LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] keukens duitsland

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Meer openheid zou de klant enige houvast geven
Hier ben ik het volledig mee eens, en zodra ik dit op een beurs vertel wordt ik vierkant uitgelachen door een hoop collega's. Maar ach......op deze manier verkoop/monteer ik het liefst zodat ik met een gerust geweten een fijne nachtrust heb. (maxx heeft mijn inziens ook dezelfde handels-/ denk-wijze als ondergetekende; toch maxx???)

Het is wel zo dat het pas echt fijn "zaken-doen" is als de klant ook meewerkt aan die "openheid". Als ik een klant niet vertrouw zeg ik ook nee.......

hdj
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 aug 2008 01:02

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door hdj »

Zelf ook op zoek naar een keuken en woon vlakbij Enschede dus kijk ook over de grens. Ik moet zeggen dat het steeds geclaimde grote prijsverschil wel heel erg meevalt (tegenvalt?).

Wellicht dat keukenprijzen hoger liggen in West Nederland dan in het Oosten?

pennypenny
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 aug 2008 19:20

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door pennypenny »

Inderdaad stelposten die uiteenlopen van E 350 tot E 7000 geven niet direct het vertrouwen dat er serieus over wordt nagedacht, maar eerder een gevoel dat ze er maar een slag naar slaan. En doen ze allemaal hetzelfde voor dat bedrag? Voor een prijsverschil van E 2000 zou ik dus nog wel naar Duitsland gaan. Toch nog steeds interessant, lijkt me.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door maxx »

Quote:
Meer openheid zou de klant enige houvast geven

(maxx heeft mijn inziens ook dezelfde handels-/ denk-wijze als ondergetekende; toch maxx???)

Het is wel zo dat het pas echt fijn "zaken-doen" is als de klant ook meewerkt aan die "openheid". Als ik een klant niet vertrouw zeg ik ook nee.......

Ja, dat lachen van collega's ken ik, vooral als je vertelt dat je de offerte per email naar de klant verstuurd. Wel raar dat ze links en rechts omvallen terwijl ik tijd te kort kom.....

Ok, weer aan het werk.... :?

MVG

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door loesjes »

Gelukkig ben ik op zaterdag avond om 8 uur vrij en heb ik gewoon tijd voor me gezin :wink:

maxx wel reeel blijven aub.... is het noodzaak misschien dat jij moet werken op dit tijdstip? Dat verhaal hoor ik wel onderweg van vertegenwoordigers over je bedrijf.....ik hoop niet dat het waar is.. :?

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Dat verhaal hoor ik wel onderweg van vertegenwoordigers over je bedrijf.....
@ loesjes: heb je ooit dat spelletje uit de lama's gezien (het moordspel) waarbij iets doorverteld wordt...........?

Of.....komt een klant je winkel binnen en die zegt "ik ben in Duitsland geweest en daar kan ik de keuken voor 3000 euro minder kopen"
Dan hoop je ook dat het niet waar is............. :)

En ik ben ook nu aan het werk terwijl rest van de gezinsleden te bed ligt. Zoals ik al eerder vermelde: De stelling "(zelfstandige) keukenboeren worden slapend rijk" klopt niet.

Daarvoor slapen ze te weinig :wink:

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door loesjes »

Ik ga zo lekker naar het strand, dan maar wat minder omzet, wat minder winst, wat minder belasting betalen, maar wel lekker genieten van het leven..

werk ze hardwerkende collega's

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door maxx »

maxx wel reeel blijven aub.... is het noodzaak misschien dat jij moet werken op dit tijdstip? Dat verhaal hoor ik wel onderweg van vertegenwoordigers over je bedrijf.....ik hoop niet dat het waar is..
Beste Loesjes,

Als je hoort dat ik het druk heb dan klopt dat. De avond- en weekenduurtjes sneuvelen nogal eens. Je hoeft geen medelijden te hebben hoor, ik heb er veel plezier in en wordt ondersteund door een fantastisch gezin.

Wat dat geroddel van vertegenwoordigers betreft...... ze kunnen beter over je fiets l*llen dan over je l*l fietsen. Hecht ik niet al te veel waarde aan. Zou jij ook niet moeten doen.
Ik ga zo lekker naar het strand
Kom ik ook net vandaan. Het strand is hier op wandelafstand. Had ik het maar geweten.....ik had zonnebrandolie bij me :lol:

MVG

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 11 dec 2008 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.

m@xi
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 aug 2008 10:10

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door m@xi »

ook in duitsland een keuken gekocht, scheelde de helft mede i.v.m opening nieuwe zaak dus op alno keukens 50 %.
kwaliteit is top! maaaar de leverancier was erg slordig met de geleverde kasten en werkblad, met als gevolg dat ik 8 maanden heb moeten wachten (in totaal) op mijn werkblad....(4 keer een fout in het werkblad)
ik denk dat dit ook wel in nederland kan voorkomen. in het algemeen zijn duitsers zeer correct.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 11 dec 2008 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Boogje
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 sep 2008 14:51

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door Boogje »

Ook wij hebben 5 jaar geleden een keuken gekocht in Duitsland en dat is ondanks de slechte berichten over levering en incompleetheid zeer goed bevallen
Het betrof hier een Nobiliakeuken die na 5 jaar nog van uitstekende kwaliteit is.
Keukenzaken in Nederland konden qua prijs niet concureren en omdat het vaak verschillende merken betreft is vergelijken vaak zeer moeilijk.

