LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keuken kopen in Duitsland?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
pa1hr
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 sep 2014 16:16

Re: Keuken kopen in Duitsland?

Ongelezen bericht door pa1hr »

kweenie schreef:Ah, niet zo'n stunter... Misschien even voor jouw kennis, DMG/Mandemakers zit ook in Tulp Keukens. Dus het is niet zo gek dat zij ook met de zelfde opgeblazen prijzen werken als al die andere DMG merken.
Dat zou kunnen. In ieder geval presenteert Tulp zich niet als stunter.

Er zijn veel keukenwinkels die reclame maken met: Geen BTW betalen, gratis apparatuur, enzovoorts. En dan wordt er nog steeds veel (IMHO: zeer veel) winst gemaakt. Ook in Duitsland...

U als consument heeft de mogelijkheid om te onderhandelen, ook in Nederland. Wilt bedrijf A u niet de gewenste korting verstrekken, dan zijn er nog de bedrijven B, C, D, enzovoorts, enzovoorts.

Veel klanten nemen genoegen met een gratis messenset of een mooie snijplank. Dit zijn de klanten die de keukenwinkels graag zien! Er zit echter heel veel onderhandelingsruimte in en dat probeer ik hier duidelijk te maken.

Wanneer u liever genoegen neemt met een mooie gratis messenset in plaats van vele duizenden euro's korting, dan bent u daar uiteraard volledig vrij in...

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Keuken kopen in Duitsland?

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik heb liever een winkelier die een normale prijs uitrekent, zodat ik mijn tijd en energie kan steken in het uitzoeken en samenstellen van de keuken in plaats van het onderhandelen over korting. Gelukkig zijn die er ook.

En ook daar is natuurlijk iets over de prijs te onderhandelen, maar geen tientallen procenten.

Dmg is overigens ook zo slim om verschillende soorten winkel te hebben. Je hebt de schreeuwerige korting-winkel, de 'kijk ons eens goedkoop zijn' winkel, maar ook de beschaafde 'omdat het zo goed klikt krijgt u extra korting' winkel. Etc. Het is niet voor niets dat ze verschillende soorten winkel naast elkaar op de keuken boulevard zetten (of wist je niet dat al die winkels van dmg zijn?).

(Trouwens, wie zegt dat ze de prijzen niet drie keer over de kop hebben gedaan, zodat je nu alsnog meer dan de helft te veel betaalt...?)

pa1hr
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 sep 2014 16:16

Re: Keuken kopen in Duitsland?

Ongelezen bericht door pa1hr »

kweenie schreef:Ik heb liever een winkelier die een normale prijs uitrekent, zodat ik mijn tijd en energie kan steken in het uitzoeken en samenstellen van de keuken in plaats van het onderhandelen over korting. Gelukkig zijn die er ook.

En ook daar is natuurlijk over de prijs te onderhandelen, maar geen tientallen procenten.

(Trouwens, wie zegt dat ze de prijzen niet drie keer over de kop hebben gedaan, zodat je nu alsnog meer dan de helft te veel betaalt...?)
Wat is een normale prijs? Keuken A kun je niet (of: niet zo goed) vergelijken met keuken B.

Ik heb gedaan wat u graag wilt: Ik heb een mooie keuken uitgezocht en samengesteld. En daarna ben ik over de prijs gaan onderhandelen. Wanneer u daar geen tijd in wilt steken, dan bent u daar uiteraard volledig vrij in. Dat willen de keukenhandelaren maar al te graag!

Ik heb vele duizenden euro's bespaard door een goed gesprek van ongeveer 15 minuten. De bespaarde euro's heb ik in andere dingen gestoken voor mijn huis.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Keuken kopen in Duitsland?

Ongelezen bericht door witte angora »

Uiteraard, en een ander gaat naar een keukenboer waar je géén korting krijgt, maar waar je toch dezelfde prijs betaalt als die ene waar je 45% korting kreeg.

Veel Nederlanders denken dat ze van die goede handelaren en afdingers zijn, vergeet het maar mooi.

pa1hr
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 sep 2014 16:16

Re: Keuken kopen in Duitsland?

Ongelezen bericht door pa1hr »

witte angora schreef:Uiteraard, en een ander gaat naar een keukenboer waar je géén korting krijgt, maar waar je toch dezelfde prijs betaalt als die ene waar je 45% korting kreeg.

Veel Nederlanders denken dat ze van die goede handelaren en afdingers zijn, vergeet het maar mooi.
De gemiddelde Nederlander is inderdaad geen goede afdinger. Wij zijn daarvoor vermoedelijk te netjes...

