LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keuken op Woonbeurs

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Bzzz

Keuken op Woonbeurs

Ongelezen bericht door Bzzz »

Hallo,
Dinsdag hebben wij een handtekening gezet op een order formulier van een keukenbedrijf, op de Woonbeurs in de RAI.
We kregen een korting van 50%.
Mondeling is ons toegezegd dat we alles nog kunnen wijzigen, mits het vandezelfde fabrikant komt. Leek ons ook erg gunstig.
We hebben duidelijk gezegd dat we na afloop van onze verbouwing niet weten hoeveel geld we nog over hebben uit ons bouwdepot, maar dat was allemaal geen probleem. De keuken gaan we w.s. ook pas volgend jaar verbouwen.
Nou staat dit allemaal niet op de overeenkomst.
Hebben we nou een kat in de zak gekocht?
Kunnen we hier evt nog vanaf omdat het op een woonbeurs gekocht is??
Of is er iemand die zegt: Een korting van 50% is altijd aantrekkelijk.
Graag jullie reacties

Pfffff

Re: Keuken op Woonbeurs

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 06 sep 2007 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.

doosje

Ongelezen bericht door doosje »

ja.
Jullie weten nog niet wat je hebt gekocht, en voor hoeveel, en toch al getekend.
Want 50 % korting zegt toch niets? 50% waarvan?
Zij kunnen nu heel makkelijk elke prijs onder de keuken zetten. Ook kunnen ze eerst 50 % bij de prijs opzetten.
Waarom laten mensen zich altijd pakken door zo'n aanbieding.
Een keuken bestaat uit : kasten, apperatuur, en het werkblad en kraan e.d.
Als je veel korting krijgt op bv apperatuur, dan krijg je niets op kasten. Of als je 50% korting op de kasten krijgt, betaal je gewoon de bruto prijs op apperatuur.
Heel jammer dat mensen nog steeds zo gevoelig zijn voor het woord korting.
Bij mij kunt u de hele keuken voor niets krijgen, alleen wordt dan de kraan heeel erg duur. Snapt u?

rayke

Ongelezen bericht door rayke »

Bij mij kunt u de hele keuken voor niets krijgen, alleen wordt dan de kraan heeel erg duur. Snapt u?
Hee Duifje...
Laat die kraan dan maar zitten, ik neem alleen de keuken.
Tenslotte zeg je "u kunt de hele keuken voor niets krijgen" en dan ineens moet wel de kraan betaald worden.
Bij ons is de hele keuken inclusief kraan. Maar ja er zijn er meer die eerst de helft van de keuken verkopen, dan laten tekenen en vervolgens na het inmeten komt er nog van alles bij :D

don't worry, be happy.
Goed weekend
Rayke

rayke

eh duifje.....moet doosje zijn

Jonjo

Ongelezen bericht door Jonjo »

50% korting? Er blijken gelukkig toch nog goede mensen te bestaan.

doosje

Ongelezen bericht door doosje »

rayke, wat ik wil zeggen, is dat de prijs uit de lengte of de breedte moet komen. Krijg je veel korting op het 1, dan geen korting op het ander.
Waar mensen op moeten letten is of hun de eindprijs aanstaat, en niet blind moeten staren op het woord korting of gratis.

gummetje

Ongelezen bericht door gummetje »

Gisteravond zijn wij ook op de woonbeurs geweest, om eerlijk te zeggen vond ik het een beetje tegenvallen. Wij waren specifiek opzoek naar badkamer ideetjes.

De keuken branche was redelijk aanwezig, echter vond ik bijna elke stand op elkaar lijken. De Siematic stand was misschien wel een van de betere en volgens mij ook de drukste.

Bij wie heb je getekend? en vraag de algemene voorwaarden eens op, het contract is namelijk niet getekend in een winkel maar op een beurs.

Bzzz

Merk keuken: Hebaform. De inbouw apparatuur is van Zanussi. Op dit alles krijgen wij dus 50% korting.
Volgens de verkoper mogen we alles wijzigen, als het maar van hetzelfde merk blijft.
Ik zal toch voor de zekerheid maar 'ns bellen naar het bedrijf (keuken3000 in R'dam), want ik wil het toch wel zwart op wit hebben.
Wat misschien meespeelt is dat de eigenaar van dit bedrijf bij mij in het dorp woont. (700 inwoners). Hij heeft er natuurlijk niets aan om een slechte naam op te bouwen hier.
Volgens hen is dat ook de reden dat we zo'n flinke korting krijgen, zodat ze ook hier wat meer naamsbekendheid krijgen. Zit wel iets in natuurlijk.
Tja, ik hoop echt dat het gewoon goed uitpakt voor ons. Winst maken ze toch wel!

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Aanschaf op een woonbeurs valt bij mijn weten onder de colportagewet (dit in tegenstelling tot reguliere aanschaf in een winkel).

Volgens colportagewet kan je binnen 8 dagen na koop, de overeenkomst ontbinden. Doe dit schriftelijk en aangetekend.

Geef ook aan dat je zonder tegenbericht binnen 2 weken er van uitgaat dat de winkel stilzwijgend accoord gaat met deze ontbinding.

rayke

Doosje,
was ook maar een grapje. Ik begreep je wel.

Maar we dwalen af.

