LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] IKEA-keuken waardeloos geplaatst, aanrechtblad verziekt

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: IKEA-keuken waardeloos geplaatst, aanrechtblad verziekt

Ongelezen bericht door Julie4444 »

kokka schreef:Precies! Zelfs voor een geplaatste ikea keuken is 2000 euro heel weinig. Dat ikea het moet oplossen is duidelijk maar ze moeten wel die kans krijgen
Yup. :D
Laatst gewijzigd door Julie4444 op 03 feb 2016 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: IKEA-keuken waardeloos geplaatst, aanrechtblad verziekt

Ongelezen bericht door kokka »

oeps.. haha had niet alles weggehaald van miepje.. sorry

schoutenschouten
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 feb 2016 13:14

Re: IKEA-keuken waardeloos geplaatst, aanrechtblad verziekt

Ongelezen bericht door schoutenschouten »

Het betrof dus geen hete pan. En de pan stond er niet een paar dagen ook. Het is gewoon een ondeugdelijke aanrechtblad dat geleverd is. Maar mensen kunnen slecht lezen of willen niet goed lezen. De afdeling webcare van ikea misschien die hier aan het stoorzenderen is? Intussen heeft ikea na dit bericht gister de klacht opeens afgehandeld en binnen een dag ongegrond verklaard . Daar laat ik het natuurlijk niet bij. Ikea levert gewoon een wanprestatie. Zowel kwa plaatsing als kwa product. Wees gewaarschuwd. Ik heb contra expertise ingeschakeld.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: IKEA-keuken waardeloos geplaatst, aanrechtblad verziekt

Ongelezen bericht door crazyme »

schoutenschouten schreef:De afdeling webcare van ikea misschien die hier aan het stoorzenderen is
Misschien bent u van de concurrentie met een valse klacht ?

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: IKEA-keuken waardeloos geplaatst, aanrechtblad verziekt

Ongelezen bericht door HADES2001 »

schoutenschouten schreef:Het betrof dus geen hete pan. En de pan stond er niet een paar dagen ook. Het is gewoon een ondeugdelijke aanrechtblad dat geleverd is. Maar mensen kunnen slecht lezen of willen niet goed lezen. De afdeling webcare van ikea misschien die hier aan het stoorzenderen is? Intussen heeft ikea na dit bericht gister de klacht opeens afgehandeld en binnen een dag ongegrond verklaard . Daar laat ik het natuurlijk niet bij. Ikea levert gewoon een wanprestatie. Zowel kwa plaatsing als kwa product. Wees gewaarschuwd. Ik heb contra expertise ingeschakeld.
dat je dit bericht gezet hebt en nu je klacht op afgehandeld staat kan ook gewoon compleet los van elkaar staan. Zou niet te snel naar conclussies springen.
Kan je een foto plaatsen zodat mensen een duidelijke indruk krijgen van je probleem?
wat is de reden dat je klacht is afgewezen?
Waarom laten ze je zitten met een aangetast blad dankzij de chemicalien die eroverheen zijn gedaan?

Wil graag helpen en advies geven maar raad wel aan dan je verhaal compleet en duidelijk te plaatsen
Opmerkingen als "Wees gewaarschuwd", sorry dit voegt niets toe en "contra expertise" ?

schoutenschouten
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 feb 2016 13:14

Re: IKEA-keuken waardeloos geplaatst, aanrechtblad verziekt

Ongelezen bericht door schoutenschouten »

Ja contra expertise, zo heet dat. Om het broddelwerk van Ikea aan de kaak te stellen. Dus wees gewaarschuwd als je dit leest. Dwz: koop geen keuken bij Ikea

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: IKEA-keuken waardeloos geplaatst, aanrechtblad verziekt

Ongelezen bericht door moederslink »

schoutenschouten schreef: Ikea keuken: een DRAMA. Twee maanden terug een ikea keuken gekcocht.
Ikea moet dit oplossen! Twee maanden wachten is te gek voor woorden!
schoutenschouten schreef: Dat blad moesten we eerst vier keer bewerken/impregneren met een soort olie-achtig spul
Wat voor olie-achtig spul heeft u dan 4x gebruikt? En op wiens advies precies dat product dan??

