LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] keukens duitsland

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 13 feb 2010 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Een goede tip: ga met de in duitsland verkregen offerte eens bij de keukenzaak in de buurt langs.......... :?

Keije
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 aug 2008 08:24

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door Keije »

Dus als een keukenverkoper niets doet krijgt hij ook niet betaald. M.a.w. hij heeft geen uurloon? Dan zou ik een ander vak kiezen.

Maar goed ik begrijp best dat de verkoper zijn gedane moeite graag beloont ziet. Maar als hij/zij een goede prijs opzet zal zijn concurrent wel aangeven dat hij/zij hier niet onder kan.

En ja dan speelt bij mij in ieder geval ook mee hoe je behandeld bent.

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 13 feb 2010 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.

chol
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 feb 2008 21:03

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door chol »

Oh ja Chol, ik werk niet bij een Duitse keukenzaak en mijn vrienden of familie ook niet, ik zeg alleen maar dat mijn ervaring is dat keukens in Duitsland stukken goedkoper zijn.
En waarom worden de offertes dan niet op internet gezet? Ik kan ook van alles roepen, want niemand weet tenslotte wie je bent, dan is het voordeel van een anoniem forum.....
Als je je ervaringen wilt delen, geen probleem, maar laat dat dan ook zien, i.p.v. alleen maar wat kreten en bedragen. Als de offerte er staat kan iedereen met eigen ogen zien dat het wel/niet klopt. Of er ook daadwerkelijk 1 op 1 is vergeleken....
Maar ja, waarschijnlijk kan daarna de Nederlandse keukenmarkt niet meer aangevallen worden, omdat ze in Duitsland de keuken hebben 'uitgekleed' of ze hebben op basis van de Nederlandse offerte en tekeningen een prijsopgave gedaan. En dan kan iedereen eronder gaan zitten, want je hebt totaal geen extra (overhead) kostne meer...

appeltaart
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 apr 2008 19:40

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door appeltaart »

Inderdaad Chol, iedereen kan van alles roepen. Ik weet inderdaad niet of je bij Brugman werkt, bij een keukenzaak in de grensregio, bij een bakker of waar dan ook.

Daar gaat het mij ook niet om. Dit forum is bedoeld om ervaringen te delen. Ik deel alleen mijn ervaring, waar mensen hun keuken vandaan halen moeten ze zelf weten, maakt mij niet uit. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat ik het als positief heb ervaren om bij meerdere keukenzaken langs te gaan voor offertes. Bij de aanschaf van een keuken heb ik geen "medelijden" met een verkoper die uren druk is geweest met mijn offerte. Bij de aanschaf van een keuken gaat het om veel geld, vandaar dat ik mensen dus aanraadt om bij meerdere keukenboeren langs te gaan. Omdat ik in de grensstreek woon, is het voor mij eenvoudig om ook in Duitsland te gaan shoppen.

Voor de Duitse offerte en de Nederlandse offerte hebben we gekozen voor precies dezelfde soorten kasten, laden etc. Alleen zit er in de Duitse offerte een extra kast en is de apparatuur van Pelgrim vervangen door apparatuur van Siemens. Bij beide offertes ging het om een Hacker Activ 130 keuken. Bij de Nederlandse offerte werd de apparatuur wel aangesloten, bij de Duitse niet. De Duitse offerte is echter duizenden euro's goedkoper, vandaar dat wij voor de Duitse offerte gekozen hebben. De keuken uit Duitsland is dus totaal niet "uitgekleed", maar eerder "geupgrade".

Het heeft voor mij geen nut om de gehele offerte hier neer te zetten, zoals je zelf al zei, iedereen kan van alles roepen, en dat doe jij dus ook. Je geeft immers zelf al aan dat in Duitsland de keuken is uitgekleed of dat ze op basis van een Nederlandse offerte een prijsopgave hebben gedaan en er dan onder kunnen gaan zitten omdat ze geen extra (overhead) kosten meer hebben... Wat een onzin! Dat zou namelijk betekenen dat een Nederlandse keukenboer voor een gesprek van 2 uur en het uitwerken van een tekening duizenden euro's kwijt is... sure!

