LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoezo malaise in keukenbranche?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
H.A. Mosmans

Hoezo malaise in keukenbranche?

Ongelezen bericht door H.A. Mosmans »

Wat een gedoe om uberhaupt een keuken te mogen kopen! Ja jullie lezen het goed: TE MOGEN KOPEN! Ik ben als potentiële klant i.v.m. een nieuw te bouwen woning bij diverse keukenleveranciers geweest. Wij werden allervriendelijkst te woord gestaan door de verkopers maar toen ze eenmaal ons uitgebreidde wensenpakket hoorden werden ze al minder enthousiast. Het gevolg is dat ik niets meer vernomen heb van: Brugman-keukens, Piet Klerkx-keukens, Tulp-keukens en de Keukenconcurrent! Arrogantie ten top! :evil: Hoezo malaise?

Scara

Re: Hoezo malaise in keukenbranche?

Ongelezen bericht door Scara »

Tja, dat is zeer vervelend.Ik denk dat het zit in het feit dat het personeel dat bij dit soort zaken werkzaam is, allemaal werken op een
provisiebasis.Dus ze willen niet al te veel tijd steken in een keuken,
hoe meer wensen des te langer het duurt dat ze de keuken kunnen
schrijven.
Dit soort verkoopgedrag zult u niet in een kleine zelfstandig opererende
winkel tegenkomen.

Rob H

Re: Hoezo malaise in keukenbranche?

Ongelezen bericht door Rob H »

Wat een gedoe om uberhaupt een keuken te mogen kopen! Ja jullie lezen het goed: TE MOGEN KOPEN! Ik ben als potentiële klant i.v.m. een nieuw te bouwen woning bij diverse keukenleveranciers geweest. Wij werden allervriendelijkst te woord gestaan door de verkopers maar toen ze eenmaal ons uitgebreidde wensenpakket hoorden werden ze al minder enthousiast. Het gevolg is dat ik niets meer vernomen heb van: Brugman-keukens, Piet Klerkx-keukens, Tulp-keukens en de Keukenconcurrent! Arrogantie ten top! Hoezo malaise?
Wat bedoel je eigenlijk met 'uitgebreid wensenpakket'?

Koelewijn

Re: Hoezo malaise in keukenbranche?

Ongelezen bericht door Koelewijn »

Dhr Mosmans

In welke streek bent u woonachtig
laat het me weten, en ik garandeer u dat u een goeie keuze kan maken
tot uw keukenboer

Groeten l.Koelewijn

verkoper

Re: Hoezo malaise in keukenbranche?

Ongelezen bericht door verkoper »

Dat uitgebreide wensenpakket kan natuurlijk ook een pakket overdreven pakket eisen zijn die onhaalbaar zijn, ik zit zelf ook in de verkoop en kom helaas ook vaak in contact met juist klanten die de ARROGANTIE zelf zijn! Het zijn niet altijd de verkopers die fout zitten, als een klant het beste van het beste wil, een gigantische portie maatwerk en afwijkingen en dat tegen een bodemprijs: laat maar zitten, iedere verstandige verkoper zal zo terecht denken. Klant is koning, mits hij redelijk blijft.

verkopernr1

Re: Hoezo malaise in keukenbranche?

Ongelezen bericht door verkopernr1 »

Nee absoluut niet mee eens verkoper.
Een klant heeft een wensen pakket en het is onze taak,om het wensen pakket compleet te maken aan de behoefte van de klant.
Een klant die zelf weet dat hij een breed wensen pakket heeft ,die weet ook dat hij niet voor een dubbeltje op de eerste rang kan zitten.
Maar probeer het ten minste dan wel voor een kwartje en geen rijksdaalder.

Succes Dhr Mosmans.
laat maar even iets horen.

verkoper

Re: Hoezo malaise in keukenbranche?

