LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kokend-water-kraan Quooker / Daalderop

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Kokend-water-kraan Quooker / Daalderop

Ongelezen bericht door maxx »

Waar heb je deze wijsheid vandaan??? Cursus "kul en onzin"?

Nee hoor, een collega-ondernemer had een Daalderop in de bedrijfskantine opgenomen. De mensen merkten een verschil met de Quooker wat smaak betreft. Kul en onzin......tsss grappenmaker.


MVG

hafeenst
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 nov 2009 16:17

Re: Kokend-water-kraan Quooker / Daalderop

Ongelezen bericht door hafeenst »

Het citaat ging over de al dan niet oplosbaarheid van bacterien, en het neutraliseren daarvan.... :lol: never knew before!!

Temperatuur dood bacterien af, als je ze dan wilt filteren komt er een kostbaar filter tussen.
De smaak wordt beinvloed door de samenstelling van het water (oa de hardheid en die is regio afhankelijk), mogelijk door bacterien stoffen zijn gevorm die de smaak beinvloed hebben. Dit hoeft echter niet alleen door de quooker gedaan te zijn. Oude leidingen, dode hoeken etc.etc. Daarnaast het gebruikte materiaal wat in kontakt komt met het water. (vgl. wiskey uit houten vaten)

en daarnaast... smaken verschillen over wat lekkerder is.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Kokend-water-kraan Quooker / Daalderop

Ongelezen bericht door maxx »

Tuurlijk wordt smaak bepaald door vele factoren maar het Hitacfilter (koolstof) help toch mee. Duur filter? €29,= is zeer redelijk en vervanging wordt 1x in de 5 jaar geadviseerd (in de praktijk kan het filter vaak langer mee, als een waasje op het water verschijnt dan is het filter aan vervanging toe)

Nogmaal, ieder zijn eigen smaak.

MVG

Fiebie
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2009 10:54

Re: Kokend-water-kraan Quooker / Daalderop

Ongelezen bericht door Fiebie »

Ik heb meestal een soort waasje op mijn thee.
Net of het nog net niet aan de kook was. Moet ik soms eerst de quooker aanzetten en pas glas eronder als quooker begint te stomen? Vink zo zonde eigenlijk..

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Kokend-water-kraan Quooker / Daalderop

Ongelezen bericht door S. »

Als je een waasje op je thee krijgt is het water nog niet warm genoeg.
Een quooker lijkt mij een soort handige waterkoker. Ben bang dat je inderdaad zult moeten wachten tot het ding begint te stomen, net als bij de oude bekende waterkoker of fluitketel. Dan weet je pas zeker dat het water kookt. :wink:

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Kokend-water-kraan Quooker / Daalderop

Ongelezen bericht door maxx »

Ik bedoel met waasje niet het schuim door te lage watertemperatuur. Als je een klein koppie thee zet lijkt het me logisch om het eerste water uit de Quooker even te negeren. Bij grote sloten is het geen probeem.

MVG

JR-zundapp
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 dec 2009 00:58

Re: Kokend-water-kraan Quooker / Daalderop

Ongelezen bericht door JR-zundapp »

Als het systeem goedn ingesteld en aangesloten is moet je geen waas op het water krijgen. Ons systeem geen Quooker maar een Grohe 3 in 1 kraan heeft dit niet en smaakt de thee geweldig zonder bijsmaakjes of waas op het water.

Kan alleen maar uit ervaring spreken en ben geen verkoper maar een gebruiker

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Kokend-water-kraan Quooker / Daalderop

Ongelezen bericht door maxx »

Oh oh oh oh,

Ik gaf aan dat er een waasje op het water komt als het Hitacfilter aan vervanging toe is! Gewoon een opmerking, meer niet.

De Grohe zal fantastisch werken, maar lost nog steeds niet de meest gehoorde klacht van klanten op dat de Quooker zo duur zou zijn. Integendeel, de Grohe is zelfs duurder.

