LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] in gebreke stelling Brugman Keukens & Badkamers

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
de Melkboer
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jul 2005 19:59

in gebreke stelling Brugman Keukens & Badkamers

Ongelezen bericht door de Melkboer »

Hallo luitjes,

Ook wij hebben na uitoefening van vele uren psychologische druk een order- en koopovereenkomst getekend bij Brugman Keukens & Badkamers.
Gelukkig heeft de verkoper zitten suffen en heeft hij een keuken getekend waarvan de korfhoogten overeenkomen met een "NORMALE" keuken ipv de door ons uitgezochte "GREEPLOZE" keuken. Met andere woorden; de hoogte van de getekende lades bestaan in de door ons uitgekozen serie NIET !!!! (dit weten wij doordat wij bij een 2-tal andere Brugman filialen telefonisch navraag hebben gedaan)

Dit lijkt ons een gegronde reden om de koopovereenkomst te ontbinden.

Ik wil Brugman dan ook in gebreke stellen en ze een termijn (8 dagen na dagtekening (aangetekende) brief) verlenen waarbinnen dit probleem opgelost dient te worden. Mocht Brugman dit NIET lukken (en dit lukt ze niet omdat deze kasten in deze serie simpelweg NIET bestaan en wij geen genoegen nemen met een andere dan overeengekomen keuken) dan verklaren wij de overeenkomst als ontbonden.

Nu is mijn vraag; heeft er iemand tips waarop te letten bij het opstellen van zo'n brief.............
Het zou natuurlijk verdomd jammer zijn als we onze sterke positie verspillen door het maken van verkeerde woordkeuzen, etc.

Alvast bedankt voor jullie reacties !!!!!!

Met vriendelijke groet,
de Melkboer

LeeGer
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 aug 2005 00:37

Re: in gebreke stelling Brugman Keukens & Badkamers

Ongelezen bericht door LeeGer »

Dat iets niet bestaat betekent niet dat 't niet gemaakt kan worden. Misschien kunnen ze ze zelf maken, of anders ergens laten maken?

Om meteen zonder overleg de overeenkomst te ontbinden is denk ik niet helemaal volgens de regels. Brugman zal de kans moeten krijgen te leveren wat u gevraagd heeft.

Als eerste zou ik eens overleggen (het lijkt erop dat dit niet gebeurt is) met de verkoper bij wie u geweest bent, of hij van dit probleem op de hoogte is en hoe hij het denkt op te lossen.

de Melkboer
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jul 2005 19:59

Re: in gebreke stelling Brugman Keukens & Badkamers

Ongelezen bericht door de Melkboer »

Wij zijn zeker wel terug in de zaak geweest en hebben het probleem voorgelegd. De verkopers gingen direct in de verdediging en zochten zichtbaar geirriteerd in de boeken naar kastgegevens. Vervolgens werd er een fractie van een seconde een boek getoond waarin inderdaad een tekening van een kast met de gespecificeerde maten te zien was.
Dit gebeurde zodanig snel dat het voor mij niet controleerbaar was of het een kast uit de door ons gekozen serie betrof.
Met de mededeling dat de kast wel leverbaar was wilden ze ons niet langer te woord staan en moesten we de daaropvolgende week maar een keer terugkomen.

Dat we zo afgepoeierd werden is logisch, als je bedenkt dat de zaak vol met mensen staat en "onenigheid" tussen klant en verkoper is geen goede reclame.

Wij hebben daarop het pand verlaten en hebben ons eigen plan getrokken. We hebben de tekening met de specificaties aan meerdere keukenzaken voorgelegd en zij vertelden allemaal hetzelfde; dit ontwerp zoals getekend is alleen mogelijk indien er grepen op de laden geplaatst worden. In greeploze uitvoering is dit NIET mogelijk.

Om nog zekerder van onze zaak te zijn heb ik me vervolgens voorgedaan als een "keukenplaatser" en heb telefonisch contact opgenomen met een 2-tal andere Brugman vestigingen. Beide personen wisten mij te vertellen dat het absoluut NIET mogelijk is deze kasten te leveren uit het greeploze assortiment.

Aangezien de vestiging waar wij de keuken hebben gekocht ons al enkele malen verkeerd heeft voorgelicht en er misschien in het laatste geval sprake van opzet is geweest (ik zeg bewust misschien omdat dit moeilijk te bewijzen is en in dat geval zou je dus spreken over misleiding) Hebben wij geen vertrouwen meer in de verdere samenwerking met Brugman. Om deze reden lijkt het ons gegrond de overeenkomst te willen ontbinden.
Wij hebben nochthans gekozen voor een greeploze Brugmatic keuken en accepteren NIETS anders.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: in gebreke stelling Brugman Keukens & Badkamers

Ongelezen bericht door 16again »

-gebruik een gematigde toon: In volgende brieven kun je altijd nog je tanden laten zien.

