LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keuken verkopers NL!!!

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
nou jaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 jul 2005 16:48

Re: Keuken verkopers NL!!!

Ongelezen bericht door nou jaa »

Ik heb ooit eens een keer in een reactie op scara hierover iets geschreven.
Volgens mij hoeft een klant geen uitgewerkte offerte waar iedere schroef in benoemd is. Wat we wel willen is een keus. Tot nu toe is mij in geen enkele keukenzaak een alternatief geboden noch inzicht gegeven in hoe de prijs is opgebouwd, en dat is nu juist wat ik wil weten.
Als de prijs boven mijn budget is, wil ik graag horen welk onderdeel van de keuken duur is zodat ik dat misschien kan laten vervangen door een minder duur alternatief. En nee, niet meteen beginnen met andere apparatuur maar kom eens met andere merken keukens. D'r slingeren hier genoeg lijstjes rond. Jullie gaan me niet vertellen dat al die keukens even duur zijn. De meeste klanten hoeven geen "Bently keuken" maar zijn tevreden met een "volkswagen keuken".
Verder is het een goed recht van de klant om te shoppen. Dat zorgt voor concurrentie. Als je vertrouwen in je product hebt dan heb je daar geen problemen mee. Als je een scherpe offerte neerlegt zal die binnen het budget van de klant vallen en anders; zie boven en biedt een alternatief. Kom niet zeuren met het aantal uren dat je erin hebt zitten. Je krijgt toch salaris? of werk je enkel op provisiebasis? Goed gevoel bij de verkoper leuk en aardig maar het gaat om duizenden euro's. Daar kan je volgens mij verrekte luxe ****** voor krijgen om je een goed gevoel te geven.

Is er een boek voor keukenkopers? Ja. Een duitse ex-verkoper heeft zo'n boekje geschreven. http://www.cleverkuechenkaufen.de/ Ik ken de inhoud niet maar het bestaat. Ondanks alles zitten Duitse consumenten met hetzelfde probleem als Nederlandse.

Mzzl,

NJ

Bzzz
Berichten: 69
Lid geworden op: 30 sep 2005 10:12

Re: Keuken verkopers NL!!!

Ongelezen bericht door Bzzz »

Als je iets moet verbouwen in je huis, bijvoorbeeld de badkamer, dan ga je toch ook langs verschillende bouwbedrijven voor een duidelijke offerte? Sterker nog, die bouwbedrijven komen zelfs langs om alles op te meten. En dan zit je er echt niet aan vast.
Het is heel helder, zij vertellen wat ze te bieden hebben en wat de prjis is en daar ga je mee akkoord of je gaat onderhandelen of je kijkt bij een ander.

Keuken Bart
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 jun 2005 10:12

Re: Keuken verkopers NL!!!

Ongelezen bericht door Keuken Bart »

Beste nou ja,

Een verkoper die een vast salaris krijgt zal ook gewoon moeten verkopen hoor. Werk niet bij een offerte of tekenfabriek van hup a.u.b. neem maar mee en shop maar lekker rond.

Als ik een Volkswagen wil stap ik niet bij BMW de showroom in. Of wil je de BMW verkoper dan gaan verwijten dat hij er helemaal niets van snapt?

Een keukenverkoper zal een klant als et niet helamaal in het budget past perfect kunnen adviseren. Met een aantal kleine aanpassingen toch de wensen van de klant zoveel mogelijk in te vullen. Bijvoorbeeld een carrousselkast vervangen door een halve hoekoplossing met legplanken, niet meteen een werkblad met een dikte van 6 of 8 cm. Iets minder laden, etc.

OK vertrouwen in het eigen product prima. Maar bedenk wel dat een keukenmerk vaak 10-talllen dealersheeft. Het product is homogeen en de klant kiest enkel op prijs. Dus als ik de keuken aanbiedt voor 10.000 euro en mijn con-cullega voor 9.900 euro .... Terwijl ik het advies en de tijd er in gestopt heb.

Voor de binnenhuis architect en de hovenier wel geld over hebben voor een ontwerp en de "keukenboer" niet. Kijk je bent voor je het weet 3-4 uur bezig met een klant. Dan snap je toch ook wel dat je een beetje voorzichtig bent.

nou jaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 jul 2005 16:48

Re: Keuken verkopers NL!!!

