LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] keukenloods Zaandam

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
queen
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jan 2005 11:34

keukenloods Zaandam

Ongelezen bericht door queen »

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Keukenloods in Zaandam??

neiuwsgierige

Re: keukenloods Zaandam

Ongelezen bericht door neiuwsgierige »

ik heb op hun site gekeken , maar zogoed koop zijn ze ook weer niet met hun apparatuur
En wie noemt zich nu "keukenloods" de naam doet niet veel goeds beloven.
Wil je een keuken uitgerekend hebben komet er zo gladde janus bij je thuis
Nou succes

Steinie2006
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 apr 2006 16:11

Re: keukenloods Zaandam

Ongelezen bericht door Steinie2006 »

Ik ben het helemaal eens met "nieuwsgierige" want het oogt allemaal leuk en aardig bij de Keukenloods maar ondertussen zijn het gewoon boeven.
Het is namelijk niet mogelijk om spullen te ruilen en met een arrogantie van de achterkant van een varken wordt je dan ook gemeld dat je dat in de voorwaarden had kunnen lezen. Als consument ben je beschermt tegen colportage maar dat schijnen ze bij de Keukenloods niet te willen kennen. Boycotten die handel. Ergens anders is het toch goedkoper.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: keukenloods Zaandam

Ongelezen bericht door loesjes »

Ik heb ook even op de site gekeken van keukenloods, en ben ook niet achterover gevallen van hun prijzen.
Ik vind de site er rommelig uitzien, en nodigt niet direct uit tot verder lezen

verder ken ik het bedrijf niet, dus meer als mijn persoonlijke oordeel kan ik niet geven

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: keukenloods Zaandam

Ongelezen bericht door 16again »

Het is namelijk niet mogelijk om spullen te ruilen en met een arrogantie van de achterkant van een varken wordt je dan ook gemeld dat je dat in de voorwaarden had kunnen lezen
Keukenloods is aangesloten bij het CBW, en dus verplicht de CBW voorwaarden te gebruiken! Waar de keukenloods-voorwaarden strijdig zijn met die van het CBW gelden de keukenloods voorwaarden simpel niet.

Hoezo niet ruilen?
Zelfs in de keukenloods voorwaarden is te lezen, dat je product binnen 7 dagen kan retourneren, en dan krijg je zelfs je geld (ex verzendkosten) terug.

Steinie2006
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 apr 2006 16:11

Re: keukenloods Zaandam

Ongelezen bericht door Steinie2006 »

[quote]Hoezo niet ruilen?
Zelfs in de keukenloods voorwaarden is te lezen, dat je product binnen 7 dagen kan retourneren, en dan krijg je zelfs je geld (ex verzendkosten) terug.

VAN HUN SITE:
Artikel 7 - De koop ongedaan maken

1) De klant heeft het recht zonder opgave van redenen het product, binnen 7 werkdagen ingaande de dag na ontvangst, terug te sturen naar keukenloods.nl. De klant ontvangt, afhankelijk van de staat waarin het product door keukenloods.nl wordt ontvangen, het volledige aankoopbedrag of een percentage daarvan terug. De klant dient per E-mail, brief of fax een verzoek in te dienen voor terugname van het product. Hierin dient tenminste de staat van het product te zijn vermeld zoals bepaald in lid 3 van dit artikel

Je begrijpt dat dit het gebruik van dit soort teksten (en vergeet de lid 2, 3, 4 en 5 niet) niet echt uitnodigend zijn en niet een soepele manier van zakendoen is want je moet aan een hoop voorwaarden voldoen wil je het volledige bedrag terugkrijgen. Ze hebben zich lekker ingedekt en je krijgt je geld niet terug.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: keukenloods Zaandam

Ongelezen bericht door 16again »

Steinie,

Zoals ik al aangaf, gelden hun voorwaarden niet, maar moet je je beroepen op zowel CBW voorwaarden als wet koop op afstand.

Overigens vind ik het niet raar dat je voor de terugzending eerst contact moet opnemen (per brief/fax/email)

Mogelijk is art 7.3.2 wel strijdig met de wet koop op afstand.
Bedoeling van die wet is juist dat je het product thuis kunt bekijken, en vaak kan dat alleen door eerst de verpakking te openen(=beschadigen).