Scara

Ongelezen bericht door Scara »

Dat van die colportatiewet gaat hier niet op. De consument gaat willens en wetens naar een beurs waar spullen worden verkocht.
Terugvallen op de colportatiewet gaat alleen op, als de verkoper van een produkt onaangekondigt bij je aan de deur komt.
Nodig je hem evenwel zelf uit om eens langs te komen, dan vervalt dit weer.

Corrigeer me als ik er naast zit

16again

een andere "mening"....
http://www.keukenadvies.com/cgi-bin/nie ... 297&show=0

Belangrijk voor wel/geen colportage: Bij wie lag het initiatief:
Bij de encyclopedie verkoper aan de deur is dit de verkoper.
Loop je zelf een winkel binnen, dan ligt het initiatief bij koper.

Hoe je dat bij beursbezoek moet uitleggen? Je koopt zelf eerst een kaartje om binnen te mogen, vervolgens wordt je mogelijk bij langs lopen aangesproken door verkoper.

Het kan geen kwaad om de aangetekende brief te proberen. Discussieer nog 8 dagen over wel/geen colportage, en je bent zeker te laat....

mar53

Ongelezen bericht door mar53 »

Mensen, mensen, Wat wordt hier toch super serieus op gereageerd.

Als Bzzz dit inderdaad is overkomen zijn ze gewoon lekker genaaid!!!!

Als mensen alleen maar een keuken kopen op EMOTIE dan worden ze genaaid.

Niet verder en te moeilijk en te diep op in gaan.

Ze zijn er zelf ingetrapt. Moeten ze maar naar een echte keukenleverancier gaan.

josti

Ongelezen bericht door josti »

Beste Bzzz,

ons is hetzelfde overkomen bij dezelfde leverancier op de woonbeurs.
Ook wij voelen ons genaaid, mooi verkooppraatje en toch te gemakkelijk getekend.

Wij willen ook van de aankoop af en gaan daar morgen over bellen.

Misschien wat om elkaar op de hoogte te houden ?

gummetje

Ongelezen bericht door gummetje »

Beste Mar53,

dit is nu juist één van de oorzaken dat de keukenbranche in Nederland een steeds slechtere naam krijgt. Een keukenverkoper is bijna nog erger dan een autoverkoper.

De bedoelde keukenzaak had er goed aangedaan de "eventuele kopers" uit te nodigen in de showroom, eventueel een inleidend gesprekje houden op de beurs etc etc. maar niet gelijk overgaan op het tekenen van een contractje. Dit is gewoon een rotstreek.

Dit heeft helemaal niets met emotie te maken maar gewoon misbruik maken van de situatie al dan niet met een "te glad" gesprek. (er liepen op de woonbeurs heel wat soort gladde typetjes rond)

Misschien moet er een soort van code komen dat je tot 3 dagen na het tekenen van de offerte/opdracht bevestiging nog van de koop af kan, net als bij een huis en dat je bij problemen bij het plaatsen van de keuken 10% van de totale prijs mag achterhouden totdat de problemen verholpen zijn.

16again

dat je bij problemen bij het plaatsen van de keuken 10% van de totale prijs mag achterhouden totdat de problemen verholpen zijn.
Dat is al geregeld volgens CBW voorwaarden art9.4: (afnemer=consument)
De afnemer is ingeval van klachten uitsluitend gerechtigd dat deel van de factuur in te houden dat in redelijke verhouding staat tot de inhoud en ernst van de klacht. Dit ontheft de afnemer niet van zijn verplichting tot betaling van het resterende deel van de factuur binnen de overeengekomen termijn.

Wettelijke bedenktijd zou zeer goed zijn. Moet er tenminste op prijs&kwaliteit geconcurreerd worden ipv de huidige concurrentie in overredingskracht.

Bzzz

Heb afgelopen weekend hun site eens bekeken.
De voorwaarden:
Er is een wettelijk vastgestelde zicht termijn van 7 dagen. Binnen deze termijn kun je zonder opgave van redenen je bestelling annuleren. Een emailtje volstaat hiervoor.
Wij gaan vandaag even bellen en emailen.

Josti: heb jij nog gebeld????

Bzzz

Vanmorgen gebeld met het keuken bedrijf. Zij zeggen dat we er vanaf kunnen als we 30% betalen van het hele bedrag, staat in de voorwaarden....
Dus niet, heb ze er nog eens op nagekeken.

Later gebeld met iemand van keukenadvies.com. Hij vertelde dat kopen op een beurs echt onder de colportage wet valt. We hebben dus een e-mail verstuurd (alhoewel dit niet rechtsgeldig is) en een aangetekende brief met handtekening retour.

Later nog een keer het bedrijf gebeld, maar toen kon de persoon aan de telefoon hier niets over "beslissen". Daar ging de baas over. Als het goed is belt die morgen ochtend terug.
Wordt vervolgd dus...

S.

Ongelezen bericht door S. »

Volgens mij kunt u het beste met de hele papierwinkel een advocaat via uw rechtsbijstandsverzekering aanspreken (als u die hebt) of naar een rechtwswinkel gaan.
De colportagewet maakt een ondernemer zo kwetsbaar (door die afkoelingsperiode van 8 dagen voor de klant) dat een ondernemer er alles aan zal doen om de aankoop NIET onder colportage te laten valllen.

Verstandig dus om advies te vragen aan iemand die er de opleiding voor gehad heeft.

Succes.

Gesloten