LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keuken Kopen voor Nieuwbouw Huurhuis ???

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Keuken Kopen voor Nieuwbouw Huurhuis ???

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Als iemand me even uitlegt hoe ik hier een foto kan plaatsen, laat ik onze keuken zien.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Keuken Kopen voor Nieuwbouw Huurhuis ???

Ongelezen bericht door ruud_a »

16again schreef:
ruud_a schreef:dan kan het nog lonender zijn de standaard keuken niet te laten plaatsen, maar alleen te laten leveren en op marktplaats te verkopen.
En wie moet er dan geld inleveren?
De keukenleverancier heft gewoon een contract met WBV om in alle huizen de minimale keuken te leveren. Ook als jij de keuken er direct weer uit sloopt, verdient hij daaraan.
de koper van de niet geplaatste keuken op marktplaats moet geld inleveren.
de aannemer krijgt geld voor het plaatsen van de andere keuken.
(misschien aangevuld door de huurder, als er meer werk in gaat zitten dan in de standaard keuken)
de keukenleverancier krijgt gewoon betaald voor de standaard keuken.
de huurder levert geld in voor de gewenste keuken.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Keuken Kopen voor Nieuwbouw Huurhuis ???

Ongelezen bericht door ruud_a »

vogels schreef:
Na 15 jaar plaatst die WBV een nieuwe keuken ( die mag je weigeren zodat je huur niet omhoog gaat) dus als je er 15 jaar of langer wilt wonen hoef je je niet druk te maken over die keuken.
Dat is verleden tijd.
in de tijd dat ik nog kind was, zal het dan wel de toekomst zijn geweest, want voordat de woning waar ik als kind woonde werd gerenoveerd, was de woning volledig uitgewoond, met alleen een kraan met koud water in de keuken.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Keuken Kopen voor Nieuwbouw Huurhuis ???

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Miepje1 schreef:Als iemand me even uitlegt hoe ik hier een foto kan plaatsen, laat ik onze keuken zien.

Niemand? Ik mag blijkbaar geen bijlagen plaatsen ook...

Moedt
Berichten: 251
Lid geworden op: 05 jan 2013 12:30

Re: Keuken Kopen voor Nieuwbouw Huurhuis ???

Ongelezen bericht door Moedt »

vogels schreef:
Na 15 jaar plaatst die WBV een nieuwe keuken ( die mag je weigeren zodat je huur niet omhoog gaat) dus als je er 15 jaar of langer wilt wonen hoef je je niet druk te maken over die keuken.
Dat is verleden tijd.
Nee hoor, vorig jaar was dat het geval.
Ik kreeg een telefoontje van een keukenzaak met de mededeling dat ik daar een keuken mocht uitzoeken in opdracht van de WBV.
Aangezien mijn keuken nog als nieuw is wilde ik het niet vanwege alle ellende die dat inbouwen van zo'n nieuwe keuken met zich meebrengt.
Dus ik heb de WBV gebeld met de vraag of het verplicht was en dat was niet het geval maar volgend hen kwam er elke 15 een nieuwe keuken in hun huurhuizen.
Er was 1 huurder die het wel gedaan heeft en bij diegene ging de huur omhoog.

Minkert
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jun 2014 18:25

Re: Keuken Kopen voor Nieuwbouw Huurhuis ???

Ongelezen bericht door Minkert »

Nou het volgende gaat gebeuren: De standaard keuken komt erin, wel met de deurtjes en de handgrepen die ik heb uitgezocht. Verder Niks. Dus ook een standaard wafeltjes blad

Zodra ik de sleutel krijg ga ik het zelf veranderen haal het blad eraf koop zelf: Koelkast Magnetron en gas stel. Haal 3 meter granieten Keukenblad en douw dit er zelf in en kan dan ook gelijk de hoek om (koelkast staat anders los van de keuken)

Ik vraag hiervoor geen toestemming van de woningbouw, mocht ik er over een aantal jaar uitgaan gaat de koelkast afzuigkap en magnetron er eventueel gewoon weer uit...

laurens043
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 jun 2013 23:13

Re: Keuken Kopen voor Nieuwbouw Huurhuis ???

Ongelezen bericht door laurens043 »

Miepje1 schreef:Als iemand me even uitlegt hoe ik hier een foto kan plaatsen, laat ik onze keuken zien.
bestand toevoegen ,bladeren kun je foto zoeken op je pc ,dan toevoegen ,of foto uploaden naar photobucket.com of dropbox ,en dan img link of url link in je post plakken

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Keuken Kopen voor Nieuwbouw Huurhuis ???

