LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Installatiekosten keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Familie

Installatiekosten keuken

Ongelezen bericht door Familie »

Gaarne uw advies

Voor het plaatsen van onze nieuw bestelde keuken hebben wij een offerte ontvangen.

Het betreft een L-vormige keuken.

Het volgende moet gebeuren: het plaatsen van de keuken, het aanleggen van een aantal groepen, het verplaatsen van een aantal stopkontakten en het verplaatsen van de waterleiding en de afvoerleiding.

De kosten voor bovenstaande werkzaamheden bedragen 3500 euro.

Mijn vraag is, is dit een redelijk bedrag hiervoor ?

Gaarne uw reactie.

Fam

Re: Installatiekosten keuken

Ongelezen bericht door Fam »

Beste familie.

Wij hebben onlangs ook een keuken laten zetten incl. inbouwapparatuur, door een installatiebedrijf. Het zou ons ca. € 750 kosten i.c.m. een keuken gekocht bij Brugman.

Rechte keuken van iets meer dan 3 meter en doordat er ook andere stopkontakten geplaatst moesten worden en de waterleiding een stukje verplaatst moest worden, kwam het ons op € 1000. En dat vond ik al aardig wat!

Andere fam.

Mr.P.
Berichten: 123
Lid geworden op: 30 sep 2004 22:55

Re: Installatiekosten keuken

Ongelezen bericht door Mr.P. »

Gaarne uw advies

Voor het plaatsen van onze nieuw bestelde keuken hebben wij een offerte ontvangen.

Het betreft een L-vormige keuken.

Het volgende moet gebeuren: het plaatsen van de keuken, het aanleggen van een aantal groepen, het verplaatsen van een aantal stopkontakten en het verplaatsen van de waterleiding en de afvoerleiding.

De kosten voor bovenstaande werkzaamheden bedragen 3500 euro.

Mijn vraag is, is dit een redelijk bedrag hiervoor ?
Hallo,
als u er vanuit gaat dat het plaatsen van uw keuken met 2 man, 2 dagen duurt (=2x8x2=32 uur) a 40 euro per uur, koste het plaatsen circa 1200 euro.
Resteert een 2300 euro voor het overige werk.
Een uitbreiding in de meterkast kan soms voor hoge kosten zorgen, zeker als het complete meterbord moet worden vervangen. Dit kan in een slecht geval soms 1000 euro kosten.
Het verplaatsen en aanleggen van stopcontacten en leidingen is afhankelijk van een aantal factoren. Moeten er leidingen worden ingefraisd of kan het onder de vloer door bijvoorbeeld. Reken voor de electricien ook 40 euro per jaar. Het vervangen van een compleet meterbord kan al gauw een uurtje of 6 duren.

Als u het door de keukenleverancier laat uitvoeren en die heeft zelf geen eigen mensen hiervoor dan worden dezeingehuurd. Bovenop hun tarief zal de keukenzaak hier een opslag opzetten.
Wilt u een vergelijk? Laat dan een installateur een offerte maken aan de hand van de installatietekening van de keukenleverancier.

Zoals het verhaal al aangeeft, zo is het moeilijk te zeggen of de 3500 euro te hoog is. Heeft u nog vragen? Stel ze gerust.

Mr.P.

Familie

Re: Installatiekosten keuken

Ongelezen bericht door Familie »

Beiden hartelijk dank voor uw reactie.

Nog wat aanvullende informatie.

Wat ik begrepen heb hoeft niet het hele meterbord vervangen te worden, maar kan er bijgeplaatst worden.
De leidingen gaan vanuit de meterkast door de kruipruimte naar de keuken.
Er hoeft alleen een stukje van circa 60 cm gefraisd te worden voor het verplaatsen van een stopkontakt.
De water en afvoerleiding moeten ca. 5 meter verplaatst worden.

