LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keukenconcurrent op huishoudbeurs

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
PietF
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2012 19:51

Keukenconcurrent op huishoudbeurs

Ongelezen bericht door PietF »

Wij zijn op zoek naar een keuken. Liepen op de huishoudbeurs, bezochten de stand van de keukenconcurrent. Vroeg nom een folder en werden uitgenodigd voor een spel. Nu zijn wij niet van dit soort mensen, maar werden al als kandidaat genoemd. Dus spel gepeeld. We wonnen een rpijs €810 extra korting op een aankoop binnen 2 jaar. dan ging snel. Verkoper met je om de tafel met vragen die hij invulde op een formulier. Wat voor keuken blad, vorm. We zijn nog aan het oriënteren, maar wel wat wensen opgenoemd.
Alles werd ingevult, ook de prijs, extra korting op apparatuur, montage gratis, maximale prijs. Welke wij overigens flink omlaag moesten praten, want zo veel wilden wij niet uitgeven. Nog niet wat er nu staat maar met alle kortingen eraf zou het uitkomen volgens de verkoper. We moesten vel parafen zetten, maar konden binnen 8 dagen onder het ondertekende af, volgens de verkoper, dat ivm de colportagewet. Een maal thuis eens goed doorgelezen, daar was daar geen tijd voor.
Nu blijkt dat niet te kloppen en zitten wij minimaal vast aan een afkoopsom van minimaal 5% van een te hoog neergezet maximaal bedrag dus. Dit zonder enige offerte vooraf, geen tekening laten maken, geen prijzen gehoord. Niets.
geprobeerd te bellen met de keukenconcurrend omdat wij hierover niet echte spreken. Problemen, klachten etc. zijn alleen schriftelijk te melden. niemand kan ons te woord staan.
Kort dus: mooie verkooppraatjes, technieken (op zich knap) maar niet eerlijk, verkeerd en onvolledig voorgelicht en niemand die je te woord kan staan.

Nu blijkt de colportagewet hier niet op van toepassing maar wellicht wel de Wet Oneerlijke Handelsprijtijken en wellicht is hier sprake van dwaling.
Wat te doen???? :evil: :evil: :evil:

Rebellian
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 nov 2010 09:49

Re: Keukenconcurrent op huishoudbeurs

Ongelezen bericht door Rebellian »

Om te beginnen, nooit tekenen voor offertes! Maar dat is te laat.

Heeft u rechtsbijstand? Deze direct inschakelen. Die kennen de te bewandelen wegen en dan hoeft u ze niet uit te zoeken. Zo niet ga langs bij het juridisch loket. Keukenconcurrent is erg taai en zullen niet zo makkelijk een ondertekend contract laten gaan. Zijn genoeg rechtszaken om geweest.

De 'kortingsbonnen' zijn om te lachen. Keukenconcurrent verkoper vroeg laatst hoeveel hij er moest uitschrijven om bij hem de keuken te komen kopen.

*.*
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 sep 2007 14:18

Re: Keukenconcurrent op huishoudbeurs

Ongelezen bericht door *.* »

Eenmaal gekocht wten de kopers dit forum wel te vinden.
Je kunt beter eerst lezen! Of slik je alle medicijnen ook zo door zonder de bijsluiter te lezen?

16again
Berichten: 16032
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Keukenconcurrent op huishoudbeurs

Ongelezen bericht door 16again »

Nu blijkt de colportagewet hier niet op van toepassing
Die is wel degelijk van toepassing (gebruik zoekfunctie). Laat binnen 8 dagen weten dat je op grond van colportage wet van de koop afziet.
Laat tevens weten dat indien KC het hier niet mee eens is, je in het vervolg o.a. ook een beroep gaat doen op wet oneerlijke handelspraktijken.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Keukenconcurrent op huishoudbeurs

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Wellicht is het raadzaam ook advies in te winnen bij een juridisch loket

Als de verkoper heeft gezegd dat u bedenktijd heeft, dan heeft u ook recht op bedenktijd. Maar goed dit is lastig aan te tonen. In ieder geval is het wel alvast verstandig om een schriftelijk te communiceren dat u van mening bent dat u recht heeft op bedenktijd en ook gebruik maakt van de door de verkoper toegezegde bedenktijd en de overeenkomst wil ontbinden. Dit is belangrijk voor het geval het wel een juridische procedure wordt. Als dan geoordeeld wordt dat het colportage is, heeft u in ieder geval binnen de daarvoor geldende termijn gereageerd.

