LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koelkast maakt veel lawaai

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
JelmerHolwerda
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2020 04:42

Koelkast maakt veel lawaai

Ongelezen bericht door JelmerHolwerda »

Dag allemaal,

We hebben sinds maart een nieuwe keuken en inbouwapparatuur, waaronder een koelkast.

Wij vinden dat deze veel geluid maakt, namelijk een zuigend geluid. Dit is niet continu zo maar wel vaak bij het aanslaan. Wij vinden dat dit veel heftiger is dan het zou moeten.

Er is een monteur langs geweest en die heeft gezegd dat hij niets kan doen en dat het er gewoon bij hoort.

Toch heb ik er niet helemaal vrede mee. Verschillende mensen geven aan dat zij dit ook wel een erg luid geluid vinden en dit niet kennen in deze mate. Ook wij hebben dit nog nooit eerder gehoord bij een eigen koelkast of die van een ander.

Wat kan ik hier toch tegen doen?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Koelkast maakt veel lawaai

Ongelezen bericht door Jablan »

En over welk merk en model gaat dit?

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Koelkast maakt veel lawaai

Ongelezen bericht door rvjapio »

Ik heb gegoogled: 'Zuigend geluid koelkast'. Dat had u ook kunnen doen. Ik krijg 8300 hits, dus veel leesplezier:)

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Koelkast maakt veel lawaai

Ongelezen bericht door hebra98 »

Jablan schreef:
08 nov 2020 12:44
En over welk merk en model gaat dit?
>>
Geachte TS, Deze vraag kan veel antwoorden geven !!
Anders is het gokken wat het zou kunnen zijn.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Koelkast maakt veel lawaai

Ongelezen bericht door Revoked »

Als je de stekker uit de wandcontactdoos haalt, ben je gegarandeerd van het geluid verlost.
Zo simpel kan het zijn.

Sjors1971
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 sep 2020 10:16

Re: Koelkast maakt veel lawaai

Ongelezen bericht door Sjors1971 »

staat de koelkast waterpas?

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Koelkast maakt veel lawaai

Ongelezen bericht door witte angora »

JelmerHolwerda schreef:
08 nov 2020 04:47
Wij vinden dat deze veel geluid maakt, namelijk een zuigend geluid. Dit is niet continu zo maar wel vaak bij het aanslaan. Wij vinden dat dit veel heftiger is dan het zou moeten.
Als het goed is heb je er een energielabel bij gekregen. Daar staat ook op hoe hard het geluid maximaal mag zijn. Check dat eerst eens. Is het geluid harder dan is aangegeven, dan kun je er misschien iets mee.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Koelkast maakt veel lawaai

Ongelezen bericht door hebra98 »

[Bericht verwijderd]

Sjors1971
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 sep 2020 10:16

Re: Koelkast maakt veel lawaai

Ongelezen bericht door Sjors1971 »

staat de koelkast waterpas, al is het maar 1 of 2 mm meter verschil kan dat je geluid veroorzaken

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Koelkast maakt veel lawaai

Ongelezen bericht door gosewijn »

Revoked schreef:
08 nov 2020 23:56
Als je de stekker uit de wandcontactdoos haalt, ben je gegarandeerd van het geluid verlost.
Zo simpel kan het zijn.

Dit lijkt mij een serieuze opmerking , :D
Had vrijdag een monteur hier voor het ventilatie systeem ,die op hol slaat ,en inde nacht veel herrie maakt ,alsof er een koelwagen naast je bed staat . Meneer kijkt er naar en zegt, kan niets vinden hij werkt . Oplossing. als zij het weer herrie maakt stekker er uittrekken ,probleem opgelost . Heb meneer vriendelijk uitgelaten . :mrgreen:

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Koelkast maakt veel lawaai

Ongelezen bericht door hebra98 »

Whahahaha, dat is wel een grappige... Komt die er bij jou nog in?

En is het dan ook dat alles in jouw ventilatie systeem ontdooit en wellicht al het vocht van je vriezer laat weglopen.
En waarom zou ijs bevroren moeten zijn, je kunt het ook gewoon drinken.

Maar nu even eerlijk... Is het uittrekken van de stekker dan echt als oplossing voor te stellen?
Bij een ventilator, okay, bij een koelkast natuurlijk niet.

rietpikker
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2020 12:01

Re: Koelkast maakt veel lawaai

Ongelezen bericht door rietpikker »

ik weet dat er velen lachen, maar uit ervaring: draai de stekker eens om en steek hem weer in het stopcontact

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Koelkast maakt veel lawaai

Ongelezen bericht door Rinustp »

Ik heb ruim twintig jaar met een koelkast gedaan. Totdat mijn vrouw een nieuwe wilde omdat ze dacht dat deze teveel energie gebruikte.
Omdat de “oude” het altijd goed is blijven doen besloot ik van hetzelfde merk te kopen.

