Kuchenwelt levert halve keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Eva_T
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 nov 2010 12:20

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door Eva_T »

vroem schreef:wanneer het bedrijf de moeite neemt hier te reageren kan het ook best even de moeite nemen de klant per mail te beantwoorden... Ik wordt altijd zo flauw van bedrijven die alle communicatie per telefoon (willen) doen. Dan staat niets zwart op wit dus dat geeft al te denken over de reden dat er niet per mail beantwoord wordt... per mail staat het zwart op wit, en is er niets wat nog voor discussie in aanmerking komt. Per telefoon geeft meestal juist aanleiding tot verdere escalatie.

Dus wanneer de leverancier ECHT de intentie heeft hier netjes uit te komen: ga gewoon mailen jongens, rug recht.
Precies dit dus! Ik heb overigens ook aangegeven dat ik graag reactie per mail wil. (Om het dus zwart op wit te hebben.)

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door vroem »

Wanneer ik zelf een discussie heb met iemand en die doet dat zelf per mail, mail ik terug. Doet ie het per telefoon doen we het telefonisch, maar volgt er van mijn kant wel een schriftelijke (of gemailde) bevestiging van gesprek, inhoud daarvan en gemaakte afspraken, met een verzoek te reageren bij onjuistheden...

Wanneer je als bedrijf echt een probleem wilt oplossen doe je het naar mijn mening zo. Wil je alleen maar een schijnoplossing doe je het idd het liefst per telefoon want dan is eigenlijk nergens op terug te grijpen. tenzij je het opneemt natuurlijk.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door crazyme »

Mailen voorkomt vaak misverstanden en zou ook moeten voorkomen dat er te emotioneel wordt gereageerd.

Maar niet iedereen is het gegeven om een duidelijke en bondige e-mail te schrijven...

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door vroem »

ach hetzelfde geldt voor telefoongesprekken. Die escaleren in de regel makkelijker en sneller omdat daar de emotie zwaarder meedoet. Met bericht per mail kan je nog even nadenken en wachten voor je verzendt. al is het om de bloeddruk te laten zakken of rustig na te (laten...) lezen wat je geschreven hebt.

Eva_T
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 nov 2010 12:20

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door Eva_T »

Update: er is mij vrijdag verteld dat ik maandag (gisteren) zou worden teruggebeld om alles op te lossen. Helaas is dit dus niet gebeurd.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door chrisd1 »

vroem schreef:ach hetzelfde geldt voor telefoongesprekken. Die escaleren in de regel makkelijker en sneller omdat daar de emotie zwaarder meedoet. Met bericht per mail kan je nog even nadenken en wachten voor je verzendt. al is het om de bloeddruk te laten zakken of rustig na te (laten...) lezen wat je geschreven hebt.
M.i. m.n. omdat de lichaamstaal niet kan worden gebruikt; zie b.v. recentelijk viewtopic.php?f=74&t=178117&p=2473223&h ... l#p2473223 .
De gebelde is eigenlijk ergens anders mee bezig, heeft alles niet zo snel op een rijtje, etc.

stofzuigertje

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Beste Eva,

Plaats een foto van dat enige ontbrekende deurtje... en de rest en dan vragen wij wel om 2e reactie!

Als geheel Nederland mee leest en via Google dit bedrijf jarenlang te vinden is zullen ze in de 8 Nederlandse vestigingen er niet blij mee zijn!

KuchenWelt
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jan 2018 19:54

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door KuchenWelt »

Beste Eva en Lezers,

Ik ben vanaf vorige week bezig u te pakken te krijgen, heb vrijdag nog een mail gestuurd en vandaag uw partner aan de lijn gehad.

Zoals u kunt zien maakt iedereen het nu erger en erger,

Een halve keuken is ver van de waarheid af. Ik heb uw man gemeld dat ik negatieve reviews geen enkel probleem vind en dat dit moet kunnen in een vrij land. Waar u mee bezig bent is een regelrechte laster campagne. Had mij teruggebeld toen ik het vroeg, had mijn mail beantwoord toen ik daaromvroeg, dan was u nu niet meer gefrustreerd geweest. U zou terug gebeld worden afgelopen vrijdag, dat is zeer zeker door mij zelf gedaan. Ik heb ook uw voicemail ingesproken.

