LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zeyko, Systemat enz

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Atm

Zeyko, Systemat enz

Ongelezen bericht door Atm »

Wie kan mij vertellen wat goedkope en wat dure keukens zijn. In de keukenzaken willen ze je het pas vertellen met een offerte, maar ik wil van tevoren of het loont om een offerte te laten maken.
Zo heb ik een leuke keuken van Zeyko maar ook van Systemat gezien maar ook een zonder merk. Wat is wijs?[quote][/quote]

Scara

Re: Zeyko, Systemat enz

Ongelezen bericht door Scara »

Zeyko is op zich een goed produkt, zijn een jaar of 6 failliet gegaan maar hebben doorstart gemaakt.
Systemat zit er duidelijk onder en een noname kan alles zijn.
Sommige merken leveren keukenelementen onder de naam van de desbetreffende keukenzaak.
Dus heet je winkel ASJEMENOU, dan komt er een merkje op met de naam ASJEMENOU.
Het voormalige Goldreif deed dit heel vaak.
Voor de rest het forum een beetje volgen en je haalt zo de betere merken er uit.

put

Re: Zeyko, Systemat enz

Ongelezen bericht door put »

Je moet niet ingaan op het antwoord van deze scara aangezien Systemat een zeer betrouwbaar merk is die een het hogere midden segment is met een eigen fabriek ,die nog nooit failliet zijn gegaan en het wordt bij hacker gemaakt en is de luxe lijn van deze hele grote speler op de duitse markt .Goede keus Systemat.

Gast

Re: Zeyko, Systemat enz

Ongelezen bericht door Gast »

Lees deze anders even.
Staat ook een hoopinfo in.
topic test keukenmeubels

Scara

Re: Zeyko, Systemat enz

Ongelezen bericht door Scara »

Wel goed lezen PUT graag
Zeyko was failliet.

Scara

Re: Zeyko, Systemat enz

Ongelezen bericht door Scara »

Maar als je net zo leest als schrijt, begrijp ik het wel hoor :lol:

Scara

Re: Zeyko, Systemat enz

Ongelezen bericht door Scara »

En nou niet allemaal reageren, dat er een Fje vergeten is :lol:

Mr.P.
Berichten: 123
Lid geworden op: 30 sep 2004 22:55

Re: Zeyko, Systemat enz

Ongelezen bericht door Mr.P. »

Atm,
met beide merken doet u een zeer goede keuze.
Gaat u ook voor de prijs dan kunt u met systemat meestal behoorlijk shoppen. Er zijn heel veel dealers dus de concurrentie is groot. Dit merk wordt niet alleen door kleinere keukenzaken maar ook de grote keukenketens verkocht. Doe daar dus uw voordeel mee.

Systemat is een aantal jaren geleden door de Duitse fabrikant Hacker als nieuw merk in op de markt gebracht met als doel een stevige concurrent te worden van o.a. Siematic en Poggenpohl.
Een aantal aandachtspunten die beide merken als verkoopargument boden , o.a. het fluisterprofiel van Siematic, zijn gewoon ook toegepast.
De prijsstelling van Systemat is behoorlijk lager.

Voor de uiteindelijke keuze zal natuurlijk ook de frontkeuze een rol spelen.
Met Zeyko doet u overigens ook een uitstekende keuze.
Dat het bedrijf een aantal jaren geleden technisch failliet is gegaan doet er niets aan toe.

Heeft u nog meer vragen stel ze dan gerust. Er zijn voldoende adviseurs hier die een gedegen antwoord kunnen geven.

Mr.P.

gastronoom

Re: Zeyko, Systemat enz

Ongelezen bericht door gastronoom »

Je neemt een 'goedkope' keuken. Waarvan niemand behalve de verkoper weet wat de kastjes kosten. ( dat is al in andere topics besproken en bij jou als veelvuldig lezer hier bekend ). En je stopt in die keuken een luxe merk apparatuur ( Siemens, Miele etc ) en je doet er nog een mooi granieten ( of composiet ) werkblad op. Dan lijkt het een hele mooie luxe keuken. Het blijft kwalitatief echter een mindere versie. Een slap aftreksel.

Om het voor de leek duidelijker te maken.
In plaats van een kale BMW levert men een aangeklede Opel.
Ziet er allebei mooi uit ( ja, ja smaken verschillen ) maar die Opel zal ondanks zijn spoilers en dikke sloffen nooit een BMW worden.


By the way, Ik heb Pronorm nooit laag segment genoemd.
Rotpunkt, Ballerina, Störmer, Sachsen, Bauformat, Habemat, Nobilia, is laag segment voor keukenspeciaalzaken, wat mij betreft.
Het projectsegment wordt door Keller, Bribus en Bruynzeel bedient en daar leveren deze firma's ook geen top kwaliteit. Maar zowel Keller als Bruynzeel hebben ook keukens in een luxere uitvoering.
Natuurlijk bestaat er ook nog lager segment, hetgeen verkrijgbaar is in een bouwmarkt (***as, optifit ) of bij Ikea.
Middensegment bestaat uit Nolte, Pronorm, Hacker, Schuller en het topsegment uit Siematic, Bulthaup, Poggenpohl, Eggersmann.
Tussen het midden en topsegment zit ook nog een laag bestaande uit Systemat, next 125, Rational, leicht, Zeyko

En dan ben ik nog een heleboel 'merken' vergeten.
Want ook die discussie hebben we al eerder gevoerd.
De consument kent wellicht een paar nederlandse fabrikanten; Keller en Bruynzeel en een paar uit het topsegment; Siematic maar voor de rest zijn het allemaal no-names waarvan amper een consument gehoord heeft.

Tot zover deze teleac cursus; keukenmarkt in een notedop.

Gesloten