LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keukenblok verkeerd geplaatst

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
MaschaVanDerWiel
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2020 22:43

Keukenblok verkeerd geplaatst

Ongelezen bericht door MaschaVanDerWiel »

Ik woon in een huurwoning. Nu precies 1 jaar. Maar ik stoor mij erg aan mijn keukenblok. Deze staat niet in het midden. Links van het keukenblok hou ik 78 cm over aan ruimte en recht 39 cm. Dat wil zeggen dat ik geen gasfornhuis / koelkast er tussen kan plaatsen. Ook mijn magnetron past hierdoor niet in mijn keuken Nu geeft de woningbouw aan dat zij er niks aan kunnen doen. Wat kan ik nu nog doen? Ik heb een klusjesman gevonden maar die vraagt €750 dat is geld wat ik nu niet heb.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Keukenblok verkeerd geplaatst

Ongelezen bericht door mahadma »

Tja, u had bij bezichtiging de keus tussen ja of nee zeggen. U heeft ja gezegd. Of het überhaupt wel mag van de verhuurder wat u van plan zou zijn met uw klusjesman (denk aan oplevering zoals gehuurd bij einde huur) is de vraag. Als u dit ongevraagd doet heeft u een beste kans op problemen met de verhuurder. Dus eerst en vooral toestemming OP PAPIER vragen en krijgen. Maar u heeft niet de gelden voor de klusjesman ....... dàt is dan ook een probleem, wie gaat dat betalen? Als het al mag?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Keukenblok verkeerd geplaatst

Ongelezen bericht door scontra »

MaschaVanDerWiel schreef:
15 apr 2020 10:16
Ik woon in een huurwoning. Nu precies 1 jaar. Maar ik stoor mij erg aan mijn keukenblok. Deze staat niet in het midden. Links van het keukenblok hou ik 78 cm over aan ruimte en recht 39 cm. Dat wil zeggen dat ik geen gasfornhuis / koelkast er tussen kan plaatsen. Ook mijn magnetron past hierdoor niet in mijn keuken Nu geeft de woningbouw aan dat zij er niks aan kunnen doen. Wat kan ik nu nog doen? Ik heb een klusjesman gevonden maar die vraagt €750 dat is geld wat ik nu niet heb.

U woont er al een jaar en waarop kookt u nu dan en hoe houdt u nu uw versproducten koel.
In de ruimte van 78 cm past ruimschoots een tafelmodel koelkast en de kookplaat kan er op, blijft alleen het probleem van de afzuiging, want waar zit die.
Voor een magnetron is altijd wel een plekje te vinden, al is het op een plank op steuntjes tussen het aanrechtblad en een eventueel bovenkastje.
De kookplaat zou ook nog op het aanrechtblad kunnen en de magnetron op de koelkast !

Nijogeth
Berichten: 9962
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Keukenblok verkeerd geplaatst

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Mijn inbouwkoelkast wordt 60 cm breed. Hoezo past er dan geen koelkast in? Overigens zijn er ook kookplaten die maar 60 breed zijn, net als afzuigkappen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Keukenblok verkeerd geplaatst

Ongelezen bericht door scontra »

scontra schreef:
15 apr 2020 17:57
MaschaVanDerWiel schreef:
15 apr 2020 10:16
Ik woon in een huurwoning. Nu precies 1 jaar. Maar ik stoor mij erg aan mijn keukenblok. Deze staat niet in het midden. Links van het keukenblok hou ik 78 cm over aan ruimte en recht 39 cm. Dat wil zeggen dat ik geen gasfornhuis / koelkast er tussen kan plaatsen. Ook mijn magnetron past hierdoor niet in mijn keuken Nu geeft de woningbouw aan dat zij er niks aan kunnen doen. Wat kan ik nu nog doen? Ik heb een klusjesman gevonden maar die vraagt €750 dat is geld wat ik nu niet heb.

U woont er al een jaar en waarop kookt u nu dan en hoe houdt u nu uw versproducten koel.
In de ruimte van 78 cm past ruimschoots een tafelmodel koelkast (70 cm breed) en de kookplaat kan er op, blijft alleen het probleem van de afzuiging, want waar zit die.
Voor een magnetron is altijd wel een plekje te vinden, al is het op een plank op steuntjes tussen het aanrechtblad en een eventueel bovenkastje.
De kookplaat zou ook nog op het aanrechtblad kunnen en de magnetron op de koelkast !

witte angora
Berichten: 30750
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Keukenblok verkeerd geplaatst

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb om exact die reden dus een huurwoning geweigerd. Net als iets van 19 mensen voor me. Er was een ruimte van ongeveer 1 meter voor de ijskast en het gasfornuis. En dat past niet met 2 losse apparaten van ieder 55/60 centimeter breed. Dus ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je die woning dan geaccepteerd hebt?

Even inhoudelijk: is het een mogelijkheid om de ijskast elders te zetten? In een kleine slaapkamer die naast de keuken ligt bijvoorbeeld, of in een berging/berghok dat er naast ligt? Dan ben je er ook.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Keukenblok verkeerd geplaatst

Ongelezen bericht door Revoked »

Vaak zijn die huurhuiskeukenblokken uit 1 stuk. Aanrechtblad via de onderzijde los schroeven, blok stukkie opschuiven, vastschroeven, klaar.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Keukenblok verkeerd geplaatst

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En de afvoer dan?

Hallo

witte angora
Berichten: 30750
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Keukenblok verkeerd geplaatst

Ongelezen bericht door witte angora »

En de kraan? Ook zo'n dingetje.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Keukenblok verkeerd geplaatst

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het gat van 39 cm aan de rechterkant opvullen met een stuk werkblad of plank ter hoogte van het aanrecht. Aan de linkerkant met een paar centimeter laten rusten op het aanrecht. Aan de muurkant laten rusten op twee muurbeugels. En daar een tafelkoelkast opzetten. Dan ben je 20cm van je aanrecht kwijt en hoef je nooit te bukken voor je koelkast. Kun je je magnetron op je tafelkoelkast zetten.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Keukenblok verkeerd geplaatst

Ongelezen bericht door Revoked »

Afvoer is pvc. Gewoon los te schroeven. Kraan heeft aan de onderzijde van de flexibele dingen. Als eea te kort is, kun je gewoon langere halen bij een bouwmarkt.
Denk niet zo moeilijk.

Gesloten