LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] keukens duitsland

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
pennypenny
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 aug 2008 19:20

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door pennypenny »

Ik vind wel dat dit forum op een chatroom voor keukenverkopers begint te lijken, die zich vooral uitputten in het verdedigen van hun eigen markt. Jullie verkopers kunnen het ook niet helpen dat je niet die korting mag/kunt geven, die Duitse bedrijven kennelijk wel kunnen geven en uiteindelijk beslist jullie baas tot hoever je mag gaan. De klanten op dit forum willen alleen maar kwijt waar ze goed geslaagd zijn (hetzij in Dld of Nl) volgens mij is dat de bedoeling van dit forum.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

die zich vooral uitputten in het verdedigen van hun eigen markt.
Dus.....als ik u aanbeveel altijd te vergelijken, maar dan wel op een juiste manier (een eerlijk vergelijk maken) dan verdedig ik mijn eigen markt :shock:
Jullie verkopers kunnen het ook niet helpen dat je niet die korting mag/kunt geven, die Duitse bedrijven kennelijk wel kunnen geven en uiteindelijk beslist jullie baas tot hoever je mag gaan
Ook geinig.....het merendeel van de adviserende verkopers op dit forum is "eigen baas". En Siemens is vaak voordeliger in Duitsland, daarentegen is ATAG weer vaak voordeliger in Nederland. Dus als we kortingen gaan vergelijken doe dat dan ook goed........

Het is altijd fijn om te horen dat een klant goed geslaagd is voor een keuken of dat nu in een buurland is of in nederland, dat maakt ook inderdaad geen fluit uit, het geeft de keukenmarkt in ieder geval weer een positieve draai. Het forum staat namelijk ook vol met negatieve ervaringen en daar pogen we met zijn allen, op dit forum, dan ook een goed einde "aan te breien"; of dat nu consumenten, verkopers of monteurs zijn.........ook dat zou niets uit moeten maken.

pennypenny
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 aug 2008 19:20

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door pennypenny »

Sprekend voor mezelf zeg ik dat ik een eerlijk vergelijk heb gemaakt door Siemens apparatuur met Siemens apparatuur en de bestelnrs. van een Next line keuken met de bestelnrs. van een Next line keuken naast elkaar te leggen. Als ik de brutoprijzen zie van zowel de apparatuur als de keukenmeubelen (in NL), dan zeg ik dat deze volstrekt ongeloofwaardig zijn. De eerste "netto"prijs die je krijgt
aangeboden van een keukenzaak, is naar mijn bescheiden mening de gewone retailprijs.(Ook al beweert een bedrijf dat ie 60% korting geeft). En dan begint pas het spel van handjeklap.....

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 11 dec 2008 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door kweenie »

Volgens mij hebben veel mensen (niet alle, natuurlijk) het idee dat ze een goede vergelijking van de Nederlandse keukenwinkels hebben gemaakt, omdat ze bij bv. 4 dmg-keukenwinkels (of winkels met dmg-praktijken) geweest zijn en daar steeds met de zelfde praktijken zijn geconfronteerd. Doordat dmg met zo veel winkelnamen werkt, lijkt het alsof het allemaal verschillende winkels zijn en zo lijkt het ook alsof álle winkels in Nederland zo werken. Ook omdat juist de bekende winkels en de winkels op de drukke plekken (meubelboulevards en zo) dmg zijn, en je vaak voor een goede winkel even moet zoeken. De meeste mensen komen dus niet snel bij een normale winkel terecht.

Als je dan steeds begint met de dubbele prijs van de normale prijs, en vervolgens na onderhandelen steeds op een prijs uitkomt die de helft boven de normale prijs ligt, dan denk je dat je in Nederland overal zo veel zou moeten betalen.

Maar ja, het is natuurlijk ook een vicueze cirkel: de bekende 'foute' winkels zijn bekend omdat ze een groot reclamebudget hebben en op de duurste plekken zitten. En dit kan allemaal makkelijke betaald worden door de klanten, die de helft meer betalen dan zou hoeven. Normale, 'goede' winkels hebben niet zulke extreem grote marges en zo'n groot reclamebudget, zodat die op minder drukke plekken zitten en minder bekend blijven.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door maxx »

Mag ik even een applaus voor de vorige spreker! :wink:

Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden.

MVG

appeltaart
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 apr 2008 19:40

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door appeltaart »

Ja Kweenie en Maxx, het zou toch mooi zijn als dat inderdaad het geval zou zijn!!!

Maar helaas... het is niet zo.

Voor mijn vergelijking ben ik in Nederland naar 2 "gewone" winkels geweest en die waren dus beduidend duurder dan de keukenboeren in Duitsland...

Dus niets DMG, niets bruto-netto, niets "er moet nog korting vanaf"...
Nee, bij alle zaken de prijs na onderhandelen...

