LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] keukens duitsland

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
pennypenny
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 aug 2008 19:20

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door pennypenny »

Vooruitbetalen verplicht??????? Keukenleveranciers overtreden massaal de regels. Dit alles volgens Vereniging Eigen Huis lees het volledige artikel in het blad van September 2008.

Als tips geven ze o.a.:
Voorkom vooruitbetaling, U tekent immers al een overeenkomst met de leverancier waaruit blijkt dat U de keuken gaat afnemen.

Als de leverancier echt wilt dat U aanbetaalt, houd dit bedrag dan zo laag mogelijk. Ons advies is maximaal 10% aan te betalen. Het volledige bedrag, raden wij absoluut af.

Onthoud dat U niet verplicht bent aan te betalen, ook als dit in de voorwaarden staat. Over het percentage (15%) van het CBW (Centrale Branchevereniging Wonen) valt te onderhandelen.

Betaal NOOIT 100% vooruit,

Op http://www.consuwijzer.nl vindt U tips die van pas komen bij de aankoop van een keuken. Voor klachten over o.a. de keukenbranche kunt U bellen met 0800 070 7070 op werkdagen van 8.30 tot 17.30 uur.

Bij b.v. Voortman Keukens, weet ik uit ervaring dat je 90% moet betalen, als de keuken bij hun binnenkomt. Lijkt me ook niet echt handig als ze in de tussentijd failliet gaan.

Gelukkig hebben we zelf een overeenkomst afgesloten waarbij is afgesproken: 100% betalen 2 weken na oplevering keuken!!!

pennypenny
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 aug 2008 19:20

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door pennypenny »

Na bovenstaand geplaatst bericht blijft het wel oorverdovend stil onder de (zelfstandige) keukenverkopers. Waar blijft het goedbedoelde commentaar of de welgemeende adviezen nou?

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door rayke »

waarschijnlijk geen reacties omdat dit al een uitgekauwd onderwerp is.
Het volledig vooruit betalen gebeurt meestal alleen bij de ketens en grote zaken. Gebruik de zoekfunctie.

WS1970
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 sep 2008 12:10

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door WS1970 »

Hallo,

Er zijn we degelijk grote prijsverschillen tussen de nederlandse en duitse keukenbedrijven.

Wij kochten onze keuken in Nederland. Gelukkig hebben wij geweigerd een bedrag van 50% van de aankoopprijs te aan te betalen. Voor de inmeting ging dit bedrijf failliet en moesten wij met spoed op zoek naar een andere leverancier.

We zijn met dezelfde tekening en artikelnummers zijn wij naar een duits keukenbedrijf gegaan en vroegen om een offerte. Offerteprijs bleek € 4.500 lager te zijn dan bij het failliete bedrijf. We hebben de keuken daar direct besteld. Aanbetaling bedroeg slechts 10% en de rest na plaatsing. Hun service was zeer goed. De wasbakuitsparing in het granieten aanrechtblad was verkeerd. Zonder enige discussie werd het weer ingeladen en werd drie dagen later het goede blad gemonteerd.

mielpaso
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 apr 2006 17:32

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door mielpaso »

:D Wij hebben onze keuken bij Kuechenland in Nordhorn gekocht.
Geen korting, wel uitstkende sercice, goed advies, geen gedram om te kopen en vriendelijke prijs. Zijn zeer tevreden over gemaakte afspraken zoals inmeten en levertijd/plaatsen.
Na vele Nederlandse keukenzaken (ook Vendoplan inmiddels failliet) een verademing.

Buuf76
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2008 10:33

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door Buuf76 »

Heeft er hier iemand ervaring met Duitse Keuken Import uit Hoofddorp?

Wij begrepen dat het echt alleen een groothandel is maar wel een uitstekende service bied. De duitse prijzen met nederlandse service.

Hoop een reactie te mogen verwachten.

Buuf76

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Hoi Buuf,

Zoekfunctie gebruiken, is al enkele keren besproken.......

Buuf76
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2008 10:33

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door Buuf76 »

Oeps sorry :? zal beter kijken........ :D

CRJO
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 aug 2008 21:27

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door CRJO »

Ik ben vandaag ook richting duitsland geweest, met twee offertes, goed geholpen bij Kuchenprofi Gerwens, probeer nog een goed bod te doen en wat lager in de prijs te gaan zitten, ik laat jullie het nog weten
Laatst gewijzigd door CRJO op 24 sep 2008 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Tinuz88
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 sep 2008 16:58

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door Tinuz88 »

Recentelijk een offerte laten maken bij een redelijk goed bekend staande keukenwinkel in het midden van het land. Goed geholpen en op een mooie keuken uitgekomen. Een hacker systemat met allemaal Siemens apparatuur en een Atag gasplaat. Prijs schrokken we toch een beetje van, 9900 ex montage.