Nogmaals, waar mensen de keuken kopen moeten ze echt zelf weten, maar ik mag toch wel zeggen dat het mijn ervaring is dat keukens in Duitsland stukken goedkoper zijn, zonder dat ik gelijk "gedwongen" word om de gehele offerte hier neer te zetten?

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 13 feb 2010 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.

genux
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 mar 2006 12:05

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door genux »

Wat een waardeloze discussie alweer. Als iemand toch het gevoel heeft dat hij in Duitsland beter uit is...so be IT.
Ik ben in ieder geval overtuigd dat de keukens in Duitsland vele malen goedkoper zijn in vergelijking met Nederland.
Ook verschillende offertes gehad en het verschil is echt grandioos.
Nu kunnen er weer kenners roepen dat het ene cijfetjes(1 of 2 bij een kastje) euro's verschil maken.......heeft bij mij geen indruk achtergelaten.
Want als je vraagt waar het verschil dan in zit.......komen ze met onmeetbare argumenten..(ervaring roepen ze dan)
Uiteindelijk geld toch: zelfde waar voor minder geld.
Ik ben ervan overtuigd dat de keukenverkopers ook hun bananen op de wekelijkse markt kopen ipv de groenteboer omdat het goedkoper is.........

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Tja zo valt het onder de "vrijheid van meningsuiting" een feit is het niet want een feit is onweerlegbaar.
In onze winkel is het geen enkele keer voorgekomen dat een klant met ons een discussie aangegaan is over de stelling "duitsland is goedkoper".
Het is ook nog niet voorgekomen dat wij in een "open" vergelijk een klant aan de oosterburen zijn verloren....
Dus, ons maakt het niet uit of we nu met Heinrich of met Henk vergeleken worden. (Het vergelijken is iets waar ik geen moeite mee heb, dat doe ik zelf ook als ik iets, wat buiten de keukenmarkt valt, koop)


En zo zijn er nog wel wat stellingen die de kern van waarheid misleiden en oeverloze discussies kunnen losweken..........
* DMG geeft de meeste korting,,,,,,
* Bij de 10-daagse montage gratis......
* Internet is goedkoper...........
* Poolse timmerlieden plaatsen de keuken voor € 20,-- per uur.....
* Italiaanse keukens zijn duur......
* Keukenboeren worden slapend rijk....

Die laatste moet ik zelf wel om lachen omdat ik zo weinig slaap 8)
Laatst gewijzigd door zelfstandigste op 28 aug 2008 08:33, 2 keer totaal gewijzigd.

genux
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 mar 2006 12:05

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door genux »

Oke zelfstandige...jij hebt geen klanten verloren aan Duitsland...
Prima....laat dan diegene die wel het gevoel hebben in Duitsland hun betere prijs te hebben gehaald in hun voordeel.
Ik weet 100% zeker dat ik een groot voordeel hebt behaalt door in Duitsland mijn keuken te kopen.
Toch een verschil van 3000 euro.
Maar ik lees en merk geen echte argumenten van de NL verkopers waarom wij niet in Duitsland zouden gaan sjoppen.
Is hun goed recht...maar laat ons dan ook in onze waarden en kraak ons (duitsland keuken kopers) niet gelijk af.
Concurentie zal er altijd bestaan...gelukkig wel....

DJmcp
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 aug 2008 00:44

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door DJmcp »

Voor mij is het simpel.
Ik ben voor op mijn werk af en toe projectleider en wil dat thuis niet doen.

Ik heb geen zin in gehannes met:
- Het verwijderen van mijn keuken
- Leidingwerk, elektra zelf regelen
- Hak, breek, stuc, tegel blabediebla na afloop regelen.

Ik wil mijn keukenkopen die het project van A tot Z leidt. En dan ook nog een alles in eigen beheer kan regelen.

Duitsland valt af, ook een boel keukenzaken die een iets scherpere prijs kunnen/konden regelen.

Zo zit ik erin.

Blijft nog steeds vaag waarom penny niet de vragen van ons kan beantwoorden

chol
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 feb 2008 21:03

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door chol »

Het is al laat, maar toch nog even een klein berichtje.... :wink:

Ik heb totaal geen moeite met het feit dat je bij een ander koopt of in Duitsland. Dat moet ieder voor zich weten.

