LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Hobby Caravan; geen reactie meer

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Pietercat
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2018 13:10

Problemen met Hobby Caravan; geen reactie meer

Ongelezen bericht door Pietercat »

Ik heb naar Hobby caravans in Dordrecht een brief gestuurd dit naar aanleiding van problemen met mijn Hobby caravan. Het probleem is dat de spiegels in de badkamer de reflectie weg is. Eerst met de dealer besproken en deze is met de spiegels naar Hobby Dordrecht geweest maar die hebben de garantie afgewezen op basis dat de werkelijke garantie is verlopen, ik de spiegels met agressief middel behandeld heb en dat de spiegels al 4jaar oud zijn. In de brief heb ik een tijdspad vermeld, binnen 3 weken, maar we zijn nu bijna 5 weken verder en nog geen antwoordt gehad. Vindt het niet netjes. Ook staat er in de brief dat de wettelijke garantie die ik mag verwachten langer is dan de 2 jaar garantie op de caravan.
Mijn vraag is nu, hoe moet ik verder?
Laatst gewijzigd door Radar op 23 jan 2018 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Problemen met Hobby Caravan; geen reactie meer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Maar heeft u de spiegel verkeerd schoongemaakt? Garantie is op productfouten, niet op gevallen waarin u zelf de veroorzaker bent.
Overigens heeft u niets met Hobby te maken, wel met de verkoper van uw caravan.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Problemen met Hobby Caravan; geen reactie meer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Er is folie om de spiegel weer goed te krijgen , schoonkrabben en plakken . Ben helaas de folder kwijt , zat in (omg ) Didam

juliomariner
Berichten: 4821
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Problemen met Hobby Caravan; geen reactie meer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Om hoeveel geld hebben we het? Bij verschillende warenhuizen en bijv Ikea heb je een simpele spiegel voor enkele tientjes. Daar wil je toch geen zaak voor maken?

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Problemen met Hobby Caravan; geen reactie meer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Pietercat schreef:Ik heb naar Hobby caravans in Dordrecht een brief gestuurd dit naar aanleiding van problemen met mijn Hobby caravan. Het probleem is dat de spiegels in de badkamer de reflectie weg is. Eerst met de dealer besproken en deze is met de spiegels naar Hobby Dordrecht geweest maar die hebben de garantie afgewezen op basis dat de werkelijke garantie is verlopen, ik de spiegels met agressief middel behandeld heb en dat de spiegels al 4jaar oud zijn. In de brief heb ik een tijdspad vermeld, binnen 3 weken, maar we zijn nu bijna 5 weken verder en nog geen antwoordt gehad. Vindt het niet netjes. Ook staat er in de brief dat de wettelijke garantie die ik mag verwachten langer is dan de 2 jaar garantie op de caravan.
Mijn vraag is nu, hoe moet ik verder?
Hoe komt het dat de reflectie weg is?

Pietercat
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2018 13:10

Re: Problemen met Hobby Caravan; geen reactie meer

Ongelezen bericht door Pietercat »

Dit is zomaar ontstaan en gaat steeds verder. Dit is een proces dat al minimaal 3jaar gaande is. Hoe het komt kan ik geen antwoordt geven. Ik denk dat het gewoon een goedkoop inkoop spiegeltje is van Hobby.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Problemen met Hobby Caravan; geen reactie meer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Pietercat schreef:Dit is zomaar ontstaan en gaat steeds verder. Dit is een proces dat al minimaal 3jaar gaande is. Hoe het komt kan ik geen antwoordt geven. Ik denk dat het gewoon een goedkoop inkoop spiegeltje is van Hobby.
Met vermoedens kan je geen zaak starten. De spiegel is ouder dan 6 maanden en dan ligt de bewijslast bij u. Dan zal u met bewijzen moeten komen dat de fout in het product zit.

juliomariner
Berichten: 4821
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Problemen met Hobby Caravan; geen reactie meer

Ongelezen bericht door juliomariner »

In die 5 weken had TS wel 20 keer bij de blokker of zo voor een tientje een spiegel kunnen halen. Sorry hoor maar wat een eerste wereld luxe probleem

Gesloten