Het alleen plaatsen van de keuken kost inderdaad ca. 1200 euro.
Stel dat van de overige 2300 euro 300 euro materiaal zou zijn dan blijft 2000 euro arbeidsloon over.
2000 euro a 40 euro per uur is 50 manuren, is ca. 6 dagen van 8 werkuren voor de bijkomende werkzaamheden.

Uiteraard is dit een wat simpele berekening, maar het lijkt mij wat veel van het goede!

Mr. P. kunt u hier nog een reaktie op geven?

Bij voorbaat dank.

Gast

Re: Installatiekosten keuken

Ongelezen bericht door Gast »

het is wel heel erg veel hoor voor een keuken te plaatsen wij hebben 4 jaar geleden een u keuken laten plaatsen,maar toen de tijd niet voor 8000gulden 3 of 4 duizen euro is echt wel genoeg,bij ons hebben ze echt nog meer gedaan dan wat ze bij u gaan doen
groetjes petra mensert :D

Mr.P.
Berichten: 123
Lid geworden op: 30 sep 2004 22:55

Re: Installatiekosten keuken

Ongelezen bericht door Mr.P. »

Uw simpele berekening is helemaal niet slecht :D

Zelfs als het materiaal een 500 euro zo zijn en de installateur 50 euro per uur rekent, dan nog zou hij een week bezig zijn. Ik schat het werk aan de hand van uw opgaven op maximaal 2 dagen.

Ik zou dus inderdaad een tegenofferte elders aanvragen.

Vriendelijke groet,

Mr.P.

Scara

Re: Installatiekosten keuken

Ongelezen bericht door Scara »

In ieder geval altijd een tegen offerte aanvragen bij een installatie bedrijf voor het meerwerk.
Om het zo te beoordelen blijft lastig, maar als ik het zo lees ( een aantal groepen erbij) maak ik er op uit dat het een bestaande woning is.
Reken voor 1 extra groep 300 euro.
1200 euro montage is 24 uur werk, dat is niet zo gek voor een L keuken. ( monteur krijgt meestal iets minder, de keukenzaak dekt zich
ook voor het serviceverhaal)
En ja, het kan ook op basis van nacalculatie, maar dat is een gok die ik
bewoners van een bestaand huis niet aanraad.
Een keukenzaak die het meerwerk opzich neemt, zal ten alle tijde de prijs verhogen met een 10 %, logisch, daar zij het risico gaan dragen voor werk welke niet tot de hunne behoort. ( Lekker lopende zin Scara :lol: )

Familie

Re: Installatiekosten keuken

Ongelezen bericht door Familie »

Iedereen hartelijk dank voor de reacties.

Ik ga zeker een tegenofferte aanvragen, zeker gezien de 3500 euro een vriendenprijs moet zijn (dus niet via de keukenleverancier).

Met vriendelijke groet.

Rob H

Re: Installatiekosten keuken

Ongelezen bericht door Rob H »

Het betreft een L-vormige keuken.

Het volgende moet gebeuren: het plaatsen van de keuken, het aanleggen van een aantal groepen, het verplaatsen van een aantal stopkontakten en het verplaatsen van de waterleiding en de afvoerleiding.

De kosten voor bovenstaande werkzaamheden bedragen 3500 euro.
Het is moeilijk te zeggen of dit te veel of te weinig berekend is. Daarvoor zijn Uw gegevens te summier. Een gespecificeerde offerte is nu eenmaal beter te beoordelen.

Volgens een CBW onderzoek inzake installatiekosten moet er minimaal 50 euro per uur berekend worden aan de klant, en dan mag de keukenzaak nog blij zijn als ze er iets aan overhouden.

Als U een keuken koopt, laat de installatiekosten gespecificeerd offreren. Als U een enkel bedrag krijgt voorgeschoteld, weet u zeker dat het natte vingerwerk is, en dat u waarschijnlijk te veel betaalt.

Gast

Re: Installatiekosten keuken

Ongelezen bericht door Gast »

Zie ook onderwerp keukenplaza oud beijerland

Gesloten