LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ervaring aanschaf ikea keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
nakita
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 jan 2009 17:22

ervaring aanschaf ikea keuken

Ongelezen bericht door nakita »

2014 plannen gemaakt om ons huis te verbouwen en ook een nieuwe keuken. Totaal geen verstand van keukens en ook absoluut niet technisch onderlegt. Heel veel gelezen over ervaringen van mensen hier op het forum.

Ook naar superkeukens, brugman keuken geweest geen goed gevoel bij deze keukenzaken. Prijzen zijn niet helder gladde verkopers ik kreeg het gevoel ze willen me oplichten. en ook naar een zelfstandig keukenbedrijf geweest mooie keukens net niet wat ik zocht.

uiteindelijk op de website van Ikea beland leuk programma hebben ze daar waarbij je je eigen keuken kan ontwerpen en een globale prijsopstelling ziet.

Collega van mij had ook haar keuken van de Ikea gekocht dus ook bij haar thuis wezen kijken na 4 jaar gebruik zag het er nog steeds goed uit.

besloten om mijn keuken bij de Ikea te bestellen, geen verstand van keukens maar alles moet tot op de mm goed zijn.

je kan voor 70 euro ( geloof ik) met een adviseur een afspraak inplannen in een vestiging van de Ikea dan ontwerp je samen de keuken. Als je zoals mij bent gewoon deze afspraak doen het is een heel karwei de afmeting van mijn keuken is ongeveer 4.30 bij 2.1 bij de Ikea moet je alles apart bestellen.

totaal kosten voor keuken incl. aanrechtblad van steen €7200,

ook het plaatsen van de keuken liet ik door de Ikea doen, omdat ik dit deed kwam er iemand naar ons huis om dubbel te checken of wij alles goed hadden opgemeten , voor deze persoon moet je ook betalen echter als je de keuken laat instaleren door de Ikea worden deze kosten niet in rekening gebracht.

Was heel blij dat deze dame bij ons kwam gaf nieuwe ideeen we hebben het concept ook aangepast.

totaal kosten van het plaatsen door de Ikea was €1575

in de keuken heb ik een grote koelkast ben ik niet heel tevreden over hij is goed
ik heb de oven ook bij de Ikea gekocht zelfreinigend super ding ik gebruik de oven 4 tot 5 keer in de week

aanrechtblad is steen ik weet niet wat het echte verschil is van compusiet marmer etcetra Ikea zegt steen heel mooi geen vlekjes geen afgebroken puntjes geen ingedeukte wasbak zag hier op deze forum fotos van sommige forumgebruikers .

5 maandan na installatie van de keuken ging 1 van de lades stroefer dicht deze viel niet af het wiel was afgebroken kon aan overbeladen/of was gewoon een productiefout liggen het duurde dik 5 maanden voordat de Ikea kwam om dit te repareren service viel vies tegen kreeg een kortingsbon voor €25 euro die ik in de winkel moest ophalen dichtstbijzijnde Ikea winkel is 140 km van mij

op zich ben ik zeer tevreden afzuigkap is ook mooi en mijn stenen aanrechtblad zo blij ermee

wilde mijn ervaring delen omdat ik ook heel veel hulp had met jullie ervaringen

en een foto van mijn keuken

ps ik heb hoogglans grijs iedere druppel handafdruk zie je maar na schoonmaken glanst het weer perfect schoonmaken doe ik met schoonmaakazijn en water ben zuinig op mijn keuken
ikea.jpg
dit is de nieuwe Ikea keuken
(30.43 KiB) 17888 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
ikea2.jpg
(20.69 KiB) 17885 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: ervaring aanschaf ikea keuken

Ongelezen bericht door crazyme »

Leuk zo'n review. Zelf ook goede ervaringen met ikea.

Met zo'n mooie keuken hoop ik dat de loper er voor wel weggaat ? :mrgreen:

Gesloten