Incomplete IKEA AXSTAD keuken - ladefront niet leverbaar

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
donpablito
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 apr 2021 13:56

Incomplete IKEA AXSTAD keuken - ladefront niet leverbaar

Ongelezen bericht door donpablito »

Ik vraag me af hoeveel klanten van Ikea met een incomplete keuken zitten.

6 maanden geleden heb ik een AXTAD keuken gekocht. Volgens mij een vrij populair product.

Een ladefront, mat blauw 60x40 cm : Artikelnummer 104.752.29 - is echter al die tijd al uitverkocht, zowel op de website als in de winkel. Er is geen mogelijkheid om een alert te ontvangen als het artikel weer op voorraad is.
'U kunt het best regelmatig de website raadplegen om te kijken of deze weer leverbaar is. Voorlopig heeft Ikea nog geen indicatie wanneer het ladefront weer beschikbaar wordt.

Intussen is de keuken geen gezicht natuurlijk. Onacceptabel van Ikea!

riddert
Berichten: 2119
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Incomplete IKEA AXSTAD keuken - ladefront niet leverbaar

Ongelezen bericht door riddert »

Wat vervelend dat er een frontje in je schitterende nieuwe keuken niet geleverd geworden is.
Je zou er een gordijntje voor kunnen hangen, tot het paneeltje weer leverbaar is, of als je er heel erg mee zit, laat een paneeltje op maat maken door een meubelmaker/timmerman. Wat er niet is, is er niet en kan niet geleverd worden.

Als je kiest voor een gordijntje kun je misschien een dealtje maken met de Ikea, deze verkopen ze zelf ook namelijk. Het is per slot van rekening ook een beetje de schuld van de Ikea dat je met een inclomplete keuken zit.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Incomplete IKEA AXSTAD keuken - ladefront niet leverbaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik maak uit je bericht op dat het front al uitverkocht was toen jij je keuken kocht. klopt dat? Heb je toen overleg gehad over (de leverbaarheid van) dat frontje, of heb je gewoon de keuken gekocht in de veronderstelling dat het frontje snel leverbaar zou zijn?

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Incomplete IKEA AXSTAD keuken - ladefront niet leverbaar

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Ik denk dat IKEA ook liever geen leverproblemen zou hebben. Maar door 1 of ander virus staat nog steeds een groot deel van de productiecapaciteit van veel bedrijven onder druk. Niet alleen bij IKEA.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Incomplete IKEA AXSTAD keuken - ladefront niet leverbaar

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je kan dat virus ook overal de schuld van geven.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Incomplete IKEA AXSTAD keuken - ladefront niet leverbaar

Ongelezen bericht door juliomariner »

Er is een enorm probleem in de hout markt. Er is heel veel vraag maar bijna geen aanvoer. Hiervan zal de leverancier van Ikea ook last van hebben.
Dit wordt o.a. ook veroorzaakt door Corona maar heeft nog meerdere oorzaken.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Incomplete IKEA AXSTAD keuken - ladefront niet leverbaar

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Bob Schurkjens schreef:
23 apr 2021 16:40
Je kan dat virus ook overal de schuld van geven.
Niemand heeft een glazen bol en niemand weet of deze situatie zich ook voorgedaan heeft zonder corona. Feit is dat bijna heel de wereld plat gelegen heeft. De voorraden die er toen nog waren konden mondjesmaat uitgeleverd worden en daarna was het op. Op het moment dat er weer beweging is in de ladefrontjesfabriek, dan hebben ze geen materialen. Die moeten eerst ingekocht worden. Maar je, de ladefrontjeshoutfabriek is ook door zijn voorraden heen en die moet weer aankloppen bij de zagerij/houthandel. Maar ja, ook die zal niets meer hebben, enz, enz. Voordat het hele treintje weer opgestart is en de voorraden weer normaal zijn gaat een hele lange tijd overheen.

Ikea verkoopt wereldwijd. De fabriek zal niet eerst 10 frontjes maken en opsturen, dat gaat in grote partijen. Het duurt dus even voordat alle voorraden weer goed zijn.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Incomplete IKEA AXSTAD keuken - ladefront niet leverbaar

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

NeoDutchio schreef:
23 apr 2021 17:25

Niemand heeft een glazen bol
Jawel, ik, maar stuk, en ivm corona kan het kapotte onderdeel tijdelijk niet geleverd worden

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Incomplete IKEA AXSTAD keuken - ladefront niet leverbaar

Ongelezen bericht door sylvesterb »

donpablito schreef:
23 apr 2021 14:08
Er is geen mogelijkheid om een alert te ontvangen als het artikel weer op voorraad is.
Als ik via https://www.ikea.com/nl/nl/p/axstad-lad ... -10475229/ kijk en druk op Winkel voorraad dan is het overal uitverkocht als ik Ikea Amsterdam kies kan ik wel voor een waarschuwing kiezen als het binnen is, dit lukt bij enkele andere locaties niet.

