LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] keukens duitsland

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
appeltaart
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 apr 2008 19:40

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door appeltaart »

Keukenklepper, ik zal het je maar even uitleggen...

Een vergelijkbare keuken kost in Nederland bij een goede keukenboer 12.000 euro, terwijl deze net over de grens 8.000 euro kost, en nee... ik word niet in de maling genomen door de Nederlandse keukenboer, want toen ik terugkwam met de Duitse offerte gaf hij aan dat hij hier echt niet tegenop kon.

Of mensen nu wel of niet de moeite nemen om over de grens te gaan kijken moeten ze zelf weten. Waarschijnlijk kunnen de keukenzaken in de grensregio wel bestaan, omdat gefrusteerde mannetjes niet in Duitsland willen kijken wat ze daar kosten en koste wat het kost in Nederland een keuken willen kopen. Dat moeten ze natuurlijk zelf weten, maar het is je reinste onzin om te zeggen dat het geen of bijna geen verschil uitmaakt, het maakt zeer zeker wel verschil.

En ik ben niet dat ene succesverhaaltje Keukenklepper, maar dat zul je misschien zelf diep in je hart ook wel beter weten, als je meent zoveel kennis van de Duitse en Nederlandse markt te hebben...

Anyhow... verder wens ik je veel succes met het verdedigen van de Nederlandse markt...

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door 16again »

Waarom gaan dan niet alle Nederlandse keukenzaken die zijn gevestigd in de grensregio failliet?
Bij een keuken kopen komt heel wat meer kijken dan bij alleen je benzinetank volgooien. Hierdoor kijken vele Nederlanders voor een keuken niet eens over de grens.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Appeltaart,

Verschillen zijn vaak klein of niet aanwezig.

Vorige week kwam een klant van me terug met een mooie "gelijkwaardige" offerte uit Hoofddorp, jawel die met die Duitse prijzen.

Blijkt dus weer dat mijn Format-offerte is gepareerd met een Rotpunkt. Nu zal de keuken er in grote lijnen hetzelfde uitzien als deze geplaatst wordt maar na een aantal jaar wordt het kwaliteitsverschil vanzelf zichtbaar.

Als jij 100% vergelijkbare offertes hebt gehad en er zit 4000,= tussen dan ben je genaaid in Nederland, makkelijk zat.

MVG

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door maxx »

n.b. Appeltaart,

zet die offerte nog even op het forum. Er is altijd een kenner die kan zien waar de angel zit.

MVG

chol
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 feb 2008 21:03

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door chol »

zet die offerte nog even op het forum
Graag beide, dan kunnen we zien of ze daadwerkelijk 'gelijkwaardig' zijn.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Zal het nog eens een keer vertellen: mijn winkel is gesitueerd binnen 45 minuten reistijd van Duitsland & België. Bijna wekelijks worden wij vergeleken met deze "buurlanden". Tot op heden zijn de opdrachten in deze vergelijkingen nog het meest aan ons gegund (En gelukkig meer op "vertrouwen" dan op "prijs"). Het lukt ons zelfs steeds vaker om keukens aan Duitsers en Belgen te verkopen!? :shock: snapt u 't nog?

Dus tja.......failliet gaan in het grensgebied zit er voorlopig nog niet in.
(Gelukkig hebben wij het voordeel ook in de buurlanden te kunnen inkopen).

CRJO
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 aug 2008 21:27

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door CRJO »

Bij de Gronau spreken ze wel Nederlands??

Koekie64
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:23

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door Koekie64 »

Hoi PennyPenny,

Ik ben zelf ook bezig met een Nextline keuken.
Waar ik benieuwd naar ben is waar je je offerte van jouw keuken in Duitsland hebt laten maken waar dit aanzienlijke prijsverschil naar voren kwam. Anderen hebben deze vraag ook al gesteld, maar tot nu toe nog geen speciek antwoord van je gezien. Ik zou graag dit adres van je willen weten.
Bij voorbaat dank

Koekie64

CRJO
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 aug 2008 21:27

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door CRJO »

AAN JBNL

JBNL zou je me het adres van je keukenverkoper kunnen mailen, ben ook op zoek naar een ALNO in Duitsland :lol:

chol
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 feb 2008 21:03

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door chol »

Een beetje jammer is dit wel.
Komt er weer een verhaal dat Duitsland zoveel goedkoper is, maar op het moment dat er dan een paar mensen zijn die om bewijs (de offertes) vragen om ze te kunnen toetsen of om te zien hoe het komt.
Dan wordt er ineens niet meer gereageerd.......
Zullen deze personen misschien zelf toch stiekem bij een Duitse keukenzaak werken of familie/vrienden daar hebben. :?

Maar ja wat is er nu leuker dan de Nederlandse keukenleveranciers zwart te maken, want dat zijn toch wel de grootste dieven.... Iedereen mag geld verdienen. Maar owee als je keukenverkoper bent...
Je doet er niets aan en toch blijft het een mooi vak :!: :lol:

pennypenny
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 aug 2008 19:20

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door pennypenny »

Siemens, de Duitse offerte is gelijkluidend aan de Nederlandse dan kun je toch niet zeggen dat er iets niet gerekend zou zijn. De keuken moet nog geplaatst worden. Ze vragen geen enkele aanbetaling. Pas 14 dagen na plaatsing te betalen. Voor het geval er iets niet goed zou zijn. Laat je weten of ik tevreden ben over de gang van zaken. Zal dan ook naam van het bedrijf doorgeven.

forrelletje
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:54

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door forrelletje »

Hallo ,Pennypenny.

