LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keuken gekocht in Nordhorn (D) bij Ardland... status

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Tukkertje

Keuken gekocht in Nordhorn (D) bij Ardland... status

Ongelezen bericht door Tukkertje »

Hallo allen,

Mijn eerste bijdrage alhier: na vele bezoeken aan keukenspeciaalzaken viel mij op dat praktisch geen enkele verkoper een gedetailleerde offerte wilde opstellen en/of meegeven. Overal de zgn. bijzondere acties, toneelstukjes, etc. Als je (omdat jezelf ook verkoopt) hier doorheen kijkt, zijn het allemaal redelijk aardige mensen die ook maar wat proberen om het salaris te verdienen. Ondanks deze 'technieken' geen kwaad woord over Super Keukens, Brugman en Bruynzeel. Simpelweg omdat ik die *zelf* niet heb.

Maar goed, ik besloot om ook eens bij onze Oosterburen te kijken: en niet zonder succes. Een waanzinnige service in het Nederlands. Offertes gedetailleerd tot op inbouwmateriaal. En daarbij ook nog eens een waanzinnig prijsverschil met de apparatuur in Nederland. De zaak had alle denkbare apparatuur van Siemens naast elkaar staan en kon van een lijst met bepaalde typen grote kortingen geven. Denk aan 40% tot 50% op de Nederlandse prijzen. Naast deze korting werd er ook nog er zo'n 25% op de keuken zelf in mindering gebracht. De eerlijkheid, en gemoedelijkheid deden ons besluiten om hier een keuken te kopen.

Ergens medio 2005 wordt de keuken geleverd. Uiteraard houd ik jullie op de hoogte van het vervolgtraject.

groet,
Tukkertje

kookwijzer

Re: Keuken gekocht in Nordhorn (D) bij Ardland... status

Ongelezen bericht door kookwijzer »

Wij zijn ook in Duitsland geweest om te kijken naar een keuken. Bij navraag bij de nederlandse importeurs van inbouwapparaatuur blijkt dat de door U gekochte apparaten NIET van garantie worden voorzien door nederland! Alles moet dus door duitse reparateurs geschieden!
Bovendien heb ik mijn keuken ook eens door een nederlands bedrijf (
Piet Klerkx) laten uitrekenen en deze gaven geen 45 % op de apparaten maar waren met dezelfde keuken (Pronorm) nog goedkoper!
Advies, trap niet in allerlei verhalen maar koop bij een erkende dealer in Nederland die al wat langer bestaat dan een of twee jaar!
Wij zijn tevreden over onze kuken en zijn blij met onze, in nederland, gekochte keuken!

kookwijzer

Re: Keuken gekocht in Nordhorn (D) bij Ardland... status

Ongelezen bericht door kookwijzer »

Wij zijn ook in Duitsland geweest om te kijken naar een keuken. Bij navraag bij de nederlandse importeurs van inbouwapparaatuur blijkt dat de door U gekochte apparaten NIET van garantie worden voorzien door nederland! Alles moet dus door duitse reparateurs geschieden!
Bovendien heb ik mijn keuken ook eens door een nederlands bedrijf (
Piet Klerkx) laten uitrekenen en deze gaven geen 45 % op de apparaten maar waren met dezelfde keuken (Pronorm) nog goedkoper!
Advies, trap niet in allerlei verhalen maar koop bij een erkende dealer in Nederland die al wat langer bestaat dan een of twee jaar!
Wij zijn tevreden over onze keuken en zijn blij met onze, in nederland, gekochte keuken!

gerda1

Re: Keuken gekocht in Nordhorn (D) bij Ardland... status

Ongelezen bericht door gerda1 »

hoi tukkertje,

Hardstikke goed om een Keuken te kopen in Duitsland.

Gaat je beslist goed bevallen.

Laat je niet ontmoedigen door de Hollandse Keukenboeren op deze site.

Mijn ervaring met de Duitsers is dat zij 35% goedkoper zijn en 100% meer service bieden.

Het verhaal over geen garantie als je een keuken koopt in Duitsland is op deze site al lang en breed uit de doeken gedaan als zijnde onzin.

nogmaals veel geluk en laat nog eens van je horen,

Gerda

Tukkertje

Re: Keuken gekocht in Nordhorn (D) bij Ardland... status

Ongelezen bericht door Tukkertje »

Daar was ik al bang voor.... mijn bericht staat hier nog maar een paar uur en de eerste kort-door-de-bocht reacties komen al los.

Kookwijzer: deze keukenzaak bestaat al ietsjes langer dan 2 jaar (understatement).