Of een beurs wel of niet onder colportage valt, durf ik niet met zekerheid te zeggen. Volgens deze link op de Consumentenbond is een aankoop op een beurs geen colportage. Het hangt er ook een beetje vanaf wie het initiatief heeft genomen. Dat is belangrijk bij colportage. Als het initiatief bij de verkoper ligt, is de consument beter beschermd door bedenktijd. In uw geval zou u kunnen beargumenteren dat het initiatief bij de verkoper lag vanwege de uitnodiging deel te nemen aan het spel. Dit werd op zulke wijze gedaan dat u niet meer kon weigeren en daardoor kwam de bal aan het rollen. Dat maakt dat het initiatief bij de verkoper ligt.

Wellicht is het ook verstandig de voorwaarden van de beurs te achterhalen. Op deze link van Consuwijzer valt te lezen dat het in de beursvoorwaarden opgenomen kan zijn dat een consument recht heeft op bedenktijd.

PietF
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2012 19:51

Re: Keukenconcurrent op huishoudbeurs

Ongelezen bericht door PietF »

Beste Emmy, bedankt voor deze gouden tip. Het staat inderdaad in de beursvoorwaarden genoemd. Ik heb het net gegoogled. Morgen dierct een brief aangetekent verzenden.

Ik ben toch niet echt een domme jongen, lees me meetsla goed in, maar nu op een beurs met een grote diversiteit aan aanbiedingen waar je simpelweg niet aan dergelijke praktijken denkt stink je er toch in.
Ergens wel knap van de verkopers, mijn stijl en mentaliteit is het niet.

Nogmaals dank,

Groeten,
Piet

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Keukenconcurrent op huishoudbeurs

Ongelezen bericht door Emmy75 »

PietF schreef: Het staat inderdaad in de beursvoorwaarden genoemd. Ik heb het net gegoogled.
Die had ik dan weer niet zo snel kunnen vinden. :wink:
Graag gedaan en succes gewenst.

KC staat er op dit forum helaas wel om bekend nogal stug te zijn met dit soort dingen en vooral erg handig (creatief) met het versieren van handtekeningen om een koopovereenkomst te claimen.

suuzzzzzzz
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2013 12:48

Re: Keukenconcurrent op huishoudbeurs

Ongelezen bericht door suuzzzzzzz »

Hallo

Mij is hetzelfde overkomen, liep ook op de huishoudbeurs werd aan mij gevraagd door keukenconcurrent of ik binnnen nu in 2 jaar een keuken wilde kopen. Ik gaf aan dat ik misschien wel een keuken wilde kopen mits ik verhuisd was en een nieuw huis heb. Mijn huis staat immers te koop. Maar in deze crisis tijd weet je het nooit. Ik werd ook gevraagd om een spelletje te spelen om gratis keukenapparatuur te winnen. en een hoge korting. Spelletjes gespeeld en inderdaad gewonnen. Ik kreeg het appratuur gratis en een bedrag van 700 euro korting. Ik werd ook misleid en heb dus ook een overeenkomst getekend. zij deden het voor als een cheque. Ze stonden met 5 personen om mij toe, toen ik tekende en hebben me meerdere malen gefeliciteerd met mijn geweldige prijs. Later heeft de verkoper er een prijs van 5000 boven gezet.
Nu blijkt dat ik verplicht een keuken moet afnemen binnen nu en 2 jaar bij keukenconcurrent en terwaarde van 5000 euro de korting is dan al verwerkt in de bon, dus niks korting gewonnen. En het appratuur krijg ik ook niet gratis, dit is ook even op een andere manier geformuleerd en komt dus gewoon over de prijs heen. Er zit een 30% annulering op dus als ik wil annuleren kost dat 30 %van 5000 euro.
Ik ben zelf bij het juridisch loket geweest en zij adviseerde mij een brief te schrijven van dwaling. Deze voorbeeldbrief kun je vinden op consuwijzer bij de voorbeeldbrieven, ik heb deze brief aangetekend verstuurd. Ik heb keukenconcurrent verzocht binnen 2 weken te reageren. Juridisch loket gaf aan als zij het koopovereenkomst niet wilde vernietigen ik naar de geschillen commisie kan gaan.
Ik snap goed hoe u, u voelt ik voel mij goed bedrogen. En ik zou ook nooit zomaar iets tekenen, maar hier werd zo'n verhaal omheen verteld en zoveel dingen kloppen achteraf niet.