Het gaat er mij om dat er gezegd wordt, dat in Duitsland de keukens vele malen goedkoper zijn. Echter worden de offertes hier niet neergezet om door de adviseurs te laten bekijken of het op waarheid is berust. Wanneer een code of omschrijving een klein beetje verschilt kan dit al zoals keukenklepper aangeeft enkele duizenden euro's schelen.

Maar het zal er toch niet van komen, omdat er natuurlijk altijd het gevaar bestaat dat dit aan het licht komt.

Koop de keuken lekker in Duitsland als je het wilt, ik feliciteer je met je aanschaf, maar ga niet lopen roepen dat het vele malen goedkoper is zonder de offertes neer te zetten. Als het wel zo is, dan heb je het goed gedaan, maar ik verwacht dit niet......

Verder sluit ik me helemaal aan bij keukenklepper en zelfstandigste.

Welterusten, ik ga nu slapen. Weer een drukke dag morgen... 8)

appeltaart
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 apr 2008 19:40

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door appeltaart »

Zoals ik al had verwacht weer de nodige weerstand van keukenboeren...

"wanneer een code of omschrijving een klein beetje verschilt kan dat duizenden euro's schelen"... Het zal allemaal wel, maar ik heb zelf nog wel kennis genoeg om 2 offertes met elkaar te vergelijken en te beoordelen welke goedkoper of duurder is. Daar heb ik -als leek- niet de uitmuntende vakkennis van de "kenners" voor nodig die mij kunnen vertellen in welke valkuilen ik allemaal trap, of dat de Nederlandse keukenboer nog een deel van de bruto prijs af moet doen.

En ik ga mijn offerte hier inderdaad niet neerzetten, je gelooft me, of je gelooft me niet, klaar.

Om jullie nog een keer te prikkelen: het is MIJN ERVARING dat keukens in Duitsland stukken goedkoper zijn en je dus meer waar voor je geld krijgt!

Werk ze jongens!

pennypenny
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 aug 2008 19:20

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door pennypenny »

Het lijkt ook niet fair om de Nederlandse verkoper het werk te laten doen en vervolgens in Duitsland te gaan kopen. Maar om de zaak in Nederland een kans te geven ben ik met de prijs naar de Nederlandse zaak gegaan om ze nog een kans te geven. Met pijn en moeite zat hij iets boven de Duitse prijs. Diezelfde dag lag er een fax uit Duitsland met een prijs die nog een keer Euro 2500 lager was. Toen heb ik gedacht, hier kan Nederland niet meer in meegaan en heb toen de knoop doorgehakt. Voordeel van een fax is bovendien je wordt niet overgehaald iets te veranderen of iets anders aan te schaffen. Wat vergelijking heel makkelijk maakt. En Chol/keukenklepper, ook een Nederlandse keukenverkoper weet dat een "ietsje" andere code zijn aanbieding vele malen interessanter kan maken. Hij zal dus ook niet grag voor de duurste optie kiezen. Bovendien heb ik de Nederlandse verkoper verteld dat ik ook in Duitsland wilde gaan kijken. Een gewaarschuwd mens telt toch voor twee.....

Rianda
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2008 11:03

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door Rianda »

Hallo

Mijn vriend en ik zijn een nieuw huis aan het bouwen en hier moet natuurlijk binnenkort ook een nieuwe keuken in.

We zijn bij mandemakerkeukens en de keukenconcurrent geweest.
Bij geen van beide bedrijven kopen wij onze keuken.

Waarschijnlijk ga ik vandaag nog wel bij een soortgelijk bedrijf kijken en vrijdagavond hebben we een afspraak met een keukenboer ja ja in Deutschland.

We hebben ook al een offerte van Superkeukens, dit bedrijf heeft een hele mooie offerte gemaakt voor ons met 3 d beelden en deze ook aan ons doorgemaild de keuken is inclusief granieten blad, boretti fornuis en siemens apparatuur voor een zeer scherpe prijs!
Heeft iemand ervaringen met dit bedrijf?

Ik heb altijd het idee gehad dat een forum bedoeld was om mensen te informeren over ervaringen die een persoon met een bepaald product heeft beleefd! En NIET om iemand zijn idee of ervaring af te kraken!
Echt waar wat ontzettend kinderachtig en wat zijn er hier veel mensen met lange tenen.

