LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keuken uit duitsland of NL?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
_Sandra_
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mei 2008 10:47

Keuken uit duitsland of NL?

Ongelezen bericht door _Sandra_ »

Wat is beter, keuken uit duitsland of NL?

Mijn ervaring nu is in elk geval dat die in NL toch net wat mooier afgewerkt zijn.

Hoe zit het gemiddeld met:
- prijs (duitsland zou goedkoper zijn?);
- garanties (Duitsland zou minder lange garanties geven?);
- service?

Alvast bedankt

Sandra

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: Keuken uit duitsland of NL?

Ongelezen bericht door Eek »

De meeste keukens in Nederland komen uit Duitsland, dus daar zal weinig tot geen verschil inzitten.

Smaken verschillen uiteraard wel per land, in Duitsland is de opbouw spoelbak nog steeds populair, waar dit in Nederland zo goed als niet bestaand is. Ook de kleurencombinaties verschillen.

Dat Duitsland goedkoper zou zijn is al lang en breed achterhaald.
Garanties vallen onder de Duitse wetgeving (ga je gelijk dan maar halen bij een geschil) en de service...tsja je kan je voorstellen dat als jij ergens uit Amsterdam komt en de Duitse keukenzaak ergens in Nordrhein Westfalen zit niet voor elk klemmend deurtje komt aangereden zoals de keukenzaak om de hoek misschien wel zou doen....

siemens
Berichten: 232
Lid geworden op: 08 apr 2008 19:33

Re: Keuken uit duitsland of NL?

Ongelezen bericht door siemens »

sandra,

Ik weet niet waar je woont, heb in middels al wat offerte's opgevraagt
en er zijn een aantal scherpe offerte's tussen ook uit nederland .

_Sandra_
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mei 2008 10:47

Re: Keuken uit duitsland of NL?

Ongelezen bericht door _Sandra_ »

ik woon in limburg,

wat heet scherpe offertes..... ze doen allemaal alsof er bijna de helft vanaf gaat.
In duitsland noemden ze het: de computer berekent nu hoe alle materialen het meest optimaal gebruikt kan worden, zodat de prijs flink omlaag gehaald wordt. Nix korting dus!

breakie
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 mar 2008 19:16

Re: Keuken uit duitsland of NL?

Ongelezen bericht door breakie »

Volgens mij werken ze in Duitsland met netto prijzen in tegenstelling tot NL brutoprijzen.

Hierdoor is er geen sprake van "korting" in Duitsland

siemens
Berichten: 232
Lid geworden op: 08 apr 2008 19:33

Re: Keuken uit duitsland of NL?

Ongelezen bericht door siemens »

Eerlijke systemat dealer in limburg:

http://www.joswillems-keukens.nl/

Heb ik voor in nederland de beste offerte gekregen.
De apparatuur in duitsland met name siemsens is wel goedkopen.
Meubels maken niets uit, vaak een betaal regeling
niets aanbetalen bij leveren van de keuken de rest min montage kosten
deze hoef je pas te betalen als de gehele keuken klaar is. :P
z532j

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Keuken uit duitsland of NL?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Er zijn keukens die kosten de helft
Er zijn keukens die kosten het dubbele
En onze keukens ..... die zijn hun geld waard!
En dit is een goeie van Jos.

Doe Jos maar de groeten van me :wink:

Is in ieder geval een keukenzaak met mensen die weten waar ze over praten. Het is een ´stugge` limburger maar een vakman!

appeltaart
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 apr 2008 19:40

Re: Keuken uit duitsland of NL?

Ongelezen bericht door appeltaart »

Heb een offerte voor een keuken laten maken in Nederland en ben met deze offerte naar andere keukenzaken geweest in Nederland en Duitsland om daar soortgelijke offertes te laten maken.

Offertes in Duitsland waren stukken goedkoper als in Nederland, sorry voor de Nederlandse handelaar die ik nu voor het hoofd stoot maar zo is het in mijn geval nu eenmaal.

Mijn tip: ga vooral bij verschillende keukenboeren langs (indien je in de buurt van Duitsland woont zou ik ook daar langs gaan). Elke keukenboer let weer op bepaalde zaken en heeft dan wellicht tips waar je eerst bij de ene keukenboer nog niet aan gedacht had. Succes!

jawi
Berichten: 68
Lid geworden op: 31 mar 2006 08:58

Re: Keuken uit duitsland of NL?