zusjej21
Berichten: 171
Lid geworden op: 19 okt 2011 22:11

Re: Keukenconcurrent op huishoudbeurs

Ongelezen bericht door zusjej21 »

Een spelletje spelen om korting te winnen voor een keuken! En laat u nou winnen, wat een toeval :).
Brrr, dit soort verhalen en verkooppraatjes heeft mij al heel lang geleden doen besluiten NOOIT naar de huishoudbeurs te gaan.
Ook niet de leuke bus reisjes en wat dan maar ook. Je laat je toch verleiden op dat moment onder de druk van de verkoper, de drukte om je heen enz. enz.
Overigens zie ik dat je al veel tips hebt gehad, het gaat goedkomen!

suuzzzzzzz
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2013 12:48

Re: Keukenconcurrent op huishoudbeurs

Ongelezen bericht door suuzzzzzzz »

ik heb ook even contact opgenomen met de huishoudbeurs, de vrouw aan de telefoon vertelde dat ze veel klachten binnen krijgt. Ok als je op internet gaat googlen schrik je wat je leest.
Huishoudbeurs adviseerd ook om juridisch loket te bellen.
Ik hoop dat er geen mensen zijn die eerst de papieren aan de kant leggen, en er later achter komen flink bedonderd te zijn.
Misschien kunnen we elkaar helpen......

dijkstrap
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2013 15:49

Re: Keukenconcurrent op huishoudbeurs

Ongelezen bericht door dijkstrap »

Ook wij zitten helaas vast aan dit contract. Wij hadden ook apparatuur gewonnen en bla bla. Van de week een brief op de mat met de mededeling dat we voor 31 december de keuken moeten aanschaffen anders krijgen we ook de 30% boete.
Graag kom ik in contact met mede lotgenoten. Wellicht staan we samen sterker

groet, P. Dijkstra
[email protected]

16again
Berichten: 16032
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Keukenconcurrent op huishoudbeurs

Ongelezen bericht door 16again »

Ook wij zitten helaas vast aan dit contract.
Of dat zo is valt te betwijfelen, maar je dient je wel te verweren!
Beroep je op:
-colportage wet, daar valt beursaankoop onder
-Mogelijk is overeenkomst onvoldoende bepaald en dus vernietigbaar.
Nu blijkt dat ik verplicht een keuken moet afnemen binnen nu en 2 jaar bij keukenconcurrent en terwaarde van 5000 euro
Overeenkomst hoort duidelijk te specificeren wat er gekocht is: merk/kleur/type/aantal kastjes, welke opstelling, welke apparatuur etc. Een overeenkomst die alleen rept over keuken twv 5000,- euro voldoet hier niet aan.
-Zijn algemene voorwaarden verstrekt voor de koop, is voor ontvangst getekend....? Zoniet, heb je ook krachtig punt
-beroep op dwaling/misleiding, verwijzend naar wet OHP. Zo kan verkoper gesuggereerd hebben dat je alleen tekende om later gebruik te mogen maken van de actie, daarbij verhullend dat je daadwerkelijk aan koop vast zit. Tevens valt het volgens wet OHP onder agressieve verkoop praktijken om te doen alsof een prijs gewonnen is. Ook: onvoldoende bedenktijd bieden om weloverwogen beslissing te nemen:

Afgelopen week deelde KC directuer Bareman in kassa grote bos bloemen uit, deze moet blijkbaar terugverdiend worden.....

