LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kan een Daalderop 3in1 kraan i.c.m een composiet keukenblad?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Kim20

Kan een Daalderop 3in1 kraan i.c.m een composiet keukenblad?

Ongelezen bericht door Kim20 »

Wij hebben zelf een keuken samengesteld.
Nu heb ik een vraag met betrekking tot het werkblad en de keukenkraan.

Wij hebben gekozen voor een Bingara 50 onderbouw spoelbak. Eigenlijk willen wij ook graag de Daalderop 3 in 1 kraan. Gaat dit wel goed in een composieten werkblad? Waarschijnlijk wordt het een werkblad van Royalstone of Unistone (zit hier kwalitatief verschil in?)

Ik bedoel dan het feit dat ik bij de kokendwaterkraan erg heet water uit de kraan laat komen dat toch langs het composieten blad gaat (gezien het feit dat bij ons de spoelbak onderbouw is). Ik ben bang voor een thermoshock, is dat terecht?

Heeft iemand hier ervaring mee of tips voor?

Alvast bedankt.

grentyr

Re: Kan een Daalderop 3in1 kraan i.c.m een composiet keukenblad?

Ongelezen bericht door grentyr »

Royalstone is goed, uni ken ik niet, maar wat dit met de thermochock te maken heeft weet ik niet, wat zegt de keuken leverencier in deze ? in een composiet blad kun je altijd zo'n kraan monteren.

Kim20

grentyr schreef:Royalstone is goed, uni ken ik niet, maar wat dit met de thermochock te maken heeft weet ik niet, wat zegt de keuken leverencier in deze ? in een composiet blad kun je altijd zo'n kraan monteren.
De temperatuur uit de kokend kraan is natuurlijk 100 gr.
Omdat de spoelbak onderbouw is, dacht ik dat het warme water wellicht tegen het composiet aan kan spetteren.

Maar tegen dat hete water kan het composiet dus gewoon?

maxx

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Kim,

Thermoshock treed niet op bij 100 graden celsius. Dit gaat alleen op bij pannen die heter worden.

De kokend waterkraan is geen probleem. Jammer dat de voor de Grohe hebt gekozen. De kraanbediening is lastig. Je moet de knop de gehele tijd vasthouden. Dat is leuk met een kopje thee, maar minder als je een pan wilt vullen.

Daarnaast is de kraan niet in hoogte verstelbaar zodat je eigenlijk gedwongen wordt om het kopje of mok onder de kraan te houden tijdens het vullen. Bij de Quooker kun je het kopje of pan gewoon vullen zonder met je handen in de burt van de kokend waterstraal te komen. Bij een klein kopje of een hoge pan pas je gewoon de hoogte van de uitloop aan.

Tja, dat is je natuurlijk niet verteld in de winkel. Eigenlijk moet je zo'n apparaat een tijdje op proef kunnen krijgen......wacht eens even..... Heeft Quooker die actie nog steeds lopen? Een aantal maanden gebruiken met die "Niet tevreden geld terug garantie"?

Ik zou het wel weten....

MVG

Kim20

maxx schreef:Beste Kim,

Thermoshock treed niet op bij 100 graden celsius. Dit gaat alleen op bij pannen die heter worden.

De kokend waterkraan is geen probleem. Jammer dat de voor de Grohe hebt gekozen. De kraanbediening is lastig. Je moet de knop de gehele tijd vasthouden. Dat is leuk met een kopje thee, maar minder als je een pan wilt vullen.

Daarnaast is de kraan niet in hoogte verstelbaar zodat je eigenlijk gedwongen wordt om het kopje of mok onder de kraan te houden tijdens het vullen. Bij de Quooker kun je het kopje of pan gewoon vullen zonder met je handen in de burt van de kokend waterstraal te komen. Bij een klein kopje of een hoge pan pas je gewoon de hoogte van de uitloop aan.

Tja, dat is je natuurlijk niet verteld in de winkel. Eigenlijk moet je zo'n apparaat een tijdje op proef kunnen krijgen......wacht eens even..... Heeft Quooker die actie nog steeds lopen? Een aantal maanden gebruiken met die "Niet tevreden geld terug garantie"?

Ik zou het wel weten....

MVG
Beste Maxx,

Hartelijk dank voor je adviezen. Fijn dat er iemand mee post met ervaring.
Kortom, de kraan kan gewoon i.c.m. composiet. Fijn om te weten.

We hebben geen Grohe, een daalderop.
Ik ben het met je eens dat je het eigenlijk eerst zou moeten proberen. Dat doet Quooker zeker goed.

Je hebt helemaal gelijk, zeker bij het vullen van de pan.
Maar ik had bedacht om dat op te lossen door er eerst een snijplank op de spoelbak te leggen en dan te kraan te openen, dan hoef ik niks meer vast te houden ;-)

Er waren 2 hoofdredenen waarom we voor deze kraan gekozen hebben.

1. Maar 1 kraan op het blad. Voor zover ik begrepen heb, heeft Quooker alleen maar kranen voor erbij. Dus 2 kranen op het blad. Met ons kookeiland wil ik dat niet. Vind ik geen gezicht (maar smaken verschillen). We hebben nog wel even getwijfeld met de Grohe Red, maar die was veel prijziger.

2. Het budget. We hebben deze kraan (+set) heel goedkoop nog nieuw kunnen aanschaffen. Was dat niet het geval dan hadden we helemaal geen kookkraan gehad.

Ik hoop dat het ons gaat bevallen. Ik lees wel veel positieve ervaringen over zo'n soort kraan.

Gesloten