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik zeg ook niet voor niets "veel mensen (niet alle, natuurlijk)". Het zal zeker ook voorkomen dat (sommige) duitse winkels een goedkoper bod kunnen doen dan normale Nederlandse winkels. En andersom.

Al vind ik het wel opmerkelijk dat je het bij de 'normale' Nederlandse winkels hebt over de "prijs na onderhandelen", omdat je bij een goede 'normale' winkel gewoon meteen een heldere concurrerende prijs krijgt en er dus geen groot verschil is tussen de prijs vóór en na onderhandelen. Dan ben ik benieuwd hoeveel procent je er hebt afgeonderhandeld. Als dit een paar procent is, dan kan ik het mij nog voorstellen, maar als het veel meer is, dan vrees ik dat het toch een winkel met dmg-praktijken was. Of in elk geval niet het soort winkel waar ik op doel.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door maxx »

Wederom zou ik graag een staande ovatie willen voor de voorgaande spreker!!

Beste Kweenie, zoek jij nog een job als PR-manager :wink:

MVG

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door loesjes »

maxx je hebt toch geen pr manager nodig??? je werkt nu al bijna dag en nacht :D :wink:

appeltaart
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 apr 2008 19:40

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door appeltaart »

Kweenie, het ging hier in beide gevallen niet om een DMG-winkel.

Daar zijn wij ongeveer anderhalf jaar geleden geweest, de prijs zakte inderdaad zo met een procent of 40, maar de manier waarop wij hier behandeld werden stond ons niet aan, hoe geloofwaardig kun je zijn als je op zo'n manier een keuken aan de man probeert te brengen.
Destijds zijn wij bij Brugman geweest voor een -van onze kant- orienterend gesprek. De verkooptechnieken die hier veelbesproken zijn, zijn bij ons ook gehanteerd. Natuurlijk hebben wij hier niets gekocht, maar zijn wij ons wel verder gaan orienteren, o.a. ook op dit forum.

Toen wij serieus naar een keuken gingen kijken hebben wij ervoor gekozen om naar gewone keukenboeren te gaan, dus geen DMG, geen poespas etc. Wij hebben toen 4 offertes laten maken, 2 in Nederland en 2 in Duitsland. In ons geval kwamen de offertes uit Duitsland gewoon voordeliger uit de bus, maar als ik dat hier zeg krijg ik reacties als:

- bruto-netto...
- er moet nog korting af...
- genaaid door de Nederlandse keukenboer...
- ik heb er geen kennis van...
- offertes zijn niet vergelijkbaar...

De bekende reacties, elke keer als ik zeg dat het mijn ervaring is dat de Duitse offertes voordeliger waren moet ik mij verdedigen en wordt ik aangevallen op de bovenstaande 5 argumenten.

Waar mensen de keuken halen moeten ze zelf weten, ik geef gewoon eerlijk mijn mening en heb hier verder totaal geen enkel (economisch) belang bij, iets wat ik niet van iedereen hier kan zeggen (zo, dan kan ik nu daar weer op aangevallen worden, dat wordt 6!)

Boogje
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 sep 2008 14:51

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door Boogje »

En met deze spreker ben ik het nou eens :mrgreen:

horstkeuken
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 aug 2008 01:47

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door horstkeuken »

Het goedkoopste is niet altijd de beste ook voor in Nederland geld dit,
service is ook belangrijk en vaak de 1 mans zaken kunnen meer
persoonlijke aandacht geven en maken vaak gebruik van mond op mond reclame , dit is de beste en goedkoopste reclame .Dus in Duitsland kan het soms voordeliger zijn maar niet altijd beter.Dus als er een verschil is van 5000 euro dan is het niet vergelijkbaar.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door kweenie »

Appeltaart, gefeliciteerd dan dat jij jou keuken veel goedkoper in Duitsland hebt kunnen kopen. Het is dus zeker verstandig om een keer 'bij de buren' te kijken of de keuken van je voorkeur daar wellicht beter te krijgen is. (En voor de buren kan het goed zijn om eens 'bij ons' te kijken.)

De reden dat er vaak die 'standaardreacties' komen, dat het lijkt alsof je je moet verdedigen, is omdat de ervaring op dit forum is dat veel mensen wél appels en peren vergelijken, met verschillende apparatuur- en keukenmerken of verschillende prijscategorieën voor de frontjes. En dat veel mensen een opgehoogde DMG offerte vergelijken met een normale, nette Duitse offerte. Vandaar dat er altijd eerst vragen komen of het wel om exact de zelfde keuken gaat en of de offerte niet een opgehoogde offerte was. Want het gros van de mensen komt dan met een 'goedkope' DMG offerte op de proppen waarop ze wellicht zogenaamd 50% korting hebben gekregen, terwijl ze dan in feite misschien nog steeds tientallen procenten duurder uit zijn dan bij een normale zelfstandige keukenwinkel.

moe
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 aug 2008 15:46

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door moe »

Voor zover ik na kan gaan heb ik niet met DMG zaken gesproken. De keus om dat te doen hadden we al van te voren gemaakt omdat je daar echt weinig goede ervaringen over hoort.

