LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koele kast?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Mini7
Berichten: 171
Lid geworden op: 02 mar 2008 23:10

Koele kast?

Ongelezen bericht door Mini7 »

Hallo allemaal,

Bestaat er iets dat je in een kast kan bouwen waardoor het een koele kast wordt?

Mijn ouders hebben een kelder, waar het constant 15 graden is. Dat is de ideale plaats voor het opbergen van bijvoorbeeld de aardappelen en de uien en dat soort zaken.

Helaas bouwen ze tegenwoordig geen kelders meer, dus ik zou graag een van de kasten een constant koele plaats willen maken, zonder meteen een extra koelkast neer te zetten... En om nou eten in de kruipruimte te bewaren vind ik ook weer zo ver gaan...

Groetjes,
Mini7

OmeBen
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 okt 2006 22:08

Re: Koele kast?

Ongelezen bericht door OmeBen »

Bestaat er iets dat je in een kast kan bouwen waardoor het een koele kast wordt?
BioFresh van Liebherr en koelers met keldertemperatuur, nul graden droogvak en vochtvak.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Koele kast?

Ongelezen bericht door kweenie »

Volgens mij zijn de wijnbewaarkasten die de meeste merken tegenwoordig aanbieden in feite kelderkasten, waar je misschien naar zoekt. Het klinkt alleen een stuk duurder (en de prijs is er misschien ook naar) als je het wijnkasten noemt.

Je zult een gewone kast niet eenvoudig tot kelderkast kunnen ombouwen, omdat je ook zaken als isolatie en een thermostaat nodig hebt. Dan heb je in feite dus gewoon een koelkasgt nodig die iets minder koelt dan een gewone koelkast (dus bv. een wijnbewaarkast).

kkstong
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 mei 2008 20:04

Re: Koele kast?

Ongelezen bericht door kkstong »

Oplossing van Fisher & Paykel

http://www.tomorrowskitchen.co.nz/

Kijk bij products en zoek Cooldrawer

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Koele kast?

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Koele kast?

Ongelezen bericht door kweenie »

Hm, Nieuw Zeeland is wel een beetje ver weg. Wellicht is zoiets als de Vieillithèque op www.eurocave.nl/wijnklimaatkasten.html een bruikbaarder tip?

Mini7
Berichten: 171
Lid geworden op: 02 mar 2008 23:10

Re: Koele kast?

Ongelezen bericht door Mini7 »

Bedankt voor jullie antwoorden!

@ Kweenie: Die wijnkasten vind ik wel heel mooi, maar lijken me erg prijzig.

@ kkstong Wauw, dat ziet er inderdaad goed uit. Waar kan ik het kopen? De storelist op de website kan ik niet openen :?

Raar eigenlijk dat naar iets dergelijks niet meer vraag is!

Groetjes Mini7

kkstong
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 mei 2008 20:04

Re: Koele kast?

Ongelezen bericht door kkstong »

Ik heb een mail gestuurd naar een Australische kennis van mij, hoop snel wat te horen.

Ik zelf aas op die kookplaat...... :D

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Koele kast?

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Mini7
Berichten: 171
Lid geworden op: 02 mar 2008 23:10

Re: Koele kast?

Ongelezen bericht door Mini7 »

Het is weer even geleden, kkstong, heb je nog iets gehoord?

Hartelijke groet,

Mini7

DoubleMM
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 apr 2007 17:13

Re: Koele kast?

Ongelezen bericht door DoubleMM »

Je zou ook hier eens kunnen kijken. Adressen zijn in iedrr geval korter bij dan Nieuw Zeeland
http://www.fisherpaykel.eu/

Gesloten