Gebruikte verkoop technieken kunnen echt niet, je kan je hierover beklagen op:
http://www.consuwijzer.nl/hoe-dien-ik-een-klacht-in
Bij voldoende klachten kan ondernemer boete krijgen

bath
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2013 19:27

Re: Keukenconcurrent op huishoudbeurs

Ongelezen bericht door bath »

hoi,
Ik heb me helaas ook een keuken aan laten praten op de huishoudbeurs.
Mij werd verteld dat ik overal een keuken mocht kopen zolang hij aangesloten
is bij de mandemakers groep.Ik op zoek,een keuken gevonden hen het contract
laten lezen ze zeiden dat dat wel geregeld kon worden.Ondertussen wordt ik
blauw gebeld door de k.concurent,wordt me verteld dat die verkoper me dat
niet heeft verteld.Ik ben dus degene die liegt?terwijl nog twee andere mensen
dat ook gehoord hebben.Ik voel me zwaar beetgenomen en wil kijken of de
rechtsbijstand iets kan betekenen.Nu dreigen ze dat ik het bedrag van de
annulerings kosten dan moet betalen.Bij de andere keukenzaak wil ik
precies weten hoe ze dat regelen en zwart op wit laten zetten.1 ding weet ik zeker
ik koop geen keuken bij de k.concurent.


groeten H.

nance87
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2013 17:23

Re: Keukenconcurrent op huishoudbeurs

Ongelezen bericht door nance87 »

Helaas heb ik me vorig jaar laten verleiden tot het kopen van een keuken bij de keukenconcurrent met een mooie actie de keuken voor de helft van de prijs en gratis montage.
Ik zag een mooie keuken en heel stom ben ik niet verder gaan kijken en heb de keuken daar besteld.
Ik heb tegen die verkoper gezegd mijn huis wordt pas in november 2013 opgeleverd kan de keuken dan nog geleverd worden en hij zei ja.
Ik kreeg in april een brief voor een kleine aanbetaling ik heb die heel dom netjes betaald uit vertrouwen.
In augustus is mijn keuken ingemeten en na de inmeting gingen mijn vriend en ik naar de keukenconcurrent in Zaandam voor een gesprek om de puntjes op de i te zetten.
Wij zitten daar binnen en de verkoper vraagt of wij nog puntjes hadden die verandert moesten worden. Wij hadden de puntjes aangegeven en gingen kijken naar een keukenblad, want die hadden wij nog niet. Op het moment dat mijn vriend en ik daarna kijken komt die verkoper lachend aan met de mededeling dat de frontjes die wij hadden uitgezocht niet meer leverbaar waren en dat wij andere moesten uitzoeken. Ik had op dat moment aangegeven waarom is ons dat niet eerder verteld en dat ik geen andere frontjes mooi vondt. De verkoper zei alleen ja de frontjes zijn sinds maart er uit en we konden bij twee andere klanten het ook niet meer leveren en wij moesten maar even wat anders gaan uitzoeken. Ik heb toen meerdere malen aangegeven dat ik geen enkel frontje mooi vondt. De verkoper reageerde daar helemaal niet op en bleef ons pushen om er 1 te kiezen. Doordat ik was dicht geslagen heb ik een ander frontje aangewezen en daar dom weg nog voor getekend ook. Ik was er de volgende dag samen met mijn vriend en vader terug gegaan naar de winkel om te zeggen dat ik de nieuwe frontjes niet wou. De verkoper die ik toen sprak zou kijken wat hij voor mij kon doen en zou mij die week een mail sturen. In de e-mail stond er niks verrassends de frontjes konden niet meer geleverd worden en ik moest maar andere uitzoeken. Ik terug naar de winkel was de manager er niet moest dan twee dagen later terug komen. Na 2 dagen terug gekomen zat de manager met twee medewerkers gezellig aan tafel te kletsen en hadden ze al goed doorgenomen hoe ze konden laten dat ik niet van de keuken af kwam. Ik ging zitten samen met mijn ouders en vertelde mijn verhaal en zei dat ik de keuken niet meer wilde, want het was niet wat ik wil en het is veel geld wat je er voor betaald. Het enige antwoord wat die Manager van de keukenconcurrent in Zaandam te zegge had kijk je hebt getekend en je kan je er niet onder uit komen. Na veel gepraat heeft me vader de directeur aan de lijn gekregen en werd er een afspraak gemaakt. De directeur zou kijken of hij de frontjes nog kon krijgen en zo niet kon ik kosten loos onder de keuken vandaan komen alleen van de aanbetaling kon ik de helft terug krijgen. Gelukkig ben ik van de keuken af en heb een deel van mijn aanbetaling terug gekregen. Dit heeft mij 1 week niet slapen en diarree opgeleverd. Dus voor alle mensen die bij de keukenconcurrent een keuken gaan kopen DOE HET NIET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Keukenconcurrent op huishoudbeurs

