LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] keukens koop je in nederland !!!!!!!!

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Katja46
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 apr 2006 09:09

Re: keukens koop je in nederland !!!!!!!!

Ongelezen bericht door Katja46 »

Nee hoor, die spiegel is voor mij niet pijnlijk.
Absoluut niet.
Het gaat me er alleen om dat je dat niet zomaar hoort te zeggen, omdat iemand anders de keuze maakt, iets te kopen buiten Nederland.
Ik zou alle Nederlanders niet de kost willen geven die dat doen.
Vooral die heel dicht aan de grens wonen.
Misschien zou U dat zelf ook wel doen als U hier woonde.

En wat dat ronddolen betreft, Ik betaal keurig netjes iedere maand voor mijn internet, dus ik mag kijken en lezen waar ik wil:-)

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: keukens koop je in nederland !!!!!!!!

Ongelezen bericht door 16again »

Volgens mij is dit topic ontstaan door een gebrek aan realiteitszin van topicstarter.
Ik woon al geruime tijd in een gemeenschappelijk Europa, met als kenmerken o.a. een gemeenschappelijke munt, en intern vrij verkeer van goederen.

De open grenzen zorgen voor gezonde concurrentie, als de Nederlandse keukenwinkels (met name in de grensstreek) echt zo goed zijn kunnen ze die concurrentie aan en op hun beurt klanten uit het buitenland werven.

Uit eigenbelang roert topicstarter de nationalistische trom, echter dit is eenrichtingsverkeer. Zijn inkoop doet hij wel over de grens, zijn huis staat ongetwijfeld vol met buiten Nederland vervaardigde producten , en de vakantiecentjes zullen ook wel in het buitenland besteed worden.

Gezien de uitlatingen van de topicstarter lijkt het erop dat de recessie zo zijn tol heeft geeist......

express
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 sep 2008 00:02

Re: keukens koop je in nederland !!!!!!!!

Ongelezen bericht door express »

Beste chauvinist!

Je hebt voor de volle 100% gelijk.... Zijn allemaal (en dan diegenen die in nederland een off + tek laten maken om vervolgens naar D te gaan.) krotekokers.

En idd, lafaards zijn het!!!!! om niet eens netjes terug te gaan om de offerte te bespreken die ze in D hebben "opgehaald" Neeee doen we niet he, broekepoeperts. Nee, want tja waarom terug om te zeggen dat ze je uitgebreid advies en tijd misbruikt hebben. Los van het feit om het de desbetreffende zaak te "gunnen".

Maarja daar hoor je niemand over. En tuurlijk zijn er zaken die geen kwaliteit, service en dergelijk bieden. ZOEK DAN BETER! Ik moet zeggen het iq van deze shoppers gaat dan ook niet veel verder dan een bokworst....

geef toch gewoon toe dat jullie de nederlandse dealers ge(mis)bruiken.

Kan nog wel even doorgaan zo, maar als we niet op dezelfde golflengte zitten, dan kan ik mijn verhaal net zo goed tegen een warsteiner vertellen....

gegroet lafaards :lol:

shamrocknl
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 jun 2009 09:09

Re: keukens koop je in nederland !!!!!!!!

Ongelezen bericht door shamrocknl »

Volgens mij is dit topic ontstaan door een gebrek aan realiteitszin van topicstarter.
Ik denk dat het ook daarom misschien goed is dat we dan ook hier niet meer op reageren. Met een vertekend wereldbeeld is moeilijk een rationeel gesprek te houden.

Als advies voor zowel Chauvinist als express zou ik het boek "Over concurrentie" van Michael Porter willen aanraden. Hierin vind je de uitleg terug voor het fenomeen wat jullie vervloeken, en ik kan je alvast verklappen dat de reden niet de klant zelf is.

Concurrentie voordeel en onderscheidend vermogen, misschien is het wel een keukenzaak in de Nederlandse keukenmarkt die echte netto prijzen op tafel left, waar je niet hoeft af te dingen en te onderhandelen. Mijn handtekening had zo'n zaak in ieder geval meteen gekregen.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: keukens koop je in nederland !!!!!!!!

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Ach niet iedereen denkt, geloofd of handelt op dezelfde manier.
Ook zijn chauvinisme en vertrouwen schaarse eigenschappen bij "die holländer".

