LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Krassen inductiekookplaat Ikea geen garantie

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Wilsophie
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 nov 2009 12:51

Re: Krassen inductiekookplaat Ikea geen garantie

Ongelezen bericht door Wilsophie »

Tja, ik schuif ook nooit pannen heen en weer, maar zie toch na 3 jaar kleine krasjes op de meest gebruikte "pit" linksvoor. De anderen zijn nog krasvrij. En ik maak de hele plaat schoon met dat spul uit een flesje. Of vlak na gebruik gewoon met een microvezeldoek met wat afwasmiddel.

Ik heb trouwens een caquelon ( keramiek dus) en wat goedkope emaille bakjes die heel oud zijn die notabene gewoon op die plaat kunnen, terwijl men op die site beweert dat niet alles waar inductie op staat geschikt is voor inductie, misschien is dat een reclamepraatje om hun pannen te verkopen.
Ik denk toch dat een goedkope pannetje die het doet geen afbreuk doet aan de plaat?
Snap je. Als hij reageert met getalletjes en warm wordt dan is dat toch ok?

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Krassen inductiekookplaat Ikea geen garantie

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Wilsophie schreef:Tja, ik schuif ook nooit pannen heen en weer, maar zie toch na 3 jaar kleine krasjes op de meest gebruikte "pit" linksvoor. De anderen zijn nog krasvrij. En ik maak de hele plaat schoon met dat spul uit een flesje. Of vlak na gebruik gewoon met een microvezeldoek met wat afwasmiddel.

Ik heb trouwens een caquelon ( keramiek dus) en wat goedkope emaille bakjes die heel oud zijn die notabene gewoon op die plaat kunnen, terwijl men op die site beweert dat niet alles waar inductie op staat geschikt is voor inductie, misschien is dat een reclamepraatje om hun pannen te verkopen.
Ik denk toch dat een goedkope pannetje die het doet geen afbreuk doet aan de plaat?
Snap je. Als hij reageert met getalletjes en warm wordt dan is dat toch ok?

Beste manier om te controleren of een pan geschikt is voor inductie is een magneetje eronder houden.
Oude truuk welke ik ooit ergens heb opgevangen.

Komt inderdaad over als een verkooppraatje. Mijn eerste inductiepannen kwamen van de kwantum en gebruik nog steeds en doen echt geen afbreuk aan de plaat.

Wel is er een kwaliteitsverschil, Tefal is vele malen beter dan Ikea of eigen merk van Blokker, maar daar betaal je dan ook naar.

Gesloten