Ongelezen bericht door jawi »

Mijn tip: ga vooral bij verschillende keukenboeren langs (indien je in de buurt van Duitsland woont zou ik ook daar langs gaan). Elke keukenboer let weer op bepaalde zaken en heeft dan wellicht tips waar je eerst bij de ene keukenboer nog niet aan gedacht had. Succes!
Helemaal mee eens, het wordt niet altijd gewaardeerd door de keukenzaken, maar een keuken kost nog best veel geld, en het kan zeker de moeite waard zijn om even rond te shoppen.
Dat Duitsland goedkoper zou zijn is al lang en breed achterhaald.
Garanties vallen onder de Duitse wetgeving (ga je gelijk dan maar halen bij een geschil) en de service...tsja je kan je voorstellen dat als jij ergens uit Amsterdam komt en de Duitse keukenzaak ergens in Nordrhein Westfalen zit niet voor elk klemmend deurtje komt aangereden zoals de keukenzaak om de hoek misschien wel zou doen....
Onze ervaring was in ieder geval anders, de keuken was in Duitsland veel goedkoper dan in Amstelveen, en toen we na een half jaar een klein probleem met een deurtje hadden, kwamen ze binnen een week het deurtje weer maken, dus ook qua service hadden wij niets te klagen.

Overigens hebben wij ook geen opbouw spoelbak, en die werd ons in Duitsland ook niet aangeraden.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Keuken uit duitsland of NL?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Onze ervaring was in ieder geval anders, de keuken was in Duitsland veel goedkoper dan in Amstelveen
Neuh echt? :shock: durf te wedden dat de keuken ook goedkoper in Maastricht had geweest.

Als u nu had vermeld; "de keuken was in duitsland veel goedkoper dan in 's Heerenberg" had ik toch even geschrokken.

Die 150Km enkele reis heeft u op zonne-energie gereden? en aangezien u met pensioen bent speelt tijd geen rol? Het is zo kort door de bocht om te zeggen "daar is het goedkoper".

appeltaart
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 apr 2008 19:40

Re: Keuken uit duitsland of NL?

Ongelezen bericht door appeltaart »

Volgens zelfstandigste is het kort door de bocht om te zeggen: daar is het goedkoper.

Toch zeg ik: daar is het goedkoper.

Wij zijn bij een keukenboer wezen kijken in Zelhem, Winterswijk, Nordhorn en Suderwick (Bocholt) en de keukens in Duitsland waren toch echt tussen de 2.000 a 4.000 euro goedkoper. Volgens de logica van zelfstandigste zouden deze keukens in "het westen van het land" nog veel duurder zijn, omdat Zelhem en Winterswijk wel dicht tegen de grens aan liggen, dit in tegenstelling tot Amersfoort.
Ik hoop niet dat je hiervan schrikt, zelfstandigste!

Om nog even op de vraag van Sandra terug te komen: als je zit te twijfelen of je wel of niet een keuken uit Duitsland zou moeten nemen, zou je daar gewoon eens moeten kijken, neem er maar gewoon een dag vrij voor, gooi de tank vol benzine en rijd naar Duitsland. De kosten hiervan wegen echt niet op tegen het voordeel dat je in Duitsland hebt!

Succes!

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Keuken uit duitsland of NL?

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Mijn ervaringsvoorbeeld voor een Systemat Edition met app.:

Keukenkampioen: 9588,-
Systemat dealer NL: 14995,-
Duitsland, grenszaak: 11250,-

1-1 dus in de voorbeschouwing Nederland - Duitsland. :D

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Keuken uit duitsland of NL?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

@ appeltaart, ik schrik er niet van hoor!

Zelf kan ik de offertes die ik aan Duitsland verloren heb op 1 hand tellen, en de "gewonnen" orders is een tiental meervoud daarvan.

Ik verlies er meer van België vanwege de 6% BTW regeling...........

Probeer alleen te zeggen dat een rechtstreeks vergelijk met Duitsland (ook met verschillende zaken in Nederland en België hoor!) vaak vanuit een bevooroordeeld standpunt gemaakt worden. En er niet met de aanwezige verschillen rekening gehouden wordt.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Keuken uit duitsland of NL?

Ongelezen bericht door maxx »

Keukens in het westen van het land duurder? De laatste die ikzelf heb vergeleken had een astronomisch gat met mijn offerte van €300,-

Daarnaast werd er weer eens niets aangesloten en over leidingwerkaanpassingen werd helemaal geen woord gesproken. Alles risico klant, lekker makkelijk.

MVG

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Keuken uit duitsland of NL?

Ongelezen bericht door rayke »

Ach, als meneer Ben zo doorgaat bij onze oosterburen dan is het overal één pot nat.

rijkerswoerd
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jun 2008 12:09

Re: Keuken uit duitsland of NL?

