Keukenhal: scheur in keukenblad, wat nu?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Wenda71
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2022 15:44

Keukenhal: scheur in keukenblad, wat nu?

Ongelezen bericht door Wenda71 »

20-05-2021 heb ik een klacht ingediend bij keukenhal over een scheur in het keukenblad.
Nou 04-04-2022 loopt deze klacht nog steeds en kom ik geen steek vooruit met hun.
Dan zeggen ze omdat ik de keuken niet door hun heb laten plaatsen dat ik geen garantie zou hebben en dan is het ja heb wel garantie maar het probleem ligt bij Etna want door het plaatsen van een nieuwe vaatwasser zou het dus bij Etna liggen..
Word dus al maanden van kastje na de muur gestuurd door hun en ben absoluut niet gecharmeerd over hun aanpak van problemen.
Brief gestuurd om het te laten ontbinden en dan sturen ze dat ik Etna had ingeschakeld en niet hun?
Lijkt me wel logisch want ik had 5 jaar garantie op de apparatuur dat ik Etna inschakel en niet hun.
en dat ik het maar aan mijn verzekering moet opgeven of Etna aansprakelijk stellen?
Diep triest en wat een aanfluiting Keukenhal 👎🏻

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Keukenhal: scheur in keukenblad, wat nu?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat is de link tussen wat u schrijft? Hoe kan door het plaatsen van een vaatwasser het blad scheuren? Het blad komt, normaal gesproken, over een vaatwasser heen.
Garantie moet geclaimed worden bij de verkoper. Echter, als iemand anders schade veroorzaakt zal u die aansprakelijk moeten stellen. Dat zijn dus 2 verschillende zaken. Dus als Etna de schade veroorzaakt heeft zal u hun aansprakelijk moeten stellen en dat staat los van garantie. Als het euvel onder garantie valt (dus een gevolg van iets dat u niet had hoeven te verwachten in normale omstandigheden), dan moet u bij de verkoper van het blad zijn.

De garantietermijn van de vaatwasser staat hier los van.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Keukenhal: scheur in keukenblad, wat nu?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

keukenhal heeft in principe gelijk, u had hen de garantie van de apparatuur moeten laten afhandelen, zij hadden dan OF zelf gekomen OF een monteur van Etna naar u toe gestuurd, nu u dit heeft nagelaten zult u inderdaad Etna aan moeten schrijven en daar tot een oplossing zien te komen MITS dit ook door de handelwijze van hun monteur komt!!!!

Bovendien zult U in principe moeten bewijzen dat keukenhal u een ondeugdelijk produkt heeft geleverd.

Gesloten