LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mediamarkt hanteert met alles eigen regels

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
john1949
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2018 16:41

Mediamarkt hanteert met alles eigen regels

Ongelezen bericht door john1949 »

Den-haag 28-1-2018

Ik heb op 27-12-2017 een koel/vriescombinatie besteld via internet bij de Mediamarkt ik had er voor gekozen om hem niet de volgende dag te laten afleveren maar 2 dagen later.
Op 29-12 krijg ik een sms van de vervoerder dat hij die dag word afgeleverd tussen 12.00 en 14.00 uur,waarop ik mijn oude koeling heb verwijderd
Een paar uur later belt de vervoerder dat de levering niet door gaat omdat ze de koeling niet binnen gekregen hebben van Mediamarkt.
Ik heb toen gebeld met de klantenservice en zij verzekerde mij dat mijn koeling echt bij de vervoerder stond en dat zij het hebben afgehandeld.
Mogelijk zou hij een dag later geleverd worden ,maar de volgende dag weer niets ontvangen dus weer bellen met de klantenservice.
Nu zou hij mogelijk Zondag geleverd worden waarop mijn reactie was dat het Zondag oudjaarsdag was en ik niet kon geloven dat er dan geleverd zou worden. (maar dat was niet zo volgens hun) vervolgens blijkt dat de koeling pas in de nacht van Zaterdag op Zondag is aangeleverd bij de vervoerder
en ik hem pas Dinsdag 2-1-2018 geleverd krijg dus heb ik 5 dagen zonder koeling gezeten.
Vervolgens blijkt na het uitpakken dat er spullen ontbreken en er beschadigingen aan zitten en omdat de koeling vanaf Zaterdag 30-12 op de site niet meer leverbaar stond heb ik aangegeven dat ze volgens mij deze ergens uit een showroom gehaald hebben.
Na ongeveer 30 mailtjes en telefoontjeswaren ze wel bereid om tot een compensatie te komen en zouden ze de ontbrekende spullen bestellen ( ze hebben via de mail bevestigd de spullen besteld te hebben bij de leverancier) een week later krijg ik een mail van Mediamarkt met de vraag wat er ontbreekt en dat ze het graag willen bestellen voor mij waarop ik aangeef is al een week geleden besteld Antwoord Mediamarkt nee hoor er is niets besteld voor u en u krijgt voor de geleden schade (weggooien van spullen ongeveer 125 euro en schade aan de koeling ) een cadeaubon van 5 euro
Toen ik daar niet mee akkoord ging hebben ze er wel 10 euro van gemaakt.
Ik heb inmiddels al meerdere keren aangegeven stort mijn geld maar terug en kom hem maar ophalen.
Wat ze nu ook wel willen doen maar dan andersom eerst ophalen en dan pas geld terug maar da ga ik niet mee akkoord.
Mijn vertrouwen in dit bedrijf is gedaald naar het 0 punt en als ik hem eerst laat ophalen dan krijg ik waarschijnlijk maar een deel van mijn geld terug omdat ze dan zeggen Ja hij is gebruikt logisch als je al 4 weken bezig ben om tot een oplossing te komen

J Vrijling

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Mediamarkt hanteert met alles eigen regels

Ongelezen bericht door mahadma »

Wat ze nu ook wel willen doen maar dan andersom eerst ophalen en dan pas geld terug maar da ga ik niet mee akkoord.

Dat zullen zij en geen enkele andere winkel doen en als u een zaak zou hebben ook niet. Waarom? Logisch gewoon. Of moet de topic titel zijn: "Ik bepaal mijn eigen regels". En als ze eerst zouden betalen, misschien zou u dan wel niet meer thuis kunnen zijn voor het afhalen .......

En gewoon niet handig om de oude "schoenen" weg te doen voordat u nieuwe heeft, dus die schade van 125 euro gaat niet door.
Laatst gewijzigd door mahadma op 29 jan 2018 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30566
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mediamarkt hanteert met alles eigen regels