Steinie2006
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 apr 2006 16:11

Re: keukenloods Zaandam

Ongelezen bericht door Steinie2006 »

Ha 16again,

Ik heb wel begrepen dat hun voorwaarden niet gelden maar ze handelen ook niet naar de CBW voorwaarden.
Zij beredeneren dat de verapkking is geopend en dan nemen ze het niet meer terug. De enige optie is een deel van de vergeoding. J ekan begijpen dat ik dat niet accepteer.
Ik ben al met andere stappen bezig maar dit is ook een manier om de consument te waarschuwen dat bij dit soort bedrijven andere voorwaarden gelden.

leo ter laare
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2006 10:30

Re: keukenloods Zaandam

Ongelezen bericht door leo ter laare »

goedendag mijn naam is leo ter laare, eigenaar van de keukenloods.

jammer van die negatieve reply's, wij proberen een webwinkel te zijn die ook werkelijk spullen heeft staan in een winkel, dit vraagt hogere investeringen dan alleen een webwinkel, die heeft immers niets "live" staan! daardoor zijn wij iets duurder dan een echte webwinkel maar wel tastbaarder, met inmiddels 3 vestigingen, overigens met (meestal) vriendelijk personeel.

ruilen is bij ons in alle gevallen mogelijk! het is natuurlijk wel logisch dat wij een aantal voorwaarden stellen, een doos die geopend is op een niet normale manier kunnen wij niet meer voor nieuw verkopen aan een client! en het lijkt mij normaal dat wij dan in onderling overleg praten over het retour bedrag!
het was op een gegeven moment zo dat wij apparatuur terug kregen zonder doos, met beschadigingen omdat het niet in een kast paste!! of wasemkappen die zichtbaar al gemonteerd waren!! zoiets kan natuurlijk niet, maar goed.
overigens helpt het ook als een client wat vriendelijker is, gezien de reactie van steinie op dit forum, vraag ik mij af hoe zij heeft reageert in de winkel, waarschijnlijk net zo!

wij hebben de mogelijkheid dat er een verkoper bij de client thuiskomt, maar alleen wanneer de client dit zelf wil!! wij hebben altijd vooraf telefonisch contact, waarbij wij meestal aandringen op een bezoek in de showroom, hier hebben wij immers alles staan.
vraag mij af of die nieuwsgierige misschien een collega keukenverkoper is die niets te doen heeft.

anyway ik hoop dat ik hier genoeg heb verteld over de winkel die wij proberen te zijn, niemand hoeft bij ons te kopen maar het mag wel.
wij zijn inderdaad aangesloten bij het CBW en handelen daar ook naar.
hoop dat queen niet is afgeschrikt en hoop dat steinie wat positieve energie gaat vinden.
overigens htnx 16again voor je positieve inbreng

vr gr leo ter laare

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: keukenloods Zaandam

Ongelezen bericht door loesjes »

wat goed leo dat je reageert en uitleg over de gang van zaken geeft.
voor de klant heel duidelijk en ze kunnen inderdaad zelf beslissen wat ze willen kopen of niet kopen

keukenhulp
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 apr 2006 11:25

Re: keukenloods Zaandam

Ongelezen bericht door keukenhulp »

meneer keukenloods.

Ik vind het verhaal wat je hier hebt neergezet wel aardig,
Maar ik heb toch ook ervaring met een niet vriendelijk omgang van je bedrijf met mij als consument.

Ik had namelijk op je site gekeken bij de inbouwapparatuur en zag verschillende producten staan waarin je nog al wat duurder ( soms wel 150 euro) bent dan je collega's ( webwinkels met en zonder showroom)
je hebt duidelijk op je site staan dat als ik hetzelfde product ergens anders kan vinden maar dan goedkoper, dat ik je dan even op de hoogte breng hiervan. Dus dat heb ik netjes gedaan, en wat krijg ik terug ?? een arogant mailtje van dat ik het lekker daar maar moet kopen en dat je alleen maar a en 1e keus apparatuur verkoopt en dat de prijs waar een ander het voor aanbied jij het niet eens voor kan inkopen.
nou sorrie hoor, dat getuigt bij mij niet echt van klantvriendelijkheid. Nee ik hoefde niet te horen, dat jij het voor dezelfde prijs aanbiedt. echt niet, maar die snauerige mailtjes slaan ook nergens op, zet dan op je site dat je er niet van gedient bent dat iemand je probeert erop te attenderen dat hetzelfde apparaat ( ook a keuze, ) ergens anders stukken goedkoper is

Wil je vriendelijke klanten? prima, maar begin dan eerst zelf eens vriendelijk naar de klant te zijn. actie geeft reactie

Steinie2006
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 apr 2006 16:11

Re: keukenloods Zaandam

Ongelezen bericht door Steinie2006 »

meneer keukenloods,

De reactie van keukenhulp had net zo goed de mijne kunnen zijn. Met dien verstande dat ik qua prijsstelling geen commentaar heb want dat is transparant.
Echter de woorden van het personeel (koop je het lekker ergens anders) die aan keukenhulp gericht zijn komen mij heel bekend voor. Zou het dat ene personeelslid zijn? Je geeft zelf al aan dat je personeel meestal vriendelijk is.