Ongelezen bericht door rijkerswoerd »

Er staan al een hoop goede tips voor je op dit forum. Ik zou er nog een aan toe willen voegen; check het bedrijf waar je je keuken koopt eerst goed op internet.
Ik zelf heb mijn keuken bij een nederlander in Duitsland gekocht (Keukenmediair), dat waren een hoop mooie beloftes maar is één groot drama geworden.
Kies dus voor een erkend bedrijf!

jawi
Berichten: 68
Lid geworden op: 31 mar 2006 08:58

Re: Keuken uit duitsland of NL?

Ongelezen bericht door jawi »

Die 150Km enkele reis heeft u op zonne-energie gereden? en aangezien u met pensioen bent speelt tijd geen rol? Het is zo kort door de bocht om te zeggen "daar is het goedkoper".
Ik heb gelukkig een leaseauto, dus ik had geen last van extra kosten. Tuurlijk speelt tijd een rol, maar dat moeten we ook weer niet overdrijven. Wij hebben dit gewoon op een zaterdagmiddag geregeld. En die drie uur extra reizen, was mij de ruim 2000 Euro verschil wel waard.

Alexander1975
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2008 07:28

Re: Keuken uit duitsland of NL?

Ongelezen bericht door Alexander1975 »

Wat wordt er weer een boel onzin verteld op dit forum. Laten we nou gewoon eens eerlijk zijn naar elkaar toe. Een keuken in Duitsland is gewoon goedkoper. Zo klaar als een klontje. Er staan genoeg andere forum-onderwerpen op deze site die uiteindelijk allemaal op dezelfde conclusie komen. We hebben zelf de proef op de som genomen. Een keuken in Zelhem (luxe moderne keuken met alleen Siemens apparatuur) voor in totaal 21.000 euro. Dezelfde keuken in Nordhorn (Ardland-keukens) voor 16.000 euro. En dan ook nog met een echt zwart granieten werkblad (i.p.v. composiet in NL) en een inductie-kookplaat (i.p.v. keramisch in NL). Dus het prijsverschil is eigenlijk nog groter. De verkopers spreken allemaal Nederlands en je gaat er niet met een gevoel weg dat je bedonderd bent omdat je misschien nog wel meer van de prijs af had kunnen krijgen. Je krijgt in DE gewoon de netto-prijs "and that's it". Geen koe-handel dus. Ook hoef je niets aan te betalen. Je moet één week voor de uiteindelijke montage het bedrag op hun rekening storten. Voor alle Siemens apparatuur krijg je de gewone Nederlandse "service" en garantiebepalingen.

Alexander

appeltaart
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 apr 2008 19:40

Re: Keuken uit duitsland of NL?

Ongelezen bericht door appeltaart »

Inderdaad Alexander, dat is ook onze ervaring.

Ook wij zijn in Zelhem geweest en in Nordhorn (Ardland) en Suderwick (bij Bocholt, Keiten Schmit) en zijn in Duitsland echt stukken goedkoper uit.

Toegegeven, twee keer in Bocholt geweest om het een en ander door te spreken en dan nog GEEN KOFFIE krijgen, maar... who cares?

Wij hebben een heel goed gevoel bij deze keuken, de verkoper heeft ons niets opgedrongen en het initiatief tot het weer opnemen van contact na een eerste bespreking geheel aan ons overgelaten.
En inderdaad ook gewoon 5 jaar gratis garantie op Siemensapparatuur vanuit Nederland.

Nogmaals mijn tip: laat in Nederland een keukenboer een offerte maken en ga met diezelfde offerte (prijzen wel zwart maken natuurlijk) naar een (of enkele) keukenboeren in Duitsland en kom er dan maar eens achter wie er werkelijk goedkoper is.

Groet!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Keuken uit duitsland of NL?

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik denk dat als je het andersom doet, in Duitsland een keukenboer een offerte laten maken en met diezelfde offerte (prijzen wel zwart maken natuurlijk) naar een (of enkele) keukenboeren in Nederland gaan, ook wel een voordeliger aanbieding in Nederland zult krijgen. Simpelweg omdat ze een groot deel van het werk niet meer hoeven te doen, maar alleen een bedrg hoeven te geven.

Maar waarschijnlijk zal het wel zo zijn dat de Duitsers meteen een bedrag dicht bij hun eindbod geven, terwijl er bij de Nederlanders nog wat vanaf kan (of moet, hoe je het ook wilt noemen).

Gesloten