Ongelezen bericht door verkoper »

Als ze inderdaad willen dokken voor luxe dan gaan bij mij alle deuren open, maar helaas is er een groep klanten die alles wil voor weinig tot niks, en daar besteed ik geen tijd aan. Van die types waarvoor je eerst 10 offertes moet uitwerken, dan beginnen te zeuren dat ze eigenlijk maar een kwart van het geoffreerde willen uitgeven en als je ze uitlegt dat hetgeen zij willen nu eenmaal zijn prijs heeft ze boos worden en vervolgens hier gal gaan spugen. Daar moet je zo snel mogelijk vanaf, want in de tijd dat je met dit soort onserieuze klanten bezig bent loop je een of meerdere andere wel serieuze klanten mis.

burtie
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 mar 2004 14:53

Re: Hoezo malaise in keukenbranche?

Ongelezen bericht door burtie »

IKEA ook een optie :idea: :idea:

betere verkoper

Re: Hoezo malaise in keukenbranche?

Ongelezen bericht door betere verkoper »

verkoper
Geplaatst op: 05 Mar 2004 11:20 Onderwerp:



Als ze inderdaad willen dokken voor luxe dan gaan bij mij alle deuren open, maar helaas is er een groep klanten die alles wil voor weinig tot niks, en daar besteed ik geen tijd aan. Van die types waarvoor je eerst 10 offertes moet uitwerken, dan beginnen te zeuren dat ze eigenlijk maar een kwart van het geoffreerde willen uitgeven en als je ze uitlegt dat hetgeen zij willen nu eenmaal zijn prijs heeft ze boos worden en vervolgens hier gal gaan spugen. Daar moet je zo snel mogelijk vanaf, want in de tijd dat je met dit soort onserieuze klanten bezig bent loop je een of meerdere andere wel serieuze klanten mis.

beste verkoper

Het is jammer dat niet de tijd neemt om naar een klant te luisteren in plaats van naar je zelf,anders weet je op voorhand wat een klant van je verwacht en wat hij wil uitgeven dus maar 1 offerte.
En als je dan ook nog de productkennis er op los laat wat het verschil maakt tussen een verkoper en een goede verkoper kan je vaak de klant positief verrassen met de prijs .
het zal je verkoopresultaten ten goede komen.
het is niet moeilijk om een keuken te verkopen aan iemand met een onbeperkt budget juist de klanten met een beperkter budget maken de uitdaging.
Voor heel veel mensen is ook in jouw ogen een beperkt budget heel veel geld waar hard voor gewerkt moet worden.
Na het lezen van jouw stuk sluit ik ook niet uit dat het vaak 1 van de andere p,s is waardoor de keuken niet verkocht wordt.
Kijk eerst eens naar jezelf voor je een klant veroordeeld zij betalen jou salaris

keukenspecialist
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 jan 2004 20:40

Re: Hoezo malaise in keukenbranche?

Ongelezen bericht door keukenspecialist »

Ik sluit mij volledig aan bij het antwoord van de betere verkoper.

Het is nu de tijd dat de goede verkopers weer moeten knokken voor de klant. De verkopers die dat niet doen, zullen het gaan afleggen ten opzichte van de verkopers die dat wel doen.

Je zou je af kunnen vragen of de verkopers die niet op een goede manier knokken om hun klanten binnen te halen, zich wel verkopers mogen noemen!

ex horn klant

Re: Hoezo malaise in keukenbranche?

Ongelezen bericht door ex horn klant »

mij is verteld dat er geen slechte keukens meer worden gemaakt alleen verschilt per merk de mogelijkheden(hoe meer mogelijkheden in het merk,dus niet standaard,hoe duurder de keuken).
Dus wordt "de luxe uitstraling" bepaald door het ontwerp van de verkoper.
Is het dan niet zo dat zelfs met een relatief goedkope keuken het gevoel van luxe kan worden gecreerd. :idea: :idea:

De Beste Verkoper Ever

Re: Hoezo malaise in keukenbranche?