Ongelezen bericht door nou jaa »

Beste Keuken Bart

Natuurlijk snap ik dat je voorzichtig bent. Ik schreef ook dat ik geen uitgewerkte offerte hoef te hebben.
Maar vergeet niet dat van die 3-4 uur de klant er zelf 1,5-2 uur bij is. Ik kan ondertussen mijn wenskeuken wel dromen. Maar als ik een keukenzaak bel (groot of klein, keten of niet) ze willen allemaal dat ik langs kom om mij te informeren (en te paaien, hun goed recht). Leuk, heel goed en zo maar ondertussen weet ik wat ik wil. Het enige waar ik service bij verwacht/hoop te krijgen zijn alternatieven.
Ik probeer daarom juist keukenzaken te benaderen die meer dan één merk hebben, juist om keuze te hebben en de verkoper de kans te geven mij die keuze te geven. Jouw voorbeeld met BMW en VW gaat daarom mank.
Ik wil bv horen als ik een Leicht wil, waarom een pronorm, systemat, nolte, next125 etc, gelet op wat ik verwacht van de keuken, net zo goed is of beter en misschien zefs goedkoper. Als een verkoper me dat kan uitleggen en een goede prijs neerlegt dan ga ik niet voor 100 euro naar een ander. Punt is dat mijn keuken in Nl gemiddeld 13.000 euro kost en in Dld tot nu rond 9.000 (bij het Nl-se gemiddelde heb ik het belachelijke bot van 24.000 euro van de projectleverancier niet meegerekend). Dat verschil is voor mij te groot om gecompenseerd te worden met vriendelijk lachen, kopjes koffie en andere ongetwijfeld zeer goed bedoelde en gewaardeerde service.

NJ

ReVolpe
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 okt 2005 08:53

Re: Keuken verkopers NL!!!

Ongelezen bericht door ReVolpe »

Bij de aanschaf van mijn vorige keuken heb ik 5 offertes laten opmaken.

Van te voren duidelijk aan de verkopers aangegeven dat ik niet van onderhandelen houdt. Ik heb ook aangegeven dat ik meerder offertes ging laten maken en dat ik zeer zeker die dag niets zou kopen omdat de prijs van een keuken en de beslissing tot aanschaf altijd een paar nachten op me in moet laten werken. De prijs is niet geheel bepalend, hoe je overkomt is minstens zo belangrijk. Ik wil gewoon een prijs horen. Alle kaarten aan mijn kant lagen open, ik gaf ze de kans eerlijk spel te spelen.

Sommige verkopers wisten zich geen houding te geven en vervielen gewoon keihard terug in de enige rol die ze konden spelen.
Sommigen luisteren ook gewoon niet, die kwamen ondanks mijn duidelijke verhaal toch allerlei smoesjes.
Ik ben een keer opgestaan en die man verteld dat hij me in de **** aan het zetten was omdat die gewoon niet naar mijn verhaal geluisterd had en ik hem en zijn bedrijf derhalve niet serieus kon nemen.

2 zaken deden uiteindelijk toch heel goed hun best en uiteindelijk ben ik niet voor de goedkoopste gegaan maar voor die zaak waar ik het idee had dat ik daar goede afspraken mee kon doen.

jmvvliet
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2005 17:29

Re: Keuken verkopers NL!!!

Ongelezen bericht door jmvvliet »

Bij de aanschaf van mijn vorige keuken heb ik 5 offertes laten opmaken.

Van te voren duidelijk aan de verkopers aangegeven dat ik niet van onderhandelen houdt. Ik heb ook aangegeven dat ik meerder offertes ging laten maken en dat ik zeer zeker die dag niets zou kopen omdat de prijs van een keuken en de beslissing tot aanschaf altijd een paar nachten op me in moet laten werken. De prijs is niet geheel bepalend, hoe je overkomt is minstens zo belangrijk. Ik wil gewoon een prijs horen. Alle kaarten aan mijn kant lagen open, ik gaf ze de kans eerlijk spel te spelen.

Sommige verkopers wisten zich geen houding te geven en vervielen gewoon keihard terug in de enige rol die ze konden spelen.
Sommigen luisteren ook gewoon niet, die kwamen ondanks mijn duidelijke verhaal toch allerlei smoesjes.
Ik ben een keer opgestaan en die man verteld dat hij me in de **** aan het zetten was omdat die gewoon niet naar mijn verhaal geluisterd had en ik hem en zijn bedrijf derhalve niet serieus kon nemen.

