, siemens of bosch.

Ikea is goedkoper, maar bedenk dat je hem zelf moet plaatsen, of de plaatsing er nog bij moet rekenen.

hans63
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 nov 2005 20:04

Re: Ikea keuken :?:

Ongelezen bericht door hans63 »

Ikea produceert vele honderdduizenden stuks en ja een keuken is meestal niet meer dan gefineerd MDF. Als mensen daar graag veel te veel voor willen betalen, is dat hun goed recht.

Ik heb een halfjaar geleden nog in een zomerhuisje een IKEA-keuken in elkaar gezet en ik moet zeggen, het was werkelijk fantastisch om te zien hoe de engineers alles hebben ontworpen. Perfecte ladenrollers en scharnieren.Deurtjes kan iedereen inhangen en afstellen. De spoelbak was werkelijk h-e-e-l mooi ingefreesd.

Prima aftersales en kwaliteit, daar mogen andere keukenbedrijven nog een voorbeeld aan nemen !

veel plezier van je Ikea keukentje !

m. poppe
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2005 16:00

Re: Ikea keuken :?:

Ongelezen bericht door m. poppe »

Jazeker doen! Wij hebben dit voorjaar een hele simpele Ikeakeuken gekocht met apothekerskasten en allemaal brede laden. Om het af te maken een composiet aanrechtblad van Creatop er op dat bijna duurder was dan de hele keuken, maar nu staat er dan ook wat. Je moet het zelf in elkaar zetten en dat is niet altijd even makkelijk (vooral niet als je een iets andere indeling wilt dan standaard) maar het lukt best. Ikea apparatuur is ook prima (behalve de afwasmachine die is een beetje gammel en die hebben we ook niet gekozen) Het is gewoon Whirlpool, maar dan goedkoper dan wanneer er geen Ikea op staat. Maakt mij niet uit, het werkt en zet er goed uit. Bovendien zijn de kastdeurtjes erg makkelijk schoon te houden. En niemand die gelooft dat het Ikea is. Als je wilt stuur ik een foto. Stuur maar een e-mailadres naar [email protected]. En... Inderdaad een keuken met exact dezelfde indeling laten begroten bij een keukenfirma en die was ruim 3x zo duur.

Pfffff

Re: Ikea keuken :?:

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 03 nov 2007 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.

klusser
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2005 14:56

Re: Ikea keuken :?:

Ongelezen bericht door klusser »

bedankt voor jullie reacties!!!

heeft er ook nog iemand ervaring met de garantie? Krijg je het echt terug als er iets niet goed is? Een fout maken is menselijk toch, dat kan bij de beste keukenboer gebeuren. Bovendien hebben we een grote keuken, dus willen we ook wel veel ruimte creeren door kasten enzo, als je dat gaat bekijken bij keukenzaak, schrik je echt van de prijs.
Als je zomaar alleen of met z'n tweeen ben ga je er toch ook niet een dure keuken in zetten. Ik vond ze er gewoon super uitzien, en ook stevig.

bedankt voor jullie reacties, het zal wel een mooie, luxe en degelijke keuken worden van de IKEA.

mklaus
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2005 09:35

Re: Ikea keuken :?:

Ongelezen bericht door mklaus »

wij hebben ook een keuken van de ikea gekocht. Deze bevlat me prima en hij ziet er ook mooi uit. Toen de spullen geleverd waren en wij alles in elkaar hadden gezet, bleek er een kastdeurtje krom te zijn en bij een was er een putje in een hoekje. Wij bellen naar de ikea en een week later werden de spullen omgeruild zonder vragen. Echt super geregeld allemaal.

Wij hebben ook de apparatuur bij de ikea gekocht, het is allemaal whirlpool en het werkt perfect.

