LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keramisch blad Kemie of Jetstone

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Happyikke

Keramisch blad Kemie of Jetstone

Ongelezen bericht door Happyikke »

Wij hebben een keramisch blad van Kemie gezien, concretto, heel duur. Nu schijnt het zo te zijn dat andere "fabrieken" hetzelfde blad kunnen leveren, onder een andere naam. Jetstone heeft ook zo'n blad, een stuk goedkoper. Is er dan vershil in kwaliteit? Op welke wijze?

Marktkenner
Berichten: 229
Lid geworden op: 25 jul 2007 12:34

Re: Keramisch blad Kemie of Jetstone

Ongelezen bericht door Marktkenner »

Hallo, ik weet niet of uw vraag nog steeds speelt, maar ja, er zit verschil tussen het ene of andere blad, afhankelijk van leverancier.
Kemie was sowieso de eerste in NL die keramische keukenbladen op de markt bracht. Ik ben van mening dat zij de meeste kennis en ervaring hebben op dit gebied. Er zijn wereldwijd maar enkele fabrieken die het plaatsmateriaal hiervoor maken. In het oorspronkelijk (3mm dikke!) materiaal zal in de kern niet veel verschil zitten. Het is slijtvast, krasvast, zuurvast en hittebestendig, waardoor het ideaal is voor gebruik in de keuken.
het verschil zit hem nu net in de manier van verwerken tot een aanrechtblad. Er zijn leveranciers die het 3mm dikke materiaal op een kunststof "ondermateriaal" plakken en hier zo bladen van maken. Maar je kunt ook bladen maken van van 2x 3mm op elkaar verlijmd, (incl en glasfiber tussenlaag) en dit met een materiaal onderlijmen en er dan bladen van maken. Ziet er hetzelfde uit, echter hiermee wordt de productie duurder.
Nu weet ik niet exact hoe beide leveranciers dit op dit moment verwerken, maar er kan verschil zitten in de manier waarop de boel is verlijmd en vervaardigd. Als zo'n blad eenmaal klaar is en op de keuken ligt zie je die verschillen zo 1,2,3 niet, echter in het jarenlange gebruik zul je hiervan wellicht toch de verschillen wel gaan merken.
Vraag aan je keukenleverancier hoe jou keuze blad is opgebouwd en vervaardigd.
een Fiat en een Audi rijden allebei prima, maar de verschillen zitten in de details....

Gesloten