2 zaken deden uiteindelijk toch heel goed hun best en uiteindelijk ben ik niet voor de goedkoopste gegaan maar voor die zaak waar ik het idee had dat ik daar goede afspraken mee kon doen.
Erg herkenbaar... ik heb er 3 laten maken, maar er was er maar één die mij de tijd gaf om over de offerte na te denken alvorens te tekenen. Bij één firma wilde de verkoper pas stoppen met mij overhalen te tekenen toen ik zei dat hij asociaal bezig was! Moet zeggen dat ik daarna ook niet helemaal fair ben geweest door niet meer terug te gaan terwijl ik wel een afspraak had gemaakt, maar ja, wie niet horen wil moet maar voelen... Overigens ben ik zelfs bij de duurste van de drie uitgekomen, omdat die me het beste geholpen had...

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: Keuken verkopers NL!!!

Ongelezen bericht door mar53 »

jmvvliet
Jij (sorry) U bent nou juist diegene die het verzeikt voor tussen haakjes dus lees: ( verzeikt ) voor onze echt geintreseerde klanten.

JIJ, sorry, U, zegt zelf ook niet helemaal FAIR tr zijn geweest,
Denk je, sorry U, nu echt dat een echte goede verkoper dat niet doorheeft??????????????? ( ... ) vul zelf maar in.

Er bestaan , heus geloof me nog steeds mensen die gewoon op een normale mannier hun droomkeuken willen kopen.

Klanten zoals JIJ , sorry, U , verzieken het vertrouwen van de verkoper.

Oja, Euroverkoper of Keukenverkoper, JAaaaa, dat is wel een verschil, maar neem dan die Euroverkoper in de ****, laat je goed voorlichten door een keuken verkoper.

mar 53

ReVolpe
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 okt 2005 08:53

Re: Keuken verkopers NL!!!

Ongelezen bericht door ReVolpe »

Als aanvulling op mijn vorige post.

Ik ben nu bezig me te orienteren voor een nieuwe keuken waarbij ik de opstelling al getekend heb. De apparaten al heb uitgezocht. Ik heb een idee over het frontje / blad, alleen ik kom nog niet uit het merk van de keuken. Hierover laat ik de "keukenboer" zijn expertise uiten.

Ook nu zal ik weer als van te voren aangeven dat ik meerdere offertes laat maken / heb laten maken. Ik zal de zaak in kwestie geen prijs van de concurrent noemen maar de ene prijs die ze noemen meenemen in de uiteindelijke beslissing.
Zo krijg je een beetje het aanbestedings idee dat de overheid hanteert bij grote bestedingen.

Dus de uiteindelijke materiaalkeuze met de bijbehorende motivatie en de bijbehorende prijs zal de keukenzaak op een bepaalde manier dwingen tot het serieus nemen van de klant en hun eigen beroep.

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: Keuken verkopers NL!!!

Ongelezen bericht door mar53 »

Zo dat is een zware, ff over nadenken.

Als jij mijn klant zou zijn zou ik me afvragen of ik jou niet mijn collega bedrijf jou als klant zou gunnen.

Mickeymouse
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 jun 2005 19:56

Re: Keuken verkopers NL!!!

Ongelezen bericht door Mickeymouse »

Mar53,

Kennelijk vind je dat een methode die volledig normaal is buiten de keukenbranch, namelijk verschillende offertes aanvragen en diegene kiezen die een goede prijs geeft en waar je een goed gevoel bij hebt, in de keukenbrach opeens niet meer mag. Als ik open ben en zeg waar het op staat: ik wil niet onderhandelen en ik wil een uitgewerkte offerte zoals ik die ook van een aannemer krijg dan ga ik er vanuit dat ik dat ook krijg en niet toch in discussie moet. Als dat het geval is dan zal ik de keuken daar niet kopen.

Groeten,

Michel

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Keuken verkopers NL!!!

Ongelezen bericht door 16again »

Volgens CBW voorwaarden heeft de consument gewoon recht op een vrijblijvende prijsopgave, met 18 dagen bedenktijd.

Omdat de branche deze regel niet naleeft wordt het tijd voor een wettelijke bedenktijd na aanschaf (net als bij koop van een huis).

jmvvliet:
Het minste wat je m.i. had moeten doen was gewoon telefonisch de afspraak afzeggen.

Mr.P
Berichten: 195
Lid geworden op: 01 okt 2005 10:24

Re: Keuken verkopers NL!!!

