Kuchenwelt levert halve keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Eva_T
Berichten: 65
Lid geworden op: 08 nov 2010 12:20

Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door Eva_T » 04 jan 2018 15:38

De aankoop van de keuken verliep al raar: de afgesproken prijs was ineens toch "te optimistisch" en wilde bij de daadwerkelijke koop ineens met de prijs omhoog. Daardoor genoegen moeten nemen met andere dingen dan in eerste instantie afgesproken.
Toen wilde men, ondanks de aanbetaling, ineens dat wij vooraf alle externe leveranciers gingen betalen. Op zich al vreemd, maar helemaal raar als het totaal bedrag €1000,- duurder uitkomt dan de ondertekende koopovereenkomst! Het laatste bedrag hebben wij dus niet betaald, want dan zouden we teveel betalen. Ontelbaar keer gemaild en gebeld, maar men weigert een juiste factuur op te sturen. Achteraf fijn dat we niet alles betaald hebben want zo'n beetje alles ging mis. Bij plaatsen was het blad verkeerd ingemeten (inmiddels opgelost door de externe leverancier zelf), er was niet aan de installateur doorgegeven dat er iets over een koof moest worden geplaatst dus moest er ter plekke gezaagd worden en is het alles behalve netjes gedaan, de bovenkast paste niet, de kraan kan niet geheel open want dan raakt deze de muur, de afzuigkap hangt maar half, de wasbak staat krom, de stootborden zitten er nog niet op en er is nog niet gekit.
Ik heb vele mails gestuurd, maar het enige wat men wil is de rest van het bedrag. Buiten dat het bedrag niet klopt, ga ik toch niet betalen voor dit prutswerk? Kortom; de Keuken is niet af, geen reactie meer van Kuchenwelt. Ik wil iedereen af raden daar naar toe te gaan!

Hoe nu verder? Ik heb ze een termijn gegeven om het op te lossen, maar heb niet eens een reactie op de (ontelbare) mails ontvangen! Kan ik zelf een monteur in de hand nemen om alles af te maken van het bedrag wat we gelukkig niet hebben betaald?

16again
Berichten: 8573
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door 16again » 04 jan 2018 17:04

Kuchenwelt is niet aangesloten bij CBW, dus resteert gang naar de rechter.

werkbladenspecialist
Berichten: 402
Lid geworden op: 12 apr 2011 11:53

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door werkbladenspecialist » 05 jan 2018 09:32

16again schreef:Kuchenwelt is niet aangesloten bij CBW, dus resteert gang naar de rechter.
En dat is dan vermoedelijk de Duitse rechter?

16again
Berichten: 8573
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door 16again » 05 jan 2018 10:15

8 vestigingen in Nederland, indien daar gekocht is de rechter nabij/in je woonplaats
http://www.kuchenwelt.nl/vestigingen/

stofzuigertje

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 05 jan 2018 10:33

Ik zou even mijn navigatie pakken voor de dichts bijzijnde IKEA...

Prijs= prijs en hard weglopen en vooral niets aanbetalen als ze zo doen.
Eenmaal aanbetaald heeft U recht op geleverde en gaan zij akkoord met de afgesproken prijs.

Als ze terug willen draaien heeft U recht op schadevergoeding die hetzelfde mag zijn als U nu gaat ontbinden, zie contract....

Vermoedelijk een matige verkoper en die mag ander werk gaan zoeken als je zover onder de prijs gaat dat de baas roept, regel het maar even zelf.
Na tekenen overeenkomst en ook nog aanbetaling al gedaan is 2x aanbetalen niet toegestaan.

Er is nog niets geleverd dus halve leveren?
Maar U heeft recht op bestelde en eventueel kunt U via Email vragen of de directie hun kant van het verhaal hier wil plaatsen.
Dat mag en vermoedelijk is het dan snel opgelost want via Google is dit bepaald niet complimentje jarenlang zichtbaar voor elke koper en dat willen ze zeker niet.

