Keukenvision - levering en plaatsing keuken nieuwbouwwoning

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Escamplaan
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2021 13:41

Keukenvision - levering en plaatsing keuken nieuwbouwwoning

Ongelezen bericht door Escamplaan »

In juni 2019 hebben wij voor onze nieuwbouwwoning bij Keukenvision Naaldwijk een keuken uitgezocht en besteld. Tijdens het gehele aankoopproces zijn we zeer goed en vriendelijk begeleid door een medewerker en het was geen probleem om voordat de keuken zou worden geleverd wijzigingen door te voeren. Over de wijzigingen werd inderdaad niet moeilijk gedaan, echter na 1,5 jaar en twee maanden voor levering van de keuken, ontvingen wij een mail van Keukenvision dat ze een fout in de berekening hadden gemaakt en dat we € 1600 bij moesten betalen. Na veelvuldig contact heeft Keukenvision besloten het verschil te laten vervallen, mede omdat wij bij het doorvoeren van wijzigingen iedere keer hebben gevraagd of de berekeningen goed waren.

Tijdens levering van de keuken moesten wij het restbedrag van de keuken voldoen, anders nam de leverancier de keuken weer mee. Met Keukenvision hadden wij de afspraak gemaakt het restbedrag pas na oplevering van de keuken te betalen. Uiteindelijk zijn we overstag gegaan en hebben wij het restbedrag betaald en is de keuken en apparatuur achtergelaten. Wij hebben naderhand heel veel spijt gekregen van de betaling.

De installatie van de keuken werd verzorgd door een monteur en twee studenten, waarbij de monteur zijn collega, die elders aan het werk was, belangrijker vond dan onze keuken. De deurtjes van de keuken hingen schots en scheef, kookplaat beschadigd, afzuigkap beschadigd en een kastje beschadigd geleverd. Dit is allemaal netjes gemeld bij Voortman Groep. Na een week ging zowel de combimagnetron als de oven kapot en de vaatwasser werkte niet naar behoren, ook netjes gemeld bij Voortman Groep.
Het heeft vervolgens ruim 6 weken geduurd voordat er een monteur kwam voor de eerste melding. De monteur had een kookplaat bij zich van 60cm i.p.v. 90cm. De afzuigkap werd niet volledig vervangen, ondanks melding dat deze volledig beschadigd was. De monteur heeft geconstateerd dat de vaatwasser niet goed was aangesloten. Voor wat betreft de combimagnetron en de oven hier was meer onderzoek nodig vanuit de leverancier.

Uiteindelijk zijn we nu 6 maanden verder, er zijn nog steeds problemen met de combimagnetron en de afzuigkap. De vaatwasser en de kookplaat hebben we inmiddels zelf vervangen bij een andere leverancier. Het gesprek over de vervanging van de combimagnetron duurt inmiddels al weer vier weken en we zijn nog geen stap verder bij een oplossing. Ook voor de afzuigkap hebben wij ons inmiddels tot een andere leverancier gewend.

Het is een ongoing story waarbij Keukenvision de zaak traineert en ons kleineert, de klachten niet serieus neemt. Afspraken die gemaakt worden, worden niet nagekomen. Ondanks talloze pogingen van onze zijde om telefonisch of per mail contact te krijgen, wordt er niet teruggebeld of gemaild.

Langzaam maar zeker wordt ons duidelijk dat Keukenvision niet de klant hoog in het vaandel heeft staan, maar de omzet en de winst die behaald wordt. Wij hebben 7 inbouwapparaten van Whirlpool en in de eerste week waren er 5 van de 7 beschadigd of kapot. In plaats van dat Keukenvision en Voortman het belangrijk vinden om een probleem op te lossen, sturen ze je met een kluitje het riet in.