Met vriendelijke groet

Rianda

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Probeer eens je beste Deutsch op een Duits forum anders? 8) http://www.chefkoch.de/forum/1,8/Kueche ... ttung.html

horstkeuken
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 aug 2008 01:47

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door horstkeuken »

Super keukens , proberen ze eerst nobilia te verkopen met mee geleverde apparatuur van siemens is voor hun erg voordelig inkopen of een betere nolte keuken hebben ze ook maar deze licht net een prijs klasse hoger. , kan je ook nog eens kijken bij keuken spectrum, verkopen ze ook nobilia maar ook het betere balarina .

pennypenny
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 aug 2008 19:20

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door pennypenny »

Zelfstandigste: Misschien is het een goed idee om je bekend te maken of dit forum, gezien je positieve uitspraken, lijk je mij de beroerdste niet met je prijzen, aangezien je geen klant aan het buitenland verliest, maar dat de buitenlanders zelfs hun aankoop bij je doen. Er zijn immers ook ondernemers te goeder trouw, ook in deze branche. Veel van deze vertwijfelde mensen op dit forum zouden dan misschien wel eens klant bij je willen/kunnen worden. Wat let je? en welke merken voer je?

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Dit forum poog ik louter informatief te gebruiken, ik wil onder geen beding "klanten winnen" langs deze weg. Daarom blijf ik liever anoniem.

Mijn reacties op dit topic zijn persoonlijk getint omdat ik het, gezien mijn markt-ervaring, nogal "kort door de bocht" vind om te stellen "duitsland is goedkoper". Ik had het van een aantal reageerders beter gevonden als ze zouden zeggen: "in ons geval........". Kortom: Het kan in een aantal gevallen best zo zijn dat over de grens shoppen voordeliger is, maar dan wel in een rechtstreeks vergelijk en dan nog blijft het "in een aantal gevallen" want niemand kan een representatief aantal showrooms bezoeken voor een feitelijk bewijs van de stelling "duitsland is goedkoper".

(In mijn geval is België vaak goedkoper!? )
Laatst gewijzigd door zelfstandigste op 29 aug 2008 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.

moe
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 aug 2008 15:46

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door moe »

Ik ben bij 4 zaken geweest en mijn belangrijkste doel was een degelijke keuken voor een redelijke prijs en liefst het hele proces door de betreffende firma.
Niet de goedkoopste keuken want dan was ik wel meteen naar Ikea gegaan.

Mijn wens was duidelijk, een systemat hoogglans gelakt en met Bosch en Miele apparatuur. Geen hele grote keuken en ook geen hoogstandjes.
In eerste instantie dacht ik voor het gehele traject (incl tegels, sloop, leidingen) met 15.000 klaar te kunnen zijn.

Vergeet het maar, alle offertes komen op ca. 14.000-15.000 zonder tegels en zonder beetje extra leidingwerk en sloop.

Ik vind 15.000 veel geld en denk dat het mogelijk binnen dit budget een heel end te komen ook in Nederland.
Maar dan moet je een spel gaan spelen, dreigen met andere goedkopere offertes (want dan is er inderdaad wel iets mogelijk).
Maar het meest irritante is dat ik weet wat ik wil en alle bijna alle adviseurs je een andere keuken proberen aan te praten. Als ik bij de bakker een wit brood wil, ga ik toch niet weg met een bruin brood.

En dan de onduidelijkheid over het meerwerk, het slopen, daarin verschillen de stelposten tussen de 350 en 7000 euro. Dat is echt belachelijk.

Je weet dus gewoon niet waar je aan toe bent als je een keuken koopt, want het is zo ondoorzichtig. De prijzen van een auto zijn nog na te gaan op internet maar met keukens tast je volledig in het duister.

Meer openheid zou de klant enige houvast geven ipv het idee dat je elke keer weer afgezet wordt. Dan zou de optie Duitsland ook minder aantrekkelijk worden. Maar als ik van mijn vriendin hoor dat ze een siematic met bosch voor 18.000 in NL kan kopen en vervolgens in DE voor 12.000 denk ik tja 6000 euro is wel veel geld....

Voor minder dan 2000 euro verschil neem ik niet de moeite om naar DE te gaan, want dan komen inderdaad de installatiekosten hier er nog bij, maar voor service en duidelijke offertes en een prijsverschil heb ik het wel over om een stukje te rijden.

Gesloten