MVG

JR-zundapp
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 dec 2009 00:58

Re: Kokend-water-kraan Quooker / Daalderop

Ongelezen bericht door JR-zundapp »

Oke excuus voor mijn reactie :roll:

Persoonlijk vind ik de prijs wel mee vallen zit ook gelijk een goede boiler, zeer mooie kraan en kokend water systeem bij.

Marlein
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 dec 2007 12:40

Re: Kokend-water-kraan Quooker / Daalderop

Ongelezen bericht door Marlein »

Hoe is die beveiliging van de grohe 3 in 1 kraan? Kunnen kinderen wel gewoon water uit de kraan tappen, zonder dat er kokend heet water uit de kraan komt?

JR-zundapp
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 dec 2009 00:58

Re: Kokend-water-kraan Quooker / Daalderop

Ongelezen bericht door JR-zundapp »

Op de Grohe zit een goede beveiliging. Rechts warm en koude bediening en links kokend water met een dubbele beveiliging.

Moet een knop omzetten en tegelijk de hendel omdraaien (gaat bewust zwaar).

http://www.kookfijn.nl/grohe-red-keukenkraan/
Marlein schreef:Hoe is die beveiliging van de grohe 3 in 1 kraan? Kunnen kinderen wel gewoon water uit de kraan tappen, zonder dat er kokend heet water uit de kraan komt?

Miek01
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mei 2010 20:54

Re: Kokend-water-kraan Quooker / Daalderop

Ongelezen bericht door Miek01 »

Hallo,

In onze nieuwe keuken willen we graag een kokend water kraan.
Ik zag echter dat er verschillende mogelijkheden zijn,..
Opzich spreekt de quooker mij wel aan, maar deze is ook vrij prijzig.
Na wat zoeken op het internet kwam ik de kokend water kraan van Daalderop tegen.
Dit dan in combinatie met de 3 in 1 kraan, zodat je warm, koud en kokend water hebt.

Qua prijs is deze kraan een stuk voordeliger te verkrijgen, maar ik kan vrijwel geen recensies vinden.
Heeft iemand ervaring met deze kraan?

Groetjes,
Miek

Miek01
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mei 2010 20:54

Re: Kokend-water-kraan Quooker / Daalderop

Ongelezen bericht door Miek01 »

Er wordt voornamelijk gesproken over de quooker.
Over de Daalderop staat alleen genoemd dat deze niet hetzelfde filter heeft als de quooker en daardoor bijsmaakjes kan hebben.
Ik gebruik nu echter ook tapwater, dus dat zie ik niet echt als een probleem.

Ik zou graag willen weten of het kwalitatief vergelijkbaar is met de quooker.
Of dat ik beter een Quooker aan kan schaffen omdat ik anders spijt krijg :-)

Weet je daar toevallig over?

brabant4life
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 mar 2010 19:46

Re: Kokend-water-kraan Quooker / Daalderop

Ongelezen bericht door brabant4life »

voor het geld is het een prima product, heb zelf onlangs de daalderop i.c.m. de job kraan aangeschaft, en deze voldoet prima. bij job kun je de normale kraan in de zelde stijl krijgen, vind ik zelf wel zo mooi staan

Stunter
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 apr 2010 10:48

Re: Kokend-water-kraan Quooker / Daalderop

Ongelezen bericht door Stunter »

Ik ben zelf ook op zoek naar een kokend water kraan.

De keuken leveranciers adviseerde mij de Grohe over de Daalderop omdat deze constructief beter is. De Grohe zou een stuk minder warm worden als je er kokend water uit haalt.

Mischien dat deze kraan een optie is. Is er iemand die ervaring mee heeft ?

matthijsboef
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 jan 2010 12:13
Contacteer:

Re: Kokend-water-kraan Quooker / Daalderop

Ongelezen bericht door matthijsboef »

Zijn die dingen niet samen ontwikkeld door Grohe en Daalderop? Ze zien er ook precies hetzelfde uit. Let op: als een keukenboer bij Grohe meer korting lees provisie krijgt zal hij deze liever verkopen.