Ongelezen bericht door thecure »

nance87 schreef: Helaas heb ik me vorig jaar laten verleiden tot het kopen van een keuken bij de keukenconcurrent wmet een mooie actie de keuken voor de helft van de prijs en gratis montage.
Ik zag een mooie keuken en heel stom ben ik niet verder gaan kijken en heb de keuken daar besteld.
Ik heb tegen die verkoper gezegd mijn huis wordt pas in november 2013 opgeleverd kan de keuken dan nog geleverd worden en hij zei ja.
Ik kreeg in april een brief voor een kleine aanbetaling ik heb die heel dom netjes betaald uit vertrouwen.
In augustus is mijn keuken ingemeten en na de inmeting gingen mijn vriend en ik naar de keukenconcurrent in Zaandam voor een gesprek om de puntjes op de i te zetten.
Wij zitten daar binnen en de verkoper vraagt of wij nog puntjes hadden die verandert moesten worden. Wij hadden de puntjes aangegeven en gingen kijken naar een keukenblad, want die hadden wij nog niet. Op het moment dat mijn vriend en ik daarna kijken komt die verkoper lachend aan met de mededeling dat de frontjes die wij hadden uitgezocht niet meer leverbaar waren en dat wij andere moesten uitzoeken. Ik had op dat moment aangegeven waarom is ons dat niet eerder verteld en dat ik geen andere frontjes mooi vondt. De verkoper zei alleen ja de frontjes zijn sinds maart er uit en we konden bij twee andere klanten het ook niet meer leveren en wij moesten maar even wat anders gaan uitzoeken. Ik heb toen meerdere malen aangegeven dat ik geen enkel frontje mooi vondt. De verkoper reageerde daar helemaal niet op en bleef ons pushen om er 1 te kiezen. Doordat ik was dicht geslagen heb ik een ander frontje aangewezen en daar dom weg nog voor getekend ook. Ik was er de volgende dag samen met mijn vriend en vader terug gegaan naar de winkel om te zeggen dat ik de nieuwe frontjes niet wou. De verkoper die ik toen sprak zou kijken wat hij voor mij kon doen en zou mij die week een mail sturen. In de e-mail stond er niks verrassends de frontjes konden niet meer geleverd worden en ik moest maar andere uitzoeken. Ik terug naar de winkel was de manager er niet moest dan twee dagen later terug komen. Na 2 dagen terug gekomen zat de manager met twee medewerkers gezellig aan tafel te kletsen en hadden ze al goed doorgenomen hoe ze konden laten dat ik niet van de keuken af kwam. Ik ging zitten samen met mijn ouders en vertelde mijn verhaal en zei dat ik de keuken niet meer wilde, want het was niet wat ik wil en het is veel geld wat je er voor betaald. Het enige antwoord wat die Manager van de keukenconcurrent in Zaandam te zegge had kijk je hebt getekend en je kan je er niet onder uit komen. Na veel gepraat heeft me vader de directeur aan de lijn gekregen en werd er een afspraak gemaakt. De directeur zou kijken of hij de frontjes nog kon krijgen en zo niet kon ik kosten loos onder de keuken vandaan komen alleen van de aanbetaling kon ik de helft terug krijgen. Gelukkig ben ik van de keuken af en heb een deel van mijn aanbetaling terug gekregen. Dit heeft mij 1 week niet slapen en diarree opgeleverd. Dus voor alle mensen die bij de keukenconcurrent een keuken gaan kopen DOE HET NIET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Diarree om een keuken? Ik hoop dat je kookkunsten beter zijn. Haha
Niet erg stressbestendig dus.
Allemaal erg vervelend, maar ook niet wereldschokkend. Dat je te snel getekend had, dat wist je wel.
Laatst gewijzigd door thecure op 03 jan 2014 07:29, 2 keer totaal gewijzigd.

