LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keukenconcurrent

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Klaashenk
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mar 2011 16:26

Keukenconcurrent

Ongelezen bericht door Klaashenk »

Gisteren ben ik samen met mijn partner de keukenconcurrent binnen gestapt om keukens te bekijken, echter zonder idee om daadwerkelijk iets te kopen.
Na enkele minuten kwam er al een verkoper op ons af, deze heeft ons aangeboden wat 'uit te tekenen'.
Zo gezegd, zo gedaan.
Voor we het wisten, had hij een offerte gemaakt om de prijs 'te berekenen'.
Op een zeer agressieve verkoopmanier en tevens 4 uur later, hebben wij dan toch een handtekening gezet. De voorwaarden waren 'slecht te lezen' en zijn dan ook deels voorgelezen, verder werd ons voorgehouden dat alles nog veranderd kon worden. Dom, dom dom..
Dat er niet te annuleren is, volgens het formulier alleen na 30% van het aankoopbedrag te betalen, dat heeft meneer de verkoper er niet bijgezegd.

Vandaag meerdere malen gebeld en de aangetekende brief is al verstuurd.
Heeft iemand tips wat te doen of soortgelijke ervaringen?
Wat is aan te raden?

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Keukenconcurrent

Ongelezen bericht door manondoris »

deze bedrijven staan bekend om hun verkooptechnieken, waarom hebben jullie wel getekend dan???? nu zit je er aan vast.

Klaashenk
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mar 2011 16:26

Re: Keukenconcurrent

Ongelezen bericht door Klaashenk »

Daar zijn wij inmiddels achtergekomen ja.
Het klinkt stom en onwetend, maar wij hebben net een huis gekocht, nog nooit een keuken gekocht. Starters 1e-klas.
Ik werd geattendeerd op een reclame, het was koopzondag en zonder nate zoeken besloten we te gaan kijken. Uiteindelijk zijn we helemaal omgepraat onder valse voorwendselen hebben we getekend.

Dat ik hier veel van geleerd heb is zeker, dit doe ik nooit meer.
Maar de vraag is, is er een mogelijkheid om er kosteloos onderuit te komen?

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Keukenconcurrent

Ongelezen bericht door manondoris »

weet ik niet maar ik hoop het wel voor jullie ,mischien reageerd er zo iemand die er wat meer verstand van heeft. ben er alleen bang voor omdat jullie getekent hebben. succes ermee.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Keukenconcurrent

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Maar de vraag is, is er een mogelijkheid om er kosteloos onderuit te komen?
Ben er inderdaad ook bang voor dat het niet mogelijk is.
Tja nooit tekenen en altijd de zaak verlaten en de boel laten bezinken, maar dat wist je al.

Misschien zijn er wel nog mogelijkheden om tot een keuken te komen die volledig naar wens is bij deze keukenzaak. Of heel goed de voorwaarden doorspitten en kijken of je er onderuit kunt komen binnen hun voorwaarden.

Wat je ook zou kunnen doen is bij andere keukenzaken gesprekken aangaan en offertes opvragen om ideeën op te doen, niet zo netjes maar dan krijg je wel je wensen beter in beeld. En dan zeker nergens meer tekenen :wink:

Ergens is het een beetje flauw dat je niet kunt annuleren er is op 1 dag echt nog niets besteld of kosten gemaakt.

riddert
Berichten: 2129
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Keukenconcurrent

Ongelezen bericht door riddert »

Ergens is het een beetje flauw dat je niet kunt annuleren er is op 1 dag echt nog niets besteld of kosten gemaakt
Beetje flauw valt wel mee, koop is koop, dat is bij iedere winkel zo. Er zijn wel degelijk kosten gemaakt, 4 uur met een verkoper aan tafel moet ook betaald worden, en het pand word ook niet gratis aan de Keukenconcurrent aangeboden.

Overigens vind ik het geen prettige manier van zakendoen, dit terzijde.

Klaashenk
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mar 2011 16:26

Re: Keukenconcurrent

Ongelezen bericht door Klaashenk »

In de algemene voorwaarden staat dat je binnen 5 dagen kunt annuleren als je binnen 5 dagen 350 euro op hun rekening hebt staan.
Dus stel dat we morgen bellen, de aangetekende brief hebben ze ontvangen morgen en we stellen voor dat geld te betalen, dan moeten ze dat toch ontbinden?
Kunnen wij dan nogmaals binnenstappen en eisen dat zij het contract voor onze ogen vernietigen omdat het geld dan gestort is?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Keukenconcurrent

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Beetje flauw valt wel mee, koop is koop, dat is bij iedere winkel zo. Er zijn wel degelijk kosten gemaakt, 4 uur met een verkoper aan tafel moet ook betaald worden, en het pand word ook niet gratis aan de Keukenconcurrent aangeboden.
Klopt helemaal! Maar ergens tussen een redelijke vergoeding en 30% van de totaalprijs zit heel veel tussen.

riddert
Berichten: 2129
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Keukenconcurrent

Ongelezen bericht door riddert »

@Emmy75,

Dat ben ik helemaal met je eens. Vind het dan ook een waardeloze verkoopmethode.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Keukenconcurrent

Ongelezen bericht door 16again »

Als je er echt vanaf wil , zul je geen 30% hoeven te betalen:
-In soortgelijke gevallen achtte de rechter/geschillencommissie 30% onredelijk bij zo'n korte termijn tussen koop en opzegging
-Tevens kun je bij rechter KC daadwerkelijke schade laten aantonen. Dan moeten ze met inkoopcijfers etc komen, dat willen ze juist niet. Bij mijn weten zijn jaarcijfers ook niet openbaar
-Tevens aanvoeren dat aangegeven hebt dat je de kleine lettertjes niet kon lezen, en dat verkoper deze slechts deels mondeling toegelicht heeft, zonder annuleringskosten en recht op 18 dagen vrijblijvende offerte te noemen.
-Beroep op wet OHP (oneerlijke handelspraktijken): niet naleven AV (18 dagen bedenktijd), agressieve verkoop.