Amyl
Berichten: 356
Lid geworden op: 29 dec 2009 15:21

Re: Kokend-water-kraan Quooker / Daalderop

Ongelezen bericht door Amyl »

Misschien niet helemaal ter zake doende, maar ik vind die kranen nogal gevaarlijk...
Als ik denk aan het aantal ongelukken met de gemiddelde waterkoker, dan zou ik dat nooit aanschaffen als ik kinderen in huis zou hebben.

Makkelijk is het natuurlijk wel! Maar ik zou echt voor een zo veilig mogelijke versie gaan, misschien juist niet bij de normale kraan in?

Caro60
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 mei 2010 12:16

Re: Kokend-water-kraan Quooker / Daalderop

Ongelezen bericht door Caro60 »

Ik las dat de boiler maar een inhoud van 3 liter heeft. Is dat niet te weinig?
Op dit moment heb ik een close-in boiler van 10 liter en tijdens het afspoelen (voordat de vaat in de vaatwasser gaat) is zelfs deze weleens leeg.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Kokend-water-kraan Quooker / Daalderop

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Caro60,

Je haalt 2 dingen door elkaar:

De Quooker Pro3vaq heeft een inhoud van 3 liter en is voor het tappen van kokend water. 3 liter is in dat geval vaak voldoende.

De Quooker Combi heeft een duo-functie kokendwaterkraan/boiler. Deze heeft een inhoud van 7 liter kokend water. Bij het tappen van warm water uit de keukenmengkraan kan , door het kokend water te vermengen met koud water, circa 25 liter warm water op 40 graden C, getapt worden.

Voor mensen die enorme hoeveelheden warmwater willen gebruiken in de keuken is de Combi + de beste optie. Deze wordt aangesloten op de warmwaterleiding in de keuken. Tijdens het tappen neemt de combi-cv het over van de Quooker.

Wij verkopen de Quooker Combi bij 80% van onze keukens. Klein van formaat, groot in prestatie.
Misschien niet helemaal ter zake doende, maar ik vind die kranen nogal gevaarlijk...
Als ik denk aan het aantal ongelukken met de gemiddelde waterkoker, dan zou ik dat nooit aanschaffen als ik kinderen in huis zou hebben.
De kraan van de Quooker heeft een kinderveilige werking. Een klein kind zal op een knop slaan of eraan draaien maar niet een combinatie van die twee. Daarin zit dus de beveiliging, want je moet de knop indrukken EN draaien. Bij de nieuwe Nordic kranen gaat het rode lampje ook branden als de kraan wordt aangeraakt, dit als extra waarschuwing.

Iedere ouder is bang dat de kids iets overkomt. Ik heb mijn kinderen direct na montage laten zien dat de Quooker geen speelgoed is. Het rochelen en sputteren van de kraan vonden ze sowieso al eng. Daarna nooit meer naar om hoeven kijken.

Ik denk dat de schade groter is als een kind de inhoud van een volle waterkoker over zich heen krijgt.

MVG

p.s. Caro60 had je nu al een keuken gevonden?

*.*
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 sep 2007 14:18

Re: Kokend-water-kraan Quooker / Daalderop

Ongelezen bericht door *.* »

(voordat de vaat in de vaatwasser gaat)
@Caro,

als je moet voorspoelen om het schoon te krijgen dan heb je echt een verkeerde vaatwasser .
Een vaatwasser is er om jouw het leven aangenamer te maken, niet om dubbel werk te doen.

Voordeel van de daalderop vind ik dat de kraan een betere kinderbeveiliging heeft.
De quooker heeft ook wel een kinderbeveiliging maar kan eenmaal open gewoon open blijven staan terwijl je de daalderop vast moet houden.

Gesloten