Ik heb dit bericht alleen geplaatst om hier later mijn ervaringen onder te zetten en heb dus weinig zin om in welles-nietes discussies te vervallen. Mijn ervaringen zal ik met jullie delen.

groet,
Tukker

gerda1

Re: Keuken gekocht in Nordhorn (D) bij Ardland... status

Ongelezen bericht door gerda1 »

mag ik even weten wat je nu wil? volgens mij ben je een keukenverkoper die reacties uitlokt? In ieder geval iemand die geen complimenten in ontvangst wil nemen. Wat kort door de bocht ??????

Tukkertje

Re: Keuken gekocht in Nordhorn (D) bij Ardland... status

Ongelezen bericht door Tukkertje »

gerda: sorry. Mijn reactie was niet tegen jou gericht, daarom reageerde ik ook alleen op "kookwijzer".

Daarom kan ik nu ook nog niemand deze keukenzaak specifiek aanraden, simpelweg omdat mijn keuken nog geleverd moet worden. Ik wil jullie allen op de hoogte houden van mijn ervaringen, hoe die straks ook mogen uitpakken.

Overigens: ik ben al vaak uitgescholden in mijn leven, maar nog nooit voor autoverkoper of keukenverkoper :D

groet,
Tukkertje

Rummenige

Re: Keuken gekocht in Nordhorn (D) bij Ardland... status

Ongelezen bericht door Rummenige »

Kijk, dit is echt kort door de bocht.

Als je hier een bericht plaatst, en je reageert op zo,n dusdanige manier, dan vraag je er ook om.
Is prima dat je slaagt in Duitsland, maar verwacht niet op dit forum dat iedereen halleluja zal zingen.
Voor jou hoop ik dat alles goed gaat daar, voor de branche in Nederland hoop ik dat het een fiasco wordt, maar dat is niets persoonlijks.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Keuken gekocht in Nordhorn (D) bij Ardland... status

Ongelezen bericht door 16again »

voor de branche in Nederland hoop ik dat het een fiasco wordt
Typerend dat men het "Europa zonder grenzen" als een bedreiging ziet, en niet als een mogelijkheid!
In dit topic wordt als voorbeeld genoemd een Pronorm keuken die bij Piet Klerkx goedkoper zou zijn dan in Duitsland. Als dit echt zo is, waarom worden er dan geen pogingen gedaan om de Duitse consument te verleiden tot een aankoop in nederland?

bootsdekker

Re: Keuken gekocht in Nordhorn (D) bij Ardland... status

Ongelezen bericht door bootsdekker »

:P Ik vind het heel goed dat je je ervaringen wilt delen ik ben benieuwd of alles in orde komt.
Heel leuk om alles te volgen.

Succes !!

Tukkertje

Re: Keuken gekocht in Nordhorn (D) bij Ardland... status

Ongelezen bericht door Tukkertje »

Gisteren (3/12/2004) hebben we de definitieve papieren ontvangen. Alles klopte, inclusief het verwerken van enkele telefoontjes waarbij we wat wijzigingen hebben opgegeven. Daarbij hebben we nu een grotere koelkast gekregen voor hetzelfde geld, omdat we de grote vrijstaande kast (waarin o.a. de koelkast komt) iets groter hebben laten worden.

Alle bouwtekeningen voor onze aannemer zaten er in meervoud (drie setjes) bij, en zag er zeer gedetailleerd uit. Daarbij ook nog een paar setjes met impressies zodat we ook deze aan bijvoorbeeld de aannemer kunnen geven zodat hij weet wat de bedoeling is.

Tot medio 2005 zal er denk ik niet veel gebeuren, maar ik houd jullie op de hoogte.

groet,
Tukkertje

Geert-Jan

Re: Keuken gekocht in Nordhorn (D) bij Ardland... status

Ongelezen bericht door Geert-Jan »

Top dat je je ervaringen met ons deelt Tukkertje.
T.a.v. van de diverse keukenbedrijven die hier ook regelmatig bijdragen neerzetten: uw slechte naam heeft u helemaal aan uwzelf te danken... jammer natuurlijk dat de goeden hiervan ook het slachtoffer worden.
Niet meer dan logisch dat de consument zich gaat orienteren op andere mogelijkheden waar ze hopelijk wel waar voor geld krijgt.

siebsan

Re: Keuken gekocht in Nordhorn (D) bij Ardland... status

Ongelezen bericht door siebsan »

Hallo,

Ook ik heb vandaag de stap naar de oosterburen gemaakt. Na het bezoeken van verschillende keukenzaken in Nederland konden we nog steeds geen vrede hebben met de prijs/kwaliteitverhouding van de keukens die ons werden aangeboden.

Voor hetzelfde geld krijgen we nu bij Keuchenland in Nordhorn een keuken van veel hogere kwaliteit, met siemens apparatuur en granieten blad. In Nederland kwamen we voor dit geld niet verder dan inbouwapparatuur van een B-merk met een kunststof blad.
De service was tot nu toe super, ik verwacht voor de rest ook geen problemen.

