LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keukenofferte vergelijken?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
PieterAertsz
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 mei 2013 13:03

Keukenofferte vergelijken?

Ongelezen bericht door PieterAertsz »

Beste forumlezers,

Ik heb een offerte van een Siematic keuken voor ons nieuwbouwhuis.

Nu wil ik deze vergelijken en ben ik benieuwd wie deze voor de laagste prijs levert in Nederland of Duitsland.

Voor ik internet afzoek vroeg ik me af of er gouden tips & tricks zijn.

Ik verneem ze graag en alvast mijn hartelijke dank!

Pieter Aertsz

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Keukenofferte vergelijken?

Ongelezen bericht door kweenie »

Wie de keuken voor de laagste prijs levert kan iemand anders zijn dan wie hem voor de laagste prijs installeert. En aansluit. Het is soms heel lastig om appels met peren te vergelijken. Misschien moeten er leidingen aangepast worden, zit dat er bij in? Of een aanpassing aan de meterkast?

En dan nog kun je te maken hebben met iemand die in een paar uurtjes de keuken in je huis kwakt, maar je kunt ook iemand hebben die er twee dagen mee bezig is en die na een paar weken nog langs komt om een en ander na te stellen.

Ik denk zelf dat degene die wat uren heeft besteed aan het doornemen van je wensen en je woon-/leefsituatie ook bij het installeren meer oog heeft voor de dingen die jij belangrijk vindt dan iemand die simpelweg een bestaande offerte kopieert. Die laatste zal ongetwijfeld iets goedkoper zijn, maar zal wellicht de keuken niet het beste installeren.

PieterAertsz
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 mei 2013 13:03

Re: Keukenofferte vergelijken?

Ongelezen bericht door PieterAertsz »

De aannemer verzorgt de installatie en de montage, hier hebben we goede voorbeelden van gezien dus daar hebben we wel vertrouwen in.

We willen dus appels met appels vergelijken door onze Siematic offerte met Miele inbouwapparatuur met een granieten werkblad met Franke accessoires/kranen en een Quooker waterkoker vergelijken.

We zijn gewaarschuwd voor de Mandemakers groep. Er zijn veel keukenwinkels die onder deze vlag vallen en zijn bang dat we hierdoor geen eerlijk vergelijk kunnen maken.

witteveenbouwmeester
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2013 15:07

Re: Keukenofferte vergelijken?

Ongelezen bericht door witteveenbouwmeester »

Ik zou eens gaan kijken op de site bij vangalen keukens.Bij ons is net een maatwerkkeuken geplaatst met een granieten blad.Ze denken mee, degelijke kasten, goede apparaten en vakmensen die de keuken plaatsen.Klachten worden snel verholpen.Echt een aanrader en alles voor een redelijke prijs.

ramrod
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 apr 2004 16:47

Re: Keukenofferte vergelijken?

Ongelezen bericht door ramrod »

@ witteveenbouwmeester

Erg doorzichtig hoor deze reclame voor eigen zaak ....

witteveenbouwmeester
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2013 15:07

Re: Keukenofferte vergelijken?

Ongelezen bericht door witteveenbouwmeester »

Dit is zeker niet mijn eigen zaak.Ik was hier zo tevreden over dat dit een vermelding waard was.

pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: Keukenofferte vergelijken?

Ongelezen bericht door pedro714 »

Chat Wiggins sprak in 1897 deze wijze woorden uit: "zij die alleen op den prijs letten worden de dupe van louche lieden".

Gesloten