KuchenWelt
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 jan 2018 19:54

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door KuchenWelt » 05 jan 2018 20:30

Geachte familie [persoonsgegevens door moderator verwijderd],

Wij hebben inmiddels contact met elkaar gehad via [Naam verwijderd door de moderator] de service afdeling. U heeft aan haar toegegeven dat wij wel degelijk gebeld hebben een AANTAL malen. Daarnaast spelen er nog veel meer zaken waar ik nu niet dieper op in ga. Ik heb u een email gestuurd waarin ik u heb verzocht rechtstreeks met mij contact op te nemen.

Wat u hier op dit forum geplaatst heeft (en op alle forums die u kunt vinden) is ver bezijden de waarheid zoals u zelf ook weet. Ik ga er vanuit dat alle recensies van het internet verwijderd worden, daar hier een bedrijf met de grond gelijk gemaakt wordt wat gewoon ABSOLUUT niet fair is.

Zijn er dingen verkeerd gegaan : JA
Is wat binnen de gestelde datum op tijd opgelost wat opgelost kon worden: JA
Door de vakantie krijgen wij nog 1 deur van uw keuken binnen. Uw keuken is gemonteerd in week 46 : HELAAS kunnen wij door de vakanties niet sneller...

Kortom ik hoop echt dat u vandaag of morgen contact met mij opneemt. Anders voel ik mij genoodzaakt het complete dossier op internet te zetten en dan zullen alle keukenmensen die hierboven gereageerd hebben zien dat wij absoluut een net bedrijf zijn.
Laatst gewijzigd door Radar op 17 jan 2019 14:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: persoonlijke gegevens door moderator verwijderd

Eva_T
Berichten: 65
Lid geworden op: 08 nov 2010 12:20

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door Eva_T » 06 jan 2018 19:32

Nou ja zeg. Deze reactie is helemaal van de gekke. U gaat nu toch noet beweren dat ik lieg? Ik wil namelijk ook wel ALLE ontbeantwoorde mails online zetten als u wilt hoor! Geen probleem.
Weet u namelijk wanneer er pas naar ons gebeld werd (met een anoniem en algemeen nummer)? NADAT ik alles op internet gezet heb! Nog geen uur daarna had ik een gemiste oproep van een 085 nummer, die wij dan ook hebben terug gebeld. Helaas moet ik eerst 86 keuzes door om bij de service afdeling terecht te komen, die mij vervolgens verteld dat men maar tot 13:00 bereikbaar is. (Overigens kan er bij mij gewoon een voicemail bericht worden achter gelaten met een bereikbaar nummer óf u kunt gewoon reageren op de vele mails???)
Maar goed, ik heb inderdaad inmiddels contact gehad met iemand van de serviceafdeling, die belt mij maandag terug zodat we het kunnen oplossen.
Ik hoop wel dat er niet nog meer verwijten onze kant opkomen, want WIJ zijn de gedupeerde, en niet andersom. Als jullie gewoon netjes hadden gereageerd op mijn mails, had deze online publicatie niet eens nodig geweest. Maar deze reactie maakt wel weer duidelijk dat u geen bedrijf bent die klantvriendelijkheid hoog in het vaandel heeft staan heh?

crazyme
Berichten: 7203
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door crazyme » 06 jan 2018 20:38

De klant ontkent dus niet dat het alleen nog om een deurtje gaat ?

Eva_T
Berichten: 65
Lid geworden op: 08 nov 2010 12:20

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door Eva_T » 06 jan 2018 22:11

Jazeker ontken ik dat! Het gaat niet alleen om het ontbreken van een een gehele bovenkast (dus niet alleen “een deurtje”), om een kromme wasbak, een kraan die niet geheel open kan, geen kit, geen stootborden, een halve afzuigkap en verkeerde facturen. Wil best ergens foto’s plaatsen als men me niet gelooft? Tezamen met de vele onbeantwoorde mails? Beetje vreemd dat ik word afgeschilderd als leugenaar terwijl wij de gedupeerden hier zijn!