Via een website uit nieuwsgierigheid de offerte opgestuurd naar een Duitse winkel voor een tegenofferte, resultaat 7900 inc montage. Toch wel een erg groot verschil voor precies dezelfde keuken...Ik wil best wat meer betalen voor een goede NL winkel, maar 3500 (als je de montage meerekend) is wel een erg groot verschil...

Een andere keukenwinkel in NL heeft nog zijn best gedaan in de buurt te komen maar komt niet verder dan een Salvani keuken (zelfde opstelling) met AEG apparatuur voor 8500 inc montage.

Voor mijn gevoel is Siemens echter toch wel beter dan AEG en Salvani kan ik niet zo heel veel over vinden....

siemens
Berichten: 232
Lid geworden op: 08 apr 2008 19:33

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door siemens »

salvani word verkocht door eigenhuiskeukens hoevelaken,houten en keukenhome in amersfoort en heteren , zijn ook familie van elkaar .
Volgens mij het zelfde als steinhuis bij de bekende DMG .
Ze zegen zelf dat het verglijkbaar is met systemat , maar denk zelf een klasse lager.

appeltaart
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 apr 2008 19:40

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door appeltaart »

En CRJO, was je in Duitsland goedkoper uit of heb je de keuken toch maar in Nederland aangeschaft?

CRJO
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 aug 2008 21:27

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door CRJO »

ik was zeker goedkoper uit....in Duitsland,
waar verkopen ze nog meer Rational in Nederland, dan ga ik echt de prijzen vergelijken

Keije
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 aug 2008 08:24

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door Keije »

Hallo,

Ook ik heb een offerte laten maken in Duitsland die was in eerste instatie ook beduidend lager dan die van een Nederlandse zaak. Ik ben terug gegaan naar die Nederlandse zaak met de lage offerte en hebben samen de offerte bekeken en uiteindelijk deed de Nederlandse zaak een nieuw aanbod die iets duurder was dan de Duitse zaak maar ook een iets andere mooier inrichting. Met andere woorden het loont zeker om te shoppen maar het is zeker niet waar dat de Duitser veel goedkoper zijn.

CRJO
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 aug 2008 21:27

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door CRJO »

KEIJE en Tinuz88 mag ik jullie vragen welke zaken je bent geweest, dan kan misschien ook daar langs gaan.

Emlichheimer
Berichten: 297
Lid geworden op: 29 nov 2005 10:19

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

wij hebben onze keuken ook uit Duitsland weg, omdat we er zelf wonen.
Onze keuken komt bij Akzent-Küche in Nordhorn vandaan.
Overige goede zaken zijn Ekelhof (al hadden wij daar slechte ervaringen met de verkoper) en Ardland. Beiden via google makkelijk te vinden.

Akzent had voor ons de beste prijs.

Keije
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 aug 2008 08:24

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door Keije »

Wij gaan zo goed als zeker onze keuken bij Hummel Keukens in Haulerwijk (Friesland) Ook een beetje buitenland :lol: zeg ik als Fries.

@CRJO succes met het zoeken naar een geschikte keuken

m monteur
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 jul 2007 11:57

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door m monteur »

hallo,
kom net uit duitsland terug en heb mijn leverancier er naar gevraagd.er waren weer haus messe(beurs).de duitse winkels hebben de zelfde inkoop als nederlandse.misschien dat het in de kwaliteit van graniet zit want dat is nou niet echt waar duitsers zich mee bezig houden.en ik denk ook wel dat het in nederland eerst bruto prijzen zijn.daar waar de prijzen van apparatuur ook niet veel verschillen met de inkoop.het is ook een mentale kwestie,vroeger had je namelijk een agentschap die er tussen zat en een winkel die er aan moesten verdienen.dus was het in duitsland goedkoper omdat je een schakel oversloeg.nu gaat dat 1 op 1 en dat scheelt.conclusie ik denk dat het wel mee valt met dat verschil.zeker dat van 3500 euro is niet reeel.gr

appeltaart
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 apr 2008 19:40

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door appeltaart »

Het is maar wat je meevalllen noemt... Een paar duizend euro vind ik veel geld, en ik denk dat 3.500 euro verschil op een gelijkwaardige keuken aardig reeel is, niet gebaseerd op de uitspraak van een leverancier op een Hausmesse, maar op feiten, heb namelijk offertes met vergelijkbare prijsverschillen thuis liggen.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

heb namelijk offertes met vergelijkbare prijsverschillen thuis liggen.
Klinkt wel duits, "alles zu hause" :wink:

Inkoopcondities liggen nagenoeg gelijk in Duitsland, Nederland en België.

Voor een leverancier is enkel parallelimport uit Frankrijk, Portugal en de Oostbloklanden nog rendabel.

Blijkt dat Pfff en schrijvend persoon ook veel offertes uit duitsland hebben liggen zonder al te grote prijsverschillen. Het ligt er maar aan welke winkels er vergeleken worden. Doch, vergelijken is iets wat niet uit de huidige markt weg te denken valt; gewoon doen...........

Gesloten