LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keukenplanning, hoe zou jij het doen?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Keukenplanning, hoe zou jij het doen?

Ongelezen bericht door rayke »

Gefeliciteerd met je keuken!
Ziet er fraai uit.

Maar....
ook ik had de keuken links dichtgemaakt. De oplossing die je nu hebt is een optie waar niks mis mee is. Een keuken als deze met een dergelijk raam vraagt nou eenmaal om improvisatie en daar zit 'm nu het verschil tussen een keukenverkoper en keukenadviseur. Maar goed je keuken is klaar en ziet er netjes uit.

Heren collega's????
wat doen we aan de oplossing voor de afzuigkap?

Daar hoor ik niemand over. Kijk dat is nu het verschil met een verkoper van KK. Die had daar een oplossing voor moeten zoeken i.p.v. een recirculatiekap met een stuk pijp dat halverwege de wereld ophoud.
En om daar nu nog even 2 meter pijp aan vast te knopen is ook geen gezicht.
Maar goed, de oplossing is zo moeilijk nog niet.

En wat dat stopcontact betreft... meteen verplaatsen. Je bent toch aan het klussen. Even twee nette rvs wcd's van Berker erop en klaar.

Vraagje...? wat is die witte rand aan de achterzijde van je blad? Ze hebben je spatrand toch niet wit afgekit?

zaankanter
Berichten: 130
Lid geworden op: 18 okt 2005 18:59

Re: Keukenplanning, hoe zou jij het doen?

Ongelezen bericht door zaankanter »

Vraagje...? wat is die witte rand aan de achterzijde van je blad? Ze hebben je spatrand toch niet wit afgekit?
Dat zal een achterwandprofiel zijn.

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Keukenplanning, hoe zou jij het doen?

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 13 feb 2010 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.

pufje
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 mar 2008 22:24

Re: Keukenplanning, hoe zou jij het doen?

Ongelezen bericht door pufje »

Je reactie zegt alles over je zelf in dit geval

Troep en k**lerezooi zullen standaard begrippen zijn in de toko waar je werkt ??

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Keukenplanning, hoe zou jij het doen?

Ongelezen bericht door loesjes »

bekrompenheid in de jouwe denk ik

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Keukenplanning, hoe zou jij het doen?

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

PS (ik geloof dat 't Maxx was); De Senseo (type HD7810 volgens mij, die in o.a. fel blauw, oranje etc te koop was) past onder de bovenkasten, hij kan zelfs compleet open. Scheelt een millimetertje of twee.
Totale benodigde hoogte voor dat model is zo'n 46cm dus, handig weetje wellicht.

Binnenkort trouwens een afvalbak nodig: Maxx's onderdelen site is wat dat betreft een aardige en anders gewoon het artikelnummer van Doeco plukken en bij een keukenzaak laten bestellen? Of is dat geen handel waard? :)

edit: herstel voor de puristen -> geen uittrekbare, gewoon eentje die met het front mee-opent :wink:

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Keukenplanning, hoe zou jij het doen?

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 13 feb 2010 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Keukenplanning, hoe zou jij het doen?

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Hmz-hmz, *wrijft aan kin* good one Klep.

Niet aan gedacht, leek-wise 8) leek het me wel handig. Misschien dan maar een Hailootje zonder meenemer?

Momenteel staat er een oud gifgroene Hema 30L bin los tussen de eerste ramen in, beetje onopvallend opvallend tussen de gordijnen in (die tot de grond vallen), beetje de plek linksonder op -knip-knip-de 2e foto van de keuken eerder uit dit topic. Gelijk ook de enige plek in 't open keukentje waar iets zou kunnen staan.

-knip-
Verder gaat het de goede kant op! Don't mind the mess.

Een Wesco is natuurlijk wel supergaaf, nadeel zou zijn dat 'ie dus tussen de off-white gordijnen zou staan die dan wel érrug off-white gaan worden na een tijdje. En erachter zit nog een dubbele wcd tbv stofzuigen. En eigenlijk te dicht bij de eettafel, maar het blijft supergaaf. :lol:

Ik ga er nog eens hard over nadenken! Al ben ik er wel bijna uit; bak openen met pedaal als je je handen vol snij-afval hebt, meer liters capaciteit, geen kastruimte die verloren gaat.. 8)
Laatst gewijzigd door CocaCola81 op 22 dec 2008 21:32, 2 keer totaal gewijzigd.

Dilay
Berichten: 92
Lid geworden op: 07 jun 2008 11:47

Re: Keukenplanning, hoe zou jij het doen?

Ongelezen bericht door Dilay »

CocaCola; je kan ook een brabantia prullenbak touch bin kopen, ook errug handig als je je handen vol hebt.. gewoon je elleboog gebruiken :)

Trouwens, hoe hoog zijn jouw kastjes geplaatst??

Enne, ziet er erg gezellig uit met de gordijnen en eettafel erbij :)

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Keukenplanning, hoe zou jij het doen?

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 13 feb 2010 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Keukenplanning, hoe zou jij het doen?

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Thanks. :lol:

@Dilay; 231 is de bovenmaat (gelijk aan bovenmaat hoge kast), kasthoogte is 90,nogwat volgens mij. Werkhoogte is 93cm vanaf de niet-doorgelegde vloer gemeten(!), de snijhoogte is hoger door je snijplank/werkblok. Zo kan je én de snijhoogte aanpassen (dikke of dunne snijplank) aan de persoon en nog gemakkelijk in je pannetjes roeren/kijken als ze op je gasplaat staan. Hoge werkhoogtes zijn niet altijd even zaligmakend, zelfs niet voor +1.90m. Maar volgens mij wilde je ook gewoon je Senseo kwijt kunnen? 8)

pufje
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 mar 2008 22:24

Re: Keukenplanning, hoe zou jij het doen?

Ongelezen bericht door pufje »

De tafel en stoelen spreken me in ieder geval meer aan dan de keuken ( sorry )
Tja en klepper, dat je voor goedkoop en voor weinig creativiteit gaat dat weten we nu echt wel :lol:

pyotr
Berichten: 56
Lid geworden op: 19 sep 2007 23:15

Re: Keukenplanning, hoe zou jij het doen?

Ongelezen bericht door pyotr »

Is de bovenkant van de afzuigkap op dezelfde hoogte als de bovenkant van je bovenkastjes? Zou het in dat geval ook mooi zijn om op die hoogte (m.a.w. op de koker van de afzuigkap en op het linker kastje) over de hele breedte een smalle plank te monteren?

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Keukenplanning, hoe zou jij het doen?

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

@pyotr; De kap is net iets hoger dan de bovenkasten, bijkomend is de muur links van de kap weer centimeters minder diep dan de koker van de schouw.

Gesloten