Ik zou zeggen veel succes ermee.
:lol:

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ikea keuken :?:

Ongelezen bericht door 16again »

heeft er ook nog iemand ervaring met de garantie? Krijg je het echt terug als er iets niet goed is?
IKEA garantie is goed.
Ongeopende verpakkingen kun je tot 6 weken terugbrengen, en dan krijg je je geld gewoon terug! (geldt niet voor op maat gemaakt werkblad). Dit is handig als je halverwege toch nog wat wil wijzigen.

Uiteraard geeft IKEA geen garantie op onhandigheid van degene die de keuken monteert. Goed opletten dus op beschadigingen etc voor dat je begint.
een keuken is meestal niet meer dan gefineerd MDF
Dit dunne laagje is geen fineer (vocht!!) maar kunststof

dionnecarlijn
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2005 11:27

Re: Ikea keuken :?:

Ongelezen bericht door dionnecarlijn »

Wij hebben al 5 jaar een ikea keuken en is echt aan te raden. We hebben deze later nog uitgebreid met meer kastjes, prima bevallen.
In het begin waren we niet helemaal te vreden met het werkblad, ikea een mailtje gestuurd en hebben toen het bedrag van het werkblad teruggekregen in tegoed bonnen. Inderdaad heel makkelijk schoon te maken. Gewoon doen, we gaan volgend jaar verhuizen en bestellen bij Ikea inderdaad weer de keuken!

Beowulf
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 okt 2005 19:07

Re: Ikea keuken :?:

Ongelezen bericht door Beowulf »

Wij hebben nu een jaar of 5 een ikea keuken staan en deze ziet er nog tiptop uit.
geen loshangende deurtjes,geen laderollers die haperen en de koelkast,oven,magnetron en vaatwasser doen nog steeds dagelijks hun plicht zonder problemen.
Als ik deze keuken bij een keukenboer had moeten kopen had ik het 4 voudige kwijt geweest.

gewoon doen,zijn prima keukens.

habe
Berichten: 122
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:40

Re: Ikea keuken :?:

Ongelezen bericht door habe »

Hallo klusser.
IKEA keukens zijn kastjes welke als een pakketje geleverd worden. Kwalitatief weegt dit in de verste verte niet op tegen elke andere kant en klare keuken.
Verder onderstaand een antwoord van mij over IKEA uit een andere topic.
Geplaatst op 02 Okt 2005 13:18 door habe


--------------------------------------------------------------------------------

Naar aanleiding van de vele topic's welke over IKEA gaan, ben ik nieuws-gierig geworden en heb ik een bezoek gebracht aan de keukenafdeling van IKEA. Het geheel kwam bij mij ietwat r4ommelig over.
Mijn beoordeling:
1. de fronten zijn kwalitatief redelijk en zeer GOEDKOOP, hier kan geen enkel ander merk tegenop. wel is alles los geprijsd, de deur, grepen, scharnieren, schappen, schapdragers enz.
2. de kast is op de kopkanten met dunband afgeplakt, wat je alleen nog ziet bij de echt goedkope merken.
3. de afwerking is zeer matig en de kwaliteit van de hoge kasten vind ik
bedenkelijk.
4. op alle apparaten staat: IKEA made by Whirlpool. zodat iedereen die bij je op bezoek komt meteen kan zien dat er een IKEA keuken staat.
5. ongeveer de helft van de IKEA apparaten zijn in de normale handel niet te koop. menig keukenzaak zou ze m.i. ook niet willen verkopen.
6.de werkbladen zagen er netjes uit.
7. qua prijsstelling denk ik dat SUPERKEUKENS of een andere keukenmerk met hetzelfde concept als superkeukens GOEDKOPER is dan IKEA

Ger 1111
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 nov 2005 20:23

Re: Ikea keuken :?:

Ongelezen bericht door Ger 1111 »

Ook wij hebben een Ikea keuken. Mét hoge kasten. Nou, Prima keuken hoor. Mooi systeem om zelf te plaatsen. Prima kwaliteit en zeker voor dat geld. De apparatuur hebben wij niet van Ikea maar van Bosch omdat ik dat toch iets vertrouwder vond. En de garantie is ook prima.
Ben zeer tevreden ook nog na 4 jaar.

klusser
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2005 14:56

Re: Ikea keuken :?:

Ongelezen bericht door klusser »

toch hele verschillende antwoorden, heeft iemand ervaring met de opmerkingen van andere forumleden? zoals de 'slecht'hoge kasten ed???