Er staat nog een zeer hoog bedrag open wat zeker niet in verhouding staat tot de nog te leveren service. Indien u wenst, neem ik de keuken tegen volledige betaling terug, mag u hem ook nog de aankomende 8 weken gebruiken, ik weet 100% zeker dat u dat nooit gaat doen, maar dat weet u zelf ook wel.

Wij zijn een bedrijf en maken helaas fouten, fouten die wij oplossen. Ik heb met uw partner afgesproken dat de koffie klaar staat. U beseft niet wat u een bedrijf aandoet op deze zeer oneerlijke wijze van ons slecht af te schilderen.

Wat zou u ervan vinden wanneer uw werkgever u op deze wijze zou neerzetten wanneer u een fout maakt? Oh nee dan geld de wet op de privacy ineens. Zoals eerder gemeld is de inmeet fout adequaat opgelost en wachten wij nog op een deur om dat af te maken.

Het wordt op deze wijze inderdaad moeilijk communiceren. Daarnaast heeft u inderdaad een paar onbeantwoorde mails gehad. Dat deze naar een fout email adres gestuurd zijn vermeld het verhaal niet, maar ook dat zal wel weerlegt worden. Ik ga graag met u als individu in gesprek, maar zal niet meer ingaan op nog meer laster zaken, want ook die gaan weer komen. U weet mij te bereiken en ik hou u en mijzelf aan de afspraken die ik met uw partner heb gemaakt

Ps van een halve keuken is hier ABSOLUUT geen sprake, want post u de foto’s er dan aub bij, dan kan iedereen zien dat hier zwaar overdreven wordt

Aan alle mensen die vinden dat ze commentaar moeten geven. Ik ben deze week in de winkel in Mijdrecht, ook voor jullie staat de koffie klaar en zal ik het dossier openen. U bent bij deze uitgenodigd....

Soms gaat hetbop internet te ver.... zeker met alle anonieme reacties

KuchenWelt
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jan 2018 19:54

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door KuchenWelt »

Ps. Ik wel degelijk gemaild, gebeld, gemaild en weer gebeld. Wij hebben alleen het telefoonnummer van meneer. Nu kan ik dus concluderen dat wij het probleem wel degelijk willen oplossen. De deur komt namelijk al bij ons binnen zoals gemeld. En als ik een deur niet had willen oplossen, had ik toch zeker een compleet betonnenwerkblad niet supersnel vervangen...

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door 16again »

Aanbeveling voor beide partijen een maandje radio-stilte in acht te nemen op forum, probleem samen proberen op te lossen, en dan uitkomst te vermelden.

KuchenWelt
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jan 2018 19:54

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door KuchenWelt »

Doe ik heel erg graag, maar als wij niet reageren, dan worden we nog slechter afgeschilderd. Zie alle reacties die volgen. Voor nu.... neem ik he advies ter harte en ik hoop echt dat de familie mij deze week een bezoek brengt, of ik hun...

Dank je 16again

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door crazyme »

Van alle topics op dit forum mag deze als eerste verdwijnen.
Ik krijg steeds meer het gevoel dat het hier gaat om een klant met “issues”
Ik ben erg benieuwd naar 1 foto van de hele keuken in de huidige staat.
Die zal er nooit komen, want die keuken is niet voor de helft geleverd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door crazyme »

Eva_T schreef:Update:

Na veel over en weer gemail, is de Keukenkampioen gelukkig ook van mening dat het niet helemaal juist is verlopen. De koopovereenkomst is ontbonden. Dit ging niet makkelijk, moest echt op mijn strepen blijven staan. Toen zijn we beland bij Kuchenwelt.... Regen in de drup much? Zie nieuwe topic!
Dit is de reactie van deze klant in een topic over keukenkampioen. I rest my case....