Ik ben bij 2 zelfstandige zaken geweest, een woonwarenhuis en een middelgrote keukenzaak.

Bij het woonwarenhuis kregen we een goede offerte, zonder veel moeite, gewoon wat we wilden en niet een idiote prijs. Helaas was daar een oplossing niet mogelijk die voor ons essentieel is.
Bij de zelfstandigen was het zo dat we na een week of 2,3 zelf achteraan moesten bellen om te vragen wanneer de beloofde offerte nou eens kwam.
Bij de keukenzaak hebben we nooit een concrete offerte gehad, alleen wel een raming voor wat het zou kosten ook voor het meerwerk.

Het is wel grappig dat ze nu na lange periode allemaal gaan nabellen hoe en wat, maar nu is het wel een beetje laat....
Als ze echter met reeele offertes en oplossingen komen en gewoon ons willen verkopen wat WIJ WILLEN dan ben ik bereid om nog wel een rondje te maken, ik vind het echt niet leuk om eventueel naar DE te moeten gaan voor een beetje service. Het gevoel dat je serieus wordt genomen en niet een of andere debiel bent die wel voor een paar duizend te veel klantONvriendelijk behandeld wil worden en een keuken aangepraat krijgt die je niet wilt.

Geld is echt niet het belangrijkste in deze.....
Ik blijf het maar herhalen wie weet valt het kwartje ooit.....

pennypenny
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 aug 2008 19:20

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door pennypenny »

De openheid waar iedereen het over heeft, die geen echte openheid is. Kijk maar in de brochures van Atag -Siemens - Miele enz en kijk eens naar die brutoprijzen. Iedere leek ziet toch direct dat dit geen reeele prijzen zijn. Fabrikanten bedenken deze prijzen alleen maar om de detaillist de gelegenheid te geven om bv. met zogenaamde 50% korting te kunnen gaan adverteren of stunten. De detaillist wordt er echt niet armer van, er zit nog genoeg marge op om te kunnen onderhandelen. Hetzelfde geldt voor keukenmeubelen, alleen daar zijn geen brochures (voor klanten) van (met uitzondering van Ikea) dat houden de heren keukenverkopers mooi voor zichzelf. Dan kunnen ze klanten laten zien hoeveel onechte korting ze gegeven hebben.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door maxx »

Weer even reageren,


Wat kan de detailist er in hemelsnaam aan doen welke prijzen de apparatenfabrikanten in hun boeken plaatsen? Je kunt natuurlijk achter iedere boom beren zien :shock:


Wat openheid betreft kan en mag je niet alles en iedereen over 1 kam scheren. Onze verkoopboeken staan midden in de winkel in een open kast. Als een klant de behoefte voelt om zelf een keuken uit te rekenen, be my guest. Dat scheelt een berg werk.

Wie wat waar koopt voor welk bedrag moet iedereen zelf weten, het zijn tenslotte haar/zijn zuurverdiende euro's. Maar zet niet de hardwerkende detailist in het verdomhoekje door dingen te roepen waar deze werkelijk niets aan kan doen.

MVG

MVG

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Kijk maar in de brochures van Atag -Siemens - Miele enz en kijk eens naar die brutoprijzen. Iedere leek ziet toch direct dat dit geen reeele prijzen zijn. Fabrikanten bedenken deze prijzen alleen maar om de detaillist de gelegenheid te geven om bv. met zogenaamde 50% korting te kunnen gaan adverteren of stunten.
Ja lachen.....pak maar eens de Belgische brochures er bij dan zijn de adviesprijzen als 20-25% lager afgedrukt voor de rest exact dezelfde folder, maar alee, bij den vlamingen krijgt u geen korting.

En bij ons werken we NIMMER met kortingen maar enkel met netto prijzen.......ongeacht de brochures, wij hebben een mooi computersysteem welke terugrekent vanaf de inkoop. Inkoop plus onze te verdienen euro's is een netto prijs, maar dan ook niet nog eens proberen te onderhandelen!? want dan zeggen wij nee :)

pennypenny
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 aug 2008 19:20

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door pennypenny »

Horstkeuken, wordt er in Duitsland een (keten) Horstkeuchen opgericht??? Dit om ook te profiteren van alle Nederlanders die naar Duitsland hollen? Kun je ze daar opvangen!!!

horstkeuken
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 aug 2008 01:47

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door horstkeuken »

Horst kuchen is een merknaam van een fabriek die keukenmeubels maakt en in Nederland ook te koop als flex design.

Gesloten