Ongelezen bericht door witte angora »

john1949 schreef:Den-haag 28-1-2018

Ik heb op 27-12-2017 een koel/vriescombinatie besteld via internet bij de Mediamarkt ik had er voor gekozen om hem niet de volgende dag te laten afleveren maar 2 dagen later.
Op 29-12 krijg ik een sms van de vervoerder dat hij die dag word afgeleverd tussen 12.00 en 14.00 uur,waarop ik mijn oude koeling heb verwijderd
Een paar uur later belt de vervoerder dat de levering niet door gaat omdat ze de koeling niet binnen gekregen hebben van Mediamarkt.
Ik heb toen gebeld met de klantenservice en zij verzekerde mij dat mijn koeling echt bij de vervoerder stond en dat zij het hebben afgehandeld.
Mogelijk zou hij een dag later geleverd worden ,maar de volgende dag weer niets ontvangen dus weer bellen met de klantenservice.
Nu zou hij mogelijk Zondag geleverd worden waarop mijn reactie was dat het Zondag oudjaarsdag was en ik niet kon geloven dat er dan geleverd zou worden. (maar dat was niet zo volgens hun) vervolgens blijkt dat de koeling pas in de nacht van Zaterdag op Zondag is aangeleverd bij de vervoerder
en ik hem pas Dinsdag 2-1-2018 geleverd krijg dus heb ik 5 dagen zonder koeling gezeten.
Vervolgens blijkt na het uitpakken dat er spullen ontbreken en er beschadigingen aan zitten en omdat de koeling vanaf Zaterdag 30-12 op de site niet meer leverbaar stond heb ik aangegeven dat ze volgens mij deze ergens uit een showroom gehaald hebben.
Na ongeveer 30 mailtjes en telefoontjeswaren ze wel bereid om tot een compensatie te komen en zouden ze de ontbrekende spullen bestellen ( ze hebben via de mail bevestigd de spullen besteld te hebben bij de leverancier) een week later krijg ik een mail van Mediamarkt met de vraag wat er ontbreekt en dat ze het graag willen bestellen voor mij waarop ik aangeef is al een week geleden besteld Antwoord Mediamarkt nee hoor er is niets besteld voor u en u krijgt voor de geleden schade (weggooien van spullen ongeveer 125 euro en schade aan de koeling ) een cadeaubon van 5 euro
Toen ik daar niet mee akkoord ging hebben ze er wel 10 euro van gemaakt.
Ik heb inmiddels al meerdere keren aangegeven stort mijn geld maar terug en kom hem maar ophalen.
Wat ze nu ook wel willen doen maar dan andersom eerst ophalen en dan pas geld terug maar da ga ik niet mee akkoord.
Mijn vertrouwen in dit bedrijf is gedaald naar het 0 punt en als ik hem eerst laat ophalen dan krijg ik waarschijnlijk maar een deel van mijn geld terug omdat ze dan zeggen Ja hij is gebruikt logisch als je al 4 weken bezig ben om tot een oplossing te komen
In de quote heb ik je naam weggehaald, kun je in je openingspost beter ook even doen denk ik.

Net al mahadma snap ik helemaal dat Mediamarkt éérst de koelkast wil zien, en dan pas tot terugbetaling overgaat. Wat wijsheid is weet ik niet. Dit is tussen jou en Mediamarkt. Meer als dit wil ik er niet over zeggen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Mediamarkt hanteert met alles eigen regels

Ongelezen bericht door sylvesterb »

john1949 schreef: Antwoord Mediamarkt nee hoor er is niets besteld voor u en u krijgt voor de geleden schade (weggooien van spullen ongeveer 125 euro en schade aan de koeling ) een cadeaubon van 5 euro Toen ik daar niet mee akkoord ging hebben ze er wel 10 euro van gemaakt.
Erg netjes van de Mediamarkt dat ze u tegemoet komen in de keuze die u heeft gemaakt om de spullen weg te gooien i.p.v. de oude koelkast weer aan te sluiten, nadat u enkel uren na de foutieve lever informatie al wist dat de koelkast niet zou komen op vrijdag 29 december.
john1949 schreef:Wat ze nu ook wel willen doen maar dan andersom eerst ophalen en dan pas geld terug maar da ga ik niet mee akkoord.
Mijn vertrouwen in dit bedrijf is gedaald naar het 0 punt en als ik hem eerst laat ophalen dan krijg ik waarschijnlijk maar een deel van mijn geld terug omdat ze dan zeggen Ja hij is gebruikt logisch als je al 4 weken bezig ben om tot een oplossing te komen
Logische dat de Mediamarkt u geen geld vooraf terug heeft er is ook geen enkele regelgeving die dit vereist.

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Mediamarkt hanteert met alles eigen regels

Ongelezen bericht door alfatrion »

Media Markt moet het geldbedrag onverwijld terugbetalen doch uiterlijk binnen 14 dagen nadat de koop herroepen is. Media Markt mag wachten totdat ze het product terug heeft of totdat ze een bewijs van verzending hebben, zoals een track-en-trace code.

Gesloten