Binnenkort gaan we verhuizen en we zijn inmiddels weer in Duitsland wezen kijken voor een keuken.
De verkoper nam alle tijd en ondanks dat hij een beetje onhandig was met de computer was alles heel duidelijk.
De brutoprijs werd meteen verlaagd en dan werd er nog een paar honderd euro afgehaald en dat was dan de prijs.
Geen idiote kortingen van 50% maar toch een stevige korting zoals je gewend bent in deze branche.
Mijn ervaring in deze winkel is dat er nog wel meer mogelijk is wat betreft de prijs, maar aangezien het zaterdag was en het al een half uur na sluitingstijd, hebben we besloten later nog eens terug te komen en verder te praten, ook omdat het voor ons nog maar gewoon een orienterend gesprek was.
Dit was geen probleem en hij gaf ons de papieren mee van de keuken.

Omdat Superkeukens in Nederland ook Nobilia verkoopt zullen we ook hier gaan kijken zodat we een goede vergelijking kunnen maken.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 11 dec 2008 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Boogje
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 sep 2008 14:51

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door Boogje »

Leuk dat je meteen word doorgelicht als je hier een keer reageert :D
Dit is inderdaad de eerste keer dat ik reageer hier (eens moet toch de eerste keer zijn)
Ik geef hier slechts aan wat mijn ervaring was bij het zoeken naar een keuken en heb geen commentaar geuit op wie dan ook.
Ook in Nederland ben ik goed behandeld maar de prijs gaf voor ons de doorslag.
De goede ervaring met dit bedrijf in Duitland was voor ons reden hier weer naartoe te gaan, dat had niets te maken met slechte ervaringen in Nederland
We zullen ook hier in Nederland naar een keuken gaan kijken, maar ik heb een budget en daar moet ik me aan houden, dat heeft niets met een land te maken.

Maar ik kwam de naam pfffff ook al meerdere keren tegen en vele keren was de inhoud verwijderd waardoor het forum uit zijn context word gehaald

Wellicht iets voor Radar om zulke mensen eens te weren :lol:

KlantAdam
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 jun 2007 07:58

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door KlantAdam »

Heel veel discussie over de prijzen maar nu een onderzoekje van onze Duitse experts waarop natuurlijk gereageerd kan worden. Wellicht nuttig.

http://www.kuechen-forum.de/vbulletin/

Datenbank der Küchenhersteller mit Bewertung nach objektiven Qualitätskriterien.

Natuurlijk altijd nieuwsgierig naar de "objectieve"kwaliteitscriteria van de experts alhier maar biedt enig houvast voor mensen die zich orienteren.
Succes

m@xi
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 aug 2008 10:10

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door m@xi »

Geplaatst op 01 Sep 2008 10:45 door pfffff


--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
i.v.m opening nieuwe zaak


Die zal dan wel weer snel dicht zijn
50 % ?? Tuurlijk


Je kunt zoveel lachen als je wilt. pffff. maar wij (de kopers) van de keuken lachen het hards. dezelfde keuken ergens anders moesten we het dubbele betalen. het is een heel groot bedrijf met heel veel zaken in heel duitsland, die kunnen meer stunten met de prijzen dan de kleine ondernemer.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

het is een heel groot bedrijf met heel veel zaken in heel duitsland, die kunnen meer stunten met de prijzen dan de kleine ondernemer.
Dat dacht men ook van Hans Verkerk / Horn / Vendoplan / keukenluxx

Graag wil ik even kwijt dat ik blij ben dat er zoveel mensen voor de prijs naar Duitsland gaan. Iemand die enkel voor de laagste prijs bij mij komt kan direct rechtsomkeer maken.

So, viel spaB ins Küchenland.

pennypenny
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 aug 2008 19:20

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door pennypenny »

Er IS toevallig laatst een van de grootste keukenketens ter ziele gegaan in Duitsland. Veel mensen die al 70% hadden aanbetaald zijn stomweg hun geld kwijt. Ik geloof dat de naam Astroh kuechen is. Dus niets aanbetalen, dat is de beste optie.

m@xi
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 aug 2008 10:10

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door m@xi »

ik begrijp helemaal je insteek zelfstandigste, maar over 1000 euro zullen we ook niet vallen. het ging om 7000 euro goedkoper... tsja als je dat niet doet ben je dief van eigen beurs.
ik weet dat we er beter aan doen on de ondernemers in ons eigen landje te steunen, maar met zo'n groot prijsverschil ??!

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 11 dec 2008 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten