LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] keukenkastdeurtjes

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
KRISTNE MARIE
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2007 22:44

keukenkastdeurtjes

Ongelezen bericht door KRISTNE MARIE »

Hello iedereen
Ik ben opzoek naar een nieuwe keuken,het plan en de stijl staat al vast.ik heb al heel veel handelaars bezocht,maar ben er nog steeds niet uit ,uit welke grondstof is een goede keuken gemaakt,en vooral de deurtjes.ik zoek een keuken die krasvrij is,sterk en gemakkelijk van onderhoud.er zijn deurtjes in folie - hout - lak - melamine- enz wat is het beste?

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: keukenkastdeurtjes

Ongelezen bericht door maxx »

Beste K.M.

Krasvast, oersterk en supermakkelijk in het onderhoud? ABET-front. Deze fronten worden bekleed met ABET Laminati (google maar). Dit is de toplaag waar ook werkbladen mee worden bekleed.

Zowel in hoogglans als in mat verkrijgbaar. Daarnaast kun je kiezen voor 4 randafwerkingen: in kleur van het front, aluminiumlook, echt aluminium en echt RVS.

Dir front is bijzondergeschikt voor srakke moderne keukens en greeploos design. Waar? Format-dealer....

MVG

kzin
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:22

Re: keukenkastdeurtjes

Ongelezen bericht door kzin »

Beckermann levert ze ook, is idd leuk spul, MAAR... alleen voor vlakke deuren zonder motiefjes.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: keukenkastdeurtjes

Ongelezen bericht door maxx »

Ho ho, beste Kzin,

Jazeker is het een vlak front maar kijk eens welke soorten Abet te krijgen zijn op de Website van ABET. Abet maakt de gekste kleuren en prints,zelfs fluoriserend!

Als de klant niets vindt tussen de tig kleuren,die standaard geleverd worden bij Format , dan maken wij de fronten zelf van het buitenassortiment-ABET.

MVG

kzin
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:22

Re: keukenkastdeurtjes

Ongelezen bericht door kzin »

Ik doelde meer op gebruik van kaders etc. Abett laat zich niet vormen. De aantallenkleuren en prints zijn inderdaad groot. :lol:

capricorn
Berichten: 95
Lid geworden op: 16 dec 2005 20:59

Re: keukenkastdeurtjes

Ongelezen bericht door capricorn »

Ben zelf ook op zoek naar abet, maar loop tegen het probleem aan dat alleen de fronten inderdaad veel kleuren bieden maar dat de zijpanelen/kastwanden aan de buitenkant niet in exact dezelfde kleur of uberhaupt in abet te krijgen zijn (bij beckermann althans).

Welke merken hebben dat probleem niet? Ik zoek met name zwart mat en magnolia.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: keukenkastdeurtjes

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Capricorn,

Format Keukens maakt hier geen probleem van.

Trouwens, wij adviseren om steunwandjes in kleur te gebruiken. Stel dat ooit iets fout gaat in/met de kast kun je zonder probleem of kleurverschil de korpus vervangen.

Een keukenwinkel met interieurbouwaffiniteit kan de wanden ook zelf (laten) maken.

Zwart, mat of hoogglans is geen probleem. Ook magnolia kan in beide afwerkingen geleverd worden. Kijk eens op de website van Abet Laminati en er gaat een wereld voor je open.

MVG

capricorn
Berichten: 95
Lid geworden op: 16 dec 2005 20:59

Re: keukenkastdeurtjes

Ongelezen bericht door capricorn »

hallo maxx,

klinkt goed. ik heb een brochure van format aangevraagd, via euronorm, maar ben eigenlijk wel benieuwd welke (betrouwbare/niet DMG) zaken in de buurt van den haag zitten. Ik kan dat op die site namelijk niet vinden.

capricorn
Berichten: 95
Lid geworden op: 16 dec 2005 20:59

Re: keukenkastdeurtjes

Ongelezen bericht door capricorn »

nog even een vraag over de prijzen van de verschillende typen fronten:

als nu een foliedeurtje 100 euro is wat is dan gemiddeld de prijs (bij hetzelfde merk) van
- een lakdeur mat :
- een lakdeur hoogglans :
- een melamine/HPL deur met stootkanten :
- een abetdeur :

Dit omdat ik wil weten wat mijn offerte doet als ik de folie mdf deur dalijk inwissel voor een abet of HPL deur. Folie wil ik van afzien ivm de talloze problemen die ik hier heb gelezen.

alvast bedankt.

cv1
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:52

Re: keukenkastdeurtjes

Ongelezen bericht door cv1 »

Hoi,

Je moet gewoon eikenhouten/Mdf deurtjes nemen. rond de 50 euro pst En laten schilderen met een farrow en ball lak. Super sterke en krasvaste lak. Veel beter dan z'n folie deurtje dat na 1 jaar alweer kapot is.

Gesloten