Sanniev
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jan 2014 02:16
Locatie: Leiden

Re: Keukenconcurrent op huishoudbeurs

Ongelezen bericht door Sanniev »

Hallo, ook ik ben er met open ogen ingetrapt 24februari 2012. Ik had de maximale prijs gewonnen , een korting van wel €1000 en 5 apparaten t.w. van € 2500,-. Of ik een keuken wilde kopen bij hun , dat was de vraag . Misschien wel antwoorde ik naïef. Vervolgens wordt je met veel enthousiasme naar een tafel geleid en gevraagd waar je dan aan dacht en hoeveel wil je uit geven …Waarop ik zij pas over 2 jaar en geen idee € 7000,-? Nou daar red je het niet mee hoor je moet zeker dik voor het dubbele gaan .Wat hij dus opschreef €15.000,00 Waarop ik weer zei lacherig: nou dat zeker maximaal. Dit heeft hij er nog achter geschreven MAX! Verder in rap tempo een beetje besproken wat mijn wensen zijn, hoek gladde deurtjes en stenen aanrechtblad en extra hoog. Binnen 20 min was het gesprek klaar waarop ik nog steeds naïef en vertrouwde op zijn bruine ogen dat ik nu toch nergens aan vast zat!?( Ik had inmiddels 5x blijkbaar mijn handtekening gezet ( wat ik nu overigens onverklaarbaar vind dat ik dit gedaan heb) ging ik er van uit dat ik nu getekend had om recht te hebben op deze prijs en, had beloofd op dat ik hoe dan ook bij hun langs zou komen om te kijken wat ze te koop hebben staan want ik had nog niets gezien en werkelijk uitgekozen en besteld geen exacte maten enz. Er was nog niets besteld en er stond toch een maximum bij en geen minimum( dacht ik) Vervolgens ben ik 8 maanden later naar de zaak toe gegaan tot 2x toe maar daar konden ze me toch niet de keuken verkopen, 2 offertes opgestuurd gekregen via de mail deze nooit ondertekent .Inmiddels was mijn budget veel lager geworden door dat ik mijn financiering helemaal niet rond kreeg.
Inmiddels zelf aan de slag gegaan met de verbouwing en de keuken zelf verbouwd Oktober 2013 was ik klaar. Vorige maand 12 nov 2013 een mail gekregen waar ik bleef om mijn keuken te kopen en werd ik geattendeerd dat ik een orderovereenkomst getekend heb dat ik een keuken moet afnemen van€ 15000,- ! Ik vraag me toch echt wat voor winkel dit is een keuken verkoper of wurg contracten verkoper…Graag oplossingen en geen verwijten hoe stom kan je zijn want dat snap ik zelf ook niet.
Naïeve ambulance chauffeuse.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Keukenconcurrent op huishoudbeurs

Ongelezen bericht door bprosman »

Lees hierboven het bericht van 16Again eens, daar staat al eea in.

