LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] informatie over Keukenspectrum / Keukenplaza Oud-Beijerland

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
christiaank
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 mar 2008 15:45

informatie over Keukenspectrum / Keukenplaza Oud-Beijerland

Ongelezen bericht door christiaank »

Ik wil een nieuwe keuken aanschaffen. Ben al een paar maal bij Keukenspectrum / Keukenplaza in Oud-Beijerland geweest. Ik ben daar uitgebreid te woord gestaan door een vriendelijke verkoper die echt met ons mee probeerde te denken. Hij heeft veel tijd aan ons besteed. We hebben een offerte van hem gekregen. Alvorens definitief te beslissen of we met deze zaak in zee ga, heb ik toch nog wat vragen:

1. Op het bedrag dat in de offerte wordt genoemd valt volgens de verkoper niets meer af te dingen. Kortingen zijn al verwerkt. Mijn omgeving verklaart me voor gek als ik dit accepteer, immers: (forse) kortingen horen er bij in de keukenbranche. Wat zijn de ervaringen van anderen wat dit betreft met Keukenspectrum? Kun je inderdaad niet afdingen op het bedrag in de offerte? En zijn hun prijzen reëel?

2. Tot voor kort verkochten zij Nobilia keukens, sinds een paar maanden Ballerina. Heeft iemand daar ervaring mee?

3. Hoe is de installatie van de keuken bij Keukenspectrum? Graag goede en slechte ervaringen

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: informatie over Keukenspectrum / Keukenplaza Oud-Beijerland

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.

sun2shine
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mar 2007 18:02

Re: informatie over Keukenspectrum / Keukenplaza Oud-Beijerland

Ongelezen bericht door sun2shine »

korting of niet, uiteindelijk zal je overal ongeveer op dezelfde prijs uitkomen.

sommige keukenboeren beginnen bij 30.000 en geven je dan 50% korting. (blijkbaar zijn er nog steeds mensen die dan geloven dat ze geweldig kunnen onderhandelen)

en andere keukenboeren komen meteen met een realistische prijs en geven maar 10 - 20% korting, met hetzelfde resultaat!

cinsy
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2008 10:53

Re: informatie over Keukenspectrum / Keukenplaza Oud-Beijerland

Ongelezen bericht door cinsy »

Wij hebben de afgelopen 15 jaar al 3 keukens aangeschaft bij Keukenplaza en deze zijn naar volle tevredenheid geleverd en gemonteerd. Ons huis staat nu te koop, we gaan alweer verhuizen.

Inmiddels hebben we bij twee keukenboeren een offerte laten maken waarbij het ons opviel dat ze meer bezig waren met hoeveel korting ze
weggaven dan dat er over de keuken werd gesproken. De 3e offerte hebben we bij Keukenplaza laten maken waar we direct een eindprijs hebben gekregen waar geen korting meer vanaf kon. En zowaar bleek dat ook de voordeligste aanbieding te zijn.

Mijn ouders hebben ook bij Keukenplaza de keuken gekocht. Er zijn toen twee monteurs van Keukenplaza bezig geweest met het slopen van de oude keuken, ze hebben de leidingen verlegd en getegeld, alles was in 3 dagen geregeld en er waren geen mankementen.

Wij hebben dus alleen positieve ervaringen met deze keukenzaak.

Adje Viseur
Berichten: 71
Lid geworden op: 06 okt 2005 23:04

Re: informatie over Keukenspectrum / Keukenplaza Oud-Beijerland

Ongelezen bericht door Adje Viseur »

1. Laat je niet gek maken door "de omgeving" maar ga uit van je eigen gevoel. Het feit dat je al een paar maal binnen bent geweest daar is een teken dat het gevoel wel goed zit. En korting is niet belangrijk, maar het gaat om wat er onder aan de streep komt te staan.

2. Ik heb Nobilia verkocht en ook Ballerina, de laatste is een prima merk voor een goede prijs, hebben in de laatste jaren een flinke sprong naar voren gemaakt . Buiten de kwaliteit om is het ook van belang om te weten dat Ballerina het hoogste percentage complete uitleveringen heeft! ( en nee, ik heb geen aandelen......)

3. Naar mijn weten werken de Keukenspectrum zaken altijd met vaste keukenmontagebedrijven waar ze al jarenlange goede ervaringen mee hebben.

Als de heren van Alphen en Sala er nog werken dan bent u in goede handen.

Grtz.Ad

harrie777
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 feb 2008 13:38

Re: informatie over Keukenspectrum / Keukenplaza Oud-Beijerland

Ongelezen bericht door harrie777 »

Als je bij een keukenboer binnen loopt hebt interesse in een bepaalde keuken en die kost b.v. € 15.000,00 en een kwartiertje verder na een bak koffie en wat gezeiver sta je op schud hem de hand en zegt dat je elders gaat kijken! Doet hij er dan plotseling € 5000,00 af weet je meteen dat toen je binnen kwam METEEN BELAZERD WERDT!

kzin
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:22

Re: informatie over Keukenspectrum / Keukenplaza Oud-Beijerland

Ongelezen bericht door kzin »

Mijn omgeving verklaart me voor gek als ik dit accepteer, immers: (forse) kortingen horen er bij in de keukenbranche.
Dat noemen we borrelpraat en " de beste stuurlui staan aan wal"

christiaank
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 mar 2008 15:45

Re: informatie over Keukenspectrum / Keukenplaza Oud-Beijerland

Ongelezen bericht door christiaank »

Hartelijk dank voor de reacties naar aanleiding van mijn vragen in maart. De positieve oordelen over Keukenplaza / Keukenspectrum Oud-Beijerland hebben in belangrijke mate bijgedragen aan onze beslissing om met deze keukenzaak in zee te gaan. De afgelopen week is de keuken geinstalleerd en we zijn niet teleurgesteld: Leidingenwerk, plaatsen extra groepen voor electriciteit, montage van keuken, ophangen van oude keukenkastjes in de schuur: alles netjes en perfect uitgevoerd, door hun eigen monteurs. Wat de prijs betreft: zoals in maart al gezegd, ze geven op het bedrag in de offerte geen verdere korting; maar we hebben de indruk dat hun prijs marktconform is en dat we onder de streep zeker niet meer betalen dan elders. Conclusie: prima keukenzaak.

Gesloten