Laat ieder in zijn waarde zou ik zeggen, als de mensen zich beter voelen bij het kopen van een keuken in duitsland; "so be it".

Lees en leer van de voor- en tegens, en handel daar naar eigen inzicht naar, of vermaak uzelf met het lezen van de onnozelheid en naïviteit van impulsieve aankopen.

succes en behandel anderen zoals uzelf behandeld zou willen worden; amen!!

appeltaart
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 apr 2008 19:40

Re: keukens koop je in nederland !!!!!!!!

Ongelezen bericht door appeltaart »

Chauvinist, we leven in 2009 niet in 1939!

Zo, als je het nu niet erg vindt sluit ik mijn Dell-pc uit Ierland af, ga dan in mijn Duitse keuken op een gastoestel dat uit Italie komt een panga-filetje uit Vietnam bakken in Hollandse boter, dat dan weer wel!

Voor de rest, slaap zacht!

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: keukens koop je in nederland !!!!!!!!

Ongelezen bericht door Kulta »


Zo, als je het nu niet erg vindt sluit ik mijn Dell-pc uit Ierland af, ga dan in mijn Duitse keuken op een gastoestel dat uit Italie komt een panga-filetje uit Vietnam bakken in Hollandse boter, dat dan weer wel!

Kan me niet voorstellen dat het zich loont om ff in Vietnam je Panga filetje uit te zoeken!

Denk ook dat de vergelijking met je Ierse Dell pc, je Italiaande gastoestel en je Vietnamese panga filetje mank gaat, omdat je deze zaken hoogst waarschijnlijk niet in het land van herkomst maar in Nederland hebt gekocht (gezien het topic ben ik niet zo zeker over je keuken).

Heb verder ook geen behoefte om me met de discussie te bemoeien. Weet wel uit eigen ervaring dat de zaken er in Duitsland behoorlijk anders uitzien als je alleen komt om een ontwerp op te halen en dus nog geen offerte hebt.

Prijzen zijn zeker niet lager dan in Nederland. Daarbij komt nog dat men kijkt waar de klant vandaan komt. Iemand die vanuit Rotterdam komt rijden is eerder geneigd direct te beslissen dan een potentiële klant uit de grensstreek.

Mocht je toch de moeite nemen om vanuit het westen naar Duitsland te rijden, kijk dan ook eens bij een keukenleverancier is de grensstreek. Prijsbeleid is daar vaak anders dan in de rest van Nederland.
Zouden de prijzen in de grensstreek (veel) hoger liggen dan in Duitsland of in België, dan zou daar geen keukenzaak kunnen bestaan. De zaken die er zitten moeten dan toch iets goed doen (En dan heb ik het over de zelfstandige zaken, niet de DMG)

Zo krijg je het beste van 2 werelden. Keukenprijs zoals die hoort te zijn en de handel blijft in Nederland. Voor de keukenverkopers die een probleem hebben met de handel die naar Duitsland vertrekt, misschien een lobby bij het CBW voor een soort BPM voor keukens.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: keukens koop je in nederland !!!!!!!!

Ongelezen bericht door maxx »

Zo, als je het nu niet erg vindt sluit ik mijn Dell-pc uit Ierland af

Maar dan ook niet boos worden als je bij servicehulp voor je computer een engelstalige medewerker aan de lijn krijgt en er geen snars van begrijpt :lol: Dan is kopen in Nederland ineens een stuk beter!!


MVG

appeltaart
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 apr 2008 19:40

Re: keukens koop je in nederland !!!!!!!!

Ongelezen bericht door appeltaart »

@ Kulta

Uit eigen ervaring weet ik dat de prijzen in Duitsland goedkoper zijn dan in Nederland, alleen horen de Nederlandse keukenverkopers dat niet zo graag...

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: keukens koop je in nederland !!!!!!!!

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

de prijzen in Duitsland goedkoper zijn dan in Nederland,
Als ik dit letterlijk lees ben ik het als keukenverkoper volmondig met u eens!

:wink:

Even wat genuanceerde feiten:

Een gemiddelde verkoopprijs van een keuken ligt in duitsland beduidend lager als in Nederland, dat komt door het verschil in apparaten, in NL gem. 5 per keuken in D gem. 3 stuks, En in Duitsland is de gemiddelde keuken kleiner als het Nederlands gemiddelde.