Ik zie het zo: ik ben klant en ik bepaal wat ik voor het product wil betalen. Er is keuze voldoende, meer dan voldoende! En dit geldt niet alleen voor keukens, alhoewel daar de marges wel erg hoog zijn. Dit is algemeen bekend en is in Duitsland niet anders.

Advies: wees niet te enthousiast over een keuken die je ziet. De handelaar merkt dat en houdt hier rekening mee. Laat eerst de handelaar de prijzen en kortingen vaststellen. Wees nog steeds niet te enthousiast. Ga na huis, laat het bezinken, na een paar dagen ga je terug naar de handelaar en zeg je: dit wil ik voor de keuken betalen en niet meer. Uiteraard gaat de handelaar dan zeggen dat dit onmogelijk is. Jammer voor hem. Gelukkig is er keuze voldoende; in Duitsland en in Nederland.
Tenzij geld geen rol speelt, dan is het eenvoudig.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Keuken kopen in Duitsland?

Ongelezen bericht door eleven »

Ik zie het zo: ik ben klant en ik bepaal wat ik voor het product wil betalen.

De verkopende partij ziet het zo: Dit is mijn prijs en als je niet wilt kopen, dan mag je verder kijken.
Zoals al eerder opgemerkt is, kortingen oplopend tot 40 % zijn gewoon nep, net zoals je een gratis APK bij een beurt krijgt.
Dit is al vaker onderwerp geweest, dat er voor een kortingsactie en of uitverkoop eerst de prijzen omhoog gaan en daarna de korting toegepast worden.
Ja, de verkopers hebben heel mooie blauwe ogen! :lol:

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Keuken kopen in Duitsland?

Ongelezen bericht door witte angora »

pa1hr schreef: Ik zie het zo: ik ben klant en ik bepaal wat ik voor het product wil betalen.
O ja, vast, en als de verkoper met jouw prijs verlies zou moeten draaien, dan mag je vrolijk naar de concullega. Met alle plezier zelfs.

Afbeelding

pa1hr
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 sep 2014 16:16

Re: Keuken kopen in Duitsland?

Ongelezen bericht door pa1hr »

witte angora schreef:
pa1hr schreef: Ik zie het zo: ik ben klant en ik bepaal wat ik voor het product wil betalen.
O ja, vast, en als de verkoper met jouw prijs verlies zou moeten draaien, dan mag je vrolijk naar de concullega. Met alle plezier zelfs.

Afbeelding
Het zou kunnen. Ik heb in ieder geval andere ervaringen en wilde deze graag delen met anderen.

En na 8 jaar ben ik nog steeds zeer tevreden met mijn keuken! Ook al heb ik 45% korting gekregen...

Ali_2008
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:46

Re: Keuken kopen in Duitsland?

Ongelezen bericht door Ali_2008 »

Op 1 juni is ons keuken van Ardland Norhorn geplaatst.
Monteur sprak perfect Nederland, en waren ze aan het begin met zo'n drieën. 2 voor de transport. Daarna heeft hij allen de keuken in elkaar gezet. Echt een timmerman, en zonder enige probleem en foutloos en nauwkeurig de keuken gemonteerd. Ik had hem wel in de gaten en genoot van zijn werkwijze, de Duitse mentaliteit, werkwijze en degelijkheid was duidelijk te zien.
Hacker Systemat keuken is echt een degelijke keuken. Van fabriek alle kasten in elkaar gezet en gecodeerd met volgorde en gegevens van de eigenaar er op. hoge kasten van 87cm, graniet start galaxy werkblad massief 3cm dik, letterlijk massief en geen spanplaat eronder. 3,5 bij 1,5 m. greeploos. hetzelfde afmeting glazen achterwant, 0,6 cm en daarachter ter bescherming massief spantplaat gemonteerd, total 1.6 cm, dus niet gelijk aan de wand. deze is 3 weken later gemonteerd, na tweede keer inmeten. alles is letterlijk perfect afgelopen, vanaf de offerte tot inlevering.
Voor hetzelfde keuken offerte in NL bij meerdere keukenbedrijven gevraagd, minimaal prijsverschil van 3500€. Zeer tevreden en ben super blij dat we naar Duitsland geweest waren. Bedankt nog maal voor jullie tips en adviezen. Jammer kan ik geen foto van de keuken hierbij toevoegen. Mocht iemand tip nodig hebben over keuken in Duitsland kopen, mail me gerust. Dat is de punt van Radar om elkaar te helpen. Succes!

Gesloten