LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keuze inductiekookplaat

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Roos_V
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 aug 2008 00:41

Keuze inductiekookplaat

Ongelezen bericht door Roos_V »

In ons nieuwe huis komt een inductiekookplaat, maar de keuze valt nog niet mee..

Vragen die ik me zoal stel:

Is het een probleem als je met een klein pannetje op een grotere kookzone wil werken? Heb je dan een zgn 'dubbelrings kookzone' nodig?

Enne... is het een probleem om met een grote pan op een kleinere kookzone te werken (en dan bedoel ik de doorsnee, niet het vermogen)

Ik hoop dat er iemand zijn/haar licht hierover kan laten schijnen :idea:

Dilay
Berichten: 92
Lid geworden op: 07 jun 2008 11:47

Re: Keuze inductiekookplaat

Ongelezen bericht door Dilay »

Enne... is het een probleem om met een grote pan op een kleinere kookzone te werken (en dan bedoel ik de doorsnee, niet het vermogen)
Had zelf ook deze vraagtekens en heb gebeld naar de klantenservice van Miele en het is geen probleem om grote pannen op een kleine zone te gebruiken. Alleen kan je niet optimaal een pannekoek bakken met een 28 cm doorsnee koekenpan op een 16 cm kookzone. Omdat de warmte niet naar de buitenkant gaat (bij vloeibaar wel).

Of het andersom een probleem is? Heb ik helaas niet gevraagd. Mijn kleinste pan heeft een doorsnee van 16 cm, was dus niet nodig.

zaankanter
Berichten: 130
Lid geworden op: 18 okt 2005 18:59

Re: Keuze inductiekookplaat

Ongelezen bericht door zaankanter »


zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Keuze inductiekookplaat

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Ook Fagor komt met een plaat zonder zoneverdeling ( met meer spoelen als de AEG ) het is enkel nog even wachten tot medio september....

Roos_V
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 aug 2008 00:41

Re: Keuze inductiekookplaat

Ongelezen bericht door Roos_V »

Dank voor de reacties,

maar welk probleem los je op met die speciale FAGOR en AEG platen?

Als ik op http://www.pelgrim.nl/index.php?id=1640 kijk, of meer specifiek hier: http://www.aep-catalogger.nl/pelgrim200 ... ginbouw=-1

zie ik wel een grote en een kleine ring. Wat betekent dat?

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Keuze inductiekookplaat

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

maar welk probleem los je op met die speciale FAGOR en AEG platen?
Bij AEG maakt de vorm of grootte van de pan niets uit zolang u maar met de pan het "kleine" kruisje op het veld raakt. De kookplaat past zich aan naar de pan.

Dit geldt ook voor de Fagor, echter hebben we hier één groot veld en 2 "normale" zones. Op het grote veld kunt u een willekeurig aantal van vorm en grootte plaatsen, zolang u maar (grotendeels) binnen de lijnen van het veld blijft. Ook hier past de kookplaat zich aan naar de pan.

Er zijn ook een aantal "traditioneel" gevormde kookplaten met 4 zones waarbij een panherkenning aanwezig is dus een klein pannetje op een grote zone zorgt voor een aanpassing van de "verwarming".

Roos_V
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 aug 2008 00:41

Re: Keuze inductiekookplaat

Ongelezen bericht door Roos_V »

Mooie dingen, en ik snap 't principe ook wel, maar ik ben toch benieuwd of 't echt wel een probleem is met een gewone inductieplaat: een klein pannetje...

hdj
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 aug 2008 01:02

Re: Keuze inductiekookplaat

Ongelezen bericht door hdj »

Is er ook ergens een afbeelding en/of info te vinden op het internet van die Fagor?

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Keuze inductiekookplaat

Ongelezen bericht door zelfstandigste »


pyotr
Berichten: 56
Lid geworden op: 19 sep 2007 23:15

Re: Keuze inductiekookplaat

Ongelezen bericht door pyotr »

Mijn steelpan is kleiner dan mijn kookzones, de bodem van mijn wadjang idem. Kookt prima. Misschien dat er energie verspilt wordt als je pan kleiner is dan de kookzone?

Roos_V
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 aug 2008 00:41

Re: Keuze inductiekookplaat

Ongelezen bericht door Roos_V »

pyotr,

dankjewel :D.

't is niet dat ik ze niet aantrekkelijk vind, die ultraluxe kookapparaten, maar ik weet nog wel andere dingen om m'n geld aan uit te geven.

keukenmiep
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 aug 2008 16:21

Re: Keuze inductiekookplaat

Ongelezen bericht door keukenmiep »

Heeft iemand dáár al ervaring mee? Het schijnt een plaat te zijn met een gaat erin, waar de wok wordt ingehangen, wok wordt meegeleverd...

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Keuze inductiekookplaat

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Küppersbusch en Boretti.........

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Keuze inductiekookplaat

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 13 dec 2008 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.

elianne
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 aug 2006 00:01

Re: Keuze inductiekookplaat

Ongelezen bericht door elianne »

Inderdaad Pffff, een wokbrander is onmisbaar voor echt wokken. Je wilt ook vast geen nieuwe wok moeten aanschaffen als de eerste die je erbij kreeg versleten is...duur!!!

keukenmiep
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 aug 2008 16:21

Re: Keuze inductiekookplaat

Ongelezen bericht door keukenmiep »

Tja, daar zeg je zo wat, ik vind dat eigenlijk ook, maar ja ik heb die nieuwe uitvinding nog niet mogen aanschouwen. Gelukkig ga ik binnenkort naar de Neff demonstraties in Amsterdam, wie weet staat daar dan ook zo'n apparaat. Kan ik het meteen goed bekijken. Het lijkt me wel een gek idee, inderdaad, wokken zonder vuur...

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: Keuze inductiekookplaat

Ongelezen bericht door Chief »

Zelf heb ik de atag IG9071M Is 4 platen inductie met een gaswokbrander.
Ik vind het helemaal toppie, omdat ik het toch wel prettig vind om mijn vlees te kunnen blijven bereiden op gas.

Gesloten