-Stuur het hoofdkantoor gewoon een briefje, met het vriendelijke verzoek om de opdracht te bevestigen.
Vermeld de mogelijke fout in het ontwerp, en dat je hier zelfs al voor naar de winkel bent teruggeweest. (en daarbij niet al te klantvriendelijk geholpen bent)
Geef verder aan dat je graag de keuken conform tekening met de ovvereengekomen levertijd wil afnemen.

de Melkboer
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jul 2005 19:59

Re: in gebreke stelling Brugman Keukens & Badkamers

Ongelezen bericht door de Melkboer »

16again schreef;

"Geef verder aan dat je graag de keuken conform tekening met de ovvereengekomen levertijd wil afnemen"

Dat is nu juist het probleem, wij WILLEN deze keuken NIET meer bij Brugman afnemen daar ons vertrouwen geschaad is !!!!!
Met andere woorden; wij WILLEN van deze overeenkomst AF............

Met deze brief hoop ik een ontbinding van de overeenkomst te verkrijgen.
Ik heb absoluut GEEN zin in ellenlange correspondenties, telefoongesprekken, ed.
Om deze reden lijkt het me redelijk om Brugman Keukens & badkamers een termijn van 8 dagen te gunnen, zodat wij na verstrijken van de termijn zekerheid hebben en niet maanden in het ongewis verblijven.........

Laat ik mijn vraag dus herformuleren; heeft er iemand tips om op een zo kort mogelijke termijn deze overeenkomst ontbonden te krijgen ???

gummetje
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:29

Re: in gebreke stelling Brugman Keukens & Badkamers

Ongelezen bericht door gummetje »

Moeilijk hoor maar zolang Brugman bij haar standpunt blijft dat het wel mogelijk is om een keuken af te leveren volgens uw wens valt er volgens mij weinig te ontbinden.

Misschien dat één van de keukenverkopers op dit forum aan de hand van een typenr. kan achterhalen welk merk en welk type keuken dit is, zodat ook zij uitsluitel kunnen geven.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: in gebreke stelling Brugman Keukens & Badkamers

Ongelezen bericht door 16again »

Laat ik mijn vraag dus herformuleren; heeft er iemand tips om op een zo kort mogelijke termijn deze overeenkomst ontbonden te krijgen ???
Je staat sterker als Brugman zelf eerst toegeeft dat oplevering volgens tekening niet mogelijk is. Als je eerst zelf aangeeft de keuken niet te willen, dan kan brugman proberen annuleringskosten in rekening te brengen

henk de groot
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 sep 2005 22:46

Re: in gebreke stelling Brugman Keukens & Badkamers

Ongelezen bericht door henk de groot »

Wel leukdeze discussie, maar heeft een ieder van jullie wel eens nagedacht dat een tekening niet bindend is,dat is namelijk de orderbevestiging welke is getekend door de klant.

Ik geef je weinig kans op annulering

LeeGer
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 aug 2005 00:37

Re: in gebreke stelling Brugman Keukens & Badkamers

Ongelezen bericht door LeeGer »

Dat is nu juist het probleem, wij WILLEN deze keuken NIET meer bij Brugman afnemen daar ons vertrouwen geschaad is !!!!!
Met andere woorden; wij WILLEN van deze overeenkomst AF............
Dan heb je toch echt pech denk ik. Het vermoeden dat er weleens iets fout zou kunnen gaan met de levering is geen reden om een koopovereenkomst te ontbinden.

de Melkboer
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jul 2005 19:59

Re: in gebreke stelling Brugman Keukens & Badkamers

Ongelezen bericht door de Melkboer »

Erg vreemd allemaal.........
Zoals ik nu begrijp is een keukenzaak haast onaantastbaar !!!!!

Let wel; wij komen met de keukenzaak een bepaald merk en type keuken overeen. In de order staat gespecificeerd welke kasten, en dergelijke nodig zijn om tot de keuken te komen die in een tekening gespecificeerd is (let wel; in de tekening staat NIETS vermeld van wijzigingen of afwijkingen voorbehouden) Vervolgens blijkt dat de keuken niet volgens specificaties geleverd kan worden om de doodeenvoudige reden dat de gespecificeerde kasten NIET bestaan.

Ter vergelijking; wij tekenen een koopovereenkomst van een Audi A4-avant. Daar er geen lange daken (ik verzin maar wat) bestaan is het NIET mogelijk om de A4 in een avant versie (is station) te leveren dus MOETEN wij maar genoegen nemen met een A4-sedan................

Dit is echt te zot om los te lopen !!!!!!!!!

In zo'n geval kun je net zo goed naar een keukenboer gaan en zeggen; luister eens vriend, hier heb je 15000,- EURI. Ik woon op het volgende adres. Lever jij over een maand of 8 even een keuken bij mij af. Wat zeg je; een tekening? Nee hoor; een tekening is niet nodig want daar houden jullie je toch niet aan.................

