LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keukendirect.nl

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
amies100
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 dec 2005 11:11

Keukendirect.nl

Ongelezen bericht door amies100 »

Hallo,

wij hebben volgende week een afspraak met een adviseur van keukendirect. heeft iemand recente ervaringen met de keukens van keukendirect?
ze zeggen dat ze alle keukens kunnen aankomen en ze verkopen de betere merken apparatuur tegen lage prijzen. als ze een echt slecht bedrijf zouden zijn, zouden ze die goede merken niet mogen leveren lijkt me....

b.v.d.

joyce

Scara

Re: Keukendirect.nl

Ongelezen bericht door Scara »

zouden ze die goede merken niet mogen leveren lijkt me....
Toch wel, elke fabrikant heeft een leveringsplicht, dit om de vrije handel te waarborgen.

Het is wel op afspraak, dus hantekening zullen ze snel vragen, valt niet onder de colportatiewet.Qua apparatuur zeer beperkte keuze waarvan
90 % tot de B merken behoort .Is dus een echte prijsvechter die de keukenkasten behoorlijk ophoogt en kortingen gaat geven van 50 %
op de apparatuur.
Vraag eens waarom ze geen Miele, Gaggenau of Atag aanbieden ?
( Het antwoord is te voorspellen )

Hou ons op de hoogte ;_))

heuvel
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 dec 2005 12:29

Re: Keukendirect.nl

Ongelezen bericht door heuvel »

Wat een waardeloos en volgens mij niet op ervaring gebaseerde conclusie en oordeeel van Scara.
Ik heb contact met Keukendirect. Tot nu toe goed geholpen. Ze leveren alle A-merken apparatuur en merkkeukens, dus niet alleen spaanplaat, maar ook MDF en hout.
Of het goed is om met hen zaken te doen weet ik ook niet, je krijgt geen offerte mee en 3D-tekeningen maken ze niet. Dat je geen offerte meekrijgt met wat je nu precies wilt aanschaffen heeft voor mij iets "verdachts" of dit te terecht is weet ik niet. Mocht alles zijn wat ze beloven, kun je er prima terecht.
Kortom heeft iemand werkelijk ervaring met Keukendirect ?

Scara

Re: Keukendirect.nl

Ongelezen bericht door Scara »

Al eens op hun site gekeken ??

Maar ja, Heuvel vindt Baumatic, Candy , Monac, Ariston A merken denk ik ?

En zoals je kunt lezen geef ik geen oordeel over de winkel zelf,
omdat ik ze verder niet ken. Geef alleen aan dat het een prijsvechter is.
Maar als je totaal niet wordt gehindert door enige kennis van zaken zoals Heuvel, zul je ook dit niet begrijpen.

Mr.P
Berichten: 195
Lid geworden op: 01 okt 2005 10:24

Re: Keukendirect.nl

Ongelezen bericht door Mr.P »

Heuvel geeft in feite zelf al aan zich niet zo prettig te voelen omdat er geen offerte wordt gegeven.
Een offerte zou juist bij keukendirect meegegeven moeten worden. Op hun site staat immers :
Waarom kopen bij keukendirect.nl
Altijd 10 tot 30% goedkoper dan een keukenwinkel.
Met een duidelijke offerte, voorzien van merk en type keuken en alle delen gespecificeerd kun je dan eens kijken of dat echt zo is.
Helaas zal het net zo zijn als bij andere prijsvechters : op welk brutobedrag wordt de korting gegeven.

En zoals Scare schrijft : Candy, Ariston zijn nou niet echt de beste merken.

Dus : vraag een duidelijke offerte of ga elders verder kijken.