Ongelezen bericht door Mr.P »

heren en dames,
met belangstelling vol ik deze topic en zo ook, gezien de reacties kopers en verkopers.

Eigenlijk draait het om één belangrijk ding : "ik doe werk en die klant gaat met mijn werk shoppen."

Daarom wil ik een balletje opgooien. Gewoon eens om te peilen wat wij over het volgende denken :

Klant wordt ontvangen, krijgt gedegen informatie over fronten, apparatuur e.d. Vervolgens vraagt klant u : ik wil graag een offerte.
U legt klant uit dat u een prijsindicatie kunt geven. Als dit in richting van de gedachtengang van de klant is biedt u aan dit om te zetten in een volledig gespecificeerde offerte waarvoor een vergoeding wordt gevraagd voor circa 3 uur werk van laten we zeggen 50 euro. Dit bedrag krijgt de klant terug bij aankoop van de keuken.

Hoe kijkt u daar tegenaan?
Zou u als verkoper dit doen? Zou u als consument dit betalen?

Ik ben benieuwd naar de reacties.

Mr.P

Scara

Re: Keuken verkopers NL!!!

Ongelezen bericht door Scara »

:lol:
Laatst gewijzigd door Scara op 07 sep 2007 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Mickeymouse
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 jun 2005 19:56

Re: Keuken verkopers NL!!!

Ongelezen bericht door Mickeymouse »

Op zich valt er wel iets te zeggen voor die 50 euro als er inderdaad het werk voor gedaan wordt. Het later terug krijgen is dan heel normaal. Ik ga er dan wel vanuit dat je in ieder geval de gespecificeerde offerte meekrijgt. De tekening hoeft dan van mij niet.

In mijn geval gaat dit echter niet op, ik heb mijn apparatuur uitgekozen in de showrooms van de fabrikanten (kan ik iedereen aanbevelen, je ziet er veel meer, maar het kost wel even tijd) en ik heb zelf een tekening gemaakt. Ik ga ervanuit dat op basis daarvan toch redelijk makkelijk een redelijk gespecificeerde offerte gemaakt kan worden.

Groeten Michel

gummetje
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:29

Re: Keuken verkopers NL!!!

Ongelezen bericht door gummetje »

Ik ben tegen het bovengenoemde voorstel, dit voorstel heeft pas recht van slagen als de de prijzen in de keuken branche transparant worden.

Dus prijslijsten van verkoopprijzen op internet of in de winkel, zodat je voordat je de winkel binnen stapt eerst kunt orienteren.

Door een prijs aan het maken van een offerte te hangen zal een klant niet meer gaan shoppen, wat een oneerlijke concurrentie alleen nog maar in de hand werkt. Iemand die namelijk een 150 euro dokt voor een plannetje zal niet snel meer ergens anders naar toe gaan als deze daar ook 150 euro voor wil hebben. Dus sluit je marktwerking op een eenvoudige wijze uit.

Scara, ik neem aan dat jullie een iets andere verkooptactiek hebben dan de gemiddelde DMG winkel, en waarschijnlijk ook een ander type klant.

jmvvliet
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2005 17:29

Re: Keuken verkopers NL!!!

Ongelezen bericht door jmvvliet »

Geplaatst op 11 Okt 2005 22:12 door mar53


--------------------------------------------------------------------------------

jmvvliet
Jij (sorry) U bent nou juist diegene die het verzeikt voor tussen haakjes dus lees: ( verzeikt ) voor onze echt geintreseerde klanten.

JIJ, sorry, U, zegt zelf ook niet helemaal FAIR tr zijn geweest,
Denk je, sorry U, nu echt dat een echte goede verkoper dat niet doorheeft??????????????? ( ... ) vul zelf maar in.

Er bestaan , heus geloof me nog steeds mensen die gewoon op een normale mannier hun droomkeuken willen kopen.

Klanten zoals JIJ , sorry, U , verzieken het vertrouwen van de verkoper.

Oja, Euroverkoper of Keukenverkoper, JAaaaa, dat is wel een verschil, maar neem dan die Euroverkoper in de ****, laat je goed voorlichten door een keuken verkoper.

mar 53
Toegegeven: ik had op zijn minst af kunnen bellen. Uiteindelijk heeft de verkoper zelf gebeld, en heb ik hem kenbaar gemaakt bij een ander de keuken te hebben gekocht. Het was trouwens een euroverkoper... Hier had het niet fair zijn mee te maken, voor de rest met niets... ik heb de verkoper namelijk ook eerlijk verteld dat hij een goede keuken voor me had gemaakt...