16again
Berichten: 8573
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door 16again » 06 jan 2018 22:45

Goed dat er weer communicatie is, hoop dat dit voor beide partijen tot een aanvaardbare oplossing leidt.

crazyme
Berichten: 7203
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door crazyme » 06 jan 2018 22:58

16again schreef:Goed dat er weer communicatie is, hoop dat dit voor beide partijen tot een aanvaardbare oplossing leidt.
Alleen door op een normale manier te blijven praten kom je tot een oplossing.
De frustratie bij de klant is alleen zover opgelopen dat hij de focus legt op allerlei bijzaken.

Ik zou zeggen: focus op de hoofdzaken en overdrijf niet, twee gefrustreerde partijen komen normaal gesproken slecht tot een oplossing zonder tussenkomst van rechters. Maar wanneer dat nodig is : niet langer blijven kletsen. Stel een redelijke termijn waarin alles moet zijn verholpen en zeg toe de recensie te verwijderen en na een paar maanden opnieuw te plaatsen wanneer alles bekoeld is. Stap ook resoluut naar een advocaat wanneer die redelijke termijn wordt overschreden.

Lady1234
Berichten: 5958
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door Lady1234 » 06 jan 2018 23:27

Ik begrijp nooit waarom klanten akkoord gaan met volledige betaling voordat de klus netjes en tot tevredenheid ia afgewerkt. Een bedrijf loopt echt wel harder als zij nog een flink bedrag tegoed hebben.

crazyme
Berichten: 7203
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door crazyme » 06 jan 2018 23:58

Lady1234 schreef:Ik begrijp nooit waarom klanten akkoord gaan met volledige betaling voordat de klus netjes en tot tevredenheid ia afgewerkt. Een bedrijf loopt echt wel harder als zij nog een flink bedrag tegoed hebben.
Dat heet vertrouwen.
En harder lopen ? Ga jij harder voor je baas werken wanneer je baas nog geld van de klant krijgt ?

Eva_T
Berichten: 65
Lid geworden op: 08 nov 2010 12:20

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door Eva_T » 07 jan 2018 08:02

crazyme schreef: De frustratie bij de klant is alleen zover opgelopen dat hij de focus legt op allerlei bijzaken.

Ik zou zeggen: focus op de hoofdzaken en overdrijf niet,
1 ding heb je gelijk in; ik ben gefrustreerd. Maar ik focus me op bijzaken? Zoals je kunt lezen zit ik sinds week 46 met een halve keuken. Vind dit geen bijzaak maar een hoofdzaak. En frustratie is een logisch gevolg als je geen enkel contact kunt krijgen met de leverancier. Overdrijven doe ik ook niet; ik wil de keuken waar ik voor getekend heb, en ik wil dan men me helpt, ik vraag toch niet om iets extra’s?
En als dit niet helpt zoek ik inderdaad rechtsbijstand, maar blijkbaar heeft het openbaar posten al genoeg gedaan. Dus laten we niet overdrijven. :roll:

16again
Berichten: 8573
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door 16again » 07 jan 2018 08:36

crazyme schreef:
Lady1234 schreef:Ik begrijp nooit waarom klanten akkoord gaan met volledige betaling voordat de klus netjes en tot tevredenheid ia afgewerkt. Een bedrijf loopt echt wel harder als zij nog een flink bedrag tegoed hebben.
Dat heet vertrouwen.
Wettelijk mag geen volledige vooruitbetaling geeist worden, 50% vooruit is max. Het komt mijn vertrouwen niet ten goede om deze wet aan de laars te lappen, en wel 100% vooruitbetaling te eisen.

crazyme schreef:En harder lopen ? Ga jij harder voor je baas werken wanneer je baas nog geld van de klant krijgt ?
De meeste werknemers doen wat de baas hun opdraagt. In zoverre kan het uitmaken of de baas geld al binnen heeft, en er dus geen financiele prikkel meer is om personeel naar deze klant te sturen.