Ger 1111
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 nov 2005 20:23

Re: Ikea keuken :?:

Ongelezen bericht door Ger 1111 »

Jazeker, ik heb zelf al bijna 4 jaar zo'n keuken. Ook met hoge kasten.
Ze zijn perfect, nog geen beschadiging en niks.
Wat mij betreft prima!!! Je moet het toch zelf ervaren. Ook met een peperdure keuken kun je pech hebben of niet dan?

bartvt
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 nov 2005 20:56

Re: Ikea keuken :?:

Ongelezen bericht door bartvt »

We hebben sinds een paar weken een keuken van Ikea staan, en ik ben erg gelukkig met het resultaat. Ziet er echt mooi uit, de kasten, ook de hoge, zijn gewoon prima hoor. Mooie ingefreesde spoelbak, prachtig werkblad, vaatwasser, combi magnetron-oven, alles helemaal compleet bezorgd binnen 3 weken na bestelling voor nog geen 3250 euro. Geen keukenmaffia-praktijken van offertes van 20000 euro opgesteld door een opdringerige salesman, gewoon vaste prijzen. Ik heb er echt wel vertrouwen in dat deze keuken minimaal 10 jaar meegaat, en dat betekent dat je gewoon goede waar krijgt voor een hele mooie prijs.
Aanrader!

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: Ikea keuken :?:

Ongelezen bericht door mar53 »

Je kan bij bij IKEA natuurlijk een (dure) keuken kopen :x
Wellicht bij een echte keukenzaak een echt goede keuken met alle service :D

Lijkt me wel.

mar53

klusser
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2005 14:56

Re: Ikea keuken :?:

Ongelezen bericht door klusser »

Hoe denk jij dan over dekeukens Mar53? Heb je ervaring mee? je klinkt nogal negatief dus moet je er zeker ervaring mee hebben

jbroeders
Berichten: 129
Lid geworden op: 07 aug 2005 21:32

Re: Ikea keuken :?:

Ongelezen bericht door jbroeders »

Een ikea keuken is een keuken voor mensen zonder fratsen, die niet aan een siematic willen. De kastjes zijn allemaal even goed, apparatuur is zelf te kiezen. Als je een stijlvolle, eigentijdse en degelijke keuken wil kun je ook bij ikea terecht, topmateriaal hoor!

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Ikea keuken :?:

Ongelezen bericht door maxx »

Even over die mooie Ikea keukens. Meet vooraf goed de kasten na voordat je aan de opstelling gaat bouwen. Geen enkele kast is wat er op de doos staat. Tolerantie van 8 mm is heel normaal.

Ooit de fout gemaakt mijn zwager te helpen met Ikea-kastjes. Na 5 kasten van 60cm (volgens Ikea) naast elkaar te hebben geplaatst kwam de totaalmaat op 298,2 cm ipv 300 cm. Dit kan heel slecht uitkomen als het werkblad op maat is gemaakt. 1,8 cm lijkt niet veel totdat de kookplaat niet op zijn plaats wil omdat de volgende kast daar al staat.

Daarnaast hanteert Ikea de nare gewoonte om geen ruimte achter de kasten te reserveren voor leidingwerk. Hierdoor in geen normaal leidingplan op te stellen en komt alles vol in het zicht. Niet mooi en buitengewoon onpraktisch.

Werkbladen van spaanplaat zijn door de kwaliteit keukenleveranciers allang verbannen, maar Ikea levert u gewoon zo'n "kwaliteits-product". Lijkt hetzelfde als Duropal-op-multiplex maar wacht maar op waterschade met zwellingen en scheuringen.

Vergelijk geen appels met peren.

Gesloten