Wat lees ik ben je geslaagd in Duitsland? Ook in grounau.
Ben benieuwd.
Bij ons wordt de keuken nov/dec geplaatst.

groet

pennypenny
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 aug 2008 19:20

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door pennypenny »

wat belangrijk is bij een juiste vergelijking. Weet welk merk keuken je wilt (een merkloze keuken kun je naar mijn mening niet vergelijken) en welke apparatuur je in je keuken wilt. Laat een eerste offerte maken (gespecificeerd dus) met bestelnrs. van de meubels (kasten e.d.) Hou je hier bij aanvraag van een volgende offerte dan ook aan laat je niet ompraten andere elementen / apparatuur aan te schaffen. Weet ook goed welk soort blad dat je wilt. Zoek het bedrijf die het gewenste merk voert. Ga niet direct over de grens een offerte vragen maar ga wat dieper Duitsland in, omdat de verkopers direct aan de grens al platgelopen worden door Nederlanders ze zijn verwend en gaan meestal maar iets (maar nog steeds behoorlijk voor Nederlandse begrippen onder de Nederlandse prijs zitten .

pennypenny
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 aug 2008 19:20

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door pennypenny »

ja forelletje ben geslaagd in Duitsland (niet in Gronau)en onze keuken wordt ook in november geplaatst.

DJmcp
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 aug 2008 00:44

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door DJmcp »

Hoi pennypenny,

Toch nog een vraagje van een twijfelaar.
Bij welke zaak ben je geweest in Duitsland. Wij zijn ook opzoek naar een keuken en overwegen om naar Duitsland te gaan.

En zoals het al vaker is gevraagd:
Zou je misschien de 2 offertes kunnen posten zodat de kenners EN de leken kunnen vergelijken??

pufje
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 mar 2008 22:24

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door pufje »

Je moet de antwoorden er zowat uitslaan ;-)
En uiteraard zet ze de 2 offertes niet op het forum, want het is larie, geneuzel, en niet te vergelijken

moe
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 aug 2008 15:46

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door moe »

Ben nu al enige tijd bezig met het traject om een nieuwe keuken aan te schaffen. Dacht een aantal nette zaken uitgezocht te hebben, waar over kwaliteit goede verhalen de ronde deden. Mijn ervaringen zijn helaas niet best.

- meerdere bezoeken en nog steeds geen concrete offerte
- langs gaan, 2 uur zitten en nooit meer iets horen terwijl beloofd was offerte op te sturen
- offerte vragen obv merk a met apparatuur b en dan offerte krijgen obv merk c met apparatuur d
- idiote offertes voor meerwerk varierend van 3000-7000 euro
- geen oplossing kunnen bieden voor een simpele bar opstelling
- gezwam over kortingen, cadeaubonnen enz

Ik ben er nu zo moe van dat ik vanwege de inmiddels toenemende goede verhalen over gerwens en ekelhof maar overweeg eens daar te gaan kijken.

Hoe kan het zijn dat de keukenbranche zo'n beroerde naam heeft en toch nog zaken doet.
Ik hoef niet het onderste uit de kan maar wil gewoon een nieuwe keuken zonder al die onzin eromheen.

Dit forum lees ik al een tijdje en ik verbaas me over alle verhalen en de frustratie van zowel klanten als keukenadviseurs.

Is het nog leuk om keukens te verkopen?
Kopen is in ieder geval geen pretje....

pennypenny
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 aug 2008 19:20

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door pennypenny »

Moe : Ik had paar jaar geleden dezelfde ervaringen die jij nu beschrijft en daarom ook geen zin meer om nog een keuken te kopen. Laatst maar weer alle moed bij elkaar geraapt en naar zaken gegaan met goede merkkeukens. Me vastgehouden aan mijn ideeen en gekregen wat ik wilde. Je hoeft niet perse naar de zaken in Duitsland te gaan je kunt ook je gedetailleerde offerte aan de betreffende zaken doorfaxen (bel ze even van te voren om te zeggen dat er een fax aankomt maar dat je bv geen tijd hebt om te komen en je op korte termijn wilt beslissen. Zoek ook eens naar zaken met jouw merk maar dan iets dieper Duitsland in dan Nordhorn en Gronau.

pufje
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 mar 2008 22:24

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door pufje »

langs gaan, 2 uur zitten en nooit meer iets horen terwijl beloofd was offerte op te sturen
- offerte vragen obv merk a met apparatuur b en dan offerte krijgen obv merk c met apparatuur d
- idiote offertes voor meerwerk varierend van 3000-7000 euro
- geen oplossing kunnen bieden voor een simpele bar opstelling
- gezwam over kortingen, cadeaubonnen enz
Nou , dan ben je echt bij de creme de la creme geweest hoor, of je toch maar laten paaien om langs te komen vanwege de lage prijs en de gratis montage en nog een paar kadootjes ??

Het kopen en verkopen is een feest :D

appeltaart
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 apr 2008 19:40

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door appeltaart »

Wat heeft het voor nut om de offertes op het net te zetten.

De reacties van "de kenners" ken ik toch al... Je bent genaaid door de Nederlandse keukenverkoper.... Er moet nog wat af van de bruto prijs.... Bla bla bla...

Ik las echter wel een goede tip om inderdaad de Nederlandse offerte te faxen naar een Duitse keukenzaak en op basis daarvan een offerte aan te vragen.

Oh ja Chol, ik werk niet bij een Duitse keukenzaak en mijn vrienden of familie ook niet, ik zeg alleen maar dat mijn ervaring is dat keukens in Duitsland stukken goedkoper zijn.

Gesloten