Mr.P.

eagle
Berichten: 48
Lid geworden op: 21 sep 2005 12:51

Re: Keukendirect.nl

Ongelezen bericht door eagle »

Ben zojuist op de site gaan kijken omdat ik keukendirect niet kende. wat mij hierbij opvalt is het ontbreken van foto's bij een heleboel, zoniet het merendeel apparaten. zo moeilijk is het toch niet om een afbeelding in te scannen? Als consument loop ik liever in een showroom rond omdat ik dan zoals heel veel mensen liever kan voelen aan de produkten welke te koop zijn en op die wijze een keuze kan maken qua kwaliteit. Persoonlijk heb ik het niet zo op thuisbezoeken. Ook het ontbreken van eigen monteurs lokt mij niet naar keukendirekt, al eerder hebben anderen duidelijk aangegeven dat je beter met 1 dan met meerdere partijen te maken kunt hebben. De prijzen van de apparatuur overigens zijn wel erg veel lager dan de catalogusprijzen, kopen zij in via internet of zo? :(

Ron1904
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 dec 2005 15:04

Re: Keukendirect.nl

Ongelezen bericht door Ron1904 »

Ik begrijp niet waarom men (vooral Scara) hier zo'n vooroordeel heeft over keukendirect. Wij zijn prima geholpen en er werd een keurige offerte achtergelaten, die ook nog eens goedkoper was dan onze offerte uit Duitsland. (en dan heb ik het over APPELS MET APPEL VERGELIJKEN)
Uiteraard wordt er niets 'meegegeven', aangezien ze bij je thuis komen, dus ik betwijfel of hier echt uit ervaring wordt gesproken.

Ik ben door een collega, welke reeds enkele maanden geleden gekocht heeft, geattendeerd op keukendirect.
De persoon die bij mij thuis kwam was beslist geen gladde verkoper met gladde praatjes en een mooi pak aan, maar legde gewoon zakelijk uit wat ze deden en waarom ze zo goedkoop konden leveren.
Ook het vooroordeel over de merken klopt niet. Op mijn offerte staan zowel Miele - als Gaggenau apparaten. Daarnaast leveren ze ook Bosch, Siemens, Atag, Smeg, Boretti, Gaggenau en vrijwel alle andere merken.
Volgens de verkoper (dhr. schouten) leveren zij tegen dezelfde prijzen als www.inbouw.nl, aangezien deze site ook van hun is.
OK, ze leveren geen Siematic en Bulthaup.
Ik ben zelf ook zakenman en weet dat als je iemand eigenlijk niet wil leveren, dan bied je ze gewoon slechte condities (dus kortingen) aan, dan nemen ze toch niet bij je af. Dus ook die z.g. leveringsplicht valt wel mee.
Ik heb nog niet getekend, maar zal dat tijdens mijn volgende afspraak, volgende week, zeker doen.

Pfffff

Re: Keukendirect.nl

Ongelezen bericht door Pfffff »

Ik ben zelf ook zakenman
Ik ben door een collega
Ach, de verkoper van de daklozenkrant mag zich ook zelfstandig ondernemer noemen.


Gelukkig nieuw jaar !!!

Ron1904
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 dec 2005 15:04

Re: Keukendirect.nl

Ongelezen bericht door Ron1904 »

de verkoper van de daklozenkrant mag zich ook zelfstandig ondernemer noemen.
Ik ben blij voor je dat je eindelijk erkenning hebt :wink:
Jij ook gelukkig nieuwjaar en succes met de verkoop.

Jolynne

Re: Keukendirect.nl

Ongelezen bericht door Jolynne »

Ron1904


Geplaatst op 31 Dec 2005 16:21 door Ron1904


--------------------------------------------------------------------------------

Ik lever al jaren stoomovens van diverse merken.
Waarom apparatuur laten offreren bij keukendirect dan ??
Beetje ongeloofwaardig, je hebt toch wel andere kanalen hiervoor ?
Of ben ik blont ?

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Keukendirect.nl

Ongelezen bericht door maxx »

Zo Ron1904,

Ik geloof dat jij je lege dagen zonder klanten moet vullen met een andere hobby dan anoniem mensen naar je toko te lokken.