Dit zijn FEITEN !!!

Een keuken 1 op 1 vergelijken geeft nauwelijks verschil, het enige verschil is het verkooppunt. Qua inkoop maakt het namelijk helemaal NIETS uit!

pukie46
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2009 11:15

Re: keukens koop je in nederland !!!!!!!!

Ongelezen bericht door pukie46 »

Frustraties zijn meestal een gevolg van domheid, uit de puntsgewijze reactie spreekt alleen maar frustratie en dan heb ik het niet eens over de uitdrukking nsb'er.
Wij hebben een keuken gekocht in Duitsland bij Kuechenland in Nordhorn en tot volle tevredenheid en met fantastische service gebruiken we deze inmiddels bijna een jaar.
Waarom kochten wij in Duitsland, simpelweg omdat we ons in Nederland door de keukenleveranciers belazerd voelden. Prijzen die binnen een uur van tafel waren omdat we toevallig op die dag zo'n fantastische korting kregen. Aggressie als je niet meteen beslistte was aan de orde van de dag. Ik weet dat een flink antal keukenleveranciers bij hetzelfde concern horen en dat de verkooptechnieken daar blijkbaar standaard zijn maar ik ben daar niet van gediend.
Bij Siematic waren we ook en inderdaad Siematic Nederland is een fractie duurder maar daar ga je niet voor naar Duitsland
De ontvangst, de tijd die men neemt en de niet aggressieve manier van verkopen spraken mij aan in Duitsland. En de angst dat de service slecht zou zijn (ver weg) is gelogenstraft tijdens de installatie en de aftersales service. Advies bel met H.Vennegerts van Keuchenland 0049-5921-802141 en ervaar de werkelijkheid.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: keukens koop je in nederland !!!!!!!!

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Een keuken 1 op 1 vergelijken geeft nauwelijks verschil, het enige verschil is het verkooppunt.
Is mijn stelling....
Waarom kochten wij in Duitsland, simpelweg omdat we ons in Nederland door de keukenleveranciers belazerd voelden. Prijzen die binnen een uur van tafel waren omdat we toevallig op die dag zo'n fantastische korting kregen. Aggressie als je niet meteen beslistte was aan de orde van de dag. Ik weet dat een flink antal keukenleveranciers bij hetzelfde concern horen en dat de verkooptechnieken daar blijkbaar standaard zijn maar ik ben daar niet van gediend.
Is pukie's ervaring.........

Dan klopt het toch?

't is natuurlijk jammer dat de grootste keten de mensen naar Duitsland jaagt en dat daar de vergelijking mee ophoudt, doch is het ABSOLUUT niet waar dat eenzelfde keuken bij de oosterburen minder zou moeten kosten.......

chauvinist
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jun 2009 10:45

Re: keukens koop je in nederland !!!!!!!!

Ongelezen bericht door chauvinist »

[quote]Frustraties zijn meestal een gevolg van domheid, uit de puntsgewijze reactie spreekt alleen maar frustratie en dan heb ik het niet eens over de uitdrukking nsb'er.

HA HA Pukie46, what's in a name. Ik moet in ieder geval kotsen van je verhaal.

Allereerst ben je natuurlijk geen consument maar een verkoper in dienst van kuchenland. Het is een beetje treurig dat je op deze manier je bedrijf loopt te promoten. Natuurlijk wel heeeeeel nobel dat je het opneemt voor je klanten, terwijl klanten voor jullie alleen maar geld is.
Ik zou zeggen, profileer je op een Duitse site, en stop met het rondbazuinen van generalisaties over de Nederlandse keuken branche in zijn geheel.

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: keukens koop je in nederland !!!!!!!!

Ongelezen bericht door WarZir »

Allereerst ben je natuurlijk geen consument maar een verkoper in dienst van kuchenland
Goh, en waar kon je dit nou zo duidelijk aan afleiden? Aan dat 'pukie' of het '46' in zijn/haar nickname? Knap hoor! :? :roll:

Gaat je alsjeblieft even afreageren op je bezoekers in je eigen toko in plaats van hier op het forum, tenslotte hebben zij 'het (kennelijk) gedaan' bij jou...

shamrocknl
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 jun 2009 09:09

Re: keukens koop je in nederland !!!!!!!!