We zijn op zoek naar hulp om dit probleem met Keukenvision op te lossen.
Laatst gewijzigd door Radar op 12 jun 2021 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam medewerker verwijderd en witregels toegevoegd

sake1987

Re: Keukenvision - levering en plaatsing keuken nieuwbouwwoning

Ongelezen bericht door sake1987 »

Kan niet zeggen dat jullie er niet vroeg bij waren, lees wat er fout is gegaan en wat jullie hebben gedaan, maar lees nergens hoe Keukenvison heeft gereageerd.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Keukenvision - levering en plaatsing keuken nieuwbouwwoning

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Nog een bedrijf voor het lijstje van J.Deltoer. Ik vrees dat we binnenkort alles zelf moeten gaan maken.

HandigeHarrie
Berichten: 1355
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Keukenvision - levering en plaatsing keuken nieuwbouwwoning

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Het is gebruikelijk om de laatste betaling (bijv 10%) pas te voldoen als de werkzaamheden naar behoren zijn afgerond, maar daar heb je nu niet meer zoveel aan. Als de keuken de verantwoordelijkheid van de aannemer is (d.w.z. bij de koopsom van de nieuwbouwwoning is inbegrepen - met facturering van "meerwerk" voor eigen keuzes) dan is het belangrijk om bij de oplevering te laten noteren wat er niet klopt, en later een beroep te doen op de garantie; uiteindelijk is een klacht bij de aannemer of projectontwikkelaar aan de orde.
Als de keuken los staat van de rest van de bouw (niet via de aanneemsom is gekocht) dan moet je rechtstreeks bij de leverancier van de keuken zijn. Na schriftelijke ingebrekestelling is de geschillencommissie een mogelijkheid - maar die kan volgens mij alleen de leverancier opdragen om de zaken te herstellen, niet om achteraf de kosten van nieuw aangeschafte apparatuur te vergoeden. Mss maak je kans op vergoeding als je schriftelijk hebt aangekondigd dat je (als ze niet binnen 2 weken de problemen oplossen) genoodzaakt bent om andere apparatuur te laten monteren omdat je anders niet naar behoren kan wonen?

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Keukenvision - levering en plaatsing keuken nieuwbouwwoning

Ongelezen bericht door Seinhuis »

HandigeHarrie schreef:
12 jun 2021 17:02

Als de keuken los staat van de rest van de bouw (niet via de aanneemsom is gekocht) dan moet je rechtstreeks bij de leverancier van de keuken zijn. Na schriftelijke ingebrekestelling is de geschillencommissie een mogelijkheid - maar die kan volgens mij alleen de leverancier opdragen om de zaken te herstellen, niet om achteraf de kosten van nieuw aangeschafte apparatuur te vergoeden. Mss maak je kans op vergoeding als je schriftelijk hebt aangekondigd dat je (als ze niet binnen 2 weken de problemen oplossen) genoodzaakt bent om andere apparatuur te laten monteren omdat je anders niet naar behoren kan wonen?
Als je met leverancier bedoeld de winkel waar de keuken gekocht is, dan ben ik met je eens. Echter is de winkel niet aangesloten bij een geschillencommissie, dus die optie is weg.

Dit is een mooie zaak om door je rechtsbijstandverzekering op te laten lossen. Zonder rechtsbijstandverzekering raad ik aan om contact op te nemen met juridisch loket of een advocaat om alles goed uit te laten zoeken.

Als de keukenboer de reparatie niet binnen 2 weken komt doen (en er geen zicht is) of de reparatie niet naar tevredenheid is opgelost dan kan je de koop ontbinden. Krijg je het geld niet terug, ga dan naar de kantonrechter.

https://www.juridischloket.nl/aankopen- ... k-product/

Je hebt apparatuur zelf laten vervangen. Het kan zo zijn dat je recht hebt om die kosten terug te krijgen. Maar het kan ook zo zijn dat de keukenboer moeilijk gaat doen en zegt dat hiermee de garantie af is gelopen. Dit hangt af van wat er precies gebeurd is en de communicatie.

Gesloten