Sanniev
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jan 2014 02:16
Locatie: Leiden

Re: Keukenconcurrent op huishoudbeurs

Ongelezen bericht door Sanniev »

Allen bedankt voor alle goede adviezen, Het is opgelost!! KC heeft me zelf gebeld en verteld dat er een brief naar me toe gestuurd was om te bevestigen dat de orderovereenkomst kosteloos geannuleerd is. Naar aanleiding van oa. dit fantastische Forum zagen zij dat dit dus niet aangekomen was. Nu hebben ze dit als nog gedaan en direct ook een mail naar me toe gestuurd. Ik had al mijn rechtsbijstand ingeschakeld en die heeft ook bevestigd dat dit voldoende is . Dus chapeau Radar Forum lezers :!: :wink: en ook Keuken Concurrent zij hebben nu wel goed geluisterd en geleerd! :D

mischaguincho
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2014 12:34

Re: Keukenconcurrent op huishoudbeurs

Ongelezen bericht door mischaguincho »

ik ben er dit jaar dus ook ingetrapt.. 19 februari werd mij op de huishoudbeurs gevraagd of ik de aankomende 2 jaar een keuken ga kopen. ik gaf aan dat wij dat misschien gaan doen maar we weten nog niet of we de financiering rond zouden krijgen en welk huis we wilden kopen. De verkoper garandeerde mij dat ik nergens aan vast zit en als ik dan binnen 2 jaar geen keuken nodig had, alleen maar hoefde te bellen. Dus ik was overtuigd en ging bespreken wat mijn wensen zouden zijn qua apparatuur en opstelling. Verder niks over de style van de keuken oid.. Hij zette er zelf en bedrag van 15000 euro op. Wat ik sowieso nooit voor een keuken wil en kan betalen. Aan het eind van het gesprekje zei hij ineens dat ik een aanbetaling moest doen van 75 euro. omdat ik 7x heb gevraagd of er geen addertjes onder het gras waren heb ik uiteindelijk een aanbetaling gedaan van maar 20 euro. Nu, ongeveer 2 weken later weten we dat we de financiering niet rond kunnen krijgen. En heel naÏef maar nu lees ik dat je 15% moet betalen... Dit heeft meneer niet gezegd! Dit terwijl ik nog niks heb uitgezocht. Ik heb dus vandaag contact opgenomen met kc in de vraag wat ik nu moet. Ze kon mij geen antwoord geven en zei dat ze mij terug gaat bellen... ik vrees dat dit een lange nasleep gaat worden als ik dit allemaal lees...

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Keukenconcurrent op huishoudbeurs

Ongelezen bericht door Dirkie »

mischaguincho schreef:ik ben er dit jaar dus ook ingetrapt..
Goed dat je het zelf doorhebt. De rest van je bijdrage is alleen maar een bevestiging daarvan. Zonder het geheel te quoten het volgende.
Een verkoper die veel tijd (= geld) in je gaat investeren zonder dat je een keuken wil kopen moet ik nog tegenkomen. Ze werken op provisie basis en dus zullen ze geen tijd besteden aan iemand die toch niets koopt.
En zonder een plattegrond van de kale keuken ruimte laat jij een verkoper een plan maken, daar een prijs van 15000 euro op zetten en vervolgens doe je geheel vrijwillig een aanbetaling.
Ik lees alleen nergens dat je getekend hebt maar dat zul ook wel gedaan hebben helaas.
En die verkoper had overigens gelijk toen hij zei dat je nergens aan vast zit en 1 belletje voldoende is. Hij heeft alleen niet verteld dat je dat 15 % kost van de beoogde aanschafprijs. Maar ja, daarvoor is hij verkoper.

Ik hoop dat de KC aardig voor je is en dit hele voorval vergeet. Dan heeft het je hoogstens 20 euro gekost en kom je er goedkoop vanaf.

Gesloten