Mocht je een keuken willen aanschaffen dan is een bezoek aan een duitse keukenzaak zeker de moeite waard.

Tukkertje

Re: Keuken gekocht in Nordhorn (D) bij Ardland... status

Ongelezen bericht door Tukkertje »

Hi Siebsan,

Da's dus dezelfde winkel waar wij onze keuken gekocht hebben! Ik ben benieuwd hoe we straks beiden zullen oordelen.

Laat jij je ervaringen ook hier weten?

groet'n
Tukkertje

sandra39

Re: Keuken gekocht in Nordhorn (D) bij Ardland... status

Ongelezen bericht door sandra39 »

Beste mensen!
Ook wij zijn naar Küchenland geweest..onze ervaring is iets anders. Wij hebben de precieze tekening en offerte van een Nederlands bedrijf meegenomen. De volgende dag werd een offerte per mail gestuurd(veel goedkoper)Een verzoek voor een gedetaileerde offerte was niet mogelijk, dan moesten we weer komen om te bespreken wat we wilden. Dat hadden we de dag ervoor reeds gedaan....na een nieuwe afspraak te hebben gemaakt door de adviseur teruggebeld, dat we alleen ter plekke en offerte kregen en dan moesten tekenen. Is het raar dat je voor het enorme geldbedrag de zaken goed naast elkaar wilt leggen???
Lijkt ons niet! En als je 3 uur naar Nordhorn rijdt ben je toch echt geïnteresseerd, lijkt me.
Kregen jullie een offerte mee of moest je ter plekke beslissen?
Ik hoop op een reactie. Sandra

Tukkertje

Re: Keuken gekocht in Nordhorn (D) bij Ardland... status

Ongelezen bericht door Tukkertje »

Toen wij er kwamen was de offerte volledig uitgewerkt. Als we direct een opdracht gaven, dan kregen we behoorlijk wat korting op de apparatuur. Echter, men deed niet moeilijk toen wij wilden tekenen met de mogelijkheid tot volledig kosteloos annuleren. Dit werd door ons bijgeschreven op de bevestiging, waarbij de verkoper totaal niet moeilijk deed.

We konden de offerte in ieder geval wel meekrijgen, dus wat dat betreft hebben wij een andere ervaring.

groet
Tukkertje

Gastvrij

Re: Keuken gekocht in Nordhorn (D) bij Ardland... status

Ongelezen bericht door Gastvrij »

Echter, men deed niet moeilijk toen wij wilden tekenen met de mogelijkheid tot volledig kosteloos annuleren. Dit werd door ons bijgeschreven op de bevestiging, waarbij de verkoper totaal niet moeilijk deed
Hallo Tukkertje,

Leuk dat je een positieve ervaring hebt en die hier wil delen.
Een vriendin van mij heeft ook in Duitsland gekocht tot volle tevredenheid.

Maar één kanttekening: een offerte hoef je nooit te tekenen hoor, die mag je altijd vrijblijvend meenemen en de evt. aanbiedingen daarin vermeld blijven 18 dagen na uitgifte v.d offerte geldig.

S.

Tukkertje

Re: Keuken gekocht in Nordhorn (D) bij Ardland... status

Ongelezen bericht door Tukkertje »

Hi S.,

Klopt! We ondertekenden een koopovereenkomst met mogelijkheid tot volledig kostenloos annuleren.

groet,
Tukkertje

Gast

Re: Keuken gekocht in Nordhorn (D) bij Ardland... status

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb ruim een jaar geleden een keuken bij kuechenland gekocht en ben nog steeds zeer tevreden. Ik heb de discussie op deze site gevolgd en ben van mening dat de Nederlandse keukenboeren zichzelf in de problemen werken. Ook ik ben bij de Nederlandse keukenbedrijven geweest en vond bedrog, onduidelijkheid en arrogantie. In Nederland is het echt veel duurder. Maak je geen zorgen over garantie. Die is over het algemeen wereldwijd als het een A merk is.

De Duitsers weten nog wat service is en werken van 8:00 tot 22:00. Niet zoals de Nederlandse branch van 10:00 tot 16:00 en dan nog klagen ook dat ze hard gewerkt hebben!!

Kuechenland heeft zelfs nog gratis een aantal extra dingen gedaan en na afloop alles gestofzuigd. Nou, dat moet je eens aan een Nederlander vragen!

Succes bij Kuechenland. Het wordt vast erg mooi.

tja

Re: Keuken gekocht in Nordhorn (D) bij Ardland... status

Ongelezen bericht door tja »

Tjuuuuuuuuuuuuuuuus.

Wijsneusje :oops:

Gesloten