Toppy
Berichten: 164
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:01

Re: IKEA-keuken waardeloos geplaatst, aanrechtblad verziekt

Ongelezen bericht door Toppy »

Olieachtig spul.....
Vermoed zomaar dat het 'broodplanken olie' geweest is. En dat is zeker niet bedoeld voor aanrechtbladen.
Daarvoor wordt Behandla een product op basis van lijnolie voorgeschreven.
Hetgeen overigens heel erg duidelijk vermeld staat in de informatie over de keukenbladen.
Daarnaast staat in de informatie over de werkbladen en daar kun je echt niet overheen lezen:
Goed om te weten
Het werkblad heeft een 3,5 mm dikke toplaag van massief eiken op spaanplaat.
Het werkblad is behandeld met een harde wasolie, daarom hoeft het pas weer te worden behandeld als het oppervlak wat gaat slijten.

En:
Onderhoudsinstructies
Als het oppervlak van het werkblad wat gaat slijten of droog wordt, behandel het dan met houtolie.
Reinigen met een vochtig doekje met evt. wat schoonmaakmiddel.
Nadrogen met een droge doek.
Makkelijk te verwijderen vlekken kunnen worden verwijderd met een vochtige spons (water of een milde zeepoplossing) resp. fijn schuurpapier.


Het probleem met het werkblad is dus niet zo heel erg simpel als TS het voor doet komen.
Van een consument mag verwacht worden dat hij zich tevoren goed informeert. Zeker als de leverancier die informatie op zeer eenvoudige wijze algemeen toegankelijk heeft gemaakt.

schoutenschouten
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 feb 2016 13:14

Re: IKEA-keuken waardeloos geplaatst, aanrechtblad verziekt

Ongelezen bericht door schoutenschouten »

Behandla was exact het spul dat we gebruikt hebben . Maar dat waardeloze eiken aanrechtblad van ikea geeft zwarte loogplekken als je er metaal op laat liggen en het nat wordt. En dan komt er nog vervolgschade bij nadat de zogenaamde neutrale expertise man van peter van beek-expertise (ingeschakeld en betaald door ikea, heel neutraal dus , maar niet heus) er een middeltje overheen gooit waarna ik ook een uitgebeten plek op het blad heb. Ikea heeft een wanprodukt verkocht, slecht geplaatst en ondeugdelijk materiaal. Dit moet echt opgelost worden, zo niet week gaan we verder op facebook. Met heel wat volgers en delers. Ja we zijn pislink ja.

schoutenschouten
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 feb 2016 13:14

Re: IKEA-keuken waardeloos geplaatst, aanrechtblad verziekt

Ongelezen bericht door schoutenschouten »

Ik hou er gewoon niet van om door Ikea opgezadeld te worden met een wanproduct. Ik probeer anderen daarvoor te behoeden.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 feb 2016 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: [Off-topic reactie verwijderd]

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: IKEA-keuken waardeloos geplaatst, aanrechtblad verziekt

Ongelezen bericht door bprosman »

Maar dat waardeloze eiken aanrechtblad van ikea geeft zwarte loogplekken als je er metaal op laat liggen en het nat wordt.
Dan is het nog niet genoeg geimpregneerd geweest.
De afdeling webcare van ikea misschien die hier aan het stoorzenderen is?
Nee hoor er komen wel vaker van die opgewonden standjes voorbij die niet inzien dat ze zelf ook steken hebben laten vallen, in dit geval het impregneren van je blad, en bij wijze van spreken al in de rechtzaal staan , kan me nog iets met een Segway herinneren. Meestal loopt dat toch met een sisser en bijbehorende staart tussen de benen af.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: IKEA-keuken waardeloos geplaatst, aanrechtblad verziekt

Ongelezen bericht door kokka »

schoutenschouten schreef:Ach ik hou er gewoon niet van om door Ikea opgezaldeld te worden met een wanprodukt. Ik probeer anderen daarvoor te behoeden. Wat jij op dit forum doet is me onduidelijk. Stoorzenderen en nin informatie. Daar moet ik dan weer om lachen.
Wanproduct is wel een beetje overdreven denk ik. Ik ben het er wel mee eens dat het opgelost moet worden, daar zijn ze dan ook mee bezig.tot die tijd kan je gewoon gebruik maken van je waardeloze blad met uitgebeten vlek.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: IKEA-keuken waardeloos geplaatst, aanrechtblad verziekt

Ongelezen bericht door tijger1 »

Als ik een keuken zou moeten kopen, zou ik zeker naar Ikea gaan. Hebben prima spul.

igen
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 aug 2015 00:38

Re: IKEA-keuken waardeloos geplaatst, aanrechtblad verziekt

Ongelezen bericht door igen »