Ongelezen bericht door De Beste Verkoper Ever »

Als je verkoper bent en je bent goed, luister je naar al de wensen van een klant en in je achterhoofd onthoud je ongeveer wat het gaat kosten.
Als je bij een punt aangeland bent dat je ongeveer wilt weten wat de klant wil uitgeven. En zij willen werkelijk een bmw rijden voor een vw prijs dan moet je als je een goede kwalitatieve verkoper bent een NEE verkopen, om de klant vervolgens op een ander spoor te zetten.
En zo is het en niet anders.



DE BESTE VERKOPER EVER

Gast

Re: Hoezo malaise in keukenbranche?

Ongelezen bericht door Gast »

Helaas voor mij ging ik s'middags alleen de keukenwinkel binnen en een paar uur later had ik een koopovereenkomst voor een keuken van 9000 euro ondertekend. Met zijn tweeen waren ze en ze stelden mij voor een aanbieding te doen waar ik geen nee tegen zou kunnen zeggen als ik maar wel direkt wilde tekenen, ik twijfelde en i.p.v. een offerte aan te bieden spoorden zij mij tot twee keer toe aan de handtekening te zetten. Het bedrag is veel te hoog voor mijn budget en de details waren niet besproken ik had er eigenlijk al spijt van toen ik de winkel uitliep. De volgende ochtend ben ik direkt weer teruggegaan om te vragen de koopovereenkomst ongedaan te maken maar daar wilden zij niet van horen. Nu moet ik 30% van het bedrag 2700 euro betalen als ik de keuken wil anuleren.

Gast

Re: Hoezo malaise in keukenbranche?

Ongelezen bericht door Gast »

beste gast

Als ik jou was zou ik terug gaan naar de winkel waar je de keuken hebt gekocht om daar de order die je nu hebt te laten aanpassen tot iets wat wel in je budget en smaak valt.Dit is bijna altijd mogelijk omdat de keuken nog gewijzigd mag worden(tegen meer maar ook tegen minderprijs) Doe dit voor je hebt aanbetaald zodat ze het aanbetalingsbedrag dus berekenen op de nieuwe eindprijs.
Als je dan een keuken hebt die helemaal naar je zin is ,dus ook qua prijs is er geen man over boord.Je hebt getekend dus je zit aan kosten vast,maar het is in ieder geval de moeite waard om proberen er uit te komen.
Het kan ook zo zijn dat door de gang van zake je totaal geen vertrouwen meer hebt in deze keukenzaak en dat je daardoor wilt anuleren . Mijn vraag is dan zijn ze CBW, zo nee hebben ze geen poot om op te staan tenzij het in hun lever en betaalvooraarden staat die ze bij verkoop wel aan je hebben moeten overhandigen (niet later)
Dit kan ook op de achterkant van de verkoopbon staan.
Zijn ze wel CBW en hebben ze deze bij verkoop overhandigd neem ik aan dat jij kan aantonen dat de gevraagde onkostenvergoeding niet in verhouding staat met de daadwerkelijk gemaakte kosten(de verkoper is een paar uur met je bezig geweest de bedrijfsleider is er ook nog even bij geweest, de order is in het systeem geboekt en de baas heeft zich rijk gerekend) meer kan er in zeg een week tijd niet gedaan zijn.
Zeker als er nog geen inmeter bij je thuis is geweest zullen de aantoonbare kosten vele malen lager zijn dan €2700.-.
Probeer ook nog eens bij de wat betere keukenverkooppunten (lees kleinere keukenzaken) de order te vergelijken mischien scheelt hun prijs wel heel veel in het positieve Dit moet wel een gelijkwaardig product
zijn.
Het zal niet voor het eerst zijn dat dit een paar duizend euro scheelt.
Maar ik hoop dat je je les hebt geleerd ''teken nooit meer voor iets tenzij je het echt zelf wilt''

groten de betere keuken verkoper

Gast

Re: Hoezo malaise in keukenbranche?