Ongelezen bericht door shamrocknl »

Ik zit nog steeds te wachten op een mailtje van chauvinist...hij's schijnbaar niet geintesseerd in het maken van een offerte voor mijn keuken? :P

Keuken staat overigens in een ander topic, heb het je heel makkelijk gemaakt, je hoeft alleen een offerte op te stellen aan de hand van tekening ;)

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: keukens koop je in nederland !!!!!!!!

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Gezien het enorme talentalent van de gemiddelde Nederlander zou ik hen niet willen aanraden een keuken in Duitsland te kopen.
Een Duitse verkoper of monteur is voor de gemiddelde Nederlander geen goed idee... :lol:

Niks mis met Nederlandse keukenboeren mits het niets met ome ben te maken heeft.
Kies een klein bedrijf die alles in eigen beheer doet, betaal iets meer en bespaar je een hoop gedoe en gezeur.

chauvinist
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jun 2009 10:45

Re: keukens koop je in nederland !!!!!!!!

Ongelezen bericht door chauvinist »

Ik zit nog steeds te wachten op een mailtje van chauvinist...hij's schijnbaar niet geintesseerd in het maken van een offerte voor mijn keuken?

Ik heb dit topic niet ingebracht om offertes te maken voor mensen op dit forum.
Goh, en waar kon je dit nou zo duidelijk aan afleiden? Aan dat 'pukie' of het '46' in zijn/haar nickname? Knap hoor!

Gaat je alsjeblieft even afreageren op je bezoekers in je eigen toko in plaats van hier op het forum, tenslotte hebben zij 'het (kennelijk) gedaan' bij jou...

Nee, pukie is zo'n tevreden klant dat hij speciaal het telefoonnummer en contactpersoon achterlaat. Waar hebben we dat meer gezien...
afreageren, nee, maar wel duidelijk maken dat bepaald gedrag ic het misbruiken van de Nederlandse keukenboer, in de categorie "Nederland wordt steeds asocialer" valt.

shamrocknl
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 jun 2009 09:09

Re: keukens koop je in nederland !!!!!!!!

Ongelezen bericht door shamrocknl »

Ik heb dit topic niet ingebracht om offertes te maken voor mensen op dit forum.
Zwak hoor, ik denk dat ik maar naar Duitsland moet rijden :P

Enfin het was een aanbod, bedoel sta altijd open voor suggesties en was wel beniewud of je me dan kon tonen wat de toegevoegde waarde is van de Nederlandse zaak in service en prijs.

Denk dat het geheim houden van de naam van je keukenzaak belangrijker is voor je..... Begrijpelijk overigens - als ik me op keukenzaken aan het orienteren was en kwam dit topic tegen over jouw zaak zou ik zeker niet meer bij je binnenstappen.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: keukens koop je in nederland !!!!!!!!

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Shamrock,

Toegevoegde waarde van de meeste kleine keukenzaken is het bieden van een totaalpakket keuken+montage+leidingwerkaanpassingen met 1 aanspreekpunt.

Ben je nog niet in de buurt gaan kijken naar Format? Als Duitsland een optie is voor je dan kun je ook in Nederland verder (in afstand) kijken dan je nu doet.

Jammer dat deze topic weer is afgegleden naar het moddergooien.
Klein landje, kort lontje....

MVG

shamrocknl
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 jun 2009 09:09

Re: keukens koop je in nederland !!!!!!!!

Ongelezen bericht door shamrocknl »

Welnee ik ben natuurlijk een beetje duivels advocaat aan het spelen.

Ik heb aan het begin van mijn keukenzoektocht de fout gemaakt bij een DMG winkel binnen te stappen. Zoals eerder in dit topic aangegeven wordt ik prima geholpen door twee kleinere keukenzaken - de toegevoegde waarde van deze zaken was me dan ook al duidelijk.

Ik heb nooit overwogen om een Duitsland te gaan kijken, de geboden service en expertise van de kleinere zaken heeft me zeer zeker gewoon lekker in Nederland gehouden. Ik was daarom ook gewoon benieuwd of chauvinist zich realiseerd dat hij het koopgedrag van zijn prospects voor een groot deel in eigen hand heeft...

En offtopic heb ik nog geen tijd kunnen maken om een format dealer te bezoeken, morgen en vrijdag heb ik weer 'keukentijd' ingeruimd.

Gesloten