En wat heb ik verpest? Ik probeer meerdere offertes te krijgen, en wil mijn bedenktijd van 18 dagen (!!!) ook nemen als dat kan, wat is daar mis mee? Als een verkoper je met schreeuwende kortingen probeert over te halen is prima, maar NIET als je aangegeven hebt (van te voren!) dat je ook bij andere zaken aan het kijken bent.

Mensen die een droomkeuken willen kopen dromen doorgaans niet weg bij de adviezen van één enkele verkoper, maar vergelijken op zijn minst droomkeukens met elkaar.

Uw reactie is trouwens weinig verheffend en op zijn minst gepikeerd te noemen gezien het aantal tikfouten...

Dessa
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 okt 2005 08:39

Re: Keuken verkopers NL!!!

Ongelezen bericht door Dessa »

@mr.P

Zou het zeer reëel vinden om een vergoeding te vragen voor het uittekenen en uitdenken van de keuken, incl. het uitzoeken van de apparatuur, kleuren, merk ed, maar niet voor het berekenen van een prijs. Het uittekenen en uitdenken moet 1 keer gebeuren en dit is het voordeel voor de volgende keukenboer als de klant gaat 'shoppen'. Berekenen van de prijs moet iedereen. Dit is anders makkelijk geld verdienen en een nieuwe manier om de klant in de maling te nemen, gewoon lekker de tijd nemen en alles zeeeeeer uitgebreid opschrijven en hoppa, weer 50 eurotjes verdiend. Dan wordt het bijna niet eens meer een uitdaging om de keuken te verkopen, want aan het praatje wordt dan al genoeg verdiend.

Werk zelf in de verzekeringsbranche waar het ook steeds gebruikelijker wordt om uurtjes te schrijven en waar in elk geval transparantie is m.b.t. provisie. Dat zou wat mij betreft in de keukenbranche ook best als afzonderlijke post mogen staan op de offerte, want ik vind dat je best een soort vaste winstopslag aan een keuken mag hangen. Het is toch immers niet zo dat ieder volgend kastje evenveel moeite en tijd kost als die ervoor, maar ieder volgend kastje heeft wel dezelfde markup.

Overigens is er in Den Haag een zaak waar inderdaad voor uitgebreide tekeningen en berekeningen een notaatje wordt uitgeschreven. Was voor ons al bijna een reden om erheen te gaan, want dan voel ik me ook niet schuldig naar de keukenboeren als ik in een orienterende fase hun personeel een uur zoet houd. En ik denk dat je meer onafhankelijk advies krijgt als je ervoor betaalt. Waarom uiteindelijk toch niet betaald advies? Omdat het nu geen gebruik is in de markt en elders krijg je het gratis. (Ik blijf wel Nederlander natuurlijk). Zou het overal betaald zijn, dan maakt het in principe niet uit wie de tekeningen heeft gemaakt. Als je de keuken elders koopt, dan heeft diegene niet de kosten van het maken van de tekeningen en die kan dan dus een korting geven van ongeveer eenzelfde bedrag, toch?

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: Keuken verkopers NL!!!

Ongelezen bericht door mar53 »

Een vergoeding vragen is natuurlijk uit den boze.

Uiteraard mag en moet een klant vergelijken.

Maar wees ook als klant fideel. neem geen verkopers in de maling, ik bedoel wel wat anders.

Een echte verkoper merkt dat en daardoor krijg je dit soort discussies.
En jij als toekomstige keukenkoper de "bewust" verkeerde info.

DAT is ook het RECHT van een keukenverkoper.

Ik verkoop zeer goede en complete keukens, mijn klant weet helemaal waat hij aan toe is.
Ik heb geen gezeik nadat de keuken geplaatst is.

Maar even terzijde, Ik ben een keukenleverancier en ABSOLUUT GEEN BOER!!!!!!!!!!!!!!!!

Van die uitspraak wordt ik altijd een beetje misselijk.
(zonder capsones)

wijburg
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jul 2005 00:04

Re: Keuken verkopers NL!!!

Ongelezen bericht door wijburg »

Leuk onderwerp, het gaat m.i. over 2 verschillende zaken:
1) door wie laat je als consument je keuken ontwerpen ?
2) door wie laat je vervolgens dat ontwerp uitvoeren en wat zijn de kosten daarvan ?