Ongelezen bericht door Gast »

beste gast

Als ik jou was zou ik terug gaan naar de winkel waar je de keuken hebt gekocht om daar de order die je nu hebt te laten aanpassen tot iets wat wel in je budget en smaak valt.Dit is bijna altijd mogelijk omdat de keuken nog gewijzigd mag worden(tegen meer maar ook tegen minderprijs) Doe dit voor je hebt aanbetaald zodat ze het aanbetalingsbedrag dus berekenen op de nieuwe eindprijs.
Als je dan een keuken hebt die helemaal naar je zin is ,dus ook qua prijs is er geen man over boord.Je hebt getekend dus je zit aan kosten vast,maar het is in ieder geval de moeite waard om proberen er uit te komen.
Het kan ook zo zijn dat door de gang van zake je totaal geen vertrouwen meer hebt in deze keukenzaak en dat je daardoor wilt anuleren . Mijn vraag is dan zijn ze CBW, zo nee hebben ze geen poot om op te staan tenzij het in hun lever en betaalvooraarden staat die ze bij verkoop wel aan je hebben moeten overhandigen (niet later)
Dit kan ook op de achterkant van de verkoopbon staan.
Zijn ze wel CBW en hebben ze deze bij verkoop overhandigd neem ik aan dat jij kan aantonen dat de gevraagde onkostenvergoeding niet in verhouding staat met de daadwerkelijk gemaakte kosten(de verkoper is een paar uur met je bezig geweest de bedrijfsleider is er ook nog even bij geweest, de order is in het systeem geboekt en de baas heeft zich rijk gerekend) meer kan er in zeg een week tijd niet gedaan zijn.
Zeker als er nog geen inmeter bij je thuis is geweest zullen de aantoonbare kosten vele malen lager zijn dan €2700.-.
Probeer ook nog eens bij de wat betere keukenverkooppunten (lees kleinere keukenzaken) de order te vergelijken mischien scheelt hun prijs wel heel veel in het positieve Dit moet wel een gelijkwaardig product
zijn.
Het zal niet voor het eerst zijn dat dit een paar duizend euro scheelt.
Maar ik hoop dat je je les hebt geleerd ''teken nooit meer voor iets tenzij je het echt zelf wilt''

groeten de betere keuken verkoper

Pinow

Re: Hoezo malaise in keukenbranche?

Ongelezen bericht door Pinow »

Ik ben zelf geen verkoper maar ik kan me best inleven in de beide standpunten. De standpunten van diegene die met winstoogmerk handelen zijn in mijn ogen niet verkeerd. Nee verkoop mag dan niet goed zijn, maar het is altijd nog beter als je een slag in de rondte werken en dan nog maar net quit spelen of zelfs met verlies naar husi gaan. Kijk natuurlijk moet je al je kennis aanwenden om zo in het budget van de klanten aan zijn wensen te voldoen maar je zal er altijd situaties bij hebben dat een klant niet tevreden is met wat jij kan aanbieden binnen dat budget. De beleving van de klant is soms zo onrealistisch dat je er als verkoper niet aan kan voldoen. Daar kan ik best inkomen. Ik deel echter wel de mening van de anderen die zeggen dat je all out moet gaan voor een klant. Jij staat daar om de klant te helpen aan een keuken die binnen zijn budget valt en die aan zijn wensen voldoet. Voorwaarde is wel dat dit niet onmogelijk wordt gemaakt door een absurde verhouding van budget en wensen.... Een ferrari verkoper zal de nieuwe modena ook niet kunnen verkopen voor 20.000 euro..... hoe graag een klant dat ook wil...

Peter012

Re: Hoezo malaise in keukenbranche?

Ongelezen bericht door Peter012 »

Onze keukens staat er piekfinn bij

Gesloten