En graag een staande ovatie voor onze Jolynne!!! :!:

Zo vroeg in het jaar toch al zo wakker!!
:lol:


MVG

Ron1904
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 dec 2005 15:04

Re: Keukendirect.nl

Ongelezen bericht door Ron1904 »

Klopt..........
Ik werk al jaren als filiaalhouder bij een bruin- en witgoedzaak.
Inbouwapparaten leveren wij niet. Kan ze wel inkopen bij mijn leveranciers, maar ik krijg daar minder korting dan bij de meeste internetwinkels.
En keukens lever ik ook niet, hoewel het mij goede handel lijkt.
Tevreden?

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Keukendirect.nl

Ongelezen bericht door maxx »

Filiaalleider=zakenman?

Ben jij dan franchisenemer??

mvg

Ron1904
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 dec 2005 15:04

Re: Keukendirect.nl

Ongelezen bericht door Ron1904 »

50% aandeelhouder van een franchise onderneming met twee filialen.
Ik sta zelf in één zaak en mijn collega (of liever partner) in de andere.
Probleem met inbouwapparatuur is dat het een beetje beschermde handel is. Als ik, als witgoedhandaar, inbouwapparaten wil inkopen, dan krijg ik heel andere condities dan een keukenzaak.
Andersom is dat trouwens ook het geval. Daarom koop je in een keukenzaak ook geen gewone vaatwasser of wasmachine.
Een uitzondering wordt tegenwoordig gemaakt voor de vrijstaande 'design koelkasten'. Die worden vaak aan beide branches tegen dezelfde condities (lees korting) geleverd.
Vandaar dat deze koelkasten vaak goedkoper zijn bij de (grotere) witgoedzaken. Deze zaken zijn namelijk gewend om met lagere marges te werken dan een keukenzaak.

heuvel
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 dec 2005 12:29

Re: Keukendirect.nl

Ongelezen bericht door heuvel »

Ik vind het toch wel lachwekkend al die overdreven opmerkingen over zaken die voordeliger leveren dan de traditionele-en-aan-hoge-marges-gewende zaken. Volgens mij zijn de meeste van jullie op de een of andere wijze gefrustreerd. Ik heb nog niet 1 serieus en op echte ervaring en waarheid gebaseerde opmerking/advies gehad. Dat ik geen verstand van zaken zou hebben, denk ik niet, ik probeer me goed te verdiepen in wat er zoal aangeboden wordt. Als er iemand ver van de waarheid schrijft is dat Scara wel. Ik wil gewoon in contact komen met mensen die ervaring hebben met Keukendirect. En ben niet geinteresseerd in onzinnige opmerkingen en slecht suggererende bedenkingen. Misschien dat die Ron ook niet zuiver is, dat weet ik niet. Blijkbaar zijn het alleen maar een soort freaks die op deze forums hun gal spuien.

keukenvakman
Berichten: 136
Lid geworden op: 03 jan 2006 22:24

Re: Keukendirect.nl

Ongelezen bericht door keukenvakman »

je krijgt geen offerte mee en 3D-tekeningen maken ze niet. Dat je geen offerte meekrijgt met wat je nu precies wilt aanschaffen heeft voor mij iets "verdachts" of dit te terecht is weet ik niet.

Dat men geen 3D-tekeningen maakt is tot daar aan toe, uit kostenoverweging kan ik daar nog wel inkomen.
Dat men geen offerte meegeeft is niet alleen verdacht, schijnbaar denken ze dat ze toch niet de goedkoopste zijn.

Ik persoonlijk zou niet iets kopen als ik niet eens weet wat ik koop.

Pfffff

Re: Keukendirect.nl

Ongelezen bericht door Pfffff »

Heuvel, je denk- en belevingsvermogen is werkelijk zo traag als een drol de heuvel op.
Zoala ik het lees wordt er alleen een analyse gemaakt van de werkwijze
van keukendirect, ik lees geen uitspraak over geleverde kwaliteit en betrouwbaarheid over deze winkel in kwestie ?
Is in ieder geval erg goed te merken dat je van de branche en van het zaken doen in het algemeen, geheel niets, maar dan ook niets weet.
Niet erg hoor, maar onthoudt je dan van mening.

Zoals moeders altijd zegt, als slagers praten, houden worsten hun mond :lol:

Gesloten