Klaashenk
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mar 2011 16:26

Re: Keukenconcurrent

Ongelezen bericht door Klaashenk »

Het zou toch van de gekke zijn dat er ruim 2000 euro betaald moet worden, terwijl we 4 werkuren na tekenen willen annuleren?
De order is nog niet eens ingevoerd..

klemmaboy
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2011 23:11

Re: Keukenconcurrent

Ongelezen bericht door klemmaboy »

Ik snap het probleem niet zo je hebt toch een keuken nodig??? :D

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Keukenconcurrent

Ongelezen bericht door sprookje »

Als je een keukenzaak binnen stapt om keukens te bekijken en niet te kopen waarom laat je dan een verkoper een keuken uittekenen,je had ook kunnen bedanken en zeggen dat je alleen eens wil rondkijken.

Hebben wij ook gedaan bij keukenkampioen en concurent na al die berichten hier wilde wij eens zien of dat daadwerkelijk zo gaat.
De meneer antwoorde vriendelijk,als je iets wil weten roep maar.
En er stonden best wel mooie keukens in hun toonzaal.

edwinknight

Re: Keukenconcurrent

Ongelezen bericht door edwinknight »

klemmaboy schreef:Ik snap het probleem niet zo je hebt toch een keuken nodig??? :D
Niet op zo'n manier malloot. Helaas werken diverse van de keukenboeren op deze manier.
Ik heb goede ervaringen met superkeukens een andere weer niet....en onder druk tekenen tsja daar ben je toch echt zelf bij.
Zou een hoop stampei maken als je de verkoper weer ziet, liefst met klanten erbij....houden ze al helemaal niet van.

klemmaboy
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2011 23:11

Re: Keukenconcurrent

Ongelezen bericht door klemmaboy »

Er komt een moment dat je weet dat je er aan vast zit want de verkoper heeft geen mes op je keel gezet.
Wat je nu het beste kan doen is langs meerdere winkels gaan en kijken wat je mooi vindt en prijzen vergelijken en dan terug gaan en alles op tafel leggen. Of je gaat uitzoeken wat je kan doen om er onderuit te komen maar dat gaat veel tijd en energie kosten.:(

Klaashenk
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mar 2011 16:26

Re: Keukenconcurrent

Ongelezen bericht door Klaashenk »

We zijn inmiddels al druk bezig. Aangetekende brieven zijn ontvangen, zowel bij de vestiging als bij het hoofdkantoor. punt is echter dat het hoodskantoor zegt dat de vestiging het moet oplossen en de vestiging zegt dat zij daar niet over mogen beslissen.
Wel weten we dat de order nog niet in behandeling is genomen en dat er daardoor nog niets in hun systeem staat. Daarbij hebben we nu het nr van de rayonmanager gehad. Hij is helaas niet aanwezig vandaag, maar morgen heeft hij sowieso een terugbelafspraak met ons staan.
Volgens mij worden ze niet heel blij van ons, we hangen om de haverklap aan de telefoon.
Dat we geen 30% annuleringskosten hoeven te betalen is volgens de vestigingsmanager wel een feit. Al zei hij wel dat hij daar geen besluit over kon nemen.

En ja, wij hebben een keuken nodig, maar niet bij een zaak die manipuleert en waarvan er heel veel verhalen op internet staan van mensen die alleen maar klachten hebben.

klemmaboy
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2011 23:11

Re: Keukenconcurrent

Ongelezen bericht door klemmaboy »

Nou dan blijven er weinig zaken over :P of je moet zelf een keuken maken.

Brien26
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 apr 2010 22:07

Re: Keukenconcurrent

Ongelezen bericht door Brien26 »

Bij de keukenconcurrent willen ze alleen een tekening maken als je ook die dag een keuken koopt. Echt belachelijk het is geen pakje boter wat je koopt gaat om heel veel geld.
Wij zijn toen de zaak uitgelopen nadat de verkoper zei k maak alleen een tekening als u vandaag de keuken koopt. Me man zegt wat denk je zelf gaat om een boel geld koop geen pakje boter.
En we zijn de zaak uitgelopen ik vind dit ook echt zo rot zaak heb nooit geen stap binnen gezet meer!

groteknuffelbeer
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 nov 2009 07:47

Re: Keukenconcurrent

Ongelezen bericht door groteknuffelbeer »

Vergeef mij mijn domheid, maar ik kan 2 zaken niet combineren en dat zijn zondag en 4 uur. Rare combinatie bij KC

Klaashenk
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mar 2011 16:26

Re: Keukenconcurrent

Ongelezen bericht door Klaashenk »

Waarom kun je deze twee dingen niet combineren?
Let wel dat er niet 4 uur smiddags staat, maar 4 uur later.

Gesloten