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door Dirkie »

16again schreef:
crazyme schreef:
Lady1234 schreef:Ik begrijp nooit waarom klanten akkoord gaan met volledige betaling voordat de klus netjes en tot tevredenheid ia afgewerkt. Een bedrijf loopt echt wel harder als zij nog een flink bedrag tegoed hebben.
Dat heet vertrouwen.
Wettelijk mag geen volledige vooruitbetaling geeist worden, 50% vooruit is max. Het komt mijn vertrouwen niet ten goede om deze wet aan de laars te lappen, en wel 100% vooruitbetaling te eisen.
Dit is de reden dat er advertenties zijn waarin het plaatsen van de keuken voor 1 euro gedaan wordt. Klinkt leuk, maar dat betekent dat bij levering van de keuken (dus het in de woonkamer zetten van alle dozen enz enz) het volledige bedrag minus 1 euro betaald moet worden. Immers de keuken is geleverd :mrgreen:

KuchenWelt
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jan 2018 19:54

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door KuchenWelt »

Wanneer u dit topic goed leest hebben wij GEEN 50% vooruitbetaling !!!

KuchenWelt
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jan 2018 19:54

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door KuchenWelt »

Ik zie ook dat er bij ons gereageerd wordt op dingen van andere keuken winkels 1 euro montage etc.... Zouden jullie dit svp niet willen doen. daarmee kunnen de mensen die ons willen controleren op reviews (waar ik een voorstander van ben) op het verkeerde been gezet worden

Dank u

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door Moneyman »

crazyme schreef:Ik ben erg benieuwd naar 1 foto van de hele keuken in de huidige staat. Die zal er nooit komen, want die keuken is niet voor de helft geleverd.
Voor de goede lezer is het evident dat "een halve keuken" niet letterlijk, maar figuurlijk wordt gebruikt. TS noemt een hele trits problemen, en die geven haar bij elkaar het gevoel die figuurlijke halve keuken geleverd te hebben gekregen.

Discussies over het al dan niet kloppen van die halve keuken getuigen niet van veel inlevingsvermogen en voegen sowieso niets toe aan de essentie van dit topic.

stofzuigertje

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Dat ze niet alles betaalde, dat komt mede door enkele dubieuze zoals vaak bij Mandenmakersgroep voorkomt en dat Eva een onredelijk groot deel achter hield is na niet volledige oplevering terecht.

Maar ik verwachte wel bewijs foto van de ontbrekende of foute en niet afgewerkte delen.
Zij moet aantonen dat een groter deel dan 1 deurtje ontbreekt .

En Kuchen Welt, prima Uw reactie en bij in 1x foutloos had zij ook alles moeten betalen.
Dat er iets mis gaat is achterhouden meer dan dat kastje wel redelijk omdat sommige andere vaak dan voldoende winst binnen hadden en niets meer doen.
Voor 1 kastje 50% niet betalen is daarom mogelijk.

Ik vermoed dat naast Kuchen Walt ook de leverancier van hun keukens niet geleverd heeft wat besteld is.
Dat is jammer en risico van het vak en dan mag Eva gewoon later bij foutloze oplevering de rest gelijk betalen.

Nu die foto's nog van de halve keuken?

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door Lady1234 »

KuchenWelt schreef:Ik zie ook dat er bij ons gereageerd wordt op dingen van andere keuken winkels 1 euro montage etc.... Zouden jullie dit svp niet willen doen. daarmee kunnen de mensen die ons willen controleren op reviews (waar ik een voorstander van ben) op het verkeerde been gezet worden

Dank u
Als die mensen lezen, worden ze niet op het verkeerde been gezet.

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door Dirkie »

KuchenWelt schreef:Ik zie ook dat er bij ons gereageerd wordt op dingen van andere keuken winkels 1 euro montage etc.... Zouden jullie dit svp niet willen doen. daarmee kunnen de mensen die ons willen controleren op reviews (waar ik een voorstander van ben) op het verkeerde been gezet worden

Dank u
Als de moderatoren van dit forum het met U eens zijn dan zullen mijn reactie wel verwijderen. Dat is hun recht en dat mogen ze van mij dan ook.

Plaats reactie