WAAROM LAAT JE ANDERS EEN KEUKEN OP PAPIER ZETTEN ?????????????

de Melkboer
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jul 2005 19:59

Re: in gebreke stelling Brugman Keukens & Badkamers

Ongelezen bericht door de Melkboer »

Leeger schreef;

"Dan heb je toch echt pech denk ik. Het vermoeden dat er weleens iets fout zou kunnen gaan met de levering is geen reden om een koopovereenkomst te ontbinden"



Hoezo; "het vermoeden".
Hoeveel duidelijker wil je het hebben ?????
Er zijn ladenkasten gespecificeerd (lees getekend en waarschijnlijk ook in de order vermeld alleen is dit niet te controleren daar ze hier een nietszeggende code gebruikt hebben. Maar ook dit is eventueel na te zoeken in de boeken van Brugman) die NIET bestaan !!!!
Ter verduidelijking; al bel je de hele aardbol rond nergens vind je een adres waar ze van dit merk (met bijbehorende serie) deze kasten kunnen leveren, omdat deze nog nooit zijn ontworpen.

En nee, kom nu niet aan met de opmerking dat ze van een ander merk en / of serie soortgelijke kasten misschien wel kunnen leveren.
Ik koop toch ook geen audi met een lada motor er in..........

Pfffff

Re: in gebreke stelling Brugman Keukens & Badkamers

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 02 nov 2007 01:03, 1 keer totaal gewijzigd.

LeeGer
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 aug 2005 00:37

Re: in gebreke stelling Brugman Keukens & Badkamers

Ongelezen bericht door LeeGer »

de Melkboer


Geplaatst op 27 Sep 2005 23:54 door de Melkboer
Leeger schreef;

"Dan heb je toch echt pech denk ik. Het vermoeden dat er weleens iets fout zou kunnen gaan met de levering is geen reden om een koopovereenkomst te ontbinden"



Hoezo; "het vermoeden".
Hoeveel duidelijker wil je het hebben ?????
Er zijn ladenkasten gespecificeerd (lees getekend en waarschijnlijk ook in de order vermeld alleen is dit niet te controleren daar ze hier een nietszeggende code gebruikt hebben. Maar ook dit is eventueel na te zoeken in de boeken van Brugman) die NIET bestaan !!!!
Ter verduidelijking; al bel je de hele aardbol rond nergens vind je een adres waar ze van dit merk (met bijbehorende serie) deze kasten kunnen leveren, omdat deze nog nooit zijn ontworpen.

En nee, kom nu niet aan met de opmerking dat ze van een ander merk en / of serie soortgelijke kasten misschien wel kunnen leveren.
Ik koop toch ook geen audi met een lada motor er in..........
Ze bestaan niet zegt u maar Brugman zegt ze wel te kunnen leveren, als dat zo is dan krijgt u de keuken die u besteld heeft en is er geen reden de koopovereenkomst te ontbinden. Hoe Brugman de keuken kan leveren maakt niet uit, als Brugman maar levert.

Daarom kunt u het beste doen wat hier al eerder geadviseerd is en contact opnemen met het Brugman hoofdkantoor, uw zorgen uitleggen en vragen hoe de vork in de steel zit.

Misschien staan de door u gewenste lades niet in de boeken, dat wil nog niet meteen zeggen dat ze niet leverbaar zijn. Misschien laat Brugman ze op maat maken? We hebben het over keukenlades, niet over een auto waar jaren aan ontwerpen vooraf gaat.

Ik zeg niet dat u zich geen zorgen moet maken maar zolang Brugman beloofd gewoon te leveren wat er besteld is zult u weinig kans maken op ontbinding van de koopovereenkomst, tenzij Brugman u tegemoet wil komen natuurlijk, maar dat zijn ze op dit moment zeker niet verplicht.

gast286
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jun 2005 14:40

Re: in gebreke stelling Brugman Keukens & Badkamers

Ongelezen bericht door gast286 »

Geplaatst op 27 Sep 2005 20:07 door 16again


--------------------------------------------------------------------------------

-gebruik een gematigde toon: In volgende brieven kun je altijd nog je tanden laten zien.

-Stuur het hoofdkantoor gewoon een briefje, met het vriendelijke verzoek om de opdracht te bevestigen.
Vermeld de mogelijke fout in het ontwerp, en dat je hier zelfs al voor naar de winkel bent teruggeweest. (en daarbij niet al te klantvriendelijk geholpen bent)
Geef verder aan dat je graag de keuken conform tekening met de ovvereengekomen levertijd wil afnemen.
Hee melkboer, welke stuk snap je niet van dit antwoord?
Dit is de beste manier om je zin te krijgen!

robbie10
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 sep 2005 23:36

Re: in gebreke stelling Brugman Keukens & Badkamers

Ongelezen bericht door robbie10 »

ik lees allamaal goed bedoelde adviezen op de gestelde vraag, maar waarom lees ik niet wat de reactie van Brugman is?

daarna kunne we toch pas een goed advies geven wat te doen?

rob

Gesloten