Maar heb je Ikea al gebeld of het artikel ooit weer op voorraad komt? Of was hier op het forum klagen dat iets er niet is en niet was toen u bestelde eenvoudiger?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Incomplete IKEA AXSTAD keuken - ladefront niet leverbaar

Ongelezen bericht door Jablan »

Bij deze winkel (dozenschuiver) zou ik het niet op Corona gooien, maar op de grondstof. Hout.

Dankzij boktor, droogte en bosbranden is er veel minder hout beschikbaar, terwijl de vraag stijgt.
Het slechte hout gaat naar China en het goede hout gaat momenteel vanuit Europa naar Noord-Amerika, omdat in de VS de prijzen grofweg twee keer zo hoog zijn.
Dat betekent voor alle bedrijven, die hout als grondstof gebruiken, nu extra lange levertijden (van een paar dagen naar 26 weken) of erger nog, niet meer leverbaar. Dit geldt ook voor producten, waarin resthout en zaagafval wordt verwerkt.

De toegenomen vraag heeft weer alles te maken met het begrip 'duurzaam'. Houtskelet in plaats van beton, cement en steen in de huizenbouw. Zo'n huis vraagt zoveel hout, dat er een paar beuken van 100 jaar oud in worden verwerkt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Incomplete IKEA AXSTAD keuken - ladefront niet leverbaar

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

J. Deltoer schreef:
23 apr 2021 17:40
NeoDutchio schreef:
23 apr 2021 17:25

Niemand heeft een glazen bol
Jawel, ik, maar stuk, en ivm corona kan het kapotte onderdeel tijdelijk niet geleverd worden
Bij de kringloop in Son kun je zo'n ding makkelijk op de kop tikken. Heel toevallig gisteren tegenaan gelopen.

https://www.veilinghuis-online.nl/wonen ... tallen-bol

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Incomplete IKEA AXSTAD keuken - ladefront niet leverbaar

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Niet te hard tikken, anders is hij weer stuk.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Incomplete IKEA AXSTAD keuken - ladefront niet leverbaar

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik ga vanuit dat je de onderdeel los gekocht hebt, dan moet je wachten.

Als je de keuken als 1 geheel gekocht hebt, dan kan je de factuur niet geheel betalen totdat de keuken alsnog helemaal geleverd is. Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Incomplete IKEA AXSTAD keuken - ladefront niet leverbaar

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ook een rechtsbijstand verzekering heeft geen ladefrontje in de kast liggen.

donpablito
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 apr 2021 13:56

Re: Incomplete IKEA AXSTAD keuken - ladefront niet leverbaar

Ongelezen bericht door donpablito »

Het ladefront was niet beschikbaar tijdens het bestellen van de keuken. Dit gold ook voor de vaatwasser. Die moest ik ook apart bestellen, dat ging prima en heb ik enkele weken later opgehaald in de winkel.

Ik had geen reden om aan te nemen dat dit specifieke onderdeel zo lang zou duren om weer beschikbaar te komen.

Mijn bedoeling was inventariseren hoeveel klanten hiermee zitten.

Jammer van zoveel cynische reacties. Bedankt voor de herinnering waarom ik me niet veel op forums begeef.
Ik kan niets anders dan medelijden hebben met losers die niets beter te doen hebben dan dit soort reacties plaatsen. Get a life.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Incomplete IKEA AXSTAD keuken - ladefront niet leverbaar

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

donpablito schreef:
03 mei 2021 22:39
Mijn bedoeling was inventariseren hoeveel klanten hiermee zitten.
Maar wat kunt u er mee als u wee hoeveel mensen er ook zitten te wachten op dat frontje? Daarmee is het bij Ikea nog niet op voorraad en zal de fabriek echt niet harder gaan werken.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Incomplete IKEA AXSTAD keuken - ladefront niet leverbaar

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan zullen er vier mensen wachten. Denkt u dan dat ze dan die machine voor het maken van die frontjes zullen starten? Echt niet.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Incomplete IKEA AXSTAD keuken - ladefront niet leverbaar

Ongelezen bericht door kweenie »

donpablito schreef:
03 mei 2021 22:39
Het ladefront was niet beschikbaar tijdens het bestellen van de keuken. Dit gold ook voor de vaatwasser. Die moest ik ook apart bestellen, dat ging prima en heb ik enkele weken later opgehaald in de winkel.

Ik had geen reden om aan te nemen dat dit specifieke onderdeel zo lang zou duren om weer beschikbaar te komen.
Maar heb je die verwachting naar aanleiding van wat een IKEA medewerker je heeft toegezegd? Of is die verwachting nergens op gebaseerd?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Incomplete IKEA AXSTAD keuken - ladefront niet leverbaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik denk dat ik het antwoord op mijn allereerste vraag in dit topic wel weet inmiddels.
Moneyman schreef:
23 apr 2021 15:36
Ik maak uit je bericht op dat het front al uitverkocht was toen jij je keuken kocht. klopt dat? Heb je toen overleg gehad over (de leverbaarheid van) dat frontje, of heb je gewoon de keuken gekocht in de veronderstelling dat het frontje snel leverbaar zou zijn?

Gesloten