chrisd1
Berichten: 1694
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door chrisd1 » 07 jan 2018 08:42

Eva_T schreef:En als dit niet helpt zoek ik inderdaad rechtsbijstand, maar blijkbaar heeft het openbaar posten al genoeg gedaan. Dus laten we niet overdrijven. :roll:
Inderdaad?? :roll:
Kijk dan wel eerst eens in de z.g. Polisvoorwaarden; b.v. pt 34.1 'De verzekerde werkt mee om het geschil te regelen; zeker; maar hoe staat er niet bij.
B.v. is je huidige keuken niet hetzelfde als welke je in gedachten had en heb je je z.g. rechtsbijstandverzekeraar al wel helemaal betaalt.

crazyme
Berichten: 7203
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door crazyme » 07 jan 2018 16:43

Eva_T schreef:
crazyme schreef: De frustratie bij de klant is alleen zover opgelopen dat hij de focus legt op allerlei bijzaken.

Ik zou zeggen: focus op de hoofdzaken en overdrijf niet,
1 ding heb je gelijk in; ik ben gefrustreerd. Maar ik focus me op bijzaken? Zoals je kunt lezen zit ik sinds week 46 met een halve keuken. Vind dit geen bijzaak maar een hoofdzaak. En frustratie is een logisch gevolg als je geen enkel contact kunt krijgen met de leverancier. Overdrijven doe ik ook niet; ik wil de keuken waar ik voor getekend heb, en ik wil dan men me helpt, ik vraag toch niet om iets extra’s?
En als dit niet helpt zoek ik inderdaad rechtsbijstand, maar blijkbaar heeft het openbaar posten al genoeg gedaan. Dus laten we niet overdrijven. :roll:
Hopelijk leidt dit naar een oplossing. Succes.

stofzuigertje

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 08 jan 2018 12:08

is Eva T dezelfde als [persoonsgegevens door moderator verwijderd]
Een Persoonlijk berichtje als hij de verkeerde probleem hier beschreef.
Ze kunnen meerdere klachten hebben.

Met jou echte naam die hij hier niet mag melden kan hij eventueel een 2e reactie geven.
Bij het lezen van beide verhalen denk ik dat hij een andere boze klant beantwoorde en niet van Eva T.
Geef ze een kans als je jezelf niet herkende in het antwoord.
Laatst gewijzigd door Radar op 17 jan 2019 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: persoonlijke gegevens door moderator verwijderd

Eva_T
Berichten: 65
Lid geworden op: 08 nov 2010 12:20

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door Eva_T » 08 jan 2018 12:54

stofzuigertje schreef:is Eva T dezelfde als [persoonsgegevens door moderator verwijderd]
Een Persoonlijk berichtje als hij de verkeerde probleem hier beschreef.
Ze kunnen meerdere klachten hebben.

Met jou echte naam die hij hier niet mag melden kan hij eventueel een 2e reactie geven.
Bij het lezen van beide verhalen denk ik dat hij een andere boze klant beantwoorde en niet van Eva T.
Geef ze een kans als je jezelf niet herkende in het antwoord.
Dat klopt wel helaas! Niet heel netjes dat ze mijn achternaam vermelden, maar ik had ook niet anders van hen verwacht. :?

vroem
Berichten: 3743
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door vroem » 08 jan 2018 13:55

wanneer het bedrijf de moeite neemt hier te reageren kan het ook best even de moeite nemen de klant per mail te beantwoorden... Ik wordt altijd zo flauw van bedrijven die alle communicatie per telefoon (willen) doen. Dan staat niets zwart op wit dus dat geeft al te denken over de reden dat er niet per mail beantwoord wordt... per mail staat het zwart op wit, en is er niets wat nog voor discussie in aanmerking komt. Per telefoon geeft meestal juist aanleiding tot verdere escalatie.

Dus wanneer de leverancier ECHT de intentie heeft hier netjes uit te komen: ga gewoon mailen jongens, rug recht.

Plaats reactie