Bij mij zat alles ongebruikt, nog keurig in de verpakking (was natuurlijk wel geopend maar hoe kom ik anders tot de ontdekking dat het niet juist is??) en was de doos netjes geopend. Ik begrijp best dat je nare ervaringen hebt maar raegeer die niet af op mij.
De opmerking:"je hebt het besteld dus ik neem niets terug" en "je staat hier te liegen" gelden bij niet als klantvriendelijk en ronduit beledigend. Dus vind je het heel erg als ik me wat onvriendelijk uit.
Je personeel zorgt ervoor dat mensen negatief gaan worden. Kortom: actie is reactie.

leo ter laare
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2006 10:30

Re: keukenloods Zaandam

Ongelezen bericht door leo ter laare »

nog maals vindt ik het heel erg jammer dat jullie, persoonlijk, een nare ervaring hebben met de keukenloods!
hierbij bied ik jullie op voorhand mijn excuses aan voor de gang van zaken, ook al ken ik jullie niet persoonlijk, laat staan het probleem.

ik reageer hier open en eerlijk, met mijn persoonlijk e-mail adres. mensen die iets te klagen hebben kunnen dit dus naar mijn prive adres mailen, ik beloof daar snel op te reageren! dat doe ik liever dan negatief heen en weer te typen met anonieme mensen.

vr gr leo ter laare (heet echt niet meneer keukenloods!)

keukenhulp
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 apr 2006 11:25

Re: keukenloods Zaandam

Ongelezen bericht door keukenhulp »

je snapt het geloof ik niet helemaal,

als je nou gewoon wel vriendelijk met je klanten omspringt, dan hoeft niemand naar je mail adres te mailen
dan is er hier ook niemand die over je klaagt.

klanten netjes behandelen is niet zo moeilijk toch?

op een forum als deze worden inderdaad de negatieve dingen uit keukenland besproken.
voor jou de taak om te zorgen dat ze negatief over je kunnen l*llen
Laatst gewijzigd door keukenhulp op 13 apr 2006 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.

ronan
Berichten: 125
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:42

Re: keukenloods Zaandam

Ongelezen bericht door ronan »

ze negatief over je l*llen


je bedoelt positief zeker

keukenhulp
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 apr 2006 11:25

Re: keukenloods Zaandam

Ongelezen bericht door keukenhulp »

heb de zin aangepast :lol:

ronan
Berichten: 125
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:42

Re: keukenloods Zaandam

Ongelezen bericht door ronan »

ok prima maar ik zie geen verandering hoor :lol:

nash
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 feb 2006 22:29

Re: keukenloods Zaandam

Ongelezen bericht door nash »

Ik heb een keuken gekocht bij de Keukenloods. Het enige waar ik nu mee zit is de plaatsing. Een monteur die via de Keukenloods de keuken bij een kennis van mij heeft gemonteerd, heeft een slechte job gedaan. Dit is echt slecht voor en van de Keukenloods, die toch verantwoordelijk hiervoor is.

Service tot nu toe was uitstekend. Wij zijn geholpen door Simon, denkt mee, vriendelijk, weinig op aan te merken. Ik denk dat het echt aan je eigen houding ligt. Let op, ik denk dat servicegericht personeel, boven ^&*() klanten moeten staan, maar het houdt een keertje op.

Het is toch super, dat meneer de Keukenloods :), persoonlijk gemailed kan worden! Ik ga dat zeker doen, mijn keuken komt in september en moet goed geplaatst worden. Ik heb een bericht over het plaatsen van een keuken gezet, en drie experts hebben een uitkomst. Eentje daarvan zegt: praat er eens over met je leverancier. Dat kan, met de grote man! Super

Tuurlijk zijn het boefjes. Meneer de Keukenloods, liever niet bij ons!

Sharonnebonneke
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 jul 2005 13:23

Re: keukenloods Zaandam

Ongelezen bericht door Sharonnebonneke »

Ben benieuwd of jij je keuken nou uiteindelijk toch bij de keukenloods hebt laten plaatsen en monteren? Ik hoor graag de ervaringen.

frebro
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2007 12:57

Re: keukenloods Zaandam

Ongelezen bericht door frebro »

Mijn- recente- ervaringen met de keukenloods zijn uitstekend.
In december nieuwe inbouwapparatuur gekocht.De prijzen zijn zeer redelijk en mijn ervaring is dat er altijd nog over de prijs onderhandeld kan worden.Ik kreeg goede informatie(tel.) van een vriendelijke verkoper.Alles werd keurig op tijd geleverd.
Bij het plaatsen van de glaskookplaat ging er iets mis waardoor deze scheurde.Gebeld met de importeur voor een nieuwe glasplaat, deze bleek duurder te zijn dan een heel nieuw toestel.
Vervolgens gebeld met de keukenloods, binnen 3 dagen met fikse korting en gratis bezorgen een nieuwe plaat in huis!
Dat noem ik nu service !

Gesloten