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@Minkert: prima oplossing. RVS blad kun je gewoon bewaren.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Keuken Kopen voor Nieuwbouw Huurhuis ???

Ongelezen bericht door Miepje1 »

laurens043 schreef:
Miepje1 schreef:Als iemand me even uitlegt hoe ik hier een foto kan plaatsen, laat ik onze keuken zien.
bestand toevoegen ,bladeren kun je foto zoeken op je pc ,dan toevoegen ,of foto uploaden naar photobucket.com of dropbox ,en dan img link of url link in je post plakken
Helaas. Foto staat bij 'mijn album' en die kan ik overal en nergens plakken, maar niet hier. Niet met IMG en niet met URL. Ik kan het bestand ook niet bijvoegen.
Zal wel aan mij liggen. Jammer, want ik had het graag even laten zien. Nu echter TS al een oplossing heeft is het wellicht mosterd na de maaltijd.

Lena2012
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2014 11:51

Re: Keuken Kopen voor Nieuwbouw Huurhuis ???

Ongelezen bericht door Lena2012 »

Ik zou zeggen pleur er gewoon een tweedehands keuken in en je bent klaar!
mijn nicht heeft zelf een keuken gekocht bij duitse2dehandsekeukens om vervolgens die in een huurhuis te zetten, vind het afschuwelijk dat die woon verenigingen gewoon niet voor de kosten willen opdraaien, vreselijk!
ik zou echt geen €4000 neertellen voor een keuken die niet eens van mij kan zijn, ja dag!
Laatst gewijzigd door Radar op 14 jul 2014 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: link verwijderd

Lena2012
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2014 11:51

Re: Keuken Kopen voor Nieuwbouw Huurhuis ???

Ongelezen bericht door Lena2012 »

Moedt schreef:
vogels schreef:
Na 15 jaar plaatst die WBV een nieuwe keuken ( die mag je weigeren zodat je huur niet omhoog gaat) dus als je er 15 jaar of langer wilt wonen hoef je je niet druk te maken over die keuken.
Dat is verleden tijd.
Nee hoor, vorig jaar was dat het geval.
Ik kreeg een telefoontje van een keukenzaak met de mededeling dat ik daar een keuken mocht uitzoeken in opdracht van de WBV.
Aangezien mijn keuken nog als nieuw is wilde ik het niet vanwege alle ellende die dat inbouwen van zo'n nieuwe keuken met zich meebrengt.
Dus ik heb de WBV gebeld met de vraag of het verplicht was en dat was niet het geval maar volgend hen kwam er elke 15 een nieuwe keuken in hun huurhuizen.
Er was 1 huurder die het wel gedaan heeft en bij diegene ging de huur omhoog.
Ja dat bedoel ik, huur gaat per direct weer omhoog!
ze moeten eens ophouden met mensen blut te maken.
Ik heb dit gelukkig nooit meegemaakt maar ken tig vriendinnen die op hun eigen wonen en het is niet prettig om dan gestalkt te moeten worden , laat ze zelf hun keukens er in zetten!

Lena2012
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2014 11:51

Re: Keuken Kopen voor Nieuwbouw Huurhuis ???

Ongelezen bericht door Lena2012 »

Moedt schreef:Ten eerste moet je weten hoe lang je er gaat wonen.
Na 15 jaar plaatst die WBV een nieuwe keuken ( die mag je weigeren zodat je huur niet omhoog gaat) dus als je er 15 jaar of langer wilt wonen hoef je je niet druk te maken over die keuken.
Verder is het zo dat je de WBV kan laten weten dat je een nieuwe keuken wilt plaatsten en als ze daar toestemming voor geven kun je die keuken dus ook gewoon laten staan.

En zelf doen is natuurlijk veel goedkoper dus probeer er nog onderuit te komen is mijn advies.

Dit zegt je WBV er over:

Onderaan pagina 5,

http://www.wbvoudewater.nl/fileadmin/us ... ningen.pdf
Ja na 15 jaar ja!

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Keuken Kopen voor Nieuwbouw Huurhuis ???

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Sorry dat het zo lang duurde... Hier is mijn keuken. De 3 kastjes voor het raam waren, met de spoelbak, 'de keuken', volgens de WBV.
Rest er zelf bij gekocht. Mooi toch? Rechts heb ik geen kastjes. Daar hangt een grote afzuigkap en naast die afzuigkap hangt leuke kunst.

Afbeelding

Gesloten