In inderdaad, de nieuwe koelkasten maken veel meer herrie. Deze maakt ook een zuigend geluid en en rammelt een beetje.
Voor deze hadden we een nieuwe Bosch en die had hetzelfde probleem.
Volgens de winkel hoort dat bij nieuwe koelkasten omdat ze niet meer werken met de oude freon pompen maar een nieuwe techniek hebben omdat Freon niet meer mag.

Fijn. Meer herrie. Die oude en die nieuwe die ik nu heb zijn trouwens van het merk Liebherr.

(Waarom twee nieuwe koelkasten? We zijn gescheiden en mijn vrouw heeft de Bosch meegenomen.)

zadinia
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:09

Re: Koelkast maakt veel lawaai

Ongelezen bericht door zadinia »

Recentelijk hetzelfde probleem.
Had eerst grote Amerikaanse koelkast, nu inbouw.
Monteur heeft aangegeven dat de koelkasten steeds zuiniger worden. Ipv 20 ampère gebruiken ze nu nog maar 10 ampère en daardoor maken ze extra lawaai.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Koelkast maakt veel lawaai

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

rvjapio schreef:
08 nov 2020 13:49
Ik heb gegoogled: 'Zuigend geluid koelkast'. Dat had u ook kunnen doen. Ik krijg 8300 hits, dus veel leesplezier:)
Dat jij zoveel hits hebt komt doordat jij je er mee bezig houdt. Google heeft jou je bubble gegeven.

Bij mij zijn er hits over geluid, en slechts een paar zuigend, verderop zuigt Lonneke en komt het geluid van haar dildo, of komt van een tapijt, een zuigapparaat of zuigen de plantenwortels.
En natuurlijk hi(n)t Google op "koelkast", want per slot van rekening gaat het er om die te verkopen.

Wat ik bedoel: wat jij ziet op Google ziet een ander niet, ieder krijgt een "op maat gesneden ervaring".

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Koelkast maakt veel lawaai

Ongelezen bericht door Lady1234 »

zadinia schreef:
11 nov 2020 13:28
Recentelijk hetzelfde probleem.
Had eerst grote Amerikaanse koelkast, nu inbouw.
Monteur heeft aangegeven dat de koelkasten steeds zuiniger worden. Ipv 20 ampère gebruiken ze nu nog maar 10 ampère en daardoor maken ze extra lawaai.
20 Ampère? De zekeringen in de meterkast zijn 16 Ampère. Bijzondere monteur. Verbruik gaat in Watts en niet in Ampère.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Koelkast maakt veel lawaai

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Rinustp schreef:
11 nov 2020 12:12
(Waarom twee nieuwe koelkasten? We zijn gescheiden en mijn vrouw heeft de Bosch meegenomen.)
Dus feitelijk gezien bent u van de grootste herrie af?

christel.vandervis
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 dec 2018 16:19

Re: Koelkast maakt veel lawaai

Ongelezen bericht door christel.vandervis »

Een aantal jaar geleden kocht ik een Liebherr. Dat ding maakte zoveel kabaal dat je er in de nacht wakker van werd. Klacht ingediend bij de verkoper. Liebherr stuurde een monteur die alles wat los zat vast plakte maar het kabaal bleef. Uiteindelijk heeft LIebherr de koelvries combi omgeruild. De volgende Liebher is ook rumoerig maar niet zo erg als de voorganger.

sake1987

Re: Koelkast maakt veel lawaai

Ongelezen bericht door sake1987 »

Lid geworden op:
08 nov 2020 04:42
Laatst actief:
08 nov 2020 04:48

Denk niet dat TS erg geïnteresseerd is in het antwoord, maar goed wij zijn weer 2 pagina's blij gemaakt.

Legaumais
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 apr 2018 17:57

Re: Koelkast maakt veel lawaai

Ongelezen bericht door Legaumais »

Het is noodzakelijk om te controleren of de radiator / condensor aan de achterkant van de koelkast geen enkele buis raakt (water, gas, verwarming) en dat de pootjes goed zijn afgesteld (als de koelkast alleen correct op drie poten staat, vormt zijn lichaam een ​​klankkast en versterkt koelkastgeluiden).
Freon wordt al heel lang in koelkasten gebruikt. De gebruikte HFK's (fluorkoolwaterstoffen) veroorzaken niet meer geluid!

Gesloten