De eerste aanzet tot het ontwerp van onze nieuwe keuken is bijna 3/4 jaar voor de uiteindelijke koop gedaan. We hebben ons vervolgens flink georienteerd op apparatuur, kleur, soort blad, etc.
Doordat we in totaal wel bij 10-15 verschillende winkels zijn gaan kijken en gesproken hebben met even zoveel verkopers is dat ontwerp in de loop van de tijd flink aangescherpt en konden we de keuken uiteindelijk zelf prima uittekenen.
Wie heeft "het werk" nu gedaan ? De allereerste keukenverkoper, de verkoper via de projectontwikkelaar waar we een week later een vergelijkbaar ontwerp met tekening en offerte lieten maken, of wijzelf - samen met al die andere verkopers - die in de maanden daarna op allerlei punten het ontwerp aanscherpten ? Jullie mogen het zeggen....

Vervolgens kom je bij punt 2): wie gun je als klant uiteindelijk de opdracht ? Ik ga er altijd vanuit dat bij dit soort grote bedragen, het niet puur en alleen om de prijs gaat, maar ook om welk "gevoel" je de klant geeft en hoeveel vertrouwen de klant daarin heeft.
Ondoorzichtigheid van de prijzen en het geven van extreme kortingen zorgen ervoor dat je als klant het gevoel krijgt niet serieus genomen te worden. Als voorbeeld: ik ben heel erg boos geworden toen ik vorig jaar op de woonbeurs binnen een half uur nog maar 40% van het initiele brutobedrag voor dezelfde keuken moest gaan betalen (die keuken hebben we dus niet gekocht...., het broze vertrouwen in de ook nog eens slechtluisterende verkoper was direct weg).

Als beginnend keukenkoper heb je nog geen flauw benul van de kosten van de verschillende onderdelen van je keuken, en dat blijkt ook verdomde lastig te achterhalen. De brutoprijs van apparatuur is beschikbaar (en de bodemprijs via internet ook) maar voor alle overige onderdelen ben je afhandelijk van de leverancier.
De branche maakt het zichzelf daardoor dus moeilijk, want de klant móet wel om een offerte vragen om enigszins prijzen te kunnen vergelijken.

Hoe zou het dan wel moeten ? Splits de kosten voor een ontwerp en de kosten voor de uitvoering: dat doe je toch ook bij de bouw van je huis (architect en aannemer) en publiceer (net als bij badkamers/sanitair) de brutoprijzen van kastjes, spoelbakken, bladen, etc. zodat klanten in ieder geval zelf het primaire werk kunnen doen.
Uiteindelijk komen mensen toch wel bij de keukenleverancier terecht, want de categorie mensen die een bouwmarkt/IKEA keuken koopt is niet zo extreem groot (te bewerkelijk).

Keuken Bart
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 jun 2005 10:12

Re: Keuken verkopers NL!!!

Ongelezen bericht door Keuken Bart »

Allereerst, J.M. van Vliet ga je schamen over je eigen kromme taalgebruik.

Mr.P., een vergoeding van 50 Euro is wel erg karig. Daar dek je de kosten niet eens mee. Laat staan dat je er winst mee maakt zoals iemand suggereerde.

Het opsplitsen van een offerte in kasten, apparatuur, spoelbak, kraan, werkblad, montage, apparatuur, accessoires, etc. is niet wenselijk. Je koopt geen halve keuken! Het gaat om het geheel. Op het ene zit een andere marge dan op het andere. Klant wil slechts de krenten uit de pap. En de keuken is zo goed als het geheel. Moet je je verantwoorden voor de zogenaamde internetaanbieders. Geven geen advies, laten niks zien en als de klant zich elders "geinformeerd" heeft (liefst met een offerte van een andere zaak) wordt er een prijs afgeschoten.

En dan moeten keukenleveranciers transparant zijn over de prijzen. Ik werk gewoon met de adviesprijzen van de fabrikanten. Niks ophogen. De klant krijgt gewoon 1 prijs, een goede netto prijs met 100% service.

Klanten moeten hard weglopen als een keukenzaak aan komt met kortingen van 30-40-50%. Dat is totale waanzin. Dat snapt toch iedereen?

Deze week kreeg ik een folder in de bus van de Keuken Konkurrent. GRATIS een Quad bij aanschaf van een keuken ..... Of eerder nachtelijke openingstijden ..... Gratis montage..... Gratis vaatwasser..... Blijkbaar werkt het. Klanten laten zich een loer draaien.

Gesloten