Zelfs deze centenknieper heeft de keuken zelf gefabriceerd. De kastjes zelf komen van de Marktkauf. Opheffingsuitverkoop oid. Lades kompleet van de IKEA, en drie aanrechtbladen van 5 meter van de Praxis. Kastdeurtjes zijn zelf uitgefreesde stukken meubelplaat. Kookplaat via marktplaats. Alles bij elkaar ( ik heb ff de bonnetjes bekeken ) nog geen fl 2000,- Jawel. Guldens, bijna 14 strekkende meters aanrecht en de oude werkbank werd een kookeilandje. Moesten wel twee weken barbecueën, uit- eten en op visite...Dus het bedrag is niet maatgevend voor de kwaliteit.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: IKEA-keuken waardeloos geplaatst, aanrechtblad verziekt

Ongelezen bericht door sjoegel »

Die vlekken komen door het looizuur in eiken wat sterk reageert met ijzer. Het blad is dan niet goed geïmpregneerd. Ook met beuken bladen komt dit vaak voor.
Bij ijzeren voorwerpen op houten bladen altijd onderzetters gebruiken wanneer je ze langer dan een uur erop laat staan.

Heb je foto's van de niet sluitende lades ?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: IKEA-keuken waardeloos geplaatst, aanrechtblad verziekt

Ongelezen bericht door GJvdZ »

tijger1 schreef:Als ik een keuken zou moeten kopen, zou ik zeker naar Ikea gaan. Hebben prima spul.
Precies. Ze worden ook niet zomaar de grootste keukenverkoper ter wereld. Tenzij natuurlijk heel de wereld gek is behalve TS.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: IKEA-keuken waardeloos geplaatst, aanrechtblad verziekt

Ongelezen bericht door Julie4444 »

sjoegel schreef:Die vlekken komen door het looizuur in eiken wat sterk reageert met ijzer. Het blad is dan niet goed geïmpregneerd. Ook met beuken bladen komt dit vaak voor.
Bij ijzeren voorwerpen op houten bladen altijd onderzetters gebruiken wanneer je ze langer dan een uur erop laat staan.

Heb je foto's van de niet sluitende lades ?
Dus dan zou het gebruikersfout zijn, waarvoor dan TS aansprakelijk zou zijn omdat hij het hout foutief heeft behandeld?

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: IKEA-keuken waardeloos geplaatst, aanrechtblad verziekt

Ongelezen bericht door tijger1 »

Die eiken keukenbladen of van ander hout zijn natuurlijk prachtig, maar vroeger waren ze niet voor niets van graniet. Kon niets mee gebeuren. Op dat super luxe spul kan je niet zomaar je gang gaan.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: IKEA-keuken waardeloos geplaatst, aanrechtblad verziekt

Ongelezen bericht door Moneyman »

Julie4444 schreef:
sjoegel schreef:Die vlekken komen door het looizuur in eiken wat sterk reageert met ijzer. Het blad is dan niet goed geïmpregneerd. Ook met beuken bladen komt dit vaak voor.
Bij ijzeren voorwerpen op houten bladen altijd onderzetters gebruiken wanneer je ze langer dan een uur erop laat staan.

Heb je foto's van de niet sluitende lades ?
Dus dan zou het gebruikersfout zijn, waarvoor dan TS aansprakelijk zou zijn omdat hij het hout foutief heeft behandeld?
Dat zou kunnen, mits TS had kunnen weten wat hij wel en niet met het blad kon doen. Als uit de gegeven instructies (mondeling of schriftelijk) duidelijk blijkt dat goed impregneren belangrijk is en ijzer anders tot vlekken kan leiden, dan is het inderdaad puur een gebruikersfout. Als TS geen enkele instructie terzake heeft gekregen, neig ik ernaar om de verantwoordelijkheid bij de leverancier neer te leggen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: IKEA-keuken waardeloos geplaatst, aanrechtblad verziekt

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Is er dan niet mogelijk sprake van gedeelte aansprakelijkheid, afhankelijk van hoe dat ging?

Zaken als Praxis en IKEA gaan wel uit van enige handigheid/kennis van hun klanten as opposed to de keukenboer die alles regelt. Lijkt mij dat TS ook om de informatie had moeten vragen als deze niet standaard aangeboden werd (waarvan we niet weten of en hoe dit gebeurd is). Immers mag je toch wel verwachten dat men producten pas